Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) nyerek01 válasza azbest (#49) üzenetére


nyerek01
tag

Az üzemanyagcella jobb hőerőgépnek tűnik mint a belsőégésű motor. Mind hatásfokban mind a kibocsátások tekintetében jobb. Szerintem jogosan merül fel akkor a költség része mint hátrány, jó okkal feltételezzük, hogy anyagilag nem éri meg ilyen autók sorozatgyártása.
Azért nincsenek ( a nagyok pénzt akarnak keresni, azt gyártják amin pénzt keresnek... ha ez a hidrogén autó lenne akkor azt gyártanák, ha a vízzel működő autó lenne akkor azt. Csak ugye az nem létezik és nem is működőképeses. Persze legendának jó volt )

(#53) AssAssynn válasza Padree (#9) üzenetére


AssAssynn
őstag

Egy az egyben ugyanezekre gondoltam én is az elejétől fogva. :DD

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#58) t72killer válasza angyalpc2 (#31) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Pont kb másfél éve merült fel, hogy cserélném valamire a dízelt és szembejöttek furán olcsó villanyautók, aztán beleolvasva hopp, kiderült, hogy a 8évesen 7-8k£-ért vesztegetett miniakksis (22kWh) Zoe kiperkálása után még havi 109£ lett volna a sarc az akksiért. Szóval kösz, maradt a nagyszervizen épp átment octavia. Ha lopnám az áramot, még akkor is csak úgy lenne olcsóbb a kocsi etetése, ha megmaradna a mostani ~2£-s gázolaj-ár.

Mivel nem játszok Lagzilajcsit, otthoni töltés = 27penny/kWh, azaz minimum 5£/100km, újabb 315km hatótávú modellnél 4.5£/100km - de persze csak nyáron.

Gyorsan ránéztem a piacra, mi a helyzet most: a nagyobb hatótávű, amivel a nagyszülők reptérről hazahozását már megúszom 1 töltéssel (LoL...) 13k£, amire rájön az akksibérlés... Totál irreális anyagilag, még úgy is, hogy az adópolitika triplán kinyalja a hátsóját, a versenytárs meg rogyásig van adóztatva.

Gyors kétbalkezes fejszámolás után, a dízelre ráhagyva 10évre +3k£ extra szervizktg-et (fele sincs), az autó+szerviz kb 5k£-tal drágább a villanyos esetben, az akksibérlet pedig totál hazavágja a futó ktg-eket, a töltésért fizetve konkrétan drágább az üzemanyagktg is.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#59) t72killer válasza t72killer (#58) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Kieg, ja, azonos korú Octavia kombival hasonlítottam, ami azért jóval tágasabb kocsi, egy zoe méretű fosszilisnek még nagyobb az árelőnye.

Nem mondom, egy nyugati háztartásnak belefér évi extra ~500£ kidobása az ablakon, de azon is el lehet pl gondolkodni, hogy errefelé a lakások-házak szigetelése annyira sz.r, hogy csukott ablaknál huzat van. Vajon hány tonna CO2-t spórolna meg a tag, ha a villanyverdába tolt pénzekből szigetelné a kérót?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#60) t72killer válasza BReal (#46) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ez a "rengeteg belekerült elektronika" inkább istencsapása... Após tavaly vett új kocsit: keréknyomás-mérés (=gumi + $$$), kb mindenért villog-nyavajog, mintha egy vuhani halpiaco ázsiai bazárban lennél. Nem mondom, legyenek meg az alap biztonsági cuccok, ABS, légzsák, stb, de a 10évvel ezelőttihez képest kétlem, hogy kulcsfontosságú életmentő funkciók kerültek volna a kocsikba... Mindenféle bizbasz persze, amiért fizet a gyár 10$/egység árat és elkér érte +300$-t - aztán beb.sz a chiphiány.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#61) k-adi válasza 8th (#56) üzenetére


