Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) swayze válasza angyalpc2 (#36) üzenetére


swayze
tag

A vidéki városokba is használható a tömegközlekedés max nem 3 percenként jár hanem 20. De az 5 perc kocsival dolgot felejtsük el, mert tudod hova jutsz el kocsival 5 perc alatt? 300m-ert két lámpa közt! Én Szegeden élek ami egy egész jó város kevés a dugó egyenlőre, de még így is ugyan annyi idő eljutni biciklivel A-B mint kocsival. Egész egyszerűen a lámpák már nem teszik lehetővé azt, hogy te csak úgy átmenj a városon a parkolásról ne is beszéljünk. Én szeretek mozogni egyáltalán nem tartom fárasztónak, hogy tekerni kell valahova és épp ezért azt vettem észre, hogy az autót akkor veszem elő ha valahova a külvárosba megyek auchan, metro ezek nálunk pl a város szélén vannak, de ha valamiért befelé kell menni akkor már nyűgnek tartom az autót.

(#202) NoZoli válasza fatal` (#198) üzenetére


NoZoli
tag

Kár lenne újrakezdeni ezt a vitát. Ahány autó, annyiképpen rögzíti magában a megtett utat. Erre nem lehet felhúzni egy ellenőrző rendszert. És az óratekerés, az autó saját rendszerén belül a legegyszerűbb.

(#203) ncc1701 válasza swayze (#201) üzenetére


ncc1701
veterán

Esőben, hidegben, vagy 40 fokban, szép ruhában, sok csomaggal már nem opció a bicaj. És én is rengeteget bicajozok, minden reggel (most is mindjárt) tekerek 45 percet meló elött. De nekem csak sporteszköz. Otthagyni nem lehet sehol, mert ellopják (gyakorlatilag a 40 ezres lakat is 5 perces max).

[ Szerkesztve ]

(#204) arnyekxxx válasza tomcat78 (#195) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Akkor ez egy félreértés volt, nekem úgy tünt, hogy a tehnikai/jogi nehézségekbe csomagolva arról akartál meggyőzni, hogy ugyse fognak adót beszedni mert lehetetlen és illegális lenne.

(#205) Somatom válasza fatal` (#198) üzenetére


Somatom
veterán

Csakhogy a Lada műszere manipulálható volt. Kétoldalt betoltál egy-egy lemezt, benyomtad a rögzítő füleket és már kint is volt a műszer. A modernebb autóké is manipulálható. Ezért használnak külön műszert a teherautókban. Ha ott megfelel ez a megoldás, akkor a személyautókban is megfelel.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#206) Cassi


Cassi
senior tag

Az e-autók adózását mindenképpen át kellene gondolni és nagy lesz a nyomás, hogy csökkenjen. A benzin hibbant mértékű agyonadóztatását a magas importarány, a környezetszennyezés is alig tudta elfogadtatni, hosszú folyamat és az olajválságok sorozata miatt alakult így. Nem kétséges, hogy kormányunknak nem esik ellenére az eszelősen magas adó, de alapvetően kontraproduktív gazdaságilag és sok érv szól a csökkentés mellett.

(#207) 8th válasza Somatom (#115) üzenetére


8th
addikt

Körgyűrű sosem lesz. Mindegy milyen kormány volt hatalmon vagy ki volt a főpolgi csak ígérgetni tudott mind. Igazuk van, az nem kerül semmibe. A villanyautó a jelenlegi akku technológiával szerintem is zsákutca ezt ki is fejtettem facén. Pár ember lelki világába belegyalogolhattam ezzel mert mára kéretlen tartalomnak lett minősítve a hozzászólás. Na igen, az igazság elviselhetetlenül fájdalmas tud lenni egyem azt a sötétzöld törékeny virág lelküket. :DDD
Ha már nagyváros és élhető közlekedés a cél a villanyrobogókat kéne államilag támogatni nem a villanyautót amiben ugyanúgy egy ember ül mint a benzinesben aztán szépen gerjeszti vele a dugót ugyanúgy.

(#208) arnyekxxx válasza swayze (#201) üzenetére


arnyekxxx
veterán

hanem 20

Kis falunkban ami megyeszékhely/megyei jogú város a kertvárosi részbe óránként jár a busz. A belvárosibb részeken félóránkén.

mert tudod hova jutsz el kocsival 5 perc alatt?
Nekem pl kocsival 5 perc a gyereket elvinni a bölcsibe, busszal ez fél óra/40p lenne attól függ hogy kapom el a buszt és persze van benne fél km séta a gyerekkel télen nyáron esőben hóban. Bringa lehetne opció de egy 3 évessel eleve nem akkora buli átbringázni egy szép nagy vasúti felüljárón ami útba esik és ott van még a 8éves akit szintén el kell juttatni az iskolába ami kicsit más irányba van. Szóval a 2 kölyökre egy óra garantáltan nem lenne elég lefutni ezt a kört, és ugyanezt vissza délután. Kocsival 20 perc az indulástól a hazaérkezésig.

