Jó reggelt!
Köszi ismét a napi olvasnivalót!
https://logout.hu/cikk/retro_kk/teljes.html
Jó reggelt!
Köszi ismét a napi olvasnivalót!
https://logout.hu/cikk/retro_kk/teljes.html
Ustinov azzal a sok plecsnivel hogy csilingelhetett menet közben :"D
Cartman: -Tyű || Butters: - Dupla TYŰ !
Bizony, komoly bizsuja volt
köszönöm, ismét egy érdekes olvasmány a szokásosan magas színvonalon
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Köszönöm! Ismét egy jó szombat délelőtti program
Újfent remek rész volt, köszönet érte!
Ez azért is érdekes volt számomra, mert már személyes vonatkozásai is vannak -- kisgyerekként ugyanis már "tanúja" lehettem a Szojuz-Apollónak. Emlékszem, a tökéletes műszaki analfabéta apámmal magyaráztattam el a történteket és olvastattam fel az újságcikkeket.
Az óvodában is komