Hirdetés

2022. augusztus 9., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

A nem elektromos autó is drága lett, sőt.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#2) NKing


NKing
tag

Szvsz a lítium-alapú akku technológiával az egész elektromos autós vonal egy zsákutca. Hacsak nem lesz valami áttörés az akkuk terén, akkor vagy elfogy a gazdaságosan bányászható lítium, vagy nagyon drága lesz, vagy komoly függőségek fognak kialakulni a nagytermelő államok (pl. Kína) irányába. :F A környezetvédő hatásáról sem vagyok meggyőződve: az nem környezetvédelem, ha a szennyezést elviszem a szomszédba... de ne legyen igazam. :)

[ Szerkesztve ]

(#3) fecke78 válasza NKing (#2) üzenetére


fecke78
aktív tag

De igazad van , nem is értem mit gondolnak , mi lesz a sok használt aksival ?
Hogyan töltenek ennyi autót , pl társasházban ?
stb stb
inkább a nagy benzines motorokat kellene ott betiltani ahol semmi szükség rá , micro penis amerikai ford f 150 pl
Háll istenek a hummerek kihaltak a magyar utakról

(#4) k-adi


k-adi
veterán

"A szakemberek szerint az átálláshoz drámai változtatásokra van szükség, nem csak a gyárakat, de az emberek tekintve is"


Ja drámai olcsósítás kéne és ne 10-15 millióról induljon az alapár...
(a kis bolha méretű vicc távot megtenni képes beta-test autók nem tartoznak ide, pl. a dacia)

(#5) DraXoN

Nem használok esernyőt mert az női cucc.. Inkább fogok egy kocsit ha esik az eső...

Autóval se járok, milyen "hülyeség" már az a zászlós ember előtte, nem is gyorsabb mint egy jó ló, ráadásul valami ethanol kell bele, csak kevés patikában kapni literszámra rendelés nélkül. Úgy mire jó.

Oké az első inkább "marketing" volt a taxisok részéről az 1800as évek közepe táján. A második "valós" indok volt a drága és értelmetlen első "hobby" autókra.

Majd kiforja ez magát. Lehet idővel a líthium és más ritka földfém gondok is megoldódnak az akkukban. kiváltják mással őket idővel... elvileg "pont pár hónapja" volt áttörés a sulphur alapú akkukal.. persze lehet csak pénzről szól, de ha lesz is eredmény akkor is vagy 10 év. [link]
Vagy az egész "piac" átverésre pályázik a technológiákkal, vagy tényleg idővel nem lesz itt gond az akukkal.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 5 1600(AF); Rx470; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Huawei Mate 20 X 5G

(#6) 8th válasza NKing (#2) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog

Én nagyon várom már, hogy villantsanak végre valamit akku fronton mert ígéretekkel már rég teli a padlás. Egyelőre a világmegváltó technológiák laborkörülmények között sem igazán életképesek.

Azért vállalok felelősséget amit leírok nem azért amit te belegondolsz...

(#7) Noukoum válasza DraXoN (#5) üzenetére


Noukoum
veterán

Most sincs gond az akkuval, csak a sajtó kap fel mindenféle butaságot. Nyilván nem tökéletes, de semmi sem az.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#8) tomcat78 válasza Noukoum (#7) üzenetére


tomcat78
senior tag

Ha megnézed a töltéstárolás fejlődését, messze nem halad olyan ütemben, mint a többi technológiai vívmány. Holott az elektromosságot és a töltést már a főniciaiak is használták egyes kutatások szerint( ha jól emlékszem, de lehet, hogy a görögök).
Nem feltétlen az akkuval van gond, hanem a megnövekedett energia éhséggel. Mert azt tényleg nem igazán bírja lekövetni a töltéstárolás. Lásd fél-egy napot bíró telefonok, stb. Az az autó meg (egyéni preferencia!!!!!)amelyik nem képes autópálya tempóban (nem, a 110 nem az) megtenni legalább 5-600km-t, bekapcsolt klímával vagy mondjuk ülésfűtéssel kényszer pihenő( töltés/tankolás) nélkül, az nem autó..... Nekem. Holott az üzemanyag árakat figyelembe véve, szívesen vennék. De nincs! Városi rohangálósnak időről időre elgondolkodom rajta. De ilyen korlátok mellett meg két autó mellé drága és felesleges.
Ha röviden akarnám írni: a töltéstárolás, mint technológia a technikai fejlettséghez képest messze el van maradva. Szerintem.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#9) Padree


Padree
senior tag

Indukciós töltés az úton, napelemek az autón, negyedakkora akku kapacitás - azok is "benzinkúton" betétdíjasan cserélhetőek frissen töltöttre, természetesen szabvány forma-méretűek.

