Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) Somatom válasza NoZoli (#144) üzenetére


Somatom
veterán

Régebben mágnessel buherálták a tachográfokat, de pont a GPS tett be a buherának. Nem nagyon lehet megtrükközni és nem is éri meg, mert horror a bünti. Gondold végig! Az autó elhalad egy kapu alatt, a kamera látja, de nincs adatküldés? Hmmm... Van adatküldés, de nincsenek koordináták? Hmmmm... Az adatok szerint az autó 100Km -t tett meg, a koordináták (vagy, a Védák közötti távolság) alapján viszont 300 -at? Hmmm... A következő parkolóban már visznek is ki kontrollra. Egyébként 3,5t fölött szinte minden országban Km alapú úthasználat van, jeladós kontrollal és működik. Ausztriában a határ utáni kapunál négyet csippant a box. Szóltam az irányítómnak, de az volt a válasz, hogy minden OK, haladjak tovább. Ahha... Tíz perc múlva már előttem volt a rendőr és vitt ki kontrollra. Szóval hidd el, hogy ha akarnák, akkor símán meg tudnák csinálni az ilyen ellenőrzést.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#152) arnyekxxx válasza NoZoli (#149) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Ja, az megint más, hogy gyorsabban megvan wifiről és kisebb eséllyel szakad meg a letöltés mint mobilnetről a pampa közepén.

(#153) Hieronymus válasza arnyekxxx (#147) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Az eredmények kiértékeléséhez természetesen olyan szoftveres támogatásra van szükség, amely képes a nyers beérkező adatokból precízen értelmezhető kimeneteket generálni, ezáltal biztosítva a zavartalan működést.

Ebben az esetben az autó sebességétől függő referencia intervallum számított értékeihez történik a viszonyítás, azonban a keréktípusok, és az útviszonyok különbözősége és más egyéb külső behatások miatt ezek az értékek minden jármű esetében egyediek. Így szükséges némi idő, hogy ezek az értékek elérhetővé váljanak. Ezt nevezik tanulási folyamatnak, ami után már lehetővé válik a detektálás.

A rendszer 30%-os vagy annál magasabb nyomásvesztést tud jelezni 15 és 250 km/h között az újszerű állapotban levő gumiabroncsok esetében."

A harminc százalék nyomásvesztés már szemmel is látható. Nagy haszna nincs. A tanulási időszak alatt meg semmi sincs, mert a kanyarokban visítana a rendszer. A mechanikát nem lehet kicselezni. Minden gumicserénél újra kell tanulni a rendszert. Nem véletlen, hogy nem ez a megoldás terjedt el a személygépjárművek esetében.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#154) tomcat78 válasza arnyekxxx (#146) üzenetére


tomcat78
őstag

Állj! Én nem írtam olyat, hogy a jogszabályok által biztosított jogaival ne élhetne! És ugye külön választottam a magán utakat is. Ahol nem kell menetlevél, stb. Rengeteg hülyével találkozom az utakon, így teljes mértékben tudom támogatni az ellenőrzést. A rendelkezésükre bocsájtott eszközökkel! A nyomkövetés lehetősége amit irreálisnak tartok magán célra tartott járműveknél. IIletve a tachográf szintén ez a kategória.
Ez annak fényében vicc, hogy jellemzően autópályán sokszor látok pihenőben vagy az árnyékban dekkoló rendőröket. Mellettük egyértelműen gyorsan elhaladó autókkal pl. És semmit nem tesznek! Ha nekik nem fontos kiszűrni a szabálytalan autósokat, akkor én miért áldozzak még arra pénzt, időt, energiát, hogy ők a fizetésükért még annyit se tegyenek, mint most? :F

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#155) Somatom válasza Hieronymus (#153) üzenetére


Somatom
veterán

Hogyhogy nincs haszna? Autópályán 130 -nál nem nézegeted a gumikat. 30% -os veszteségnél még irányítható az autó, de ha hirtelen 30% -ot veszít, akkor baj van, azonnal félre kell állni, mert rövid időn belül irányítási problémák jönnek.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#156) arnyekxxx válasza Hieronymus (#153) üzenetére


arnyekxxx
veterán

A harminc százalék nyomásvesztés már szemmel is látható

Már ha az ember menet közben kitartja a fejét a kocsiból és a kerekeit nézi. Ha van egy lassú defekted arra jó. Durrdefektet meg nem a drága szenzor fog jelezni hanem a szembekamion vagy az árok.

