Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) 7


7
addikt

Az előző munkakörömben én is utazgattam egész sokat, bár messze nem annyit, mint te, és a helyszínek sem voltak túl változatosak (javarészt az Egyesült Királyság és Magyarország között). Egyet tudok érteni az észrevételeiddel, és őszintén szólva nem is csinálnám olyan mértékben, mint te (Facebookon azért szoktam látni, hogy épp hova repkedsz, és már nekem is feltűnt, milyen sokszor jársz külföldre :P). Kell hozzá monotóniatűrés, és nagyon bosszantó tud lenni a sok elvesztegetett idő. Valószínűleg ezek miatt nem is való nekem. Neked viszont mindenesetre kitartást, jó látni, hogy élvezed. :)

(#2) dabadab


dabadab
titán

A felkelőnapos utca hol volt? (Ha muszáj lenne, Hollandiát tippelném, de tulajdonképppen nem muszáj :) )

DRM is theft

(#3) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Egek ura. :)

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#4) crey válasza 7 (#1) üzenetére


crey
MODERÁTOR

Szerencsére a legtöbb út azért 1,5-2 óra, vagy átszállásos. Európán belül azért nem vészes közlekedni. Az amerikai utak meg... hát azért még egyszer nem csinálom meg a London - Las Vegas közvetlent ha nem muszáj. Az gyilkos a 11 órával. Igazából háztól-házig a layoverekkel együtt simán benne vannak ezek az amerikai utak 23-24 órában, ha és kiemelem HA nem késel le valamit. De jártam már úgy tavaly karácsonykor, hogy havazás miatt késtem 2 órát, Amszterdamban meg integettem a felszálló budapesti járatnak.

Amúgy az ünnepek után újra indul a pörgés, Januárban újra Moszkva, Bukarest, aztán Amszterdam és London Február végéi bezárólag már biztos, sőt a következő vegasi út is áprilisban... :DDD

dabadab: Az bizony Amszterdam, valahol ezen a környéken valamelyik kis kereszt utca.

flymi: Jah, az arany kártya megvan, a Platinum kicsit elérhetetlen - ahhoz vagy nagyon sok long haul flight kell, vagy még többet kellene átszállva röpködnöm, és hát... nem megy. :D

[ Szerkesztve ]

Sarcasm: just one of the many services I offer.

(#5) PBA válasza crey (#4) üzenetére


PBA
aktív tag

Minden mondat igaz, 1000%-ig egyetértek veled. :) Komolyan, mintha én írtam volna. :) Ki kellene küldeni automatikusan minden repjegyvásárlás után minden kedves utasnak. :)

A secunál rájöttem, hogy érdemes megvenni a fast tracket, mostanában mindenhol irdatlan nagy tömeg van, régebben ez nem volt. Sajnos igaz, hiába tűnik általánosításnak, hogy fapados járatokon sokkal több a népi agyagedény utas... A long haul általában elég nyugis szokott lenni nekem, normális utastársakkal...

(#6) #33253120


#33253120
törölt tag

:C

(#7) Freiherr


Freiherr
őstag

Kezdem megérteni, miért nem vonzott soha a repülés (utasként).Az egész egy tortúra, fura hogy van aki ezt élvezi.

XXX

(#8) 7 válasza crey (#4) üzenetére


7
addikt

USA trip nem volt kellemes nekem sem. Nem szeretek sokat repülőn ülni, mert nincs helyem mozgolódni, nyújtózkodni, és baromira tudom unni magam egy idő után. Alvás pedig többnyire nem szokott menni ülő helyzetben. Átérzem. :)

(#9) dabadab válasza 7 (#8) üzenetére


dabadab
titán

"Alvás pedig többnyire nem szokott menni ülő helyzetben."