"I don't give a penny - FCK twenty twenty..."

(#10) Aprósólyom válasza 8th (#6) üzenetére


Aprósólyom
őstag

A technológia adott, már csak reszelgetni tudják legfeljebb. Áttörést, mindig valamilyen totálisan új technológia hoz, de Li akkuból már nem lesz technológiai áttörés. Már csak reszelgetni tudják. Ha hirtelen 50%-t javítanánk a gazdaságossági mutatókon, az sem hozna nagy áttörést. Jól látható, hogy az hoz el nagy változást, ha mesterségesen megdrágítják a hagyományos autók árát, hogy kisebb legyen az EV felár. Ezzel a "nagy technológiai újítással" tudnak elérni változást.

(#11) DraXoN válasza Padree (#9) üzenetére

Ez a cserélhető akku, továbbra is halott ötlet.

Gyakorlatilag központosítani (államosítani) kellene az egész folyamatot különben nincs egyetértés.
Az akkuk mérete és formálya autónként teljesen más. Ráadásul a legújjabb tervek, hogy maga az akku az alváz része lesz (műgyantával beöntve). Megcsinálni utóbbit könnyű, csak még kísérleti stádiumban vannak a "javítási" mechódusok ezen megoldásokra (mert javítani tudni kell, hiába része az alváznak és van kiöntve az egész műgyantával... néha-néha egy-egy cellát cserélni kell.. persze "ki lehet zárni" X darabot kb. büntetés nélkül (a hatótáv rovására), de idővel hozzá kell nyúlni.. és akkor nem egyszerű "kivágni" a cellákat (majd újra beönteni).
Biztos, hogy ez a gyantás mód lesz (teslánál biztosan, ő miattuk meg másnál is, mert különben komoly előnyt szereznek kaszni merevségben (biztonságban) és súly/kapacitás/megtehető távolság értékekben is.

De ennek ellenére voltak próbálkozások teszt szinten a cserélhető akkukal buszoknál.
Jelentős gond volt az elhasználódás és korrózió a csatlakozóknál. Így a legtöbb ilyen tesztüzem 1-2 év után félbemaradt.. Főleg, hogy azóta javult az akkuk gyorstölthető képessége így kb. "halott irány". (drága gépek kellenek a cseréhez, tárolás, mozgatás, ellenőrzés két használat között)

Aprósólyom:
EU részéről "technológia kényszer" amire terelni próbálják a vállalatokat. Nélküle lehet még mai napig karburátoros, rotoros autók szaladgálnának (olcsó kategóriában biztosan.. igaz lehet azok az autók tényleg olcsók lennének).. Biztonsági előírásoknál is azonos a helyzet. Van egy minimum aminek meg kell felelni, de ennek ára van. Extra merevítés, újabban extra fedélzeni elektronika kell a jó értékekhez. Sok olcsóbb autó kap maximum 3 csillagot, holott a kaszni merevség teljesen rendben van, de nincs az elektronika párhuzamban az elvárásokkal (a részleteket értékelésekkor meg sokan nem nézik, csak, hogy "olcsóbb autó, de nem olyan biztonságos").

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 5 1600(AF); Rx470; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Huawei Mate 20 X 5G

(#12) troller


troller
senior tag

A hidrogén hajtás, akár hidrogén cellás elektromotorral, akár sima hidrogén hajtású belsőégésű motorral sokkal értelmesebb megoldás lenne, mint ez az akkumulátoros elektromos hajtás. Csak mindenki megy eszetlenül a Tesla után...

Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC

(#13) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

"sokba is kerülnek az EV-k: a nyersanyag-költség több mint a duplája annak, ami egy hagyományos autóhoz szükséges"

Ez az alapvető probléma, nem elég hogy megdrágult a hagyományos autó is, ez még annál is 2x drágább. De persze vegyük... És pénzt azt ők adnak rá?

(#14) Noukoum válasza tomcat78 (#8) üzenetére


Noukoum
veterán

A véleményed miatt még nem lesznek rosszabbak az akkumulátorok.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#15) nevemfel


nevemfel
aktív tag

Az AlixPartners legutóbbi tanulmánya szerint 2028-ra az autók globális eladásainak 33 százalékát adhatják majd az elektromos járművek, az arány 2035-re pedig már 54 százalékra emelkedik.

Hazudnak.

A létező szocializmus idején az a mondás járta, hogy az értelmiség előtt két út áll: Az egyik az alkoholizmus, a másik járhatatlan.

(#16) Fecogame válasza Noukoum (#7) üzenetére


Fecogame
veterán
LOGOUT blog

Már grafén akkukat használnak az autókban?