Tudom, nem kell gyereket csinálni és akkor megmenekülnek a bébifókák.

[ Szerkesztve ]

(#209) Somatom válasza 8th (#207) üzenetére


Somatom
veterán

A villanyrobogó nem lenne rossz. Olyat tudnék elképzelni, mint a BMW C1. Sajnos, az éghajlatunk nem ideális ehhez. Amikor Spanyolban laktam, egyáltalán nem használtam az autót. Egy 125 -ös Aprilia Scarabeoval közlekedtem. Volt hozzá három koffer. Komplett bevásárlást meg lehetett vele csinálni. Budapest még nem elég forgalmas ahhoz, hogy az emberek váltsanak. Alicante -ban esélyed sincs reális idő alatt autóval eljutni valahova és ott parkolni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#210) tomcat78 válasza arnyekxxx (#204) üzenetére


tomcat78
őstag

Dehogy. Pláne itthon semmi nem illegális vagy jogtalan, ha elég magasan vagy :DDD

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#211) NoZoli válasza 8th (#207) üzenetére


NoZoli
tag

Nincs benne sok igazság, csak szerinted. A stílust pedig, ne is említsük. Miért nem sikerül megérteni, hogy nem kell mindenkinek 1000 km-es hatótáv? És valakinek elég első autónak is az elektromos. Az árát nem lehet vitatni, de az árrés nem nagyon nőtt a belsőégésűekhez képest. És a mesebeli, "hol volt, hol nem volt" állami támogatás is torzít(ott) az árakon.

(#212) fatal` válasza NoZoli (#202) üzenetére


fatal`
titán

Fel lehet rá húzni egy kötelező API-t az EU-n belül. Hiába tekergeted az órát, ha percenként küldi a megtett távolságot.

Persze ki lehet ütni, mindent ki lehet. Csak azt mondom, hogy a megtett távolság alapú adóhoz nem szükséges, hogy tudják, hogy merre jársz, csak az, hogy mennyit. Ezért nem kell hozzá se GPS, se semmi.

(#213) #54625216 válasza 8th (#207) üzenetére


#54625216
törölt tag

"A villanyautó a jelenlegi akku technológiával szerintem is zsákutca ezt ki is fejtettem facén."

A linkelt hozzászólásodban felsorolt állításaid közül melyikben is fejtetted ki, hogy a jelenlegi akku technológia miért zsákutca?

Ráadásul hülyeségeket is írtál, pl. hogy "nem zabálják a népek", mikor a luxus/highend villanyautókra is - amióta a kategória létezik, nem csak mostanában - folyamatosan több a megrendelés, mint amennyit le tudnak gyártani.

(#214) Somatom válasza #54625216 (#213) üzenetére


Somatom
veterán

Hmmm... Szóval, a nép zabálja a luxusautókat. Hát igen. Magyarország jobban teljesít, dübörög a gazdaság, stb. :N

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#215) 8th válasza #54625216 (#213) üzenetére


8th
addikt

Nem abban. Egy beszélgetés részletét látod.

"Ráadásul hülyeségeket is írtál, pl. hogy "nem zabálják a népek", mikor a luxus/highend villanyautókra is - amióta a kategória létezik, nem csak mostanában - folyamatosan több a megrendelés, mint amennyit le tudnak gyártani."

Kőgazdag emberek úri hóbortja. Bérből fizetésből élő átlag magyar hülye nem vesz villanyautót. Akkor ki is írt hülyeséget?

#211: az a stílus már csak válaszreakció volt. Tudod, ok okozat. miért nem sikerül megérteni hogy nem kell mindenkinek a nevetségesen túlárazott villanyszar? Akkora autók mint a kutyám seggén a pattanás kerülnek 8-10milliókba? Na ne vicceljünk már.

[ Szerkesztve ]

(#216) #54625216 válasza Somatom (#214) üzenetére


#54625216
törölt tag

Várjál leírom még egyszer, hátha most el is olvasod:

"folyamatosan több a megrendelés, mint amennyit le tudnak gyártani"

Tehát szó sem volt Magyarországról vagy hogy mindenki luxusautót venne, pusztán arról, hogy a villanyautókat a jelenlegi magas árazásuk mellett is nem hogy el tudják adni, de nagyobb irántuk a kereslet, mint amennyit a gyártókapacitás ki tud szolgálni.

(#217) ncc1701 válasza #54625216 (#213) üzenetére


ncc1701
veterán

Drága, ritka anyagok kellenek hozzá, nehéz. Amúgy minden fasza. :)

(#218) fatal` válasza #54625216 (#216) üzenetére


fatal`
titán

Perpillanat ez a belsőégésű motorral szerelt autókra is igaz.