(#157) arnyekxxx válasza tomcat78 (#154) üzenetére


arnyekxxx
veterán

"Mert továbbra is tartom, hogy egy rendőrnek sincs köze hozzá, hogy mikor, hová megyek."

ezt írtad, én meg erre válaszoltam azt, hogy a rendőrnek ahhoz van köze amit beleírnak a jogszabályba. Ha benne lesz a kötelező jeladó akkor köze lesz hozzá akár tetszik akár nem. Egyébként nem nyomkövetéről van szó hanem megtett út detektálásól. Senkit nem fog érdekelni hova mész (az asszonyon kívül), az fogja érdekelni a randomországadóhatóságát, hogy mennyit mentél.

akkor én miért áldozzak még arra pénzt, időt, energiát,

szerintem az államnak az is megfelel, ha büntetésbe fizeted be azt az összeget amit elbliccelnél, nem olyan finnyás népek azok

(#158) tomcat78 válasza arnyekxxx (#157) üzenetére


tomcat78
őstag

Viszont a megtett utat nem tudod máshogyan detektálni, mint nyomkövetéssel. Ez a része innentől kezdve meg szerintem személyiségi jogokat sérthet.
A senkit nem fog érdekelni részhez meg annyit, hogy a rendőrök kb fele valamiért mégis megkérdezi. Erre bevett módszerem, hogy elő veszem a telefonom és látványosan neki állok felírni a nevét és jelvénye számát, ha látom. Ha nem, akkor meg elkérem és megkérdezem, hogy még mindig érdekli e hová megyek. Szerintem a választ kitalálod.... Tisztában vannak vele, hogy nincs joguk hozzá, mégis kérdeznek. Miért?
Az utolsó mondatodhoz annyiit tennék hozzá- és ez szintén csak szubjektív vélemény!-, hogy a jogállamiságban kódolva van a visszaélés lehetősége a jogalkotók részéről. És ez az út detektálás rész vastagon ad teret akár visszaélésekre vagy téves következtetésekre. Hogy mire gondolok: Random bűneset, az ország másik felén. A log szerint az elkövetés feltételezett időpontjában Te voltál az egyetlen autós, aki arra járt. És máris indulhat a hajhullás, mert Te márpedig ott voltál. Ok, szélsőséges példa! De szerintem világos, hogy mire gondolok. Még ha csak tanúként idéznek be is valami olyanért vesznek el az életedből, amiről mondjuk semmit nem tudsz, mert egyszerűen csak arra vitt az utad.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#159) NoZoli válasza #27070592 (#150) üzenetére


NoZoli
tag

"Pereled az államot Strassbourgban?"
Például. Mert ahogyan tomcat78 is írta, aggályos az ilyen adatok tárolása, kezelése a mai GDPR-világban. Persze, addig még nem kell nagyon aggódni, amíg csak a Védák tudják ezt. Nincs belőlük túl sok, nem annyira lekövethető velük egy adott jármű.

(#160) t72killer válasza NoZoli (#159) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

+ha nincs szabálysértés, tudtommal nem is rögzítenek adatot.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#161) NoZoli válasza Somatom (#151) üzenetére


NoZoli
tag

Azért, kicsit más kategória a 3,5 tonnások úthasználatának (ami ráadásul, nagyrészben autópálya) ellenőrzése és minden gépjármű, minden mozgásának ellenőrzése. Konkrétan, az egész világnak egy nagy kontrollkapunak kellene lennie.

(#162) NoZoli válasza Somatom (#155) üzenetére


NoZoli
tag

Ha hirtelen veszít 30%-ot, az nem fog megállni 30%-nál.