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#17) <Adamsky>


<Adamsky>
veterán

Olvasom ezeket a híreket: villanyautó a jövő, betiltják a belsőégésű motoros járművek üzembe helyezését (2035?). Közben épp egy olyan gazdasági válságba megyünk bele, hogy csak na. Ja, a nem is olyan rég még zöld átállásról papoló országok egymás után indítják be a széntüzelésű erőműveiket.
Közben mindenhonnan az jön, hogy "az irány jó, még egy kicsit tartsunk ki, és nyomjuk meg még jobban, a siker közeleg".
Nem akarok vészmadár lenni, de itt nekik az EU-ban szvsz. jó eséllyel harangoztak.

(#18) doooo válasza <Adamsky> (#17) üzenetére


doooo
addikt

"Ja, a nem is olyan rég még zöld átállásról papoló országok egymás után indítják be a széntüzelésű erőműveiket."

Annak nagyon is praktikus és azonnali (de semmiképp sem állandó jellegű, avagy tartós) megoldást kívánó okai vannak. És az egyetlen valódi kiút, az egyetlen tartós megoldás, ha megújulókra (meg egyes esetekben nukleárisra) térnek át a lehető leggyorsabban. Arról is számos hír van, hogy ezek milyen lendületet kaptak az elmúlt hónapokban/hetekben (főleg itt, az EU-ban), illene azokat is elolvasni. Nem csak a nagyrészt álszent, kamu, maximálisan elferdített, "jaj most majd szénre térnek át, haha, nekünk meg van a világon legdrágábban vásárolt orosz gázunk meg olajunk (amibe hamarosan beleroppan az amúgy is padlón levő gazdaságunk), haha" propaganda sz@rokat.

A gazdasági válságban meg egyrészt 2 éve benne vagyunk, folyamatosan; másrészt annak is számos oka van, de mostanában leginkább a mesterséges, abnormális áremelések a kedves olajtársaságok részéről, akik a 2020-as, alacsonyabb (de attól még akkor is tetemes) profitjaikat próbálják most hússzorosan behozni.

Vagy lehet úgy vannak vele, hogy már úgyis lassan a végéhez közeledünk a tőlük való abszolút függőségben, így aztán most még egyszer, utoljára kaszálnak egy jó nagyot, aztán meg a sok száz milliárdos profitokból gyorsan meglovagolják a "megújulós-trendet"?
Remélem így van, mert akkor középtávon még mindig jobban jár a világ.

[ Szerkesztve ]

(#19) gidalight válasza troller (#12) üzenetére


gidalight
tag

Minden hátrányával együtt, ezt az utat kellene járnunk, különben marad a kiszolgáltatottság, ami most is éppen nagyon bejön...

(#20) Aljasvip


Aljasvip
senior tag

Nem lesz nehéz sokat eladni belőle, mert nem lesz más.

Rendes autókba a belépő szintén (9mFt alatt) már ma is csak a herélt 3 hengeres (turbós) motorok vannak, amit józan autós szerintem nem vesz. (Opel, Ford, VW csoport autói, rátok nézek)
A kínálat fele már SUV vagy crossover, ezeket persze viszik mint a cukrot, aztán lehet feszíteni a zöld rendszámos X5 kormánya mögött. :W

(#21) pechman8


pechman8
aktív tag

Ez cikk túl "spongyolán" fogalmaz. A tisztán elektromos autó előállítása nemhogy nem drágább hanem olcsóbb. Töredéke alkatrészt tartalmaz. Nincs befecskendező rendszer, nincs sebbváltó stb... Ezek előállításához szükséges munkaerő és beszállító sem kell. Egyedül a akkumulátor jelent valós problémát. Más a helyzet a hibrid autókkal melyek valóban drágák és bonyomlultak, hisz valójában két autó van beépítve egy kasztniba. Ebben az esetben igaz a cikk.

Minden tiszteletem a nálam okosabbaké!

(#22) Hieronymus válasza pechman8 (#21) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog (1)

" A tisztán elektromos autó előállítása nemhogy nem drágább hanem olcsóbb."

Igen csak akkumulátor nélkül vagy lovakkal húzatod az autót, vagy izomemberekkel tolatod. azt az olcsó autót.

"Más a helyzet a hibrid autókkal melyek valóban drágák és bonyomlultak, hisz valójában két autó motorvan beépítve egy kasztniba. "

Ha már a pongyola fogalmazás probléma.

ruszkik, haza!

(#23) jeni


jeni
félisten

A további olajválságok,,a csökkenő benzin és dízel üzemanyag ,bezáró kutak és az ezzel járó drágulások,tovább tartó keleti háborúk a villanyautók piacát erősítik,növelik majd.

