Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#41) #56573440 válasza orion1025 (#38) üzenetére


#56573440
törölt tag

tl;dr: továbbra is egyetértünk alapvetően :D

"Senki nem puffog, csak szánalmas a magyar jogszabályozás, ennyi."

Nem vitatom hogy sok szempontból szánalmas -egyébként szerintem soha nem is vitattam, nem csak az autós tuningolós, de más is. Ettől még csak megállapítod hogy szar és ennyi. Ez a tipikusan szar az eü, de megreformálni mindenki azzal akarja, hogy még több vizet önt a lyukas szatyorba. Az a baj, hogy fosnak dolgokhoz hozzányúlni már évtizedek óta, mert nem ért hozzá, szakmai konszenzus meg nem létezik autó tuning kérdéskörben a megfelelő körökben. Innentől meg nem is fog hozzányúlni, mert a kvázi tiltás egyszerűbb, azt ellenőrizni és betartatni is egyszerűbb számukra. Nem mentegetek senkit, csak elmondom hogy _szerintem_ miért van ez...

"Nem, itthon "E" jelzés pöcs rángatás megy"

Milyen pöcsrángatás? Amióta van ensz-egb, ami eu szinten kötelező, azóta nem csak nálunk, de eu-n belül mindenhol él. Az, hogy az adott tagállam elfogadja e a másik tagállam által hitelesített történetet az saját elbírálás valóban, de sehol se fogadnak el minden e jelzésű alkatrészt csuklóból. Itthon pl ismerős épített be utángyártott lámpát és kipuffot német E számmal, és nem volt gond, megnézték, aztán annyi. A nem E számos cuccok mint kötények, és ültető rugók az nem csak nálunk problémás hivatalosan.

"Ha kazán lemezből és karambolnál"

Életszerű mint hidrogénplazmát tankolni a dízelbe. Azért ilyet még nem láttál se te se én. Maradjunk már a realitás talaján :D

"Tyűning lökkös miért lehet az autón? Azt sem tudja senki, hogy ki és miből eszkábálja össze"

Ez megint egy olyan dolog, amit nem értek nálad. Semmi személyes, csak most ezt úgy állítod be, mintha ez egy felbszom és örülök kérdéskör lenne, hivatalos úton, holott nem...Mivel maradva a lökösnél jellemzően nem E jelzéssel ellátottak, így jobb esetben egy TÜV szakvéleménnyel, és egy külföldi hatóság által kiállított engedéllyel érkezik, amivel engedélyezni kell a helyi felelős hatóságnál, akik mondhatnak igent meg nemet. Ezek nélkül -egy kínai csingcsung izét pont ilyenek miatt fognak visszalökni itthon. Itt az agyfasz igazából, hogy ha miskolcon adod le, és este összejött anyu apunak ezért jó a kedve, lehet felteheted azt, amit pesten egy kevésbé szerencsés este utáni frusztrált hivatalnok egyből visszalök. Ha a haverod ezen felbuzdulva ugyanolyan kocsira ugyanolyan kötényt akar, akkor is lehet tökéletesen ellentétes döntést is kapni rá.

Erre azt kéne csinálni amit a boldogabb országokban, ha Tuning Józsi kikapírozta a suprára a kittet körbe, és van lokalizált szakvélemény, előző engedély, akkor az onnantól jogerősen felszerelhető legyen a többi szuprára is a jövőben. Ez egy értelmes megoldás is lehetne. Csinálnak egy adatbázist mert az nagyon szeretnek, ha még nem volt fent a típuson akkor full papírmunka, ha már volt, akkor mehet az ámen.

" Miért nem vezethetek robbanómotoros biciklit jogsi nélkül?"

Ne tőlem kérdezd, én senkit nem hagynék közúti forgalomban részt venni úgy, hogy nincs KRESZ vizsgája. Nonszensz, hogy egy potenciálisan veszélyes környezetben fogalmatlan, a szabályokat nem ismerő résztvevő közlekedhessen. Hogy? Meg miért? Erős áramot se szerelhet anyám, legalább egy két délutános alap képzést kéne akár önkéntes alapon is biztosítani, hogy tudja a gyerek, hogy a kanyarodási szándékát hogy jelezze, hova hajthat be, hol mehet, etc. Bár én ennél is tovább mennék, a B és A jogsikat is csak időszakosra adnám ki elsőnek, és 3 éven belül kötelezővé tenném az alap vezetés technikai tréninget. Ha ott megfelel, akkor kapna véglegeset. Botrány, hogy a közúton közlekedők jelentős része egyáltalán nem tud vészfékezni pl. Hogy a követési távolság felmérése a sebességének függvényében azt már nem is mondom. Ezeket pedig rohadt jól oktatják az ilyen szakállátó intézményekben, és sokszor életet menthet...

De valóban vannak itt is életszerűtlen dolgok, amik meg az én csőrömet bsszák, pl hogy B-vel nem vezethetsz 125-ös négyütemű robogót, inkább csavarjon fel 45-el szrakodva egy kamion a kerékjáratra. Pesten egy hivatalos 50-es öngyilkossági kísérlet. Sok helyen alap, hiszen környezetkímélőbb, kevesebbet eszik, munkába akár országúton is be tudsz járni vele, nem megy akkorát hogy lerepülj az útról, etc...

Alapvetően továbbra is értelek. Nem kérdés továbbra sem, hogy ez így nem jó. Arra akartam csak rávilágítani, hogy ehhez hozzányúlni és újra húzni a határokat, az igen nehéz, hosszú, és szakmailag nagyon nagyon alátámasztott kéne legyen. Erre meg csak user oldalon látok igényt, de itt nincs olyan szervezet mint a pl kerékpárosoknál, ami az érdekeket képviselje, lobbizzon, dolgozzon a témán... Úgy meg nehéz lesz. ;)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.