Hirdetés

2019. február 19., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) orion1025


orion1025
(őstag)

És majd jönnek a rend éber őrei, aztán útvonal engedély, szigorított vizsga, stb. Sajnos nevetséges az itthoni jogszabályozás, vigyázni kell a mókolással.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#2) Hieronymus


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"...autópályára nem szívesen megyek vele, 130-nál 4ezres fordulaton pörög már szegény."

Miért baj a négyezres fordulatszám?
Egyrészt azt írod, hogy nagyon rövidek a váltó fokozatai, másrészt azt, hogy nem elég a motor teljesítménye.
Ez csak akkor jön össze, ha nagyon alacsony fordulatszámon járatod a motort, ahol még nem képes elegendő nyomatékot termelni. (Vagy már szét van kopva a motor, bár ezt kevésbé tartom valószínűnek.)

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#3) AllTheBest válasza orion1025 (#1) üzenetére


AllTheBest
(őstag)
LOGOUT blog

Hát igen, ha a mostani rugót is legálisan a forgalmiban szeretném látni, az is nevetségesen durva összeg lenne, hiába TÜV-ös a rugó... Szerencsémre amíg nem áll mellém egy gyári rugós golf, addig nem igazán lehet megmondani, hogy meg van ültetve és a rendőrök se igazán harapnak az ilyenért, csak ezért mertem így bevállalni. Borzasztó, hogy mindent külön be kéne vizsgáltatni és még utána külön szigorított vizsgára kell vinni. Itt most nem arról beszélek, amikor a hülyegyerek rárakja a kéményt az autójára, hanem ha valaki az autó menettulajdonságait akarja javítani olyan alkatrészekkel amik amúgy bevannak már vizsgálva(TÚV), nem szerelheti egyszerűen fel és így lenne kb 150 az egyszerű 22k-s rugóm legalizálása...

Hieronymus:A forgatással nincs bajom, de én motorról ültem át autóba, nekem hiányzik az, hogy ha előzni akarok pl, akkor az autó húzzon rendesen és ne csak vonszolja magát előre. Van viszonyítási lapom, a 100ló szerintem megvan az autóban, de nekem kevés. 150-160 ló körül már ki lennék békülve a mindennapokra.
Mellette van itthon a családban egy 2003-as seat cordoba, 1.4 16v, 75ló, gyengébb és mégis hosszabb az áttétele, az 130-at 3700-as fordulaton tartja.

[ Szerkesztve ]

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi Mix 2 64GB

(#4) 8th válasza Hieronymus (#2) üzenetére


8th
(őstag)

"Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve."

Ez pont egy értelmetlen hozzászólás volt.

(#5) orion1025 válasza AllTheBest (#3) üzenetére


orion1025
(őstag)

Én úgy vettem a hármast az Asszonynak, hogy a 15-ös alufelni bent ült a kerékjáratban, úgy le volt csapva az autó. Most Eibach rugók vannak alatta, keményített és rövidített Bilstein gátlók, Audi TT keményített szilentek, stb apróság, és brutális a változás pozitív tekintetben, mellé pedig komfortos is. Eddig sikerrel vette a szeptemberi műszakit, pedig le volt gatyásodva karosszéria ügyileg, mert nem volt időm rádobálni a lefújt dolgokat, ezért fostam is, mert nagyon ótvarul nézett ki az egész autó összhatásra, de csak a korróziót jegyezték meg, mint "hibát", pedig a csomagtér ajtón lassan lyuk tátong úgy elkorhadt már az előző gazdájánál is, de már a rossz vas között hever az is szerencsére ;] Olyan brutális rohadást én még nem láttam autón ami azon volt, mint amikor a fa kérge korhad és kezd leesni a gazdatestről :DDD

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#6) Hieronymus válasza AllTheBest (#3) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"...valaki az autó menettulajdonságait akarja javítani olyan alkatrészekkel amik amúgy bevannak már vizsgálva(TÚV)"

A TÜV azt vizsgálja, hogy az alkatrész megfelel az előírt tulajdonságainak.
De azt nem vizsgálja, hogy beépítve egy adott típusú járműbe, milyen változást okoz a jármű tulajdonságaiban.

Egy rugó esetében ami egy kicsit megülteti a járművet, vélhetően nem kritikus a módosítás. A szabályzás viszont nem építhet feltételezésekre. Ezzel bezárul a kör.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#7) orion1025 válasza Hieronymus (#6) üzenetére


orion1025
(őstag)

Itt az a probléma, hogy a magyar jogszabály mindenek felett áll. Egy engedélyes alkatrészt nem lehet csak úgy berakni a kocsiba, de a téli gumi használata nem kötelező...

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#8) N€T0X|N


N€T0X|N
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Pont jól áll neki ennyi ültetés. :K

Sent from my keyBoard

(#9) blackrulz válasza orion1025 (#7) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

Mindenhol mindenek felett áll a jogszabály, ez a lényege... Ha nem így lenne ajánlás lenne a neve, és senkit se érdekelne...

