Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1416) Rolly válasza #06658560 (#1390) üzenetére


Rolly
veterán

nem mondtam, hogy jobb az akkutechnológia a dieselnél de azért elégetésnél kicsit máshogy hasznosul belőle az energia (tény sokkal rosszabb a végeredmény megtehető kmerben nézve mint a diesel, de co2 ben meg fele harmada)

Tehát pontosítanálak:
- egy diesel vagy benzines autó 1100-1200 kg
- egy elektromos modell 1450 kg, tehát a különbség 450-350 kg ami amúgy a kocsi aljában van ami miatt sokkal masszívabb jobb az úttartás de ezek lényegtelen paraméterek
- ebbe a 450-350 kg-os akkupakkba jelenleg már kocsiban lévő akkukban 50 kWh energiát vagyunk képesek tárolni. A mostani már bejelentett és gyártásba is került új technológiával kb 70 kWh-t tudunk tárolni

egy benzines / diesel autóban 45-55 literes tank van ami ami 5,7-es fogyasztással azért nem megy el 1000 km-t (elírtad fent 10000 lett de értem :) ) inkább 800-900 km közötti a valós.
közben a mai technológiával akkuban 250-300 új technológiával 350-450 km-t tudunk megtenni 1 töltéssel.

egy 0-80 töltés tipikusan 30 perc gyorstöltőn. Egy tankolás pedig 5 perc (hát inkább 10 de mindegy is tény, hogy kevesebb idő - amúgy horvát tengerpartra mentünk 2 megállóval pisi-kaja-tankolás 40-50 perc volt mert annyian voltak, hogy mindenhol sorba kellett állni :( tehát ott már az elektromos is simán feltöltött volna)

az, hogy mennyire hátrány egy kis árú elektromos autó (tesla akkuméret, ár és gyorstöltés miatt más kategória minden szempontból ott már most 300-400 km körül kell megállni és 15-20 perc max a töltés) az csak a felhasználástól függ...
- mi évi 20.000 kmt megyünk
- ebből heti 300 km Budapest és agglomeráció úgy hogy heti 3 nap mozgunk (amúgy home officeból dolgozunk a párommal)
- így heti 1x töltjük az autót általában napközben mikor itthon vagyunk (reggel 8-tól este 5-ig kb ... így az adott napi áram termelés tulajdonképpen az autóba megy egyből a napelemből)
- évi 10-12 alkalommal megyünk apósomékhoz (180 km ahol tudunk 3 fázisról tölteni azaz míg megebédelünk és beszélgetünk feltölt annyit az autó, hogy vissza is tudunk jönni tankolás nélkül)
- szüleimhez évi 10 alkalommal megyünk ez 250 km ezt lassú tempóval (kb 90-nel) kibírná az autó de autópályán ahol lehet ott gyorsabban megyünk bár 110 a max mert 0-ás 4-es 44-es úton megyünk) így célszerű Szolnokon tölteni 20 percet. Ott szoktunk aludni éjszaka megint tele a tank áramról. Így visszafelé is max 20 perc töltés kell
- évi egyszer megyünk Horvát tengerpartra vagy esetleg valamilyen szigetre nyaralni (akkor repülő) ezeket elektromos autóval nehéz kivitelezni (bár Horvát tengerpart cirka 3x30 perc töltéssel elérhető :) és annyit amúgy is megállunk)
- ezen kívül van még pár 150-200 km-es utunk fél napos egyeztetéssel az ország különböző pontjain ahol általában AC destination töltővel míg megbeszélek tudok annyit tölteni (3-4 órás egyeztetés kaja), hogy ne kelljen várnom a töltésre. (van egy elektromos rollerem ami befér a csomagtartóban ha a töltő a megbeszélés helyétől messzebb van.) Ha mégis út közben kell tölteni akkor abban a fél órában tudok dolgozni mobil neten így nem kidobott idő

Ha ezt így megnézed akkor évi 20 (nagyon max 30) esetben kell pénzért töltenem és várni a töltésre egyéb időben nem kell.

Korábban átlag kéthetente kellett benzinkútra mennem ami (közel van hozzánk) + 2 km kitérő és így 26x-5-10 perc / év volt.

Persze aki állandóan nagy távokat megy az ne vegyen elektromost. Sehol nem írtam, hogy neki megfelelő. Sőt aki nem tud otthon tölteni azt is le szoktam beszélni róla...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.