#régenmindenjobbvolt

(A Hindenburg zeppelin egyik kabinjának reprója a friedrichshafeni Zeppelin múzemban)

DRM is theft

(#10) mephi666


mephi666
nagyúr

"Ha viszont adódik is lehetőség, akkor is egyedül vagy. És persze mindig vannak ilyen magányos farkasok, akik hátizsákkal bejárják a világot, de én nem ez a típus vagyok. Szeretem a páromat, és örülnék neki, ha velem lehetne. Szeretem a családom és a barátaim, és egyikük sincs mellettem, hogy az élményt együtt tudjuk átélni."

pont ezért nem tudnék ilyen munkát csinálni, márpedig biztos érdekes lehet mindenhol 1 pillanatnyi betekintést nyerni az adott kultúrából :K pár hónapja küldtek ottalvós céges útra debrecenbe (most először és remélhetőleg utoljára), de hasonló okok miatt nem élveztem... reggel 3 óra autópályán, majd 6óra intenzív meló, aztán hiába lett volna ugyanennyi szabadidő a városban, kb 20perc séta után visszamentem a szállásra, mert az egészhez nem volt kedvem... más lett volna, ha ott van velem a család :K vacsorázni is csak azért mentem le, mert enni azért kell valamit... állt a cég mindent: szállás is nagyon jó volt (ha hotelbe megyünk, ennél olcsóbb kategóriát választunk), kiihattam volna a minibárt, vagy ehettem volna a legdrágább bélszínt is vacsorára, de így nélkülük az egészhez nem volt kedvem és csak a hazautat vártam

ui: az írás jó nagyon :K

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#12) 7 válasza mephi666 (#10) üzenetére


7
addikt

Na igen. Én is azokat az üzleti utakat élveztem a leginkább, ahol olyan emberekkel találkozhattam, akiket már ismertem (vagy korábbi találkozók, vagy hosszútávú telefonos együttműködés révén). :K

@dabadab: Na igen. Mondjuk a Hindenburgon utazni önmagában komoly luxusnak számított, úgyhogy nem lep meg annyira, hogy ott volt lehetőség elterülni. :)

(#13) dabadab válasza 7 (#12) üzenetére


dabadab
titán

Kellett is, mert egy Frankfurt - Rio de Janeiro út 100 óra volt, +/- 10% időjárástól függően (most ez megvan 11-12 óra alatt).

DRM is theft

(#14) Wesder


Wesder
félisten

Az utolsò elötti kép olyan mintha Columbia egyik utcàja lenne a Bioshock Infinite-ből :)

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#15) crey válasza Freiherr (#7) üzenetére


crey
MODERÁTOR

Pedig ha rutinos vagy, és nem zaklatnak (meg mondjuk van már priorityra jogosító kártyád ;] ), akkor a reptéri macerálás és belépés a szokásos 50 percnyi sorban állás + security helyett lerövidül 12-15 percre. Ami már elég fain. ^^

Plusz utazz Kedden délelőtt ha megteheted. Kedd délelőtt Ferihegyen a senki földje, a reggeli csúcs után. Imádok akkor menni, mert tényleg üres a reptér egy hétfő reggelhez képest.

mephi666: Annyira azért nem leszek depi, ha módom van rá várost nézni. Vagy vannak olyan partnerek, akik mondjuk városnéző hajókázást szerveznek Szent Pétervárott, de pl. legutóbb Moszkvában elvittek egy lőtérre, és egy kiskaliberű Kalasnyikovval lövöldözhettem :D - persze vicces volt, amikor elmagyarázták az instrukciókat oroszul, és egy büdös szót nem értettem belőle. Volt ott egy orosz gyerek, aki fordított, és mondta hogy várjam meg a tűzparancsot. Mondom az mi? Agony! Jah, jó... aztán rájöttem, hogy a tűzparancsot nem kell figyelnem, mert ha a többiek elkezdenek lőni, akkor valószínű megkapták ők is... :D

Btw. az íráson van még mit csiszolni, kicsit hamarabb engedtem ki, és tele van magyartalan mondatokkal, meg logikai bukfencekkel, az elgépelésekről ne is beszéljünk. Ha lesz kedvem, este átírom itt-ott. De köszi azért.