(#219) Somatom válasza #54625216 (#216) üzenetére


Somatom
veterán

Az segít a Magyar városok légszennyezettségén?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#220) Noukoum válasza Cassi (#206) üzenetére


Noukoum
veterán

Szó sincs e-autók adóztatásáról, ez csak a dízelszekta szüleménye.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#221) Ribi válasza #54625216 (#216) üzenetére


Ribi
nagyúr

Hyperluxus sportautókat is adnak ki, azokat is mindig elkapkodják, azokból sem győznek eleget gyártani. Ja hogy mesterségesen vannak limitálva a számok? Ja ... :U

(#222) NoZoli válasza fatal` (#212) üzenetére


NoZoli
tag

De azért, nem lenne rossz az államnak, ha két gyufaszál segítségével, nem lehetne meghackelni a rendszert...

(#223) NoZoli válasza 8th (#215) üzenetére


NoZoli
tag

"az a stílus már csak válaszreakció volt"
A képen, csak a te részed látszik. De valahol érthető az ő részükről is a dolog. Unalmas lehet, naponta ezerszer elmagyarázni, hogy egyre alaptalanabbak a szetereotípiák amiket megállás nélkül, újra és újra puffogtatnak. Mondhatni, már hithűen.

"miért nem sikerül megérteni hogy nem kell mindenkinek a nevetségesen túlárazott villanyszar?"
És ki tart pisztolyt a fejedhez, hogy vegyed a villanyt? 2035-től is ráérünk félni, egyre több ország táncol vissza, attól is. Tehát, miért kell széttrollkodni egy csoportot? Érdekes módon, a villanyautósok nem nagyon járkálnak belsőégésűs csoportokba beírkálni, hogy kell a francnak a füstokádó TáDétok, meg vihetitek a pokolba a zajos V8-atokat, stb...

"Akkora autók mint a kutyám seggén a pattanás kerülnek 8-10milliókba?"
Ha sokat hajtod, az üzemanyag és karbantartás költségén, vissza tudsz belőle fogni egy nagyot.

(#224) #54625216 válasza fatal` (#218) üzenetére


#54625216
törölt tag

#218 fatal`:

"Perpillanat ez a belsőégésű motorral szerelt autókra is igaz."

Ezért írtam korábban, hogy: " - amióta a kategória létezik, nem csak mostanában -"

#221 Ribi:

"Hyperluxus sportautókat is adnak ki, azokat is mindig elkapkodják, azokból sem győznek eleget gyártani. Ja hogy mesterségesen vannak limitálva a számok? Ja ... :U"

Ha mesterségesen vannak limitálva a számok, akkor győznének eleget gyártani, csak nem akarnak. Ez az alapvető különbség a benzines luxus sportkocsik és az EV-k között, hogy az EV-kből annyit gyártanak, amennyit a rohamosan bővülő gyártókapacitással egyáltalán lehetséges, mégis nagyobb irántuk a kereslet a jelenlegi árszínvonalon is, mint amennyit ki tudnak szolgálni.

#219 Somatom:

"Az segít a Magyar városok légszennyezettségén?"

Sőt a magyar mélyszegénységben élő vasutas árvák taníttatásán sem segít, de ugye nem ez a téma, ahogy a magyar városok légszennyezettsége sem.

#217 ncc1701:

"Drága, ritka anyagok kellenek hozzá, nehéz. Amúgy minden fasza. :)"

A XIX. században a lovászok ugyanezzel érveltek a benzines autókkal szemben.

(#225) Somatom válasza #54625216 (#224) üzenetére


Somatom
veterán

Majd ha a Magyar városok légszennyezettségén változtat, akkor mondhatjuk, hogy zabálja a nép.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#226) #54625216 válasza Somatom (#225) üzenetére


#54625216
törölt tag

Mi köze a magyar városok légszennyezettségének ahhoz, hogy egyébként szerte e nagy világban mennyire népszerűek az elektromos autók? :F

(#227) swayze válasza arnyekxxx (#208) üzenetére


swayze
tag

Nem én ezt egyáltalán nem gondolom. Van azaz életszituáció amikor szükséges az autó, 2 gyerek pl ilyen pláne ha az egyik 3 éves vagy ha nagy bevásárlás van akkor is teljesen érthető, de valljuk be az emberek az esetek 90%
ba nem csak ezért mennek kocsival, hanem amiért feljebb is írták nekem, most meleg van, most hideg, most borus, most lusta vagyok, na most meg nincs kedvem és így mennek el a hetek.

Bocs hogy bunkó leszek de van amikor csak így megy át az üzenet (nem pont csak neked): Szóval nem kár a bébifókákért, de ő utánuk lehet a gyerekeid jönnek (akkor majd őket is ennyivel lesajnáljuk, hogy ó szegények csak a miénk ne) nekik, hogy fogod majd elmondani, hogy amikor mi tehettünk volna ez ellen akkor épp fontosabb volt a nagy életcél a gyerekek meg a tökéletes családkép csak hogy megfeleljünk a társadalomnak mint hogy nekik legyen hol élni?