Legutóbb amikor néztem a németeknél sem volt fenékig tejfel a történet, bár valóban megengedőbb némileg mint itthon. Viszont ott sem "lehet csak úgy berakni a kocsiba" bármit, engedélyköteles alkatrészt megfelelő minősítéssel ellátott műhelyben megfelelően dokumentálva tehetnek be. Viszont utána egyszerűbb az élet valamivel. Egész addig, amíg olyan gyártótól van aki még m

Ha azóta változott szólj :)

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#10) blackrulz válasza blackrulz (#9) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

persze hogy nem fejeztem be a mondatod...

aki még működik. Nem egy szívás van sper és társai vonalon, régi vasakba rég nem praktizáló gyártótól igen nehéz megfelelő papírokat keríteni, anélkül meg a hajadra kenheted a cuccod itt is ott is.

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#11) orion1025 válasza blackrulz (#9) üzenetére


orion1025
(őstag)

A németek a kutyát sem érdeklik, de a briteknél például sokkal gördülékenyebb egy ilyen beavatkozás. Persze a dajcse ária vonalon sem olyan drámai a történet, meg lehet papírozni. Itt Orbánisztánban a megyei bizottság dönti el, hogy egyáltalán beépítheted-e a kiszemelt darabot, de addig már kiszórtál 100-130e valutát a lutrira. Szóval van olyan megye, ahol cseszheted, mert szinte semmit sem engednek, de mivel a lakcímed oda köt, nem mehetsz te borsodba az ország másik végéről, hogy szerencsét próbálj.

De messzebb megyek. Azt miért nem szabályozzák, hogy egy karosszériás hogyan és miképp javít egy darabot a kocsin? Mert az tök szabályos, hogy a Józsi egy 100 lakosú faluban kaszabolja a kocsit ahol éppen gondolja, meg letaknyozza valahogy pálcával, de a kocsi szerkezeti romlása ilyenkor miért nem figyelendő műszakin? Meg széthullott rozsdafészkek átmennek nagy vígan, közben meg más ember egy vagyont öl az autójába, és baszogatják?! Én sem vagyok híve a Need for Speed féle megvalósításoknak, de egy igényesen összerakott vasat ugyan már tudjak magamnak összerakni megfelelő minőségű alkatrészekből, amit egyébként forgalmaznak itthon is. Apropó, akkor miért árulhatnak ilyen holmikat itthon? Meg műbizonylat nélküli kályhacsövet?

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#12) blackrulz válasza orion1025 (#11) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

Jah ha eu-n kívülről -úgyis minnyá mennek- is ér, akkor miért nem usa? Sok államban elég kb a bizt öv, a lámpák, és kb ennyi is... Kapod a rendszámot és használhatod... Itthon is vannak műhelyek, akik tudnak papírozni, égéstérben is talán Váji annó vett komplett épített rendszámos bimmert talán fullosan megcsinálva forgalmiban mindennel. Vagy india, ahol kb a jogsi se kell, és ha elindul valahogy mész vele.

"Mert az tök szabályos, hogy a Józsi egy 100 lakosú faluban kaszabolja a kocsit ahol éppen gondolja, meg letaknyozza valahogy pálcával, de a kocsi szerkezeti romlása ilyenkor miért nem figyelendő műszakin?"

Egy rommá tört kocsin hogy kéne megnézni, hogy pl kicserélte e a gyűrődő zóna elemeit és nem kitaknyolta, ezzel egy következő ütközésnél már veszélyeztetve az utasokat? Vannak elemek amiket kívülről nem látsz. Bontsák meg?

"Meg széthullott rozsdafészkek átmennek nagy vígan, közben meg más ember egy vagyont öl az autójába, és baszogatják?!"

Az, hogy fizethetsz valamiért, hogy átguruljon, az nem helyi sajátosság... Fönícia óta pénzzel sok mindent sok helyen el tudsz intézni. A vagyont ölsz a kocsiba meg elég széles spektrumon mozog. Egyébként a rozsdafészek pl kolléga verdája jó példa, kívülről patent, semmi baja. Egy sérülés miatt meg lett bontva az oldala, a lakatos ült le mielőtt telefonált, mert úgy volt szénné rohadva a lemez alatt, hogy öröm volt sírni. Honnan látod? Sehonnan. Persze a fekete füstöt eregető melós tranzitok megint más kérdéskör... Ott a rendőrség kéne betartassa, ha már a kamerázott állomásokon nem akarják...

"Apropó, akkor miért árulhatnak ilyen holmikat itthon? Meg műbizonylat nélküli kályhacsövet?"

Mert árulni lehet, nem minden autó kell a közúti forgalomban részt vegyen. Kutyát se érdekli hogy egy tréleren közlekedő drift-drag-kiállítási darabba mit teszel és mennyit főleg.

Egyébként nekem csak a végletekkel van a baj, és a "de egy igényesen összerakott vasat ugyan már tudjak magamnak összerakni megfelelő minőségű alkatrészekből," -el az a bajom, hogy az igényes mindenkinek mást jelent. Igényes volt sokak szerint az utólagos xenon szett sok évig, csak én meg megvakultam, mert beállítani már nem tudták. Az ültetés is lehet normális, meg szinte rongyoltam bele az m5 melletti madaras tesco-nál 2-es golfba mert fennakad a fekvőn, és bár tartottam követési távolságot erre spec nem számoltam + a lámpa magassága sem mindegy a földtől britteknél sem... Ahogy pl kolléga szerint a robbantott kínai gumi is igényes. Más szerint a bedöntött kerek is igényesek.

Az a baj, hogy igen nehéz egy _mindenki_ számára egészséges határt meghúzni, és azt kismilliárd verzióban ellenőrizni is...