A tapasztalat viszont az, hogy Prága, Budapest és Bécs után kevés igazán szép főváros van Közép-, Kelet-Európában. Belgrád ronda. Varsó új belvárosa, a sok felhőkarcolóval elég impozáns, de nem csoda hogy a város többi része olyan amilyen, hiszen a II. VH idején szarrá bombázták, és a szovjetek építették újjá. Zágráb elmegy, de ott is csak a történelmi belváros a szép, Ljubjanában van három utca ami élvezhető, amúgy kifejezetten ronda. De ott úgy is hegyek a tavak és az erdők a szerelem... Jaj, imádom Szlovéniát.

Kijev amúgy nem rossz - sőt, Moszkva... hát csúnya. Jó, van egy pár szép rész ott is, meg a város maga monumentális méretű (ezt főleg péntek este a dugóban ülve érted meg, amikor rohannál ki a reptérre). Szent Pétervár, meg Szent Pétervár, fantasztikus város - de nem főváros ugye. Bukarest meglepően csecse, főleg az északi része, sajnos a People's palace-ban még nem jártam, de tervben van.

Sajnos a balkáni nagyobb városokat még nem láttam (Mosztár kivételével), de jövőre amúgy is tervezek Tiranai, Pristinai utakat.

(#12) 7: nekem az a szerencsém, hogy sok partnert már előtte ismertem, mert más gyártók dealer meetingjein találkoztunk évekkel ezelőtt. Így jó barátom a cseh dealerem, a szlovák, a litván, vagy épp a román. A horvát srácokkal meg azóta kerültem nagyon jó barátságba, ahogy a lengyelekkel is. Az oroszokat is kedvelem, mert jófej figurák. :)

wesder: pedig az tényleg Amszterdam. :)

[ Szerkesztve ]

Sarcasm: just one of the many services I offer.

(#16) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Ezt jó volt olvasni.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#17) -secret-


-secret-
Arcképgyáros

Sajnos repülőn még nem ültem de ez a cikk már majdnem felér az élménnyel. :)

(#18) Amantius


Amantius
senior tag

Szia crey!
Szuper írás, főleg a "Hogyan repüljünk ésszel, avagy Klára és Tibor roadshow-ja az idegrendszeremen" rész. Mondanám, hogy irigyellek, de tekintettel arra, hogy Én mennyire rühellek utazni, ez így elég hülyén hangzana tőlem. Pedig még is így van, mert utazni utálok, de Te -ahogy olvasom- jelenleg élvezed azt amit csinálsz és ezt azért irigylem kicsit. No persze, semmi rosszindulat!
20 éve repültem utoljára, de még jól emlékszem. Jó móka volt. Egy fiatal, szuper kis csapat jött össze a repülőn, olyan volt, mint egy buszos iskolakirándulás. Na jó, itt mondjuk nem hánytak nyakon, az igaz, de végig nevettük, meg marhultuk az utat, persze kultúráltan, pedig sosem találkoztunk előtte. Ez főleg azért volt jó, mert a nejem nem kicsit volt beijedve, de a sok bohóckodásban szinte meg is feledkezett róla, hogy most egy kicsit magasabban van, mint amikor a létra tetején függönyt cserél. Akkoriban, még a WTC tornyai stabilan álltak, nem volt olyan nagy para repülőre szállni. Mondjuk az egyáltalán nem baj, ha manapság egy kicsit jobban odafigyelnek a Tisztelt Utazóközönségre.
A vegasi útról azért majd írj, meg lőhetnél pár képet is (az Elvis-es esküvőit persze privátban).
Addig is jó utat, élvezd az életet!
Üdv: Amantius.

Nagy gáz, kis szerencse!

(#19) DonElvis


DonElvis
tag

Örömmel látom, hogy mások is repkednek :-)

Ez a rész mindent visz:

"Általában itt is egyszerűek a szabályok. Fölösleges tolakodni. Jó esetben a gép eleje és vége, ugyan arra a reptérre fog megérkezni, de amúgy is számozott helyed van, ahova ülnöd kell."

