2019. február 17., vasárnap

Gyorskeresés

Golf 4 1 év után

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tavaly augusztusban már írtam pár szót az autóról, onnan fogom folytatni az írást, ahol akkor abbahagytam :)[link]

Még tavaly ősszel ki lett lakatolva a rohadó küszöb és sárvédő, rokonom intézte a lakatos munkát, a festést pedig édesapám, így csak pár sört kellett vennem, meg egy küszöböt kellett fizetnem, durván 12k volt mindennel együtt.

Innentől már csak jelentéktelen dolgok javításával foglalatoskodtam, mint pl a beltérben az összes gyárilag gumiszerű védőréteggel bevont idomot lepucolni és újrafesteni.

Egy dolog viszont nagyon zavart az autóban és az pedig, hogy olyan volt az autó, mintha egy hajóban ültem volna, főleg kanyarokban zavart, és mivel úgyis az egyik hátsó rugóból le volt törve egy menet, ezért gondoltam kipróbálok egy 40/40-es ültető rugó szettet, attól még nem lesz használhatatlanul alacsony az autó, viszont elviekben sokkal kevesebbet fog dülöngélni a keményebb rugók miatt. 22k-ért találtam újonnan egy szettet, elég sokat szenvedtem a cserével, rendesen be voltak rohadva a csavarok, ráadásul a jobb elején még a féltengelyt is el kellett hozzá távolítani.
De végül sikerült a műtét és meg kell, hogy mondjam, hogy eddig nem bántam meg, sokkal jobban viselkedik az autó a kanyarokban, és úgy alapvetően az egész vezetési élmény megváltozott, nem gondoltam volna, hogy egy ilyen olcsó rugószett is ilyen pozitív változást tud eredményezni.

Egyre jobban kezdem megszeretni ezt a golfot, 2017 novemberének végén vettem, azóta közel 17ezer
viszonylag gondmentes km került bele, csak a motorját érzem kevésnek, 101ló papíron az 1.6 sr motor, annyinak kb érződik is, sajnos az áttétele elég rövid, autópályára nem szívesen megyek vele, 130-nál 4ezres fordulaton pörög már szegény.

Az, hogy mi lesz a jövője az autónak, azt nem tudom megmondani még, gondolkoztam a motorcserén is, de túl komplikált lenne legálisan elintézni a dolgot, valószínűleg inkább veszek később egy hasonló golfot, csak 1.8t motorral, annak már elégnek kéne lennie mindennapos használatra :)

Végezetül itt egy kép az autóról a nyári felnikkel és az ültetéssel :)

Hozzászólások

(#1) orion1025


orion1025
(őstag)

És majd jönnek a rend éber őrei, aztán útvonal engedély, szigorított vizsga, stb. Sajnos nevetséges az itthoni jogszabályozás, vigyázni kell a mókolással.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#2) Hieronymus


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"...autópályára nem szívesen megyek vele, 130-nál 4ezres fordulaton pörög már szegény."

Miért baj a négyezres fordulatszám?
Egyrészt azt írod, hogy nagyon rövidek a váltó fokozatai, másrészt azt, hogy nem elég a motor teljesítménye.
Ez csak akkor jön össze, ha nagyon alacsony fordulatszámon járatod a motort, ahol még nem képes elegendő nyomatékot termelni. (Vagy már szét van kopva a motor, bár ezt kevésbé tartom valószínűnek.)

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#3) AllTheBest válasza orion1025 (#1) üzenetére


AllTheBest
(őstag)
LOGOUT blog

Hát igen, ha a mostani rugót is legálisan a forgalmiban szeretném látni, az is nevetségesen durva összeg lenne, hiába TÜV-ös a rugó... Szerencsémre amíg nem áll mellém egy gyári rugós golf, addig nem igazán lehet megmondani, hogy meg van ültetve és a rendőrök se igazán harapnak az ilyenért, csak ezért mertem így bevállalni. Borzasztó, hogy mindent külön be kéne vizsgáltatni és még utána külön szigorított vizsgára kell vinni. Itt most nem arról beszélek, amikor a hülyegyerek rárakja a kéményt az autójára, hanem ha valaki az autó menettulajdonságait akarja javítani olyan alkatrészekkel amik amúgy bevannak már vizsgálva(TÚV), nem szerelheti egyszerűen fel és így lenne kb 150 az egyszerű 22k-s rugóm legalizálása...