k-adi
nagyúr

ja gyanús.. :D

(#62) Somatom válasza peugeotmate (#42) üzenetére


Somatom
veterán

+1
Pontosan ezt csinálom. Hétszemélyes, dízel egyterű. Ingázok Németországba melózni. Csütörtök hajnalban értem haza (Bp.), azóta áll az autó a ház előtt. Villanyroller (ami az autómban lakik), villanybringa, motor. Autóval legfeljebb hétvégén mozdulok. Akkorra időzítem a bevásárlós kört. Sztem így minimálisra csökkenthető a városi légszennyezés.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#63) Somatom válasza t72killer (#60) üzenetére


Somatom
veterán

+1
2013 -as az autóm és nekem űrhajó. Semmi szükségem sincs ennyi csingilingire. Centrálzár, villanyablak (elöl), klíma, tempomat. Slussz. Nem is halottam tpms szenzorról, amíg nem kellett cserélni. Parkolószenzort is cseréltem már. Lehet, hogy egy villanyautó motorikusan örök élet+1 nap, de ezek a csingilingik azokban sem tartósabbak.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#64) 8th válasza Somatom (#63) üzenetére


8th
addikt

+1. Nekem egy 0km-es új autóba a 2022-ben már extrának sem számító extrákon felül (pl. szervokormány, villanyablak stb) elég lenne ennyi: légzsákok, légkondi, abs, esp és pont. Minden más (számomra) felesleges sallangot simán tudnék nélkülözni.

(#65) Montanaxy


Montanaxy
aktív tag

Az a nagy büdös helyzet, hogy az autókat régen kitalálták és tökéletesítették és úgy jók, ahogy vannak. Onnantól meg már minden "újítás" nyerészkedés kevés energiabefektetéssel. Nem az autóipart kell megreformálni mert az már kész van. Hanem ki kellene találni új közlekedési módszereket. Ja csak hogy ahhoz már kicsit többet kéne gondolkodni, meg sok cégnek nagy konkurenciát jelentene. Hát ez van.

(#66) Hieronymus válasza t72killer (#60) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"de a 10évvel ezelőttihez képest kétlem, hogy kulcsfontosságú életmentő funkciók kerültek volna a kocsikba... "

Azért a ráfutásos balesetek megelőző rendszerek kulcsfontosságúnak tekinthetőek. Ez évben válik/vált kötelezővé az új járművek forgalomba hozásához.

Számomra a parkolást segítő automatikus rendszerek nem létfontosságúak. De mi a kisebbségbe tartozunk. A járművezetők egy komoly részének fogalma sincs a saját járműjének méretéről. Nekik azért fontos segítséget jelent.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#67) jeni válasza Montanaxy (#65) üzenetére


jeni
félisten

Amit leírtál kevésbé kapcsolódik a témához.
Az elektromos hajtású járművek fejlesztése gyártása nem a benzin,belső égésű üzemű autók ellen van.
Vagyis...
"Ezek tipikusan közlekedési üzemanyagok, a benzintől a fűtőolajig. A kőolajból előállított tüzelőanyagok többségét el lehet keverni benzin, dízel, turbinás üzemanyagok vagy fűtőolajok."
Ezzel szemben ott vannak a más energia források a villamos energia tárolási módszerek.
Nem lehet csakis buszokat hagyni az utakon,vagy Dízel mozdonyokat az örökké valóságig a forgalomban üzemeltetni.
Előbb - utóbb ezek a nyersanyag készletek kifogynak.
Utána mi lesz majd?
A cél ezek minél kevésbé használata,KIVÁLTÁSA,a a környezet,az ózon réteg minél jobban való kímélése.