(#228) NoZoli válasza swayze (#227) üzenetére


NoZoli
tag

És a 2, 3 gyerek miért kivétel? Ezelőtt 20-30-40 évvel, miért nem kellett ennyi gyerekhez autó? Mert jó volt a körzeti suli is, ami 5-20 perc gyalog és ott voltak helyben a fakultációk is? Mert akkor, még nem építettek az agglomerációban olyan helyekre is házat, ahonnan tényleg nem lehet mással elérni bármilyen ellátást, szolgáltatást? A bevásárlás is csak azért lehet érthető kivétel, mert a multik megjelenésével, egy-egy helyre koncentrálódott, minden termék vásárlása. És ekkora komplexumok, nem férnek el, csak nagyrészt a város peremén, külterületén. Annak idején, külön családi program volt a Nagykörúton, Rákóczi úton sétálni és az üzleteket járni, gyalog. Ma már, a külföldieknek szánt szórakozó helyeken kívül, nem sok üzletet találni ezeken a helyeken.
Egyetlen dolog miatt szükséges az autó és az a kényelem. Nem, nem alapjog! Hiába hiszi azt bárki. És mint mindannyian tudjuk már, a kényelemnek ára van.

[ Szerkesztve ]

(#229) ncc1701 válasza NoZoli (#228) üzenetére


ncc1701
veterán

Szerinted mennyire dőlne össze az ország gazdasága, ha egyik napról másikra az aglomerációból autózók nem tudnának bekocsikázni a bp-i munkahelyükre? Nem, a 2xfél óra autó helyett a 2x2 óra tömegközlekedés nem opció. Ez most nem a "mi lett volna ha" helyzet, hanem ez van, ebből kell kihozni a legtöbbet.
Annak idején úgy voltak ezek a dolgok megtervezve, felépítve, h az átlagnak nem volt kocsija, és gyalog, vagy pár megállónyire elérhető volt. Mára megnőttek a távolságok, kellett hozzá 20 év. Ezt nem fél év lesz visszacsinálni. És hiába mutogatsz a buzi autósra, ilyen a rendszer, ezt a szitut adta ki. Nem csak itthon, hanem a világon mindenhol.
Senki nem mondja, h így ez jó. Én is szivesen bicajoznék a munkahelyre. De nem tudok, egyrészt, mert napi 80km oda-vissza, másrészt meg elütnének, mert nincs különálló bicaj út. Nem egy bicajos haveromat ütötték el, volt több cserbenhagyásos is. Köszi, nem csinálnám napi szinten.

[ Szerkesztve ]

(#230) jerry311 válasza NoZoli (#228) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ha lenne értelmes tömegközlekedés, nem csak visszafejlesztették volna az elmúlt évtizedekben, akkor nem kellene autó. Ha eleve be sem engedik az autókat a nagyvárosokba, hanem megoldják a rendes tömegközlekedést, akkor most nem lenne mindenkinek autója.
De hát itt legfeljebb a lopás ment, és megy most is.

(#231) NoZoli válasza ncc1701 (#229) üzenetére


NoZoli
tag

"Szerinted mennyire dőlne össze az ország gazdasága, ha egyik napról másikra az aglomerációból autózók nem tudnának bekocsikázni a bp-i munkahelyükre?"
A Covid alatt kiderült, hogy kb. semennyire.

"Nem, a 2xfél óra autó helyett a 2x2 óra tömegközlekedés nem opció."
De ettől, még nem lesz alapjog az autózás. Lehet ám, közelebb is költözni a munkahelyhez! Hosszú távon, még anyagilag is jobban lehet járni.

"Mára megnőttek a távolságok, kellett hozzá 20 év."
Milyen távolság nőtt meg? Pl. Budapest-Hatvan eddig is 60 km volt, most is annyi. Sőt, ha a határok között nézzük, még csökkent is. Az más kérdés, hogy a kényelmes ember kiköltözik a kertes házba és onnan kocsikázik a városba, a munkahelyre. A kényelmet választotta, fizet is érte, rendesen. Ezt kell elfogadni.

"Senki nem mondja, h így ez jó."
Mégsem látható változás. Az agglóban is, ha eladnák az autóikat és egyeztetnének az önkormányzattal, saját tömegközlekedést lehetne szervezni. De az autó kényelmesebb.

(#232) arnyekxxx válasza NoZoli (#228) üzenetére


arnyekxxx
veterán

100 évvel ezelőtt meg kb senkinek nem kellett autó. 40 éve meg mindenki elvolt az utcai telefonfülkével, hát minek szennyezzük a környezetet azzal a sok szar mobillal? Te is megírhatnád ezt a kommentet levelezülapon a szerverteremnek és 2 nap múlva kézbesítené a Pósta. Mit kényelmeskedünk itt kéremszépen?