Hieronymus:A forgatással nincs bajom, de én motorról ültem át autóba, nekem hiányzik az, hogy ha előzni akarok pl, akkor az autó húzzon rendesen és ne csak vonszolja magát előre. Van viszonyítási lapom, a 100ló szerintem megvan az autóban, de nekem kevés. 150-160 ló körül már ki lennék békülve a mindennapokra.
Mellette van itthon a családban egy 2003-as seat cordoba, 1.4 16v, 75ló, gyengébb és mégis hosszabb az áttétele, az 130-at 3700-as fordulaton tartja.

[ Szerkesztve ]

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi Mix 2 64GB

(#4) 8th válasza Hieronymus (#2) üzenetére


8th
(őstag)

"Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve."

Ez pont egy értelmetlen hozzászólás volt.

(#5) orion1025 válasza AllTheBest (#3) üzenetére


orion1025
(őstag)

Én úgy vettem a hármast az Asszonynak, hogy a 15-ös alufelni bent ült a kerékjáratban, úgy le volt csapva az autó. Most Eibach rugók vannak alatta, keményített és rövidített Bilstein gátlók, Audi TT keményített szilentek, stb apróság, és brutális a változás pozitív tekintetben, mellé pedig komfortos is. Eddig sikerrel vette a szeptemberi műszakit, pedig le volt gatyásodva karosszéria ügyileg, mert nem volt időm rádobálni a lefújt dolgokat, ezért fostam is, mert nagyon ótvarul nézett ki az egész autó összhatásra, de csak a korróziót jegyezték meg, mint "hibát", pedig a csomagtér ajtón lassan lyuk tátong úgy elkorhadt már az előző gazdájánál is, de már a rossz vas között hever az is szerencsére ;] Olyan brutális rohadást én még nem láttam autón ami azon volt, mint amikor a fa kérge korhad és kezd leesni a gazdatestről :DDD

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#6) Hieronymus válasza AllTheBest (#3) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"...valaki az autó menettulajdonságait akarja javítani olyan alkatrészekkel amik amúgy bevannak már vizsgálva(TÚV)"

A TÜV azt vizsgálja, hogy az alkatrész megfelel az előírt tulajdonságainak.
De azt nem vizsgálja, hogy beépítve egy adott típusú járműbe, milyen változást okoz a jármű tulajdonságaiban.

Egy rugó esetében ami egy kicsit megülteti a járművet, vélhetően nem kritikus a módosítás. A szabályzás viszont nem építhet feltételezésekre. Ezzel bezárul a kör.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#7) orion1025 válasza Hieronymus (#6) üzenetére


orion1025
(őstag)

Itt az a probléma, hogy a magyar jogszabály mindenek felett áll. Egy engedélyes alkatrészt nem lehet csak úgy berakni a kocsiba, de a téli gumi használata nem kötelező...

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#8) N€T0X|N


N€T0X|N
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Pont jól áll neki ennyi ültetés. :K

Sent from my keyBoard

(#9) blackrulz válasza orion1025 (#7) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

Mindenhol mindenek felett áll a jogszabály, ez a lényege... Ha nem így lenne ajánlás lenne a neve, és senkit se érdekelne...

Legutóbb amikor néztem a németeknél sem volt fenékig tejfel a történet, bár valóban megengedőbb némileg mint itthon. Viszont ott sem "lehet csak úgy berakni a kocsiba" bármit, engedélyköteles alkatrészt megfelelő minősítéssel ellátott műhelyben megfelelően dokumentálva tehetnek be. Viszont utána egyszerűbb az élet valamivel. Egész addig, amíg olyan gyártótól van aki még m

Ha azóta változott szólj :)

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#10) blackrulz válasza blackrulz (#9) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

persze hogy nem fejeztem be a mondatod...

aki még működik. Nem egy szívás van sper és társai vonalon, régi vasakba rég nem praktizáló gyártótól igen nehéz megfelelő papírokat keríteni, anélkül meg a hajadra kenheted a cuccod itt is ott is.

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.