(#163) arnyekxxx válasza tomcat78 (#158) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Ez a része innentől kezdve meg szerintem személyiségi jogokat sérthet.

Nem kötelező autóval közlekedni, ha elindulsz vele akkor elfogadod a nyomkövetést is. A G azt is tudja rólad mikor mennyi időt néztél pornót a budin ülve és a mozgásérzékelő adataiból azt is, hogy mennyi idő alatt sikerült kiverni, ehhez képest az autód útvonala távolságadatainak tárolása semmi. Főleg, hogy ma is létező rendszer, nem a jövőben fogják kitalálni hanem egy ideje már igy számláznak az adott járműkategóriában.

(#164) #54625216 válasza Hieronymus (#30) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Ha a teljes autó olcsóbb lenne, tisztán elektromos hajtás mellett, akkor a hozzá adott állami támogatás mellet, jóval olcsóbbnak kellene lenniük, mint a belsőégésű motorral szerelt társaik. De nincs így, nagyon nincs így."

Ez nem a technológiából adódik, hanem a tisztán elektromos hajtás esetén használhatatlan gyártókapacitás miatt.
A nagy autógyárak jelenleg úgy működnek, hogy van egy nagy összeszerelő üzem, ami amolyan hubként üzemel és n+1 beszállítótól jönnek az alkatrészek.
Átállás esetén így nem egy üzemet kell átalakítani, hanem a teljes beszállító láncot, ami akár a környékbeli kisvállalkozások százait is érintheti, és nem csak hatalmas befektetés, de az átmeneti időszakban nem lehet a két technológiát párhuzamosan egymás mellett futtatni. Azaz olcsóbb nulláról kiépíteni az elektromos autókat gyártó kapacitást, mint a meglévőt átállítani.
Ez a kezdeti befektetés viszont értelemszerűen belekerül az elektromos autók árába. Ezért a tisztán elektromos autók jellemzően a luxus, vagy a felső-közép ár kategóriában versenyeznek, azaz a kevésbé árérzékeny piacon.
Ha nem jött volna a covid (most meg a háború) és az alkatrész és nyersanyag hiány, akkor jó eséllyel már lennének a piacon középkategóriás, megfizethető modellek is, de amíg jelenleg a felső kategóriás (bármilyen, nem csak elektromos) autókra beérkező rendeléseket sem tudják szállítani, addig nem tudnak nagyobb volumenű gyártást igénylő, olcsóbb modellekkel piacra lépni.

(#165) arnyekxxx válasza tomcat78 (#158) üzenetére


arnyekxxx
veterán

A log szerint az elkövetés feltételezett időpontjában Te voltál az egyetlen autós, aki arra járt. És máris indulhat a hajhullás, mert Te márpedig ott voltál. Ok, szélsőséges példa!

soksok éve ifju titán koromban este elmentem megdugni egy cseten megismert kocsmárosjányt egy 40km-re levő faluba. A már bezárt intézményben történt meg az esemény. Pár hét múlva jött az idézés a rendőrségtől, hogy betörés történt a fenti faluban és az én, helyiek által nem ismert autóm parkolt a közelben, mit is kerestem ott és hogy is van ez akkor. Szóval nem kell ahhoz gps meg állami log, csak egy rendszámtábla, hogy elővegyenek az autód miatt az általad szélsőségesnek gondolt esetben. Ismétlem, ez huszonéve volt. Egyébként amitől félsz azt kamerafelvételek alapján is pont ugyanúgy meg tudják csinálni. És ez nem igazán visszaélés, hogy nyomozzon a rendőrség ha azokat nem keresheti meg akik ott voltak?

(#166) #27070592 válasza NoZoli (#159) üzenetére


#27070592
törölt tag

Sok sikert egy ilyen perhez.
Elég alaposan ki lesz ez dolgozva, hogy ne lehessen jogi oldalról támadni egyáltalán. Nem is kell rögzíteni és tárolni az infókat, csak azon a szinten amivel összesítik az úthasználatodat.