[ Szerkesztve ]

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#13) orion1025 válasza blackrulz (#12) üzenetére


orion1025
(őstag)

Senki nem beszélt itt gyűrődési zónákról, elég csak egy szimpla küszöbre vagy taposóra gondolni... Az azért műszakinál kiveri az ember szemét. Mellesleg indító témánál maradva, ez egy egyszerű és igényes autó mondjuk:

Na, ez itthon full illegális. Ültetés, hú, micsoda bűn..., kerékdőlés full illegál, váltóméreten felüli kerék, azta..., húzott gumi, börtön...) Nekem tetszenek a stock autók, gusztusos ültetéssel, normális kerekekkel, a mi hármasunk is lényegében gyári kivülről, de a bódé alatt azért van "némi" módosítás. Én nem sajnáltam/sajnálom rá a pénzt, nem is szemét meg gewinde van alá rakva, és mindezt legálisan egy bmw árából tudnám fedezni. Szóval még mindig nem értem, hogy nagy madzsarorhszág 1980-as években íródott törvényei hogyan lehetnek még mindig mérvadóak és aktuálisak. Én nem azt mondom, hogy mindent meg lehessen tenni, de azért rendet kellene már rakni a fejekben, bár értem én, hogy abból nincs pénz az államnak, mert nem fizetsz annyit a semmire. Tehát mi egy olyan ország vagyunk, ahol zsenik dogloznak, és komoly márkák munkáját kérdőjelezik meg. A másik probléma meg az analfabéta rendőrökkel van, akiknek nulla képzést adtak 1980 óta, hogy mit lehet jogszabály tekintetében, helyette ők úgy értelmezik amit látnak, ahogy épp akarják, mert a legtöbbnek fingja sincs arról, hogy mi is a megengedett. A műbizonylatos dobról nem kell forgalmis bejegyzés, csak a pecsétes hozzá járó papír, amin palástba préselt szám, gyártó, forglamazó, JóskaPista teelfonszáma, beépítő szaros alsónadrágjának márkája, stb. szerepel, de nem kell bejegyeztetni. Ahhoz képest ez az első nekik, hogy lássuk azt a forgalmit. Szóval ó tök simán levetetheti a rendszámod azért, ami egyébként teljesen legális, mert ő épp azt találta ki akkor, és nem tudsz mit tenni ellene. Nekünk egy papíros Remus van fent, megjegyzem alig van valami hangja, nem ordít, de már várom azt a percet, amikor újra hadakozhatok egy sündisznóval a nem létező igazáról, és mindig én nyerek...

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#14) 8th válasza orion1025 (#11) üzenetére


8th
(őstag)

Németországban kötekedés és borítékdugdosás nélkül bepaírozták cimbora C Corsájába a 200+++ lovas C20LET motort. Annyi kikötés volt, hogy teljesítményhez illő futóművet és féket tegyenek alá és egy németországi székhelyű versenyautó építésre szakosodott vállalkozást bízzanak meg az átalakítással. Lépésről lépésre dokumentálták az egész folyamatot nem is kötöttek bele semmibe csont nélkül megkapta a német forgalmi engedélyt. Az alapján akár honosíttatni is lehetne. Itthon próbálnál meg egy 240 lovas corsát átlökdösni a műszakin.

(#15) orion1025 válasza 8th (#14) üzenetére


orion1025
(őstag)

Pont ez az, amit sokan nem értenek meg, hogy ott fillérekből lehet legalizálni rengeteg dolgot, nem pedig az van, hogy bármit szabad papírok nélkül. Egyik haverom Golf I-e már közel kettő millióba van, amiből csak a papírozás 800000Ft volt. Na ez a vicc itthon....

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#16) 8th válasza orion1025 (#15) üzenetére


8th
(őstag)

A fillérekből azért erős túlzás de legalább nem baszakodnak az emberrel. Kimérten, németesen állnak hozzá. Műszakilag szigorúan mindenben feleljen meg az előírásoknak semmi más nem érdekli őket.

(#17) orion1025 válasza 8th (#16) üzenetére


orion1025
(őstag)

Hát, egyik haverom kint él két éve, kb. úgy "mókolja" az audit, ahogy nem szégyelli. Ráadásul a bejegyeztetés menete is hasonló mint egy közértes vásárlás, nem kell a parlamenthez fordulni két éves elbírálásra.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#18) rdt89 válasza AllTheBest (#3) üzenetére


rdt89
(őstag)
LOGOUT blog

Ha észreveszik, hogy a rugó piros már lökik is ki a műszakiról :(

Szín alapján megmondják, hogy ültetett rugó van-e alatta. Csiszold le vagy vedd el a piros színt, mert ha nem gyári ebből már ki is szűrték, hogy az ültetett szett, ez csak egy jó tanács, egy volt ültetett autó tulajtól :)

Tesóm kocsijának a torziója lett lentebb húzva és a Tesco parkolóba vagy valahol le fotózták (van külön ilyen ember aki az ilyen tuningoltnak vélt kocsikat fényképezi és a rendszerbe összevetik a vizsgafotóval) és már jött is a levél neki, hogy legyen szíves 3 munkanapon belül megjelenni a KPM-nél újravizsgáztatásra, mert a kocsi vélhetően ültetve van. Ezzel nagyon kell vigyázni, mert veszélyesebb, mint a nyárigumi télen...