(#68) t72killer válasza Hieronymus (#66) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A hülye júzert max a full robotpilóta tudja helyettesíteni, de talán tényleg kevesebb lesz tőle a baleset :R . A tpms viszont kifejezetten szivatás, max a lusta+félbites agyú autótulajoknak jön jól. Ránézek a kerékre és INGYEN megmondom, hogy kevés benne a szufla...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#69) tomcat78 válasza Hieronymus (#66) üzenetére


tomcat78
őstag

Itt azért feltenném a kérdést, hogy az az idióta, aki egy szimpla parkolást sem tud megoldani (ergo nem "érzi", látja a saját autóját a környezetében), mégis hogyan engedhető forgalomba? :F Jellemzően az ilyen nyomorékok nem tudnak elengedni egy mentőautót sem mondjuk helyzettől függően. Aki nem tud parkolni, az nem tud vezetni sem.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#70) t72killer válasza tomcat78 (#69) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

+1! És erre nem a segítő kütyük a megoldás, hanem a vizsga.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#71) Somatom válasza t72killer (#68) üzenetére


Somatom
veterán

Az elvileg arra való, hogy előbb tudd meg, hogy defekted van, mint hogy irányítási problémák lépjenek fel. Csakhogy ezt meg lehet oldani külön szenzor nélkül, szögelfordulás figyeléssel, ami amúgy is van az ABS miatt. Pl. kollégám Passat -ja is figyelmeztet a defektre, pedig nincs benne tpms szenzor.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#72) tomcat78 válasza t72killer (#70) üzenetére


tomcat78
őstag

Akad néhány dolog, amit simán betiltanék, míg nem lesznek robotpilóták.... Kezdeném pl ezzel. Aztán az adaptív tempomattal, ami nem képes felvenni a előtte lévő sebességét, folyton gyorsít aztán meg 50 méterenként villog a telibevert féklámpája, mert a balf@sz sofőr arra sem képes/ lusta hogy felvegye a forgalom ritmusát. A vészfék asszisztens meg egyenesen egy vicc. A első dolog, amit meg kéne tanítani, hogy tudj megállni. Szárazon, hóban, esőben.... Tudd felmérni a helyzetet. Ok, hogy a biztonságot hivatottak szolgálni! DE ne erre hagyatkozzunk már.... Meg kéne tanulni vezetni első sorban! Nem megvenni a 2-300 lóerős vasakat, aztán majd az "okosságok" megoldják módon közlekedni. Jó dolog a fejlődés. De a közlekedés még mindig a abban résztvevő humanoidok felelőssége.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#73) arnyekxxx válasza peugeotmate (#42) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Nekem napi 2x15 perc autóval letudni a 2 gyerek és az asszony szállítását.
Ugyanez tömegközlekedve lenne kb 2x egy óra és ez egy közepesen nagy város közepesen élhető tömegközlekedéssel.

(#74) tomcat78 válasza arnyekxxx (#73) üzenetére


tomcat78
őstag

Létezik itthon élhető tömegközlekedés? :F

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#75) Somatom válasza arnyekxxx (#73) üzenetére


Somatom
veterán

Hmmm... Minden ilyen topikban előbb-utóbb előjön a gyerek, mint ok/indok. Lehet, hogy tulképp nem is az autókkal van a baj, hanem a gyerekek öko lábnyomával?

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#76) arnyekxxx válasza Somatom (#75) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Nem kellene senkinek sehol gyereket szülni és máris nem lenne veszélyben az emberiség jövője a Földön.

[ Szerkesztve ]

(#77) arnyekxxx válasza tomcat78 (#74) üzenetére


arnyekxxx
veterán

lakótelepi busz 10percenként, kertvárosba félóránként. Együtt lehetne ezzel élni ha nem lenne jobb. Egy falusi aki naponta 4 buszt lát az kánaánnak érezheti.