Egyébként ma is használatarányos útdíjat fizet mindenki, csak épp az üzemanyagok árába beépített jövedéki adónak nevezzük. Előre kifizeted az úthasználati díjat, tökéletesen mindegy hol és mikor használod az autódat.
Ez egy nagyon jelentős bevételi forrása minden ország államkasszájának és egészen biztosak lehetünk benne, hogy nem fognak lemondani róla, pusztán azért mert kőolajpárlattal működő autók helyett átülünk elektromos autókba.

(#167) arnyekxxx válasza NoZoli (#161) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Mivel más? Nem fér el a több adat a szervereken? Rendszámot már egy random parkolósorompó is leolvas/felismer, minden település tele van útfigyelő kamerákkal, csak szoftver kérdése, hogy mire használják. Egyébként meg csak az elektromos autókat kell ezzel felszerelni hiszen a benzineseknél ott van továbbra is az üzemanyagban az adó.

(#168) tomcat78 válasza arnyekxxx (#165) üzenetére


tomcat78
őstag

Pont ez a lényeg. Az elhaladtál meg az ott voltál között szerintem van különbség. De mondok sokkal egyszerűbb példát: A KRESZ ugye nem csak lehetőséget ad szabályszegésre, hanem egyenesen kötelez rá adott esetben. Lásd szirénázó mentő. Kötelességed neki utat nyitni, akár olyan módon is, hogy begurulsz egy kereszteződésbe piros lámpánál. Ez eddig ugye normális dolog. De vegyük a vázolt rendszert! Még át sem vált a lámpa, már szárad a tinta a csekkeden, mert a rendszer jelezte, hogy átmentél a piroson. Namármost a jelenleg hatályos jogrendszerben ez bizonyíték a bűnösségedre. A vége az, hogy neked kéne bizonyítanod, hogy márpedig Te csak eleget tettél a kötelességednek. És ugye amivel ezt megtehetnéd, nincs hozzáférésed. Te tudod mi, miért történt. A rendőrség meg ugye személyiségi jogokra hivatkozva nem adja ki az illet mentő hasonlóan logolt adatait, hisz a szabályoknak megfelelően közlekedett. Vagy esetleg, hogy ne egy rommá terhelt rendszert kelljen használniuk csak azt rögzíti, ami szabálytalan. Ergo, hogy Te piroson mentél át, és semmi nincs ami bizonyítaná a miértet.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#169) NoZoli válasza #27070592 (#166) üzenetére


NoZoli
tag

camelferr: "Előre kifizeted az úthasználati díjat, tökéletesen mindegy hol és mikor használod az autódat."
Akkor, minek is kell az autópályákért külön díjat fizetni?

"Nem is kell rögzíteni és tárolni az infókat, csak azon a szinten amivel összesítik az úthasználatodat."
Tehát, kilóméterre pontosan tudniuk kell, mennyit megyek. Ehhez az kell, hogy tudják is, minden kilóméteren, hogy hol vagyok.

"...nem fognak lemondani róla, pusztán azért mert kőolajpárlattal működő autók helyett átülünk elektromos autókba"
Pedig, az egészségügynél visszajöne ám az a pénz, a tisztább levegő miatt.

arnyekxxx: "Mivel más?"
Például, hogy ha azt akarod, hogy minden érintett fizesse a ténylegesen megtett úttal arányosan, némi túlzással, minden utcasarokra kellene egy ellenőrző kapu.

"...minden település tele van útfigyelő kamerákkal..."
Azokra gondolsz, amik 5-10 másodpercenként készítenek egy olyan minőségű képet, aminél még egy kaputelefon is jobbat csinál?

"Egyébként meg csak az elektromos autókat kell ezzel felszerelni hiszen a benzineseknél ott van továbbra is az üzemanyagban az adó."
Szerinted, ha ekkora biznisz, nem vetnék ki minden járműre? Dehogynem! A jövedéki adónak pedig, köze nincs az úthasználathoz.