(#19) orion1025 válasza rdt89 (#18) üzenetére


orion1025
(őstag)

Már nem azért, de ha benézel a kerékjáratba, már látod milyen rugó van alatta, lehet az fekete is... Mellesleg a miénkről nem készült egy olyan kép sem a műszakin, ahol ember megmondaná milyen magas is az autó.

[ Szerkesztve ]

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#20) Jhonny06 válasza Hieronymus (#2) üzenetére


Jhonny06
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

A Golf alapveőten nagyon lomha autó. Nekem sima 1.6-os van, de sokszor az előzés is problémát okoz. Ha beül 4 ember, akkor már alig tudsz felmenni egy komolyabb emelkedőn, főleg, ha még a klíma is megy.

Mindenki kérdezi, hogy minek 100 lónál több a hétköznapokra. Hát ezért..

[ Szerkesztve ]

Niche parfümök szórófejes üvegben, különböző kiszerelésekben! Tom Ford, Creed, stb. http://bit.ly/2EIOAOx

(#21) Hieronymus válasza Jhonny06 (#20) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Mennyi Nm maximális nyomatékot termel a motor és mekkora fordulaton?
Inkább ez számít, mint a lóerő.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#22) 8th válasza Hieronymus (#21) üzenetére


8th
(őstag)

3000-5000 között elvileg végig 135nm körül tud. [link] Az nagyon kevés egy 1.15t súlyú autóba. Ha ül benne négy felnőtt akkor már közel 1,5t súlyt kell mozgatnia. Azon már a rövid váltó áttétel sem segít.

(#23) blackrulz válasza orion1025 (#13) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

"Senki nem beszélt itt gyűrődési zónákról, elég csak egy szimpla küszöbre vagy taposóra gondolni..."

A felvetés a szaki munkájával kapcsolatos volt, lehet hogy nem beszélt senki, de szerintem speciel kellene.... Ez is a munkája sok esetben, nem beszélve arról, hogy csak a tc-n hány olyan cikk született eddig, ahol rommá tört foshalmazokat támasztanak fel, és árulnak legálisan úgy, hogy koporsók. Ezt kéne ellenőrizni, mert ezek talán egy fokkal nagyobb gondok, mint egy rozsdás küszöb ki vagy ki nem lakatolása megfelelően...

"bár értem én, hogy abból nincs pénz az államnak, mert nem fizetsz annyit a semmire."

Jah hogy inkább csak fújjolunk... Erősen kétlem, hogy a jelenlegi rendszer a beépítés és büntetési tételek tekintetében mérési hibahatár fölött hozna az államkasszába bevételt. Ha egyszerűbb lenne, olcsóbb, gördülékenyebb, akkor többeknek lenne gusztusa hozzányúlni a vashoz, az alkatrész vásárlásnál már áfát generálva, a beépítéssel mivel számlás lesz áfát generálva, még egy drágább vizsgát is benyelne az ember bizonyos kereteken belül hogy rendesen átmehessen ha már igényes a beépítés... Ez több lóvé lenne szerintem nagyságrendekkel...

A rendőröket hagyjuk, én kb 3 km-et járok melóba, ugyanennyit vissza, fél év alatt 13-szor állítottak meg jellemzően ezen az útvonalon, szedtek ki a tömött sorból, és pingvineztek 15 percet úgy, hogy full gyári a kocsi, egyetlen bűnöm, hogy fekete e46 . Volt olyan, hogy kétszer húztak ki, 800 méter difivel, 45 perc volt hazajutni az 5 perc helyett. Azóta inkább másik úton járok, mert ehhez nincs kedvem, aztán én voltam a gci, amikor kiröhögtem őket, mert az éppen kitelepült nkh-val fenyegetőztek, és feljelentéssel ha találnak valamit. Amikor a sorban előttem ki se intették a saxo-t aki jogosan kapott volna kb letöltendőt.

A törvényt valóban újra kéne írni, de a hogyan és meddig engedsz meg, az a kérdés, és valószínűleg az is marad még egy darabig. A "nekem tetszik" mint látjuk kérdéskör a kendács xenon szettől ami megvakított éveken keresztül amire rászálltak végre, a sötétített hátsó lámpákon át ami szintén egy ilyen jó ötlet, a kínai offbrand gumit robbantunk a 60 fokra döntött kerekekre körökre is kiterjed, amik jogosan nem játszanak. Továbbra is az a baj, hogy mi fér bele, milyen modellben, és azt hogy ellenőrzöd... Ha behozzák, hogy külön vizsgán próbapályán hitelesített mérőműszerekkel mennek végig, és ha leesik a vas akkor bukik, akkor megint megy a sírás, hogy de a melós transzporter meg közlekedik, pedig ezen a teszten fejre borul. Nehéz dió, de amíg ez egy marginálisan kis része az autós társadalomnak, addig nem hiszem hogy hozzányúlnak, amíg nem nyúlnak hozzá, addig meg marginálisan kis része is marad...