(#233) NoZoli válasza jerry311 (#230) üzenetére


NoZoli
tag

"Ha lenne értelmes tömegközlekedés, nem csak visszafejlesztették volna az elmúlt évtizedekben, akkor nem kellene autó."
A tömegközlekedés ott lett értelmetlen, ahol sok lett az autó, kevés az utas. De ma is megoldható lehet, bárhol a tömegközlekedés, önkormányzati szinten. De nincs rá igény, mert az autó a kényelmes.

"Ha eleve be sem engedik az autókat a nagyvárosokba..."
Most is ez a terv, sok éve is ez volt, de az autósok eddig, sikerrel adtak hangot elégedetlenségüknek.

"...hanem megoldják a rendes tömegközlekedést..."
Sok helyen javult a tömegközlekedés. De az csak még több embert vonzott ki a városból. Mostmár, a tömegközlekedés a kapacitása határán van. Iszonyat nagy fejlesztésekre lenne szükség. Pártállástól függetlenül, egyik kormány sem vette eléggé komolyan a problémát, issza is a levét a városlakó és az ingázó is.

(#234) NoZoli válasza arnyekxxx (#232) üzenetére


NoZoli
tag

Nem a kényelemmel van a probléma, hanem azzal, hogy nem ismerjük be, hogy ennek ára van.

(#235) arnyekxxx válasza NoZoli (#234) üzenetére


arnyekxxx
veterán

nem ismerjük be, hogy ennek ára van.

Az árat nem beismerni kell hanem fizetni. Ezt meg is teszi minden autóhasználó rendszeresen. Az autótolvajokat most ne vegyünk bele.

(#236) fatal` válasza NoZoli (#233) üzenetére


fatal`
titán

"A tömegközlekedés ott lett értelmetlen, ahol sok lett az autó, kevés az utas."

Lófaszt. A tömegközlekedés ott értelmetlen, ahol szar. Tehát Budapestet leszámítva mindenhol.

"Nem a kényelemmel van a probléma, hanem azzal, hogy nem ismerjük be, hogy ennek ára van."
Fizetjük is folyamatosan, mi a probléma?

A belvárosban lakók nem ismerik el, hogy annak hátránya is van.

[ Szerkesztve ]

(#237) jerry311 válasza NoZoli (#233) üzenetére


jerry311
nagyúr

Kevered a szezont a faszommal.
Én arról beszéltem, hogy az elmúlt 50 évben hol ment félre az egész, te meg arról, hogy ma mi van.

(#238) Somatom válasza #54625216 (#226) üzenetére


Somatom
veterán

Csak az, hogy a villanyautók nem szennyezése lokális. Azok ott nem büdösítenek, mi meg itt élünk.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#239) ncc1701 válasza NoZoli (#231) üzenetére


ncc1701
veterán

Covid alatt nem működött semmi, még szép, h nem történt semmi. Gyakorlatilag szabin volt a fél ország. Kicsit gondolkodj, akkor nem működött a gazdaság sem. Btw nekem be kellett járnom. :)

Az autózás nem jog, valami fogalmi zavarod van. Csupán anyagi lehetőség. Megengedheted magadnak. vagy sem, ennyi. Mint a dohányzás, vagy a yachtozás. Jog nem tiltja, nem ütközik semmiféle törványbe, vagy mire gondolsz?

Mondjuk az a távolság, h van olyan aglomerációs város, ahol nincs elég ovoda, bölcsi. Ezért valahogy el kell vinnie oda a kölköt. Igen, aglomerációban éleg, 3 autót tartok fent, 2 kocsit használunk, fizetem a költségeit, egy szavam sincs ellene. Viszont ha vége a melónak, elgurulok edzeni, utána hazajövök plö medencézni. Ezt nekem a belváros nem tudja nyújtani. Szeretem a zöldet, a fákat, a madarakat, az emberhez méltó környezetet. Szintén nem adja ezt a belváros. Nekem a rengeteg beton/aszfalt, kaptár szerű házak élhetetlenek. Éltem 25 évet panelban, kösz, nem.

Persze, h nincs változás. Elmondom neked, amire nem gondolsz, 3 féle embert lehet a végtelenségig lehúzni adókkal: az alkoholistát, a nikotinistát, és az autóst. És ha nem tudnád az üzemanyagba beépített út adó nyolcada van az utakra költve. Szerinted miből van a muterod nyugdíja? Hát a jövedéki adóból is. Tudod, mi lenne itt, ha ez kiesne?

(#240) tomcat78 válasza NoZoli (#231) üzenetére


tomcat78
őstag

Covid alatt sokan többet ültek autóban, mint akik ilyen--olyan oknál fogva otthon maradtak. Nem mellesleg 300ft alatt volt a benzin ára.
Nem alapjog az autózás? De, ha van rá pénzed, az. És leszarom ki-mit gondol róla. Gyerek nélkül is.
Kényelmes ember- kertes ház? Na ennek rohanj neki mégegyszer..... :DDD

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#241) NoZoli válasza fatal` (#236) üzenetére


NoZoli
tag

fatal`: "A tömegközlekedés ott értelmetlen, ahol szar."
És hol lesz szar? Ahol már minden utas az autóba szállt át és nem éri meg fenntartani az addigi járatszámot.