[ Szerkesztve ]

(#24) Cassi válasza nevemfel (#15) üzenetére


Cassi
senior tag

Miért hazudnának? Az EU már 25% körül tart, a 33% 2 éven belül könnyen elérhető. Megy ez magától, ha nem akadályozzák.

(#25) k-adi válasza jeni (#23) üzenetére


k-adi
veterán

Mikor ha nem most, tökéletes időzítés a keleti háború, olajválság idején kicsit meglökni az eautos "átállást"

benzin drágul, liter korlátozások, stb.. minél nagyobb nyűg lesz annál hamarabb váltanak... csakhát ahhoz még kicsit olcsósítani kéne, mert még mindig inkább a "nyűg" mint a drága eautó......

[ Szerkesztve ]

(#26) pechman8 válasza Hieronymus (#22) üzenetére


pechman8
aktív tag

Butaságokat írsz. Látom alaposan átolvastad amit írtam.
Egy cikk igaz nem magyarul van de majd a google lefordírja:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-12-03/carmakers-shedding-80-000-jobs-as-electric-era-upends-industry?srnd=technology-vp

Ez csak egy cikk a témában! Van még ám sok!

idézet a cíkkből:

"A dolgozók attól tartanak, hogy a konnektorból tölthető autók, amelyek kevesebb alkatrészt tartalmaznak, és kevesebb munkaerőt igényelnek, tönkreteszik az autós munkákat."

Szóval, fenntartom, hogy a cikkek gagyi random bedobálói tájékozódnának, legalább egy kicsit. Növelné a színvonalat.

Minden tiszteletem a nálam okosabbaké!

(#27) Hieronymus válasza Aljasvip (#20) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog (1)

" már ma is csak a herélt 3 hengeres (turbós) motorok vannak, amit józan autós szerintem nem vesz."

Miért is nem vesz meg három hengeres motorral szerelt autót józan ember?

Az 1-1.5 literes motorok kategóriában nem lehet versenyképes négy hengeres motort gyártani. Még turbóval sem. Minél nagyobb az 1 hengerre jutó lökettérfogat, annál nagyobb nyomatékot képes leadni a motor. azonos össz. hengertérfogat mellett. Ez jobb hatásfok azonos teljesítmény mellett, kevesebb fogyasztást és fürgébben gyorsuló járművet ad a vásárló kezébe.

Ha egy 1200-s Ladát hasonlítunk egy mai turbómentes háromhengeres 1.2 literes autóhoz. legalább 20LE pluszt jelent a három henger javára. A nyomatékot nehéz megmondani mert nincs megbízható forrás a Lada nyomatékára. A fogyasztás is jelentősen alacsonyabb, de ebbe a modern befecskendező rendszer is szerepet játszik.
Az alapjárati nyomaték egyenetlenségét (a negyedik henger hiányában) első fokozatban, a kuplung felengedése alatti motorfordulatszám emeléssel kompenzálják a (jobb) gyártók.

A ebben a járműmotor kategóriában négy hengerrel képtelenség teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat. Még három henger mellett sem képes mindegyik gyártó 1 liter hengerűrtartalom mellett forgalomba hozható motort gyártani. 1200 köbcentiméter a belépő szint. És a motor teljesítményét viszik le az 1 literes szintre.
Ez jó a gyártónak.
Jó a városi autók vásárlóinak. A városi forgalomban és dugókban nem játszik fontos szerepet a sok lóerő.
Jó a környezetnek, mert kevesebb szennyezést tol ki magából az autó.
És jó a motornak. Mivel nincs kimaxolva a motor teljesítménye, hosszabb az élettartama.

ruszkik, haza!

(#28) Rodzser Mór


Rodzser Mór
senior tag

Az emberek át vannak qrva. Elhitetik nekik, hogy szükségük van a drága autókra, elhitetik velük, hogy csak drágán lehet mobilizációt elérni. A többség meg el is hiszi és vásárolja. Ezzel pénzeli ezt az ökológiai bombát.

(#29) totron válasza doooo (#18) üzenetére


totron
őstag

Hagyhatjuk ezt a megújuló mániát is: az e téren energiát abszolváló (átalakító) eszközöknek van élettartama. Javítást, újragyártást igényelnek. Ehhez képest majd' minden száj úgy zengi a megoldásnak hitt mantrát, mintha csak nem volna súrlódás az univerzumunkban és a gyártók is örökéletre bocsájtanák ki portékáikat (nem): miért pont ez a terület lenne kivétel? El is érkeztünk a történet duplacsavarjához, egyben belátható hasztalanságához: nem vagyunk előbbre! A marketingduma az, hogy előbbre vagyunk, de a valóságban nem vagyunk. Moat akkor mi lesz így velünk.