[ Szerkesztve ]

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#24) rdt89 válasza orion1025 (#19) üzenetére


rdt89
(őstag)
LOGOUT blog

Nem magasságot néznek, hanem rugószínt a vizsgán. Lehet nem látszik milyen magas még is ha ők úgy gondolják a parkolókat vizslatva, hogy alacsony már hívattatják is be újravizsgázni (Debrecenben ez elég gyakori eset)

(#25) orion1025 válasza blackrulz (#23) üzenetére


orion1025
(őstag)

Senki nem fújjol. Miért kell nekem 70e magyar forintért lefordíttatnom pár sort németről magyarra egy hivatalos szerven keresztül dolgozó fordítóval? Utána miért kell keresnem szakműhelyt, akit meg tudok bízni az egész mutatvánnyal, illetve egy mérnököt is kereshetek, akinek először tejelek. Tehát kivágok az ablakon 100Xe Ft-ot úgy, hogy nem is biztos kapok valamit a pénzemért. Mindezt egy rugó cserére... Ha nagyobb felnit akarok, az megint hasonló hercehurca, és akkor hol a többi kis módosítás. Az USA index megoldás sem tudom miért illegális, mert szerintem hasznos dolog, mondom mindezt úgy, hogy nekem nincs, meg nem is akarok. Szóval vannak bajok a fejekben, de gyakorlatilag semmit nem csinálhatsz egy kocsin, és ez a szánalmas. Én nem azt mondom, hogy mindent lehessen, de azért valamit már engedni kellene ebben a történetben.

rdt89:

Ilyen hülyeséget én még nem hallottam, hogy színre mennek. Ha én benézek egy kocsi alá, megmondom neked, hogy ültetve van-e, de még azt is, hogy a gyári mérethez képest mennyit, nem kellenek oda színek... Sok autónál a 40/40 nem szemet szúró, de ha benézel alá, egyből látni fogod mi lapul ott.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#26) rdt89 válasza orion1025 (#25) üzenetére


rdt89
(őstag)
LOGOUT blog

Üdvözöllek Magyarországon. :))
Sajnos ezek saját tapasztalatok alapján íródtak meg.

(#27) orion1025 válasza rdt89 (#26) üzenetére


orion1025
(őstag)

És ha nekem van egy gyári rugóm zöldre fújva, mert nekem úgy tetszik, akkor nem megy át? Ilyen hülyeség nincs, mert bezárathatnám azt a vizsgabázist egy ilyen incidensért! Üdvözöllek a jogszabályok világában.

[ Szerkesztve ]

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#28) rdt89 válasza orion1025 (#27) üzenetére


rdt89
(őstag)
LOGOUT blog

A zöld-el nincs baj csak a pirossal, mert az a szín = ültető rugóval.

(#29) orion1025 válasza rdt89 (#28) üzenetére


orion1025
(őstag)

Tehát akkor ha én egy 60-as gewindét rakok a kocsi alá, vígan átmegyek, mert az zöld.

[ Szerkesztve ]

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#30) rdt89 válasza orion1025 (#29) üzenetére


rdt89
(őstag)
LOGOUT blog

A tavalyi vizsga alapján amit a kocsimra kellett tenni (Peugeot 306) igen.

(#31) orion1025 válasza rdt89 (#30) üzenetére


orion1025
(őstag)

Hát nem tudom, de felénk másképp megy a móka, itt a legális dolgokért baszogatnak. Minket a plasztikos ablak fóliával nyaggattak, ami már száz éve a kocsin volt, a műbizonylatos kályhacsőre meg oda se bagóztak, se az ültetésre, se a nagy kerékre...

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#32) rdt89 válasza orion1025 (#31) üzenetére


rdt89
(őstag)
LOGOUT blog

Nekem a kipufogó és a rugó volt a sarkos pont, azt nagyon-nagyon átnézték még azt is, hogy nincs-e rajta rohadással járó lyuk meg a CO értéket és a legapróbb rozsda se volt megengedett a kocsin.

(#33) orion1025 válasza rdt89 (#32) üzenetére


orion1025
(őstag)

Nem jó helyre vitted, a miénk egy "roncsként" ment át, mert nem volt időm befejezni műszakira, így volt gyomorgörcs... Mindezért fizettem +3000Ft-ot, hogy átslattyogjon.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#34) rdt89 válasza orion1025 (#33) üzenetére


rdt89
(őstag)
LOGOUT blog

Ismerőshöz vittük,és apám autószerelő szóval vannak kapcsolatok ilyen téren is mégis külön felhívták erre a figyelmet. A kocsit olyan tipp-topp állapotba vittem 26 évesen, hogy még a napfény is tangózott a festésen :DDD

(#35) AllTheBest:
remélem sikerülni fog, mert nagyon jól áll a Golf-nak ez a kis ültetés :)

[ Szerkesztve ]

(#35) AllTheBest


AllTheBest
(őstag)
LOGOUT blog

Most én is be fogok próbálkozni egy műszakival, ültetve... :) Február 28-án jár le, szóval lassan vinnem kell.

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi Mix 2 64GB

(#36) orion1025 válasza AllTheBest (#35) üzenetére


orion1025
(őstag)

Ha jó helyre viszed, nem lesz gond. Nálunk szem előtt van az egyik legnagyobb vizsgabázis, autókereskedéssel megspékelve, meg cobra 11 autópályamatrica rendőrséggel a falszomszédban, aztán minden átmegy... Mikor a cobra 11-nél dolgoztam, volt időm nézelődni, hát mentek át ótvar egy autók, meg köztük egy 6n1 kokszra ültetett Polo is vígan átsuhant, igaz az patika állapotú volt.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#37) blackrulz válasza orion1025 (#25) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

Igen valamit. Mit? Ez a kérdés és meddig... Nagyobb malomkerék mehet? Meddig? Mert a paraszt addig, amíg fel nem koppan addig. Ültetés mehet? Meddig? Amíg a csikken átmegy? Katyun meg elpattog addig? Sötétítés mehet? Meddig? Miért addig? Etc.