"Tehát Budapestet leszámítva mindenhol."
Pl. az elmúlt 15 évben, hol vezették be a kiszámíthatóbb, sűrűbb, gyorsabb ütemes menetrendet a vasúti közlekedésben? Kb. minden fővonalon.

"Fizetjük is folyamatosan, mi a probléma?"
A probléma akkor van, amikor valaki azt gondolja, hogy neki kell az autó. Főleg, ha ezt úgy mondja, hogy nincs rá pénze.

"A belvárosban lakók nem ismerik el, hogy annak hátránya is van."
Azt te sem ismernéd el, ha más kényelme miatt, a te életminőséged, egészséged romlana.

jerry311:"Én arról beszéltem, hogy az elmúlt 50 évben hol ment félre az egész, te meg arról, hogy ma mi van."
Mert 50 éve nem úgy működött a tömegközlekedés, hogy ahol már nem volt rá szükség, ott leépítették?

ncc1701:"Kicsit gondolkodj, akkor nem működött a gazdaság sem."
Gondolkodom, de ahhoz képest, hogy nem működött a gazdaság, a konzerven, liszten, élesztőn és WC-papíron kívül, mindent lehetett kapni. És még az emberek nagy része is dolgozott, otthonról.

"Btw nekem be kellett járnom."
Nekem is.

"Az autózás nem jog, valami fogalmi zavarod van."
Annak van fogalmi zavara, akinek nincs rá pénze, mégis hangoztatja, hogy neki kell az autó. Főleg, gyereket vinni, meg bevásárolni.

"Mondjuk az a távolság, h van olyan aglomerációs város, ahol nincs elég ovoda, bölcsi."
Na, ez lenne az a hely, ahová nem költöznék. De még építési engedélyt sem adnék.

"Viszont ha vége a melónak, elgurulok edzeni, utána hazajövök plö medencézni. Ezt nekem a belváros nem tudja nyújtani."
Pedig, világszínvonalú fürdőink vannak!

"És ha nem tudnád az üzemanyagba beépített út adó nyolcada van az utakra költve."
Ezt valóban nem tudtam, mert már több mint 20 éve nincs az üzemanyag árában útalap. De így, már értem a pocsék utakat.

tomcat78: "Covid alatt sokan többet ültek autóban, mint akik ilyen--olyan oknál fogva otthon maradtak."
Mégis szinte kiürült, autózható lett a város. Akkor, valami itt nem stimmel.

"Nem alapjog az autózás? De, ha van rá pénzed, az."
Szerintem, nézz utána a szó jelentésének.

"Kényelmes ember- kertes ház? Na ennek rohanj neki mégegyszer....."
Te rohanj neki mégegyszer! A kényelmes ember az autóval ingázik.

[ Szerkesztve ]

(#242) fatal` válasza NoZoli (#241) üzenetére


fatal`
titán

"És hol lesz szar? Ahol már minden utas az autóba szállt át és nem éri meg fenntartani az addigi járatszámot."
Ott szar, ahol nem költöttek rá, ezért mindenki átült az autóba. A járatsűrűség a legkisebb probléma, legalábbis az agglomerációnak ezen a részén.

"Pl. az elmúlt 15 évben, hol vezették be a kiszámíthatóbb, sűrűbb, gyorsabb ütemes menetrendet a vasúti közlekedésben? Kb. mindenhol."
Sok lófaszt nem érek a Csepel szigeten a vonattal, mert nincs. Van egy, a semmi közepén megálló, 1 órát zötykölődő hév, meg busz, amiről még lehet átszállni 23x. Hihetetlenül jó alternatívák. Szerencsére nem megyek az irodába már csak hetente egyszer.

Amúgy arról a vonatról beszélünk, ami állandóan késik? Marha megbízható.

"A probléma akkor van, amikor valaki azt gondolja, hogy neki kell az autó. Főleg, ha ezt úgy mondja, hogy nincs rá pénze."
Kell az autó, mert az idő drága, kifizeti. Egész pontosan ki mondott itt olyat, hogy kell az autó, de nincs rá pénze?

"Azt te sem ismernéd el, ha más kényelme miatt, a te életminőséged, egészséged romlana."
Az elmúlt 15 évben hol romlott a belvárosban az életminőség? Vagy csak azt ismerjük el, hogy a lakásunk ötször-tízszer annyit ér? Nem kötelező a belvárosban lakni, főleg, hogy 2 lakást tudsz venni kicsit kijjebb ugyanannyi pénzből. Hiszen a tömegközlekedés tökéletes, mi lenne vele a probléma?

De ezen a problémán úgy is lehetne segíteni, ha a munkahelyeket nem a belvárosba költöztetjük, "frekventált helyen van" címszóval. Így aztán máris kevesebb autó menne az agglomerációból a város közepére.