(#30) Hieronymus válasza pechman8 (#26) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog (1)

Nem érted. Az akkumulátor drága és nem maga az autó.
Mit nem lehet ezen érteni?
Motor és erőátviteli lánc nélkül a kasztni pontosan ugyanannyiba kerül, mind a két esetben.

Ha a teljes autó olcsóbb lenne, tisztán elektromos hajtás mellett, akkor a hozzá adott állami támogatás mellet, jóval olcsóbbnak kellene lenniük, mint a belsőégésű motorral szerelt társaik. De nincs így, nagyon nincs így.

"Butaságokat írsz."

Vagy csak te gondolod. A hóemberre könnyebb rábeszélni, hogy jót tesz neki a napsütés, mint bárkire rábeszélni, hogy az elektromos jármű előállítása olcsóbb, a belsőégésű társaiknál.

ruszkik, haza!

(#31) angyalpc2 válasza DraXoN (#11) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

Az akku bérlésbe licence és az akku cserélésbe a Renault belebukott.
Pedig annak még oka is volt, kiforratlan technika emiatt hátha nem veszik meg a tulajok, mert félnek az akku tönkremenéstől.
Pont fordítva lett. Ha bérelni kell a drága dolgot, drágán, akkor úgy érzi a vásárló, hogy az nem az övé. inkább megvette a full drága kocsit, de akkor legyen az övé.
Most a Nio csinálja ezt (csak kínai állami pénzzel..emiatt EU-ból ki is kéne penderíteni)
luxus kocsi, drága akku. Ők azt mondják be fog vállni.
Saját vélemény, nem.

A műgyantás nah az fog odabaszni, pár szar cella kuka javíthatatlan egész, dettó mint a ragasztott telefon
3-5 év kuka az egész.

(#32) angyalpc2 válasza troller (#12) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

így van el kell ereszteni az Li technikát.
van még pár "szép" éve és az ilyen göd és társai gyárak mennek a lecsóba
Kurvára környezetszennyező a gyártás a visszaforgatás

Rájöttek már az autógyárak is.
Kia VW volvo stb ezerrel fejlesztik a hidrogén technikát a töltőt.
És ha kis városi kocsinál jó is a Li battery, nehéz tehernél irreálisan nagy akku kell hozzá
és nincs meg a hatótáv, meg fél napig töltögetjük 50-100kW-al? vicc működéképtelen elv.

akkus kocsi -> városi egyéni közlekedésre ingázásra jó.
Pont.

[ Szerkesztve ]

(#33) Noukoum válasza angyalpc2 (#32) üzenetére


Noukoum
veterán

Ezért amúgy fizetnek? Valami kontaktot kérlek, mert ennyire hülye magától valaki nem lehet. :C

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#34) 8th válasza angyalpc2 (#32) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog

Gödért nem is lenne kár. [link]

Azért vállalok felelősséget amit leírok nem azért amit te belegondolsz...

(#35) peugeotmate


peugeotmate
őstag

Többen írtátok hogy városi használatra jó az elektromos autó. Am block a városi autó kifejezés értelmezhetetlen, egyszerűen nem oda való az autó. Sok helyet foglal, parkoltatni kell és akkor is sok helyet vesz el, továbbá ügyetlenül manőverezhető kis szűk mint bármilyen más autó. Ez egy hatalmas önbecsapás.

meg

(#36) angyalpc2 válasza peugeotmate (#35) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

városi-> nem autópálya utazó kocsi
A és B szegmens kocsik max 4 m hosszúság
https://en.wikipedia.org/wiki/A-segment
https://en.wikipedia.org/wiki/B-segment

Értem hogy budapesten metro villamos és 3 percenként busz van, nah a vidék várostól városig, városon belül nem így működik.
A város kétfele bicajjal 40 perc, kocsival 5
A következő város 25 perc kocsival, az azt követő 40 perc.
És akkor lerakod a kocsit a város határában? gyalogolsz 40 percet oda meg vissza az adott boltig, mondjuk obi?
Budapesten lehet megoldható és van értelme közlekedtetni, vidéken nincs még 1000 ft-os benzin mellett se nagyon.