Értem a fajdalmad, de 0 konkrét dolgot írtál le, csak általánosan puffogsz. Azért kell fordítani és megfelelő helyen beszereltetni, amiért gázt se szerelsz magadnak normális esetben. A legtöbb hülye túl hülye ahhoz, hogy utána ne egy 1-2 tonnás halottas kocsi kormányát tekergesse aminek kieshet bármikor a kereke. A leleményes magyar meg leadja héberül a doksit, aztán szpjon vele a vizfej. Így meg érthető dokumentáció kerül beadásra. Vagy angoloknál óhéber is leadható? Minden normális helyen megfelelő minősített műhely garantálja a beépítési minőséget. Ezzel nem értem mi a baj...

Értelmes országban a fizud alapján szabják ki a büntetési tételeket is, hogy a csóró ne bukjon egy 30-as táblán 30k-t és az x6-osnak is fájjon. Hiába szabályozás ha 9millio minimálbéres országa vagyunk. A szabályok mint ez is lehet értelmetlen és hasznos is.

De azon túl, hogy "valamit" engedni kéne, azért hallgatnek konkrétumot...

[ Szerkesztve ]

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#38) orion1025 válasza blackrulz (#37) üzenetére


orion1025
(őstag)

Senki nem puffog, csak szánalmas a magyar jogszabályozás, ennyi. Én totálisan fosom keresztbe ezeket a szabályokat, mert ésszerű keretek között játszok, nem 20 fokos kerékdőléssel, meg sufni műhelyben szereltetve. De tök egyszerű ez a konkrét példa esete is. Amit én meg tudok venni és más országokban teljesen használható alkatrész, azt ugyan már miért ne tehetném be itthon? Erre válaszolj kérlek... Nem, itthon "E" jelzés pöcs rángatás megy, de mi van ha én a kocsimhoz csak utángyártott sárvédőt tudok venni? Azt ki ellenőrzi? Ki tudja miből van az? Ha kazán lemezből és karambolnál egy egész családot keresztbe metélek vele, az nem számít? Ugyanolyan fontos elem, mint minden más, de azt bezzeg lehet árulni orrba-szájba bármilyen fajtát, senkit nem érdekel. Tyűning lökkös miért lehet az autón? Azt sem tudja senki, hogy ki és miből eszkábálja össze, és milyen veszélyt tartogat egy gyalogosra nézve, ha egy skoda 120-as eleje meg van csinálva egy 6-os audira... Na itt vannak bajok ebben az országban... Miért vezethetek kismotor jogsival mopedautót, aminek semmi köze a motorhoz? Miért nem vezethetek robbanómotoros biciklit jogsi nélkül? Ugyanez igaz fordítva is.

[ Szerkesztve ]

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#39) AllTheBest


AllTheBest
(őstag)
LOGOUT blog

Igazából teljesen mindegy, hogy mi a véleményünk, valószínűleg egy jó darabig nem fog változni a dolog...
Mondjuk én 2 éve elvittem egy teljesen átépített motort műszakira, aki nem ismeri a konkrét típust, az meg nem mondja róla, hogy miről is van szó. Épített blokk, nem éppen gyári kipuff, kormánymagasítás, idomok leszedése, módosított légszűrőház.
Be se indították, csak rátolták a tesztpadra, 5 perc múlva már mehettem a papírokért és még rendőr sem állított meg egyszer sem, pedig eléggé feltűnő motorról van szó.

Valamiért én úgy vettem észre, hogy motoron ha nem kegyetlen hangos a gép, akkor szarnak az emberre, ami nekem autóba ülve kicsit furcsa volt, amikor néhányan próbáltak lebeszélni az ültetésről, meg a17-es felniről...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi Mix 2 64GB

(#40) orion1025 válasza AllTheBest (#39) üzenetére


orion1025
(őstag)

Mert a motoron messze nem olyan feltűnő egy ilyen jellegű módosítás. Motoron a ccm miatt baszkulódnak, mással nem foglalkozik a disznó, mert fogalma nincs róla. Egy autó látványra eléggé le van határolva, így bármi nemű módosítás már látványos eredményt produkál.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#41) blackrulz válasza orion1025 (#38) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

tl;dr: továbbra is egyetértünk alapvetően :D

"Senki nem puffog, csak szánalmas a magyar jogszabályozás, ennyi."

Nem vitatom hogy sok szempontból szánalmas -egyébként szerintem soha nem is vitattam, nem csak az autós tuningolós, de más is. Ettől még csak megállapítod hogy szar és ennyi. Ez a tipikusan szar az eü, de megreformálni mindenki azzal akarja, hogy még több vizet önt a lyukas szatyorba. Az a baj, hogy fosnak dolgokhoz hozzányúlni már évtizedek óta, mert nem ért hozzá, szakmai konszenzus meg nem létezik autó tuning kérdéskörben a megfelelő körökben. Innentől meg nem is fog hozzányúlni, mert a kvázi tiltás egyszerűbb, azt ellenőrizni és betartatni is egyszerűbb számukra. Nem mentegetek senkit, csak elmondom hogy _szerintem_ miért van ez...