[ Szerkesztve ]

(#243) NoZoli válasza fatal` (#242) üzenetére


NoZoli
tag

"Ott szar, ahol nem költöttek rá, ezért mindenki átült az autóba."
Látom, ez tyúk-tojás vita lesz...

"Sok lófaszt nem érek a Csepel szigeten a vonattal, mert nincs. Van egy, a semmi közepén megálló, 1 órát zötykölődő hév..."
Na, azt pont most fogják bevinni a belvárosig.

"Egész pontosan ki mondott itt olyat, hogy kell az autó, de nincs rá pénze?"
Itt még senki, de más fórumon már erre is volt példa.

"Az elmúlt 15 évben hol romlott a belvárosban az életminőség"
Mondjuk ott, ahol megtöbbszöröződött az ingázók miatt az autóforgalom? És még csak nem is kell belvárosra gondolni. Tudok mondani olyan agglós települést is, ami a szomszéd településekre kiköltözöttek ingázása miatt lett/lesz élhetetlen.

"Vagy csak azt ismerjük el, hogy a lakásunk ötször-tízszer annyit ér?"
Hogy micsoda? Mi ért többet, minél?

"Nem kötelező a belvárosban lakni..."
Agglóban sem, mégis mennek sokan, mintha az lenne. Aztán, megy a tömköz szapulálása és az autóforgalom szaporítása.

"De ezen a problémán úgy is lehetne segíteni, ha a munkahelyeket nem a belvárosba költöztetjük, "frekventált helyen van" címszóval."
Támogatom!

(#244) fatal` válasza NoZoli (#243) üzenetére


fatal`
titán

"Na, azt pont most fogják bevinni a belvárosig."
Hogyne. 30 éve pont most viszik. Jelenleg egy hév feletti felüljáró a kampányígéret 20+ éve. :D

"Hogy micsoda? Mi ért többet, minél?"
A 15 évvel ezelőtti árhoz képest a lakás. Nézz egy négyzetméter árat az ötödik kerületben.

"Agglóban sem, mégis mennek sokan, mintha az lenne. Aztán, megy a tömköz szapulálása és az autóforgalom szaporítása."
Van autó, még a dugóval együtt is ötödannyi idő beérni. Igaz, nem dolgozom a belvárosban, eszemben sincs. Az autót akkor fogják letenni az emberek, ha a tömegközlekedés élhető alternatíva lesz. Nem az a megoldás, hogy kitiltjuk mindenhonnan, alternatíva nélkül

"Támogatom!"
Akkor valamiben egyetértünk. :)

(#245) NoZoli válasza fatal` (#244) üzenetére


NoZoli
tag

"Hogyne. 30 éve pont most viszik. Jelenleg egy hév feletti felüljáró a kampányígéret 20+ éve."
Bezzeg, az M0 nyugati szektoráról, már ígéret sincsen... :(

"A 15 évvel ezelőtti árhoz képest a lakás. Nézz egy négyzetméter árat az ötödik kerületben."
Ez nem csak a belvárosi lakásokra áll. Minden ingatlan, irgalmatlan nagyot drágult az elmúlt 15 évben.

"Az autót akkor fogják letenni az emberek, ha a tömegközlekedés élhető alternatíva lesz."
A kényelmet feladni? Ugyan... majd ha ki lesznek tiltva az autók, akkor! Nyilván, kellene némi tömköz fejlesztés a tiltás előtt. De csak a fejlesztés, még nem ültetne át sokakat.

(#246) fatal` válasza NoZoli (#245) üzenetére


fatal`
titán

"Bezzeg, az M0 nyugati szektoráról, már ígéret sincsen... :("
Az egy szégyen, azért nem is említettem. Szerintem nincs már európai nagyváros körgyűrű nélkül. De a tévedés jogát fenntartom.

"Ez nem csak a belvárosi lakásokra áll. Minden ingatlan, irgalmatlan nagyot drágult az elmúlt 15 évben."
Ez igaz, csak a belvárosi lakás a helye miatt jobban is drágult és eleve többet ér. Tehát onnan kiköltözni jóval egyszerűbb, mint az olcsóbb lakásokból/házakból be.

"A kényelmet feladni? Ugyan... majd ha ki lesznek tiltva az autók, akkor! De csak a fejlesztés, még nem ültetne át sokakat."
A kényelemért fizetünk (nem is keveset, egyre többet), ez volt a kiindulási pont, tehát ez nem lehet érv. A jelenlegi benzinárak szerintem elég sokakat átültetne (nem a hatósági áron "rögzített" bullshitre gondolok), ha lenne valós alternatíva. Szerintem a legtöbb embernél ez nem a kényelemről, hanem a megspórolt (tetemes mennyiségű) időről szól. Persze aki a belvároson belül flangál autóval az szerintem nem normális, biztosan van ilyen is, de a forgalom jelentős részét nem ezek teszik ki.