(#78) Somatom válasza arnyekxxx (#76) üzenetére


Somatom
veterán

Biztosabb lenne az emberiség jövője, ha kevesebb ember szipolyozná a Föld készleteit. Különösen azokban a régiókban, amelyekben korábban jön el a túlfogyasztás napja.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#79) tomcat78 válasza Somatom (#75) üzenetére


tomcat78
őstag

A társadalommal van a probléma. Én még kaptam egy kapukulcsot a nyakamba első osztályosként, és simán túléltem. Ma már elvárás a kölköt kaputól kapuig szállítani. És erre akár külön autót tartani. És ez olyan szinten igaz, hogy a gyerekek egymás között is felállítanak egy "rangsort", hogy kit- mivel visznek! 10-12 éves gyerekek simán kiközösítenek másokat, csak azért, mert mondjuk tömegközlekedik vagy biciklizik a másik. Ez társadalmi jelenség, sajnos....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#80) 8th válasza tomcat78 (#74) üzenetére


8th
addikt

A Budapesti szerintem nem rossz.

szerk.: Helyesbítek! Amikor én használtam nem volt rossz. Azóta eltelt néhány év kamugeri irányítása alatt, nem tudom most milyen lehet.

[ Szerkesztve ]

(#81) Somatom válasza tomcat78 (#79) üzenetére


Somatom
veterán

Pontyosan. Ha csak olyan régiókban születhetne gyerek, ahol nem kell autóval hurcolni, akkor drasztikusan csökkenne a környezetszennyezés, mégis biztosított lenne a faj fennmaradása.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#82) tomcat78 válasza arnyekxxx (#77) üzenetére


tomcat78
őstag

Nem csak a járatok sűrűsége a mérvadó szerintem. Bár tömegközlekedés témában nem vagyok otthon.
Amúgy falun pl rendszeres ""melós" járatokat látni. Amiket pl a munkáltató biztosít. Vagy suli járatok. persze, ez nem mindenkinek opció!! De az ott élő, dolgozó, tanuló emberek jelentős százalékának elég lehet.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#83) Somatom válasza 8th (#80) üzenetére


Somatom
veterán

Kari tulképp ügyesen csinálja, csak lassan eszmél. Csak a múlt héten jött rá, hogy a Lánchíd, meg a pesti rakpart kevés. Lezáratta a budait is. Pénteken még motorral is gáz volt a belváros. Arról nem is szólva, hogy őslakos rutinnal akartam végigmenni a Király utcán és egy behajtani tilossal találtam szemben magam. Engem rávett, hogy hétköznap csak rollerrel, vagy bringával közlekedjek. Ügyes! Ha még két hidat lezárna az autóforgalom elől, akkor tényleg csak a legelszántabbak autóznának.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#84) tomcat78 válasza Somatom (#81) üzenetére


tomcat78
őstag

Ezt a kell autóval hurcolni részt nem tudom értelmezni! Szerintem egyetlen iskola házirendjében nem szerepel olyan kitétel, hogy csak úgy mehet Ödönke, hogy viszi apuci/anyuci a suliba. Én ebben inkább látok önigazolást és korcs társadalmi "elvárást".
Ez a környezetvédelem meg szar duma. Fontos lenne! Ugyanakkor önmagában az elektromos autózás nem fogja megoldani. Százalékosan egy átlag háztartás többet szennyez, mint az akármilyen belső égésű motoros autó, amit használnak. Ha a környezetszennyezés tényleg olyan fontos lenne és nem marketing duma, akkor első körben az emberek fejben kéne rendet rakni. És az kéne az első legyen, hogy ne pazarold az energiát te barom! De ugye ezt nem lehet eladni. Az elektromos autót meg igen. Marketing és üzlet az egész.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#85) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

Az gondolom megvan mindenkinek így 2022-ben hogy a "felesleges" kütyük egy komoly százaléka konkrétan kötelező az EU-ban, pl. a keréknyomás szenzor (valamilyen, abból is van olcsóbb meg drágább) lassan 8 éve.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#86) Somatom válasza tomcat78 (#84) üzenetére