"Nem, itthon "E" jelzés pöcs rángatás megy"

Milyen pöcsrángatás? Amióta van ensz-egb, ami eu szinten kötelező, azóta nem csak nálunk, de eu-n belül mindenhol él. Az, hogy az adott tagállam elfogadja e a másik tagállam által hitelesített történetet az saját elbírálás valóban, de sehol se fogadnak el minden e jelzésű alkatrészt csuklóból. Itthon pl ismerős épített be utángyártott lámpát és kipuffot német E számmal, és nem volt gond, megnézték, aztán annyi. A nem E számos cuccok mint kötények, és ültető rugók az nem csak nálunk problémás hivatalosan.

"Ha kazán lemezből és karambolnál"

Életszerű mint hidrogénplazmát tankolni a dízelbe. Azért ilyet még nem láttál se te se én. Maradjunk már a realitás talaján :D

"Tyűning lökkös miért lehet az autón? Azt sem tudja senki, hogy ki és miből eszkábálja össze"

Ez megint egy olyan dolog, amit nem értek nálad. Semmi személyes, csak most ezt úgy állítod be, mintha ez egy felbszom és örülök kérdéskör lenne, hivatalos úton, holott nem...Mivel maradva a lökösnél jellemzően nem E jelzéssel ellátottak, így jobb esetben egy TÜV szakvéleménnyel, és egy külföldi hatóság által kiállított engedéllyel érkezik, amivel engedélyezni kell a helyi felelős hatóságnál, akik mondhatnak igent meg nemet. Ezek nélkül -egy kínai csingcsung izét pont ilyenek miatt fognak visszalökni itthon. Itt az agyfasz igazából, hogy ha miskolcon adod le, és este összejött anyu apunak ezért jó a kedve, lehet felteheted azt, amit pesten egy kevésbé szerencsés este utáni frusztrált hivatalnok egyből visszalök. Ha a haverod ezen felbuzdulva ugyanolyan kocsira ugyanolyan kötényt akar, akkor is lehet tökéletesen ellentétes döntést is kapni rá.

Erre azt kéne csinálni amit a boldogabb országokban, ha Tuning Józsi kikapírozta a suprára a kittet körbe, és van lokalizált szakvélemény, előző engedély, akkor az onnantól jogerősen felszerelhető legyen a többi szuprára is a jövőben. Ez egy értelmes megoldás is lehetne. Csinálnak egy adatbázist mert az nagyon szeretnek, ha még nem volt fent a típuson akkor full papírmunka, ha már volt, akkor mehet az ámen.

" Miért nem vezethetek robbanómotoros biciklit jogsi nélkül?"

Ne tőlem kérdezd, én senkit nem hagynék közúti forgalomban részt venni úgy, hogy nincs KRESZ vizsgája. Nonszensz, hogy egy potenciálisan veszélyes környezetben fogalmatlan, a szabályokat nem ismerő résztvevő közlekedhessen. Hogy? Meg miért? Erős áramot se szerelhet anyám, legalább egy két délutános alap képzést kéne akár önkéntes alapon is biztosítani, hogy tudja a gyerek, hogy a kanyarodási szándékát hogy jelezze, hova hajthat be, hol mehet, etc. Bár én ennél is tovább mennék, a B és A jogsikat is csak időszakosra adnám ki elsőnek, és 3 éven belül kötelezővé tenném az alap vezetés technikai tréninget. Ha ott megfelel, akkor kapna véglegeset. Botrány, hogy a közúton közlekedők jelentős része egyáltalán nem tud vészfékezni pl. Hogy a követési távolság felmérése a sebességének függvényében azt már nem is mondom. Ezeket pedig rohadt jól oktatják az ilyen szakállátó intézményekben, és sokszor életet menthet...

De valóban vannak itt is életszerűtlen dolgok, amik meg az én csőrömet bsszák, pl hogy B-vel nem vezethetsz 125-ös négyütemű robogót, inkább csavarjon fel 45-el szrakodva egy kamion a kerékjáratra. Pesten egy hivatalos 50-es öngyilkossági kísérlet. Sok helyen alap, hiszen környezetkímélőbb, kevesebbet eszik, munkába akár országúton is be tudsz járni vele, nem megy akkorát hogy lerepülj az útról, etc...

Alapvetően továbbra is értelek. Nem kérdés továbbra sem, hogy ez így nem jó. Arra akartam csak rávilágítani, hogy ehhez hozzányúlni és újra húzni a határokat, az igen nehéz, hosszú, és szakmailag nagyon nagyon alátámasztott kéne legyen. Erre meg csak user oldalon látok igényt, de itt nincs olyan szervezet mint a pl kerékpárosoknál, ami az érdekeket képviselje, lobbizzon, dolgozzon a témán... Úgy meg nehéz lesz. ;)

[ Szerkesztve ]

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#42) Hieronymus válasza orion1025 (#38) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"Miért nem vezethetek robbanómotoros biciklit jogsi nélkül?"

Mert ez segédmotoros kerékpár. Ötven köbcentiméterig érvényes KRESZ vizsga szülséges a használatához. Nagyobb hengerűrtartalom esetében már "A" kategóriás jogosítvány szükséges.