Az sem lenne probléma, ha rengeteg cég nem a kőkorszakban élne és támogatná a HO-t, ahol lehetséges, világjárvány nélkül is. Azt már meg sem említem, hogy ennek a népszerűsítése lehetne állami feladatkör is.

[ Szerkesztve ]

(#247) NoZoli válasza fatal` (#246) üzenetére


NoZoli
tag

"Ez igaz, csak a belvárosi lakás a helye miatt jobban is drágult és eleve többet ér."
Ez is csak általánosítva igaz. A belvárosban, kevés az újépítésű / jó állapotú lakás. De amik vannak, azok tényleg felvehetik a versenyt árban, egy viszonylag friss, agglós házikóval.

"A jelenlegi benzinárak szerintem elég sokakat átültetne (nem a hatósági áron "rögzített" bullshitre gondolok), ha lenne valós alternatíva."
Szerintem, hatósági ár nélkül, jóval csábítóbb lenne, a most éppen nem alternatívának tekintett tömköz. Éppen azért, mert kevesebben engedhetnék meg maguknak az autózást.
De, hogy legyen egy kis ON is, ez esetben, az (új vagy használt) elektromos autó gondolatával is többen kacérkodnának. Pláne, a rezsicsökkentett, otthoni áram árakkal.

[ Szerkesztve ]

(#248) tomcat78 válasza NoZoli (#241) üzenetére


tomcat78
őstag

A kényelmes ember autóval ingázik.... Szerintem a kényelmes ember mondjuk panelban vagy valami ótvar társasházban lakik, ahol jó esetben legalább a szemetet képes kibaszni maga után. Ilyen tekintetben nem látom az összefüggést agloban élő ember-autó- kényelem összetételben. De ez így ebben a formában nagyon hamar lenne valami elbaszott lokálpatrióta vita.
Az autó idő, lehetőség arra, hogy kevesebb időt tölts utazással. Abba most nem is mennék bele, hogy simán van, amire nem opció a tömegközlekedés.
Ami nem stimmel valószínűleg annyi, hogy elvagy alkalmazottként a kis burkodba. Szerinted azoknak az extra tételeknek az adói, amiket az egész vírusosdi hozott, hová mentek? Csak, hogy arányítani tudj: mlliókat számláztam és adóztam le csak azért, hogy mások kb intézhessék a dolgaikat. Hekto szám tankoltam az autómat. És én ebben nagyon kis hal vagyok! Szerinted hány milliárd forint bevétele származott az államnak ebből, az esetleg kieső jövedéki adó meg parkolás mellett? Szerinted mondjuk az az irgalmatlan mennyiségű plexi- ami hiány is lett, és ezért drágább- csak úgy ott lett az üzletekben, bankokban, stb? De nem ám! Nagyon- nagyon vastag számlák röpködtek miatta! Mire az Téged bármitől megvédett, egy messziről, szabad szemel látható összeg volt a vége, darabonként! Adóval, mindennel.
Mint már más is Írta: semmi nem tiltja, hogy autóval menjek akár a wc-re is. Tehát jogom van hozzá. Amire Te gondolsz, hogy jár e "alanyi" jogon. Nem! De semmi nem tiltja, hogy legyen.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#249) Somatom


Somatom
veterán

Nem is értem ezt a vitát. Az autó szennyező. Ez független attól, hogy megfizeti-e vki a költségeit. Az aggloban a természettől elvenni területeket is szennyező. A gyerek is szennyez. A természettől senki sem kért engedélyt a szennyezéshez. Ez így, vagy úgy, de vissza fog ütni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#250) NoZoli válasza tomcat78 (#248) üzenetére


NoZoli
tag

"Szerintem a kényelmes ember mondjuk panelban vagy valami ótvar társasházban lakik, ahol jó esetben legalább a szemetet képes kibaszni maga után."
Én a közlekedés mikéntje szerint mondtam kényelmesnek, nem életmódbeli következtetéseket vontam le.

"Az autó idő, lehetőség arra, hogy kevesebb időt tölts utazással."
Szerintem, már annyira telítődik a város és annak bevezető útjai csúcsidőben, hogy nem sok időt lehet nyerni az autóval. Sőt! Viszont, jóval kényelmesebb, mint a tömegközlekedés és drágább is, rendszeres ingázás esetén.

"Ami nem stimmel valószínűleg annyi, hogy elvagy alkalmazottként a kis burkodba."
Ez hogy jön ahhoz, hogy Covid alatt töredék annyi autó közlekedett a városban?

"Szerinted azoknak az extra tételeknek az adói, amiket az egész vírusosdi hozott, hová mentek?"
És ez hogyan jön bármihez is, amik itt leíródtak?

"semmi nem tiltja, hogy autóval menjek akár a wc-re is"
Hát, erre majd rájössz, amikor ha nem is az egész városból tiltanak ki a belsőégésűvel, de lesznek emissziómentes zónák.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.