Somatom
veterán

Akkor segítek értelmezni. Budapest lakossága csökken, az aggloé viszont drasztikusan nő. Csakhogy az agglo erre nincs rákészülve infrastruktúrával. Így nőnek a távolságok, mert nincs a közelben bölcsi, ovi, suli, doki, stb.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#87) tomcat78 válasza DjFlanker (#85) üzenetére


tomcat78
őstag

És a kötelező mivolta indokolja a feltétel nélküli rá hagyatkozást? Mert ok, ezek akár tök jó dolgok is lehetnek! De az ilyesmitől még senki nem fog tudni vezetni! Ok, nálunk már kapásból a KRESZ rész nem megy az autózók jelentős hányadának. Rengeteget anyázok a a nyomorult, agykárosult balfaszokon, akiknek egy sima kötelező jobbra tarás sem megy . Pl Fehérvártól a három sávon olyan mennyiségű középső sávra bérletes anyab@szóval lehet találkozni, hogy az félelmetes! Szándékosan lett sértő, ha valaki magára ismer! Sem a kütyük, de még a vizsgák sem képesek kiszűrni a amúgy vezetésre alkalmatlanokat!

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#88) Skiz válasza tomcat78 (#84) üzenetére


Skiz
csendes tag

Ha a környezetvédelem/környezetszennyezés nem csak marketing lenne,az államok valós büntetést szabnának ki a cégekre amikor megszegnek valamit.10 évig hazudtál? Ok 10 év profit 50%-át befizetni az államoknak,eladások alapján elosztva az országok között+ kártérítés a vásárlóknak.Nem tudod kifizetni,el kell adni a gyárakat? Ez van,majd máskor nem csalsz,vagy öntesz valami szennyezőt a folyóba.És nem hagyni hogy kijátszák a "de mi lesz a munkásokkal",sose érdekelte a cégeket és nem is fogja.
A legnagyobb találmány volt a cégek részéről a tehetsz róla tehetsz ellene mentalitás emberekbe sulykolása,mielőtt ők maguk tettek volna valamit.Most is a CO2 vásárlás hogy zöldebb vagy net 0 legyen a cég,gyakran olyan erdőket is "eladnak"a cégeknek hogy ne vágják ki,amik már védelem alatt állnak.Tehát semmi változás azon kívül hogy a cégnek nem kell annyira odafigyelnie a gyártásnál,mert "megvéd" egy erdőt a kivágástól(ami sosem lett volna kivágva)

[ Szerkesztve ]

(#89) t72killer válasza tomcat78 (#74) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nyugaton se jobb. A sűrűn lakott Svájcban is simán mutatok olyan útvonalat, ami egy irányba kocsival fél óra, tömegközlekedéssel másfél.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#90) tomcat78 válasza Somatom (#86) üzenetére


tomcat78
őstag

Hát.... Nem biztos, hogy egyet értünk. Az agglomerációban élek. Van minden. Legalábbis nálunk. Még középiskola is. Az, hogy az ovinál autók vannak, még ok. De, hogy konkrétan miért kell a gyereket 500 méterről autóval vinni iskolába már nehezen indokolható. Vagy az emlegetett középsulinál miért nem lehet reggel mondjuk autóval elmenni, mikor 10-15 percenként van busz, ami 150 méterre áll meg. És az autósok egy része arra távozik, ahonnan jött! Lehet velem van a baj!! De szerintem a kell, mint indok nem állja meg a helyét, ha a környezetvédelemről beszélgetünk.
Az infrastruktúra része viszont valid. Nem bírja el az úthálózat az igénybe vételt.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#91) Somatom válasza tomcat78 (#90) üzenetére


Somatom
veterán

Pedig, ez általános agglo probléma. Sok helyen az olyan alapvető szolgáltatásokkal is gond van, mint az áram, a víz, a csatorna.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#92) #27070592 válasza troller (#12) üzenetére


#27070592
törölt tag

Az a gond a hidrogénhajtással, hogy nem lehet kolosszális jövedéki adóval sújtani, mint a kőolajpárlatokat.
Mert hidrogén (és az "elégetéséhez" szükséges oxigén) mindenhol van. A hidrogént nem is lehet "elégetni" (és ezzel megsemmisíteni, mint a kőolajpárlatot). Csak oxidálni lehet. Az égéstermék pedig dihidrogén-oxid, magyarul víz, amit külső energia betáplálásával (elektrolízis, vízbontás) korlátlanul vissza lehet alakítani hidrogén és oxigén molekulákká.