(#37) peugeotmate válasza angyalpc2 (#36) üzenetére


peugeotmate
őstag

Elsősorban valóban Budapestre, sőt, annál nagyobb városokra gondoltam globálisan is.
Természetesen vannak élethelyzetek, amikor kell autót használni viszont az ember hajlamos ilyenkor az elkényelmesedésre és akkor is azzal közlekedik, amikor semmi sem indokolja ezt. Vidéken mondjuk pont rengetegen közlekednek az Alföldön bringával, plusz nem egy átlagos vidéki város magyar lakójának energia fogyasztása az, ami iszonyúan környezetterhelő lenne. Mondjuk az obi és a "bolt" pont egy olyan dolog, ahova egy átlagos ember számára nem indokolt, hogy napi szinten autóval menejn.

meg

(#38) angyalpc2 válasza Noukoum (#33) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

Bírom ezeket a "de hüje vagy bmeg" hozzászólásokat, ahelyett hogy google-ba beírná
Tiszta sor, hogy drága,(még) senki nem vonja kétségbe

https://www.autonavigator.hu/cikkek/a-volvo-szerint-nem-igazan-kornyezetbarat-a-villanyauto-gyartas/
https://www.autoszektor.hu/hu/content/az-akkumulatorgyartas-kornyezeti-ara
A lítium mellett nikkel kobalt meg még az egyéb vegyszerek...ez csak lokálisan a városban környezetkímélő, hogy ott nem fingik a kocsi és kevesebb a fékpor..nem tüdőzik le az emberek.
Esetleg még a grafénos vagy új generációs akkuk...esetleg.

https://trans.info/hu/a-volvo-elkezdte-tesztelni-azt-a-hidrogenes-teherautojat-amit-akar-1000-kilometert-is-kepes-megtenni-293768

és kelleni fog máshova is, Repülő!!! busz, kamion, teherszállítás, vonat(felsővezeték nélküli) hajó. Képtelenség megoldani akkuról. Ha csak valami csodaaksit fel nem találnak.
https://www.zoldpalya.hu/uton/elektromos-auto-hidrogen-hajtas-303315.html
https://autopro.hu/elemzesek/hidrogenforradalom-kuszoben-a-kozlekedes/722302
https://autopro.hu/beszallitok/hidrogenbuszhoz-fejlesztett-futomuvet-a-raba/717561
https://autopro.hu/gyartok/ujabb-lepest-tett-a-hidrogenes-repulo-fele-az-airbus/708042
https://autopro.hu/beszallitok/hidrogentechnologiai-offenzivaban-a-bosch/701751
https://autopro.hu/szolgaltatok/szaz-hidrogenes-busszal-zoldit-koln/711337
Ez csak pár hónap

toyota Kia hyundai volvo BMW peugeot, és bármelyik biztatóbb életképesebb már most, mint a mostani legjobb akku technika.
Egyedül a kúthálózat a probléma most, azt ki kell építeni 0-ről. az a drága.
De nem akkor kihívás, mint minden parkolóba 20-100kw-os töltőket telepíteni, meg +1-3 atom/szénerőművet minden országba, meg hálózatot bővíteni.
Ráadásul a hidrogén tárolható, szállítható, vagy is ha megtermeled nappal napelemmel vagy az ingadozó szélerőművel, akkor van puffer.

[ Szerkesztve ]

(#39) <Adamsky> válasza peugeotmate (#35) üzenetére


<Adamsky>
veterán

"Am block a városi autó kifejezés értelmezhetetlen ... "
Ugyan miért? Vegyük pl. Gödöllőt. Az egyik haverom Máriabesnyőn lakik (kertövezet, gyk. Gödöllővel összeépülve). Két autójuk van. Egy Octavia és egy (talán) 1994-es, de jó állapotú Corolla. Két gyerkőc logisztikáját kell megoldani. Még nem is feltétlen az iskolába - bár néha oda is -, hanem az egyéb különórákra. Nekik nagyon jó lenne egy elérhető árú, kis méretű elektromos autó. Ilyen ugye kb. sose volt (talán nagyon régen a Skoda Citigo-E iV).
És igen a villany pont ide, ill. pont erre (napi mondjuk max. 50 km) való. Az Ocatvia kiváltására nem igazán alkalmas (sokat jár vele a haver külföldre).
Ezzel szemben mit látunk? A kis autók (a belsőégésűek is) gyakorlatilag megszűnőben, villanyosakból pedig csak a batárok vannak. Meg van ennek is az oka persze, de épp ez ellen kellene tenni. Csak mikor ekkora hülyék ülnek az Eu. döntéshozói között, akkor erre semmi esély.