(#170) #27070592 válasza NoZoli (#169) üzenetére


#27070592
törölt tag

Akkor, minek is kell az autópályákért külön díjat fizetni?
Miért is? Mert van erről egy konszenzus, amit általában mindenki el is fogad: autópályán gyorsabban eljutok a célomig és ez egy olyan szolgáltatás ami pénzbe kerül.

pontosan tudniuk kell, mennyit megyek
Tfh gurulsz havi ezer kilométert. Ez egy jó benzines autóval 60 liter benzin, cirka hétezer forint jövedéki adó, amit most előre kifizetsz a kutakon.
Ugyanezt a hétezer forintot épp így levonhatják a havi bruttó béredből is, aztán törlik a log adatokat amit az elektromos autód adott le a rendszer felé.

az egészségügynél visszajöne ám az a pénz
Bizonytalan. Arra pedig nem lehet költségvetést építeni. Jelenleg a jövedéki adó egy tervezhető, biztos bevétele a költségvetésnek és erről a nem kicsi összegről egyik állam sem akar lemondani.

(#171) Somatom válasza NoZoli (#161) üzenetére


Somatom
veterán

Dehogyis! Elég, ha az autókban van rögzítő. Az ellenőrző kapu alatt elhaladva csak elküldi a rögzített adatokat. Városban bármelyik lámpánál lehet ilyen vevőkészülék. Nem is értem az ellenvetéseket, hiszen meglévő, működő rendszerről van szó. Csak ki kell terjeszteni a személyautókra és annyi. 7,5 tonna felett minden teherautóba kötelező a tachográf. Akkor is, ha az megánszemély tulajdonában van és nem végez kereskedelmi árufuvarozást. Az ő személységi jogai sem sérülnek. Mármint a hatóságok szerint. Nálunk meg pláne nem. A vizsgálat megállapította, hogy még a Pegazus ügyben sem történt szabálysértés.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#172) tomcat78 válasza Somatom (#171) üzenetére


tomcat78
őstag

Az utolsó mondatodon jót röhögtem. Bár inkább tragikomikus, mint vicces.... Mármint maga az eset.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#173) NoZoli válasza #27070592 (#170) üzenetére


NoZoli
tag

És a teherautók? Fizetik a jövedékit és még útdíjat is (ráadásul, km alapút), nem csak autópályára. Semmi köze a jövedékinek az úthasználathoz.
A példád is sántít, mert mi alapján lenne kiszámolva, hogy mennyit is fizessen kilóméterenként az elektromos autó? A benzin/dízel árához képest? Most még kiszámolható. De ha nem lesz hatósági áras, naponta változó érték is lehet. Mikor, milyen értékkel számolná az elektromos sarcát? És egy benzinessel is, az adott havi ezer km megtehető 60 literből, 40-ből, de simán 120-ból is. Melyik legyen a kiinduló érték?
Hogy lenne bizonytalan? Nagyon is tudják követni, hogy mennyivel csökken az ilyen jellegű megbetegedésekre szánt ellátás összege.

(#174) NoZoli válasza Somatom (#171) üzenetére


NoZoli
tag

Elég sok személyautó el tud lavírozni, eldugott helyeken, hogy ne találkozzon egy ellenőrző kapuval sem. Még ha megdupláznánk őket, akkor sem. Aztán, még akkor be is kellene állítani minden kapu alá egy rendőrt, mert mi van, ha "riaszt" a kapu. És nem mellesleg, kinek lenne a felelőssége a járműoldali rendszer működőképessége?

(#175) Somatom válasza NoZoli (#173) üzenetére


Somatom
veterán

Van alapja annak, amit írt. Anno volt külön útalap, amit később beépítettek a benzin árába.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#176) arnyekxxx válasza tomcat78 (#168) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Az elhaladtál meg az ott voltál között szerintem van különbség.

jaja, ha látta a rendőr, hogy csak elhaladtál akkor nem fog felkeresni, ha csak valaki szól neki, hogy látott arra egy ilyen rendszámú autót akkor fel fog. Még jobban is járnál a "nyomkövetős" módszerrel

A KRESZ ugye nem csak lehetőséget ad szabályszegésre, hanem egyenesen kötelez rá adott esetben. Lásd szirénázó mentő.