Ugyanezt fosszilis energiahordozók égéstermékeivel soha, semmilyen körülmények között nem lehet elvégezni.
Felmerül a kérdés: ha a hidrogén egy olcsó, elérhető és tiszta energiahordozó, miért nem az ehhez kapcsolódó technológia fejlesztésével foglalkozunk már évtizedek óta?

(#93) t72killer válasza #27070592 (#92) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Szerintem meg tudnák oldani - ahogy az autóárammal is muszáj lesz majd, máskülönben a tesla eltűnik az út közepén tátongó kátyúban.

A hidrogén egyáltalán nem olcsó, drágább az adóztatott gázolajnál.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#94) troller válasza #27070592 (#92) üzenetére


troller
senior tag

"Felmerül a kérdés: ha a hidrogén egy olcsó, elérhető és tiszta energiahordozó, miért nem az ehhez kapcsolódó technológia fejlesztésével foglalkozunk már évtizedek óta?"
Mert Musk papa nem ezt álmodta meg a Teslához.
A többiek meg előbb lexarták, aztán mikor látták, hogy bejön neki, akkor agyatlanul másolni kezdték, saját ötlettel előállni isten ments.
Kb. mint ahogy a mobiloknál a szifont másolta/ja mindegyik.

Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC

(#95) tomcat78 válasza Somatom (#91) üzenetére


tomcat78
őstag

Elképzelhető. Én a Csepel szigeten élek. Itt a legnagyobb gond sokfelé a már elégtelen úthálózat....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#96) NoZoli válasza #27070592 (#92) üzenetére


NoZoli
tag

Még hogy nem lehet jövedéki adóval sújtani a hidrogént? Amíg csak kúton tudod tankolni, bizony, lehetne rá pakolni, rendesen az adót. Csak totál macera a hidrogén előállítása, szállítása, sok energia kell hozzá. Akkor, már egyszerűbb és hatékonyabb, ha közvetlenül az autóba töltöd azt az energiát. Akár otthon, a "befalazott röfin" keresztül, amit ha meggebednek, akkor sem fognak tudni külön adóztatni.

(#97) #27070592 válasza t72killer (#93) üzenetére


#27070592
törölt tag

Az aktuális ár nem sokat mond el arról, hogy viszonyulnánk a hidrogénhez akkor, ha a teljes világgazdaság erre épülne és száz éves technológia lenne amögött, hogy elektromos áramot termelünk (pl napfényből), amivel vizet bontunk, az előállított (zöld) hidrogént pedig energiaforrásként tároljuk és használjuk. És száz év fejlesztést, innovációt, lelkesedést, tapasztalatot nem lehet bepótolni töredék idő alatt.
A "mi lett volna ha.." kezdetű mondatok persze fölösleges körök általában, és a világgazdaságot jelenleg is az olajlobbi uralja, és a folyamatosan egymásnak feszülő érdekkörök. Az egész Ukrajna körüli hiszti sem szól másról, mint a fosszilis anyagokon alapuló energiaellátásról. Mintha más nem is létezne.

szerk: NoZoli #93 Csak addig macera a hidrogén, amíg nincs hozzá elérhető és értelmezhető árú technológia. De ha az egyes ember is képes lenne rá, hogy a háztetőn begyűjtött napfényből előállított árammal hidrogént termeljen (csapvízből..), amivel este fűtené a lakását, éjszakai áramot termelne és töltené az autóját is.. csak az ilyesmire allergiásak a "vezetőink".
Egyébként a "befalazott röfi" külön adóztathatatlansága kapcsán fogják majd bevezetni a használatarányos útadót. Akkor is fizetni fogunk, ha csak kigurulunk a garázsból és a méterre pontos nyomkövető olyan alapkövetelmény lesz az autókban mint ma az ABS.