(#40) Noukoum válasza angyalpc2 (#38) üzenetére


Noukoum
veterán

Én kontaktot kértem meg hogy mennyit fizetnek ezért, nem feleleges mellébeszédet. :O

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#41) Hieronymus válasza peugeotmate (#35) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog (1)

BMW i3 120Ah
Renault Zoe Z.E. 50 (R135)
Opel Corsa-e
Peugeot e-208
Fiat 500 (23,8 kWh)
MINI Cooper SE
Honda e Advance

Ezek a városi autó kategóriába tartozó elektromos autók.
Kicsik, fürgék és könnyű velük parkolni. Az araszolós torlódás nagyon fekszik nekik. Álló helyzetben nincs fogyasztás és a fékezések visszatáplálnak némi energiát. Hosszabb távra kevéssé alkalmasak. Egyrészt a végsebesség, másrészt a gyakori töltés igény okán.

ruszkik, haza!

(#42) peugeotmate válasza <Adamsky> (#39) üzenetére


peugeotmate
őstag

Sajnos nem ismerjük, hogy mekkora a táv az otthon és a különböző különórák között, így nehéz más alternatívát vázolni konkrétumok nélkül. Az elektromos autó önmagában nem megoldás semmire, tudatos használat (jobban szólva NEM használat) ami valóban kevésbé terhelő a környezetre. Természetesen a SUV-ok okafogyottak, hisz a belső terük sem praktikus és hatalmas helyet vesznek el az életterünkből.
Én igazából arra gondolok, hogy amikor az autó valóban hatalmas előny, az az mikor az ember rengeteg cuccal pakol például, vagy többedmagával utazik hosszabb távon, ami más eszközzel nehezen/alig megközelíthető. Ilyenkor viszont egy városi autó sem lesz jó, mivel abba kevés dolog fér. Egyterű vagy egy Berlingo (és társai) méretű autó lenne jó, ami pakolható is, de emberek szállítására is alkalmas. Alkami jeleggel használva lenne. Más esetben mikromobilitási eszköz és más közösségi közlekedés együttes használata például az esetek döntő többségében elég kéne legyen, amikor saját magunk helyváltoztatása A-ból B-be a cél. Mindig megmosolyogtató, amikor emberek védeni próbálják azt, hogy önnön maguk 50-100-120 kg-os súlyuk szállítására egy másfél-két tonnás jármű üzemeltetése az optimális. :R

Hieronymus

Kicsik, fürgék és könnyű velük parkolni.

- Kicsik? Mihez képest: bérház, SUV, kerékpár, roller, távolodó bkk busz? Kiterjedése a például hozott autóknak is leglább 1,75 x 3,5 x ,175 méter! Nem lépek át felette ha az utca túloldalára átmegyek.
- Fürge? Mikor: kukásautó mögött, piros lámpánál, dugóban állva, parkolni készülő autó mögött torlódva?
- Könnyű parkolás? Hol: Tompa utca (IX. ker.), V. kerület, Campona bevásárló központ (XXII. ker.), fel-alá körözve parkolóhely keresés közben?

Az araszolós torlódás nagyon fekszik nekik.

Az araszolós torlódás a városi élet SZÜKSÉGES velejárója? Erre rendezkedik be valaki, hogy milyen jó lesz egy haladásra tervezett járművel dugóban araszolni?!

Álló helyzetben nincs fogyasztás és a fékezések visszatáplálnak némi energiát

A légkondi, az elektromos fogyasztók és az autó fenntartása és üzemeltetése ugyanúgy minden egyes másodpercben fogyasztásnak minősülnek ugyanis fizetsz érte!

[ Szerkesztve ]

meg

(#43) Aljasvip válasza Hieronymus (#27) üzenetére


Aljasvip
senior tag

Épp autót nézünk, és volt szerencsém kipróbálni jó sok típust, bennük különböző motorokat, manuális és automata váltókról is friss az élmény.

Egy 1L 3 hengeres motornak nincs ereje a turbó nélkül. Nem kell nagy dolgokra gondolni, csak hétköznapi esetekre, pl. ha hirtelen kell vele kiugrani (pl.: körforgalomba besorolni) vagy elkerülni egy balesetet egy gyorsítással, valamint előzésnél is mindig szöszmötölni kell a váltóval.

Egy 20 éves 1,4L Megane-t vezetek most, amihez képest a legtöbb ilyen (1L, 3h) autó nem jobb. Pl. egy 2021-es 120LE-nek hazudott i30 volt nálam nemrég egy ~400km-es útra. Nem volt jó, az összes fentebb említett problémát megtapasztaltam.
Na most, ha új autót vennék, akkor elvárnám, hogy az minden tekintetben jobb legyen mint a mostani.

Továbbá, mérnökként az a véleményem, hogy egy kiegyensúlyozatlan a főtengelyű motorral max az ellenségeim közlekedjenek. Szép technikai bravúrok ezek a motorok, de a gyártásukkal egyidejűleg halálra is vannak ítélve.

Szvsz, józan autós nem kellene vegyen ilyen motorral szerelt autókat.