A mai napig érthetelen jelenség a számomra, hogy miért kell a board-in soban tolakodni. Eléggé pontosan rá van írva a jegyre, hogy hová kell ülnie az embereknek de mégis, sokan mintha azt gondolnák, hogy ha hamarabb bent vannak a gépben, akkor nekik jobb lesz valamiért. Személy szerint lehetőleg utolsóként (mint utas) szoktam felszálni a gépre ha tudom, hogy nem az ablanál fogok ülni, hanem a folyosó mellett (ha van rá lehetőség a folyosó mellé kérem a jegyemet, hogy a 8-10 órás utakon, a többi utasttárs zavarása/felébresztése nélkűl ki tuddja menni wc-re pl.

A balataarcúak csoportjába tartozó, először repülő, fogalmatlan, de ez palástolni akaró, olvasni nemtudó gyokér megvan valakinek? Jelemzően káeurópai, farmer kabátos és nadrágos (BKV ellenőr egyenruha) embroid, autós táskával a kezében. Toporog azt sem tudja merre van arcal, és mindent máshogy csinál amit kéne. Vedd le az öved és miden fémet, ő az órát és az övet fent hagyja, de biztos ami biztos, egy marék aprót azért odabasz a szalagra, nyilván a tálca mellé, had essen a gépbe, attól áll a sor igazán.
Farmerkabát belső zsebéből azért még elő kerül a fantás üvegbe töltött pálinka, két öngyújtó, egy doboz gyufa, a farmer kis zsebéből meg egy Zippo, de minumum svájci bicska láncon. Veszekedés nyilván, nemviheti fel mérnem vieti fel, multkor is felvitte (fenéket, először van reptér közelében). Imádkozol, ha ne egy gépen repüljetek, de tuti, hogy előtted v. mögötted, de a rosz napod van mellád fog űlni. Persze cipő levesz, nyilván lábszag, majd horkolás.

Szép dolog ez a repülés :-)

Ami nem számít, az nem érdekel

(#20) crey válasza DonElvis (#19) üzenetére


crey
MODERÁTOR

Mennyit utazol oroszokkal? :D

Olyan testszaggal szoktak felszállni emberek az Aeroflot járatokra, hogy sírok. És ha nem ez, akkor persze a rusztli szerű rohadt szájszag, avagy vagy halszagúvá rohadtak a fogai, vagy valóban ruszlit zabálnak reggeltől estig.

Ennél rosszabb nem lesz sehol :D

Sarcasm: just one of the many services I offer.

(#21) DonElvis válasza crey (#20) üzenetére


DonElvis
tag

Júj a ruszli szag... meg amikor elindul a balhé arról, hogy ki tolta tele a szarával a csomagtartót... Multkor a csávó felrakott egy kb 1 méter hosszú RC helikotert a csomiba, ne tudd meg a többiek rendesen adtak neki... szegény palinak sok nem maradt a helikopterből, de szerintem megérdelmi.

Most quatarral jöttem teljesen jó volt, de a túrista osztály kényelmével kell valamit kezdenem, mert 187cm-errel kész kínzókamra. Nincs valmi tipped, hogy éljek túl 9 órás utat maradnadó fenék árosofás nélkűl? Ez a nyakpárna mennyire válhat be?

Ami nem számít, az nem érdekel

(#22) crey válasza DonElvis (#21) üzenetére


crey
MODERÁTOR

190 cm vagyok, és 140 kg.

Minden túrista osztály egy kínszenvedés.

Viccen kívül ezeket tudom javasolni:

A seggecskéd kényelméért:

- olyan légitársaságnál foglalj, akik legalább 17,5-18 inch széles üléseket biztosítanak.Az új LOT járatokon 16,9 inch lesz a szélesség... nevetséges (SeatGuru).
- minél kényelmesebben utazz. Lehetőleg melegítőben, vagy könnyű vászongatyában - ne farmerben, mert a farmer kicsinál, az öv kicsinál, plusz extra macera a securityn.
- izzadni fog a segged a műbőr ülésen, ezt előre mondom. esetleg valami plédet tehetsz alá, bár nem sokat segít.