A KRESZ nem kötelez szabályszegésre. Ha jön a mentő akkor az a SZABÁLY, hogy elengeded, az lenne a szabálysértés ha feltartod.

Azt te sem gondolod komolyan, hogy egy ilyen rendszer össze lenne kötve a lámpákkal amik hol működnek hol nem hol szét van esve a szinkronjuk hol akármi? Vagy nem lenne képes észlelni, hogy elmegy melletted egy ugyanúgy nyomkövetős mentő riasztásra? Ne irj sci-fit, nem megy ez neked.

(#177) Somatom válasza NoZoli (#174) üzenetére


Somatom
veterán

Hol itt a probléma? Nem csak az adott pillanatban elkövetett szabálysértést lehetne büntetni, hanem mondjuk 50 napra visszamenőleg. Ez létező dolog a teherautóknál. Nem csak kapu olvashat ki adatot a tachográfból, hanem bármelyik ellenőrzésre jogosult szerv. Akár menet közben is, vagy álló, mobil egységbe építve. A tachográf meg cirka 50 rugós tétel. A kamion vontatói eleve így készülnek. Benne van a vontató árában. A személyautóéban is benne lehet. Ez csak jogszabály kérdése.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#178) arnyekxxx válasza NoZoli (#169) üzenetére


arnyekxxx
veterán

némi túlzással, minden utcasarokra kellene egy ellenőrző kapu.

Majd tesznek. Vagy kiépítenek másik rendszert. Be fogja hamar hozni az árát.

A jövedéki adónak pedig, köze nincs az úthasználathoz.

Már amennyiben tipikusan a benzin nem akkor fogy az autóból amikor megyünk vele. Ezt a kiesett adóbevételt fogja pótolni az állam, ez az amire mérget vehetsz.

(#179) NoZoli válasza Somatom (#175) üzenetére


NoZoli
tag

De már jó ideje csak megy a közösbe az egész. És akkor sem volt köze a megtett úthoz.

(#180) arnyekxxx válasza NoZoli (#174) üzenetére


arnyekxxx
veterán

ahogy van aki használt gázolallal tankolja a zöldséges mercit. A többség viszont szabálykövetően él.

Még ha megdupláznánk őket, akkor sem

Akkor tizszerezik. Egy év alatt behozza az árát.

minden kapu alá egy rendőrt, mert mi van, ha "riaszt" a kapu

Ugyanaz ami akkor van ha pályadijat nem fizetve mész egy kört az autópályán. Rendőr kísér le?

(#181) arnyekxxx válasza NoZoli (#179) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Attól, hogy a közösbe megy még adóbevétel. Amit be fog szedni az állam és nem csak a magyar, ebben biztos lehetsz.

(#182) #27070592 válasza NoZoli (#173) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ezek részletkérdések, amiket majd az illetékes elvtársak szépen kidolgoznak. Azért kapják a nem is rossz fizujukat egy-egy minisztériumban. Nem mi és nem itt fogjuk eldönteni. :)

A jövedéki adó nagyságrendileg ötszázmilliárd forintos bevétel az államnak /év. Ezt ki fogják terjeszteni az elektromos autókra is, akár tetszik nekünk, akár nem.

(#183) Somatom válasza #27070592 (#182) üzenetére


Somatom
veterán

Így van. 110 -120Ft/liter. Ha egy benzines autó 100 Km -es városi fogyasztásának adóját áttolod egy villanyautó 100 Km -es városi fogyasztására, akkor nem is olyan fényes a jövőkép.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#184) #27070592 válasza Somatom (#183) üzenetére


#27070592
törölt tag

Hát kb. Két biztos dolog van, a halál és az adók. A jövedéki adók csökkenését nem fogják szó nélkül, veszteségként leírni, ki lesz dolgozva helyette más.