(#44) noPublicFG válasza angyalpc2 (#38) üzenetére


noPublicFG
senior tag

Tedd ignore-listára, nem méltó semmire, mert egyszer erre, egyszer arra beszél, éppen, mikor kivel lehet kötekedni...

#42peugeotmate Elektromos autók közt ajánlom figyelmedbe a Renault Twizy-t. Mindennek megfelel, amit hiányolsz!
Nem elektromosban pedig a Smart. (Vagy az én lef0slott, munkábajárós Opel C Corsa-m.) Kirándulni, meg van másik...

[ Szerkesztve ]

plus ça change, plus c'est la même chose

(#45) peugeotmate válasza noPublicFG (#44) üzenetére


peugeotmate
őstag

A Twizyvel szívesen utaznék negyedmagammal autópályán és intéznek egy költözést, köszi! Azért remélem ezt csak viccből írtad, bár nem értem hogy lyukadtál ki ide a hsz-em alapján. :)

[ Szerkesztve ]

meg

(#46) BReal válasza DjFlanker (#1) üzenetére


BReal
addikt

2001-ben 2,6 millióért vettük a VW Polo Classicot 1,4-es 16 szelepes 75 LE-s motorral, Trendline (alap) felszereltséggel (+ belealkudtuk a rádiós magnót és a központi zárat plusz felszereltségnek), ami nem belépő szintű motor volt (volt sima 1,4/75 LE és 1,2/60 LE, illetve a dízelekben is hasonlóak).
Most az alap Life felszereltségű, 1 l-es 95 LE-s motorú (alap) változat 8 milla, amire hivatalosan 350e Ft árkedvezmény van (nyilván lehet még alkudni, de ettől függetlenül ez WTF).

Értem, hogy nagyobb lett a kocsi, rengeteg elektronika került bele azóta, de ez akkor is vicc kategória. Persze akkor 255 Ft körül volt az EUR. Jelenlegi árfolyamon ugyanannyi EUR-val (kb. 10200) számolva majdnem 4,1 milla lenne. Betonbiztos forint. :D

#2 NKing: részben igazad van, de azért az rohadtul nem mindegy, hogy az autókból kiáramló káros anyagok a zsúfolt városok levegőjébe jut vagy valahol máshová "számolható".

[ Szerkesztve ]

(#47) troller válasza Aljasvip (#43) üzenetére


troller
senior tag

"Továbbá, mérnökként az a véleményem, hogy egy kiegyensúlyozatlan a főtengelyű motorral max az ellenségeim közlekedjenek."
Bakker, szoktam mondani mikor feljön valahol, hogy a három hengeres négyütemű motor gondolatától is elborzad a gépészmérnök ösztönöm... :W

Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC

(#48) tomcat78 válasza Noukoum (#14) üzenetére


tomcat78
senior tag

A techológia fejlődéséhez viszonyítva, ahol többet kéne nyújtaniuk? De.... Nem kell az autós példa sem, mert tényleg egyéni preferencia. 20 évvel ezelőtt mennyit bírt egy mobiltelefon egy töltéssel?3-4-5 napokat. Most? örülsz, ha estig kihúzza, ha reggel leveszed .a töltőről.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#49) azbest válasza angyalpc2 (#38) üzenetére


azbest
félisten
LOGOUT blog

már 20-30 éve megy az etetés a hidrogén autókkal, mégsem lett belőle semmi. Azért nem lett belőle semmi, mert a hidrogén tárolása nehéz és drága. Cseppfolyósítóva, behűtve kell tárolni és még a fémen is átdiffundál. Nagy és nehéz tartályok kellene hozzá.

Ez az egész hidrogénes személyautós téma egyedül azért lett felhájpolva, mert kaliforniában a kötelező környezetbarát autó kvóta kapcsán ezzel akarták bizonyítani, hogy életképtelen és emiatt meg kell maradni a benzinnél. Ezek miatt kaptak folyton haladékokat a autógyártók, mert sehová nem jutottak a hidrogénessel, mindig megmaradt egy-egy demó autó szintjén.

Esetleg teherszállításban lehetne valami előnye, de az is eléggé necces.

A hidrogén hátrányai miatt sokkal reálisabb akkor már a levegőből gyártani hagyományos használatra való műbenzint megújuló energiából. De rengeteg energia kell a hidrogénhez és a műbenzinhez is, szóval jóval drágább, mint bármi más. A sima akku töltés sokkal hatékonyabb és ezért olcsóbb, mint az, hogy áramból valami mást gyártsanak, hogy aztán abból áramot nyerjenek. És jelenleg főleg földgázból gyártanak hidrogént, mert az olcsóbb.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.