Minden egyéb miatt:
- a nyakpárna ilyen magasságban néha szarnak a pofon, mert gyárilag oda vannak téve a fejtámaszok, amik új korukban talán tartottak, viszont egy év alatt galyra megy, és nem tartja meg a fejed, mert vissza csuklik a helyére ha rádőlsz. KLM-nél vannak annyira magasak az ülések, hogy fel tudom tolni őket annyira, hogy a nyakpárna alá befér, ha nem, akkor lökheted a tudományod (Delta járatokon pl. nem lehet olyan magasra emelni őket, és kényelmetlenek, mert ha a fejtámaszon egyrészt nem áll meg, másrészt eltartja a nyakad természetellenesen, és kényelmentlen). A nyakpárna tényleg azért jó, mert egyenesen tartja valamennyire a gerinced, plusz rá tudot bólinta kicsit a buksit.

- Vegyél a reptéren üditőt/folyadékot. Legyen bekészítve. Lehetőleg valami vitaminvizet, azzal jársz a legjobban.
- Szemcsepp!!! A klíma nekem szétcseszi a szememet, kiszárad, viszket, fáj. A szemcsepp rengeteget segít.
- Ha csak nem alszol végig, óránként, két óránként kelj fel, és sétálj hátra a mosdókhoz, meg a kiszolgáló személyzethet, nyújtóztasd végig magad, csinálj pár egyszerű gimnasztika gyakorlatot, hogy felfrissítsd a vérkeringésed.
- Zajcsökkentő füles. Aranyat ér. Igen, ami használható, az egy vagyon. Én meg tudtam indokolni nekem miért is kell, de én annyit is megyek, hogy muszáj volt. Ne legyen bedugós, mert a légnyomás váltakozása miatt csesztetni fogja a dobhártyád, nekem legalább is mindig csesztette.

Sarcasm: just one of the many services I offer.

(#23) DonElvis válasza crey (#22) üzenetére


DonElvis
tag

Ezt a melegítős utazást legközelebb kipróbálom tényleg. Leszarom a mindenséget, 18 órákat meguntam farmerben tolni, és ahogy mondod a securitynél mindíg le kel lvenni. Pár tucadszot már megtettem a Magyarország-Kína távolságot, nekem ugyan azok a gondjaim mint neked. Vízből mindíg viszek fel amyennyit tudok, mert valamiért a gépen mindíg nagyon szomjas vagyok. Érdekes, megiszom két fél literes vizet, de slozira mégsem kell menjek 9 óra alatt.

Valami a seggem alá kell kitalálnom, mert nekem nem izzad, viszont kockásra ülöm olyan szinten, hogy fáj egy fél napig utána.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#24) kraftxld válasza DonElvis (#23) üzenetére


kraftxld
nagyúr

Én is legutóbb a China Southern 787-es gépén teljesen kockásra ültem a hátsóm, igaz az 12 órás menet volt. Pedig próbáltam minnél többet állni, de a végén már az ilyen 5 perc ülés, 15 perc állás kombinációt se nagyon bírtam.

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#25) #24334592


#24334592
törölt tag

en csak most akadtam ra, feldobta bal oldalt a PH.

Minden betuje arany es orokervenyu.

Latom van gold statuszod, amugy ajanlottam volna a freq flyer membershipet valamelyik alliancenal.

A taho proli ritkan utazo tobbseget nehez kivedeni, ok alkotjak a masszat.

Par gondolat tolem (1,85/82) :)

-A noise cancel fules jo, en hasznalok szemvedot is. Vagy ha nem hallgatok zenet akkor 3M classic fuldugo es helyfoglalas utan egybol alvas/relax. A stewik tobbnyire nem szurjak ki a fulest (en bedugosat hasznalok).

Mindig utolso elotti sorban ulok ha economy. Ha legacy a tarsasag es hidas akkor mar nyertem, ha nem akkor az szivas de mazlival az elso busszal el lehet menni.

-Palack viz az alap, fel litert siman veszit az ember 1-2 oras repulouton.

-Gyogyszertarban lehet kapni vazelint, 10x jobb es 1/10-ed aron van a labello es szutyok tarsaihoz. Nem latszik es tovabb tart.