Épp ezért nem engedélyezik a biodízel használatot se. Állítólag egy hektár átlagos termőföldön begyűjthető repcéből kinyerhető repceolajjal ("biodízellel") másik hét hektár termőföld gépmunkáit lehet(ne) elvégezni. Egy gazda megtermelhetné a saját üzemanyagát és ha csak a saját földjein dolgozik, az államnak semmi köze nem lehetne hozzá.
De ha valaki ezzel próbálkozik, jövedéki adó-csalás miatt komoly büntetésre számíthat.

(#185) troller válasza 5ent1nel (#106) üzenetére


troller
senior tag

Addig az elektromotor + akkumulátor hajtású kocsi se tűnt életképesnek, legalábbis egy autógyár se foglalkozott vele szériában, amíg Musk papa el nem kezdte tolni.
Ha a hidrogén hajtás tetszett volna neki, akkor ugyanígy keresztülvitte volna a szükséges fejlesztéseket hozzá, és most azt másolná mindenki.

Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC

(#186) Noukoum válasza troller (#185) üzenetére


Noukoum
veterán

Ha meg a micimackó tetszett volna meg neki, akkor most micimackóra állna át az összes autógyártó.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#187) #54625216 válasza troller (#185) üzenetére


#54625216
törölt tag

Többször volt már szó róla: a hidrogénes hajtással több a probléma, mint amennyit megold:
- ugyanakkora táv megtételéhez a hidrogént kb. háromszor annyi energiába kerül előállítani, mint feltölteni egy aksit
- a hidrogén cseppfolyósításához -240 fok kell, ez megnehezíti és megdrágítja a szállítását, tárolását, tankolását
- sokkal nagyobb a biztonsági kockázat (értsd: robbanás veszély), mint aksi esetén
- a töltőhálózat kiépítése nagyságrendileg többe kerülne, mint a már meglévő elektromos hálózat bővítése
TLTR: általános személyautózáshoz a hidrogén teljesen esélytelen technológia.

Amúgy meg nem pénzfeldobásos alapon kezdte el Musk papa az aksis megoldást tolni, hanem mert azzal látta nagyobb esélyét a sikernek és csak miután bejött neki, kezdték el a többiek másolni, nem pusztán azért, mert Musk is azt választotta.

(#188) NoZoli válasza arnyekxxx (#180) üzenetére


NoZoli
tag

Használt gázolajat, senki nem használ már semmire.
A tízszerezés és annak fenntartása is csak úgy térül meg, ha nem csak az elektromos autók fizetik.
Somatomot is lekísérték a teherautójával.
Azt nem vitatom, hogy megtalálja a módját az állam, az adókiesés ellen. De ez az úthasználat alapú még túl sok kérdést vet fel. Először, még úgyis a kedvezmények lesznek visszavonva (ingyenes parkolás, regisztrációs adó mentesség, cégautó adó mentesség, teljesítmény adó mentesség...). De ha fenn akarja tartani az érdeklődést az elektromos autó iránt, továbbra is alacsonyabb költséget fog jelenteni, mint a belsőégésüeknél.

(#189) tomcat78 válasza arnyekxxx (#176) üzenetére


tomcat78
őstag

Ohh,,,, Némi felsőbbrendűséget érzek szavaidban.... :DDD Csak egy apróság: A saját fiktív valóságod semmivel nem valószínűbb, mint az enyém. Egyenlőre egy ilyen szinten nem létező rendszerről beszélgetünk! Itt szerintem telesen felesleges ki az okosabbat játszani! És ahogy elnézzem, neked nem megy más véleményének az elfogadása. Tények egyik oldalon sincsenek. Pont ugyanolyan scifit gyártasz....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#190) troller válasza #54625216 (#187) üzenetére


troller
senior tag

Azért pl. e szerint a cikk szerint korántsem annyira reménytelen a hidrogénhajtású, üzemanyagcellás személyautó se.
Mindenesetre a használhatóságban sokkal közelebb áll ahhoz, amit évtizedeken át megszoktunk az autózás terén.

Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC

(#191) troller válasza Noukoum (#186) üzenetére


troller
senior tag

"Ha meg a micimackó tetszett volna meg neki, akkor most micimackóra állna át az összes autógyártó."
Ha micimackót gyártott volna és azt vette volna a sok sznob, akkor azt koppintották volna le, így van.
Amúgy szíved joga tagadni a valóságot, sokan tesznek így.

Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC

(#192) Noukoum válasza troller (#191) üzenetére


Noukoum
veterán

Jól van micimackó, értettük.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#193) arnyekxxx válasza tomcat78 (#189) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Tények egyik oldalon sincsenek.

Azért van pár dolog ami fixre vehető, egyik ezek közül az, hogy az állam a jövőben is adóbevételből fog élni. Minden más ebből következik, a technikai megoldás a pénzbeszedésre persze az lesz amit majd valamelyik fenti okos kitalál. Ha szerinted az a valószínűbb, hogy az állam vállrándítással elintézi egy komoly adóbevételének megszűnését arra nem igazán tudok mit mondani.

(#194) arnyekxxx válasza troller (#190) üzenetére


arnyekxxx
veterán

korántsem annyira reménytelen a hidrogénhajtású, üzemanyagcellás személyautó se.

az egész cikk a hidrogén problémáit sorolja és arra jut, hogy ha nem is személyautóba de hajókra, kamionokba akár jó is lehet majd egyszer.

(#195) tomcat78 válasza arnyekxxx (#193) üzenetére


tomcat78
őstag

A bevétel/ adó// bármi beszedését sehol még csak szóba sem hoztam.... :U Én egy technológia aggájos oldalairól beszéltem eddig, fiktív módon :F

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#196) fatal`


fatal`
titán

Túltoljátok ezt a kapus, útarányos dolgot. A teherautóknak azért kell kapu, mert nem az összes út fizetős.

Az elektromos autókat majd hálózatba kötik, aztán a kilométer óra állás alapján jelent menet közben, hogy mennyit mentél. Évvégén meg kapod a csekket az állambácsitól és jónapot.

Ehhez rohadtul nem kell tárolni, hogy merre jártál, bőven elég az, hogy mennyit mentél.

[ Szerkesztve ]

(#197) Somatom válasza fatal` (#196) üzenetére


Somatom
veterán

Tévedés, a teherautóknak sem kell kapu. Nálunk sincs. A szlovákoknál belépéskor egy olyan boxot kell kiváltani, ami GPS -t tartalmaz és ez alapján történik az útdíj számolása. Svájcban sincsenek kapuk.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#198) fatal` válasza Somatom (#197) üzenetére


fatal`
titán

Jogos (bár ennyire nem voltam képben), de a téma indító probléma pont az volt, hogy a GPS nem jogszerű (vagy, hogy van, akinek nem tetszene - valószínű egy személyautó esetében nekem se).

A kapu igazából példa volt csak, a hozzászólásom mondandója szempontjából lényegtelen. Nem kell ide se kapu, se GPS, ha a megtett távolság alapján akarnak adóztatni, mert azt már a lada is mérte, csak nem töltötte fel sehova.

(#199) Hieronymus válasza #27070592 (#184) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"....repcéből kinyerhető repceolajjal ("biodízellel") ...."

A modernebb autókba be sem lehet önteni a BIOdizelt. A magasnyomású befecskendező rendszereket tönkreteszi. A teljesen biztonságos hígítási arányban már beleteszik a gázolajba az üzemanyaggyártók.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#200) #27070592 válasza Hieronymus (#199) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ez így igaz, de nem is modern autókról írtam, hanem az oldschool adagolós dízel erőgépekről. Azoknak mindegy. Ha összepréselve magától meggyullad, akkor lehet az akár napraforgóolaj is, üzemanyag lesz belőle.
Vagyis nem lesz, mert (ma) adócsalásnak számít.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.