[ Szerkesztve ]

(#98) t72killer válasza #27070592 (#97) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ha fejed tetejére állsz, akkor is drága lesz az elektrolízis, földgázból gyártva se azért lesz valami drágább a földgáznál mert 'gonoszmaffia, hanem mert munka van vele.

A napfényt nem ingyen fogod be, ráadásul nem is akárhol/akármikor.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#99) Frozen válasza fecke78 (#3) üzenetére


Frozen
őstag

A hsz második felével nem értek egyet, egy nagy köbcentis motor életartama és teljesítménye sokkal jobb mint a kisköbcentis turbos meg ilyen olyan euro szabványos autónak a motorja.
Az tény ,hogy el fog fogyni az alapanyag ez nem kérdés ahogy az sem,hogy elég kacatokat gyártanak. Ha valaki beülne egy 100 ezer euros teslába vagy egy 50 ezer euros model 3 ba akkor nézze már meg ,nekem kajak olyan érzésem van mintha valami 1980 as években járnánk egy fapados lepusztult autóval. Jó az eqe és eqs már más világ ott van rendes belső ,de a tesla egy nagy kutyafüle és a gyártók 99% lomoat csinált az elektromos autokból. Drága nincs rendes választási paletta stb stb..

Akkumulátor fronton nem történt technológia áttörés már jó rég, oké hogy csiszolják reszelik a mostani akkukat mindig valamivel többet hoznak ki belőle ,de ez nem technológiai áttörés pusztán egy adott meglévő technologiát finomítgatnak.
A kocsi árához pedig lehet 7 vagy 10 év gari van rá viszont utána kb a kocsi árát ráköltheted kb... A töltések sincsenek kiforrva ahogy írod, sokáig is tart kevés is van , hamar le is merűl stb stb.

[ Szerkesztve ]

Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

(#100) 8th válasza Somatom (#83) üzenetére


8th
addikt

"Engem rávett, hogy hétköznap csak rollerrel, vagy bringával közlekedjek. Ügyes!"

Te megengedheted magadnak ezt a luxust, más meg nem. Aki a munkájához használja az autót vagy a családot mozgatja vele az meg szanaszéjjel van szopatva egy messiás komplexusos fogatlan hülyegyerek egyszemélyes agymenése miatt.

"Ha még két hidat lezárna az autóforgalom elől, akkor tényleg csak a legelszántabbak autóznának."

Egy fenét. Semmivel nem lenne kisebb a forgalom sőt, épp ellenkezőleg. Ugyanúgy autóba ülnének az emberek* mint most de akkor már nem csak a belvárosban araszolna végeláthatatlan kocsisor hanem gyakorlatilag mindenhol. A lokális szennyezés a lépésben araszoló autók végett azonnal az egekig ugrana ami az ott élők egészségének biztosan kifejezetten jót tenne. Ja nem.
* Én is simán autóznék ha még ott élnék. A fővárosban életveszélyes bringázni. Gyerekkel én sem tekerném keresztül a várost, hogy aztán büdösen dög fáradtan essek be a munkahelyemre. És most kérlek el ne kezd nekem a de minek a gyerek baromságodat... De gyerek sem kell ehhez. Ha a városon kívül van dolgom autó nélkül azt, hogy oldjam meg? Ha szállítanom kell valamit ami egy hátizsákban már nem fér el azt, hogy oldjam meg? Ezer kérdés felmerül amire soha senki nem adott még elfogadható választ.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.