Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz angyalpc2 #1 üzenetére

    apró észrevétel:

    A kutya nem gyártana elektromos suvokat vagy jönne ki minden évben újra ugynazzal a cuccal ha kutyána nem kéne. A piac diktál. Mivel pl az alma is kb annyit ad el telefonból amennyit gyártani tud kis sarkítással, így hülye lenne nem kiadni minden évben "új" terméket. Ahogy ha arra lenne igény, kabrio családi egyterűeket gyártana az összes autógyár, de a nép suvot akar, akkor suvot kap... Első körben a fejekben kell rendet tenni, ha az nem megy akkor max központilag lehet ezt előírni, de nyilván azt meg elég nehéz...

    "Szigetelni, napelemet felrakni, napkollektort felrakni. Panelre is. Garázs sorokra is."

    Az a baj hogy panelre ez ugye nem épp egyszerű pl, de a felsoroltak jelentős részére meg van/volt és valszeg lesz is állami/eu-s forrás pályázat formájában, tehát aki akarja annak ezek eddig is járható út volt. Az egy másik kérdés, hogy az államilag szabályozott és torzított energiaárak mellett nem érte meg a napelem sokaknak anyagilag... Nem beszélve arról, hogy amíg nem tudod otthon letárolni és felhasználni tehát kb offgrid jelleggel működtetni, addig igazából nem -sőt szerintem utána sem- a leghatékonyabb módja a napelemeknek... 200 magánházat felszerelsz vs erőművet építesz belőle szituációban mindig az utóbbi lesz a hatékonyabb. Méghozzá nagyságrendekkel. Egy mezőre kiszórod ugyanazt a panelmennyiséget, annak mindig optimális lesz a dőlésszöge és a tájolása, nem fogja árnyékolni semmi, rendszeresen és rendesen takarítva lesz. Csak ezek a banális apróságok baromi sokat hoznak hatékonyságban...

    A műanyagok újrahasznosítása meg kb megoldhatatlan, annyi féle van és annyira más a tulajdonságuk hogy iszonyat manuális munkával se lehet ezeknek a töredékét se újrafeldolgozni. Azon túl meg továbbra is az van ami az autóknál... Az az autó fogyaszt keveset amelyikkel nem indulnak el... Fura hogy alig van műanyag hulladékunk, mert nem veszünk semmilyen palackos vizet, üdítőt és társait, így kb a kefír és hasonló tejtermékes mókák foglalják a legtöbbet a szelektívben. A user tehet a legtöbbet azért hogy ne úgy legyen ahogy eddig, a gyártókra vagy a szabályozókra várni lehet csak akkor soha nem változik semmi... Amíg viszont a kényelem az úr, szarni is kocsival kell menni, kólát kell inni, új telefon kell minden évben, etc, addig a gyártók ki fogják szolgálni az igényeket, mert a gdp az úr.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz angyalpc2 #1 üzenetére

    "Ezúton is csókoltatom, azon döntéshozókat, miszerint a kiskocsikat beszüntették mert 4 lityóval elpöfögve károsabb mint a 8+ litert a SUV 140-nél"

    Mondjuk 4 literes fogyasztással a kis autó sem megy 140-el.

    Egy érdekes összehasonlítás. Még a kis autók fogyasztásban is érdekes eltérések vannak. (ADAC.tól másolt adatok.)

    Három hengeres szívó benzinmotorok
    Mitsubishi Space Star 1.0
    999 cm³, 53 kW/71 PS, 88 Nm bei 5000 U/min -- 5,1 l Super/100 km, 115 g CO₂/km, 845 kg
    15,7 s auf 100 km/h, 172 km/h
    Mitsubishi Space Star 1.2
    1193 cm³, 59 kW/80 PS, 106 Nm bei 6000 U/min -- 5,0 l Super/100 km, 113 g CO₂/km, 905 kg
    12,6 s auf 100 km/h, 180 km/h
    Mitsubishi ASX 2WD (Automatik)
    2,0-Liter-4 henger-Benziner, 110 kW/150 PS, 195 Nm bei 6000 U/min 6,7 (6,8) l Super/100 km, 1455 kg
    10,2 s (11,7 s) auf 100 km/h, 190 km/h

    A két autó majd teljesen azonos. A motoron kívül az 1.2-es változatban a B oszlopnál megerősített a karosszéria.
    Az 1.2 literes motor erősebb, jobban gyorsul, kevesebbet fogyaszt és kevésbé szennyez.
    Az 1 literes motor forgalmazását Európában, a tavalyi év végén szüntette be a Mitsubishi. Nem fért már bele az EU előírásokba. Nem hullatok könnyeket miatta.

    Az SUV fogyasztása nem a 2 literes motor miatt nagyobb, hanem a kb. másfélszeres súlya miatt.

Új hozzászólás Aktív témák