-185centivel nalam is gond a hely, pl. ahol nincs rendes labhely, ott exit elotti sor. Tipusa valogatja de ultem mar finnair vekonyorzsu gepen 2es ulesben az exit elotti sorban! Akkora hely volt a torzs es az ulesem kozt, h a vagasi malacot beallithattam volna.

-Nem derult ki, h a nemeteknel repkedsz-e. Azok a reggeli irodai droidjaratok 7-8 kozt, maga az alom. 99% inges latop kezipogyo kombo, kussolas, tobbseg szemfedo es alvas. Olajozottan robotszeruen max hatekonysaggal mindenki gyorsan pakol. Mindig csodalom oket ezert. A pesti repter ehhez kepest Burkina Faso.

Ha sokat utazol, minnel jobban el kell tudnod szeparalni magad a turista tomegtol meg a Filler B. Janosoktol:

-A gold kartyadhoz jar lounge? Ha nem, akkor lounge buddy, 100 USD per ev, es a legtobb loungehoz jar access a vilag korul. Nem tetel. A mi premiumabb lounge oda lehet ra kell fizetned 20-30 USD-t.
Egy lounge, meg a legfapadosabb is nyugodt korulmenyeket biztosit kajalasra, laptopozasra stb...

.Ha atszallsz, nezd meg a tablat honnan nem indul gep. Az az ures kapu lesz a legjobb baratod, mert ott csend lesz. Mindenhol vannak ures kihalt szarnyak. Ezek 5-10 perc setara vannak a celkapudtol (meg Dubajban is, ami egy otvar nagy csirkeol. Mindig. Ha tehetem Dohan at megyek azsiaba, amely egy kis ekszerdoboz). Itt tudsz pihenni stb.

-Vannak varazsbogyok amik segithetik az utadat. En nem szoktam rovidtavra bedobni, de ha messzire megyek (6h+) akkor melatoninnal lehet turbozni. Van haverom aki altatokra eskuszik. En 2-3 orankent megmozgatom a testem, jobb a trombozist nem kockaztatni.

-Voltam mar parszor 13h-s direct flighton, kemeny dio. Es hiaba az A380, az economy az mindenhol economy meg EK-n is.

-Ha messzebbre mesz rakj be stopovert. Van jegy ami csak 12h-s kikotest tartalmaz. Addig tudsz egyet aludni valamelyik repteri kapszulaban vagy lounge-ban, day use roomban.

-Nem tudom hol veszed a jegyeidet, de erdemes volna egy fix utazasival lepaktalnod, mert a neten szurkezonas ocska fos (turista nepsegnek mindegy, orul ha olcso) szinte semmit sem tartalmazo, gagyi jegyek keringenek. Tudom, mert csinaltam utazasi irodas sulit, foglaltam jegyet GDS-ben (gallileo) vagom hogy mukodik.

-Ha messzire megyek, csak laptoptaska (pici thule, epp befer a mac 13" meg doksik az utazashoz, 0.5 viz) minden mas megy a feladottba. Rohadt faraszto egy 8kg-s kezivel szaladgalni kapuk kozt. Hatranya, h a szalagnal idot veszitesz. De valamit valamiert.

-Kenyelmes ruhahoz nem irtad az erositett harisnyat. Hosszu utazashoz kotelezo, a sajat egeszseged miatt.

-laza ruhazat szinten, kenyelmes sportcipo, ovmentes nadrag, muanyag karora, hogy ne kelljen sokat szorakozni a szekun.

-szeku elott mar minden a laptoptaskaba dobva, csak laptop kerul elo, kulon doboz, esetleg kabat ra. Max. 5 perc.

es ja, nem mindig jut ido varost nezni. Mondtam volna, h tinder gold es relokacioval elore meg tudod szurni a celvarost, de van parod. Ugyhogy ez nem palya :U

[ Szerkesztve ]

(#26) #24334592 válasza DonElvis (#23) üzenetére


#24334592
törölt tag

annyira szaraz a levego a gepeken a klima miatt, h szimplan a lelegzeteddel tavozik. Azert fura, h egyszer sem kell menned :Y

Keress ra, h ulogyuru. Vannak ezerfele anyagbol eleg jok.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.