Ezen nem érdemes vitatkozni. Ma már kerékpározáshoz is illene megkövetelni a rendszámot és a KRESZ vizsgát.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#43) orion1025 válasza blackrulz (#41) üzenetére


orion1025
(őstag)

Én is maximálisan értelek, és nem rajtad szeretném kitölteni a haragom. Azt is megértem, hogy nincs olyan ember, aki emberi keretek között képes lenne megalkotni egy kicsit engedékenyebb megoldást, csak tudod az a vicces, hogy ezeket a kérdéseket simán rá merik bízni "X" és "X" mérnökökre, akikkel meg kell terveztetned bizonyos dolgokat mielőtt beépítteted a kocsiba azt a holmit, amit nem etióp éhezők kovácsoltak össze valamelyik bokorban. Szóval még mindig nem értem, hogy amit más országban be lehet rakni normális metódus szerint, azt itt a nagy őshazában miért nem. Nem egyedi termékek, minősítéssel rendelkeznek, nem tudom ez miért nem elég valamihez.

De kis kitérő. Még mindig nem értem miért nem kötelező a téli gumi... Azért miért nem jár semmi, hogy emberek ezért ölnek meg más embert, mert atom csórók, vagy szimplán igénytelenek?! Ha ilyet képtelenek szabályozni, akkor másról ne is álmodjunk.

Kazánlemez:

Egyik ismerősöm kocsiján átszakadt a hátsó torony, úgy battyogott vele haza világ végéről. Otthon beton meg laposvas tengerből össze kókányolta az egészet, és még a műszakin is átment vele! Szóval annyira nem volt "életszerűtlen" a példám, de hidd el láttam már érdekes dolgokat.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#44) Hieronymus válasza orion1025 (#43) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"...az a vicces, hogy ezeket a kérdéseket simán rá merik bízni "X" és "X" mérnökökre, akikkel meg kell terveztetned bizonyos dolgokat mielőtt beépítteted a kocsiba azt a holmit, amit nem etióp éhezők kovácsoltak össze valamelyik bokorban. Szóval még mindig nem értem, hogy amit más országban be lehet rakni normális metódus szerint, azt itt a nagy őshazában miért nem. Nem egyedi termékek, minősítéssel rendelkeznek,"...

Vegyük két részre a témát.
Az csak egy dolog, hogy bevizsgált és engedélyezett terméket raknál a járműbe.
Azt a terméket egy vagy egy meghatározott körű járműhöz vagy járművekhez tervezték. Arra feladatra alkalmas a termék. Te más járműhöz használod, nem feltétlenül teljesíti a követelményt az alkatrészt.

Például találsz egy tökéletesen kinőző alufelni garnitúrát az autódhoz. Minden tuti, csak a felniket könnyebb autóhoz tervezték. te gondolkodás nélkül fogod felszerelni. A szakember meg bevágja a féket.

A mérnöknek az a feladata, hogy utána nézzen és számoljon beépítendő alkatrész tulajdonságaival és eldöntse a beépíthetőséget. Illetve előírja az összeépítés/változtatás mikéntjét. Ezzel együtt a felelősség jelentés részét is átvállalja.

Vannak országok, ahol az utángyártott alkatrészek használatát sem engedélyezik, hasonló okok miatt. Az nem elég, hogy pont úgy néz ki.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#45) orion1025 válasza Hieronymus (#44) üzenetére


orion1025
(őstag)

Tehát ha nekem van egy műbizonylatos rugóm, aminek félreértelmezhetetlenül le van írva a kiskönyvébe, hogy típuson belül pontosan mihez jó, akkor az miért nem legális? Van a rugónak egy égetett kódszáma (külön az elsőnek és a hátsónak), melyek ott szerepelnek kg-os terhelésben, stb.-ben a papíron a róla tudni valók, és az, hogy pontosan milyen motorhoz, kasznihoz használható. Akkor ezen mit kell felülbírálni és újra terveznie egy okos magyarnak?

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#46) blackrulz válasza orion1025 (#45) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

Azért kéne, mert a jobb esetben tüv szakvélemény az arra szól, hogy csak ezt szereled be... Ha már más is változik a kerék és futómű tekintetében, azt se a gyártó se a tüv nem vizsgálja, tehát a papír érdemi információt nem tartalmaz, csak a fizikai tulajdonságokat.

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#47) orion1025 válasza blackrulz (#46) üzenetére


orion1025
(őstag)

Ez a része is világos, de ha csak egy TÜV papíros alkatrészt raknék be a kocsiba, az sem lenne legális sajnos.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#48) Hieronymus válasza orion1025 (#47) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

A TÜV minősítés csak annyit jelent, hogy a gyártó által megadott biztonsági és részben üzemi paramétereket teljesíti az alkatrész.
De azt nem vizsgálják, hogy egy adott járműben használható vagy sem. Ezt ellenőrzi a változtatást megtervező szakember.

Talán érthető a szigorú szabályzás, ha biztonság szempontjából közelítjük meg a problémát.
Minden gépjármű potenciális veszélyforrás. Minden változtatás a járműben megemelheti veszély mértékét.
Ezt mérsékli a hozzáértő személy közreműködése. Aki megtervezi az átalakítást, az figyel a biztonságra.

A múltszázad hetvenes éveiben divat lett a motorkerékpárokra plasztik szélvédőt szerelni. Viszonylag gyorsan terjedt el a használata. Majd néhány megmagyarázhatatlan motorbaleset történt. Kiderült, hogy a plexi egy meghatározott sebesség mellett elkezdett nagy amplitúdóval rezegni. Ekkor irányithatatlanná vált a motor.
Gyorsan betiltották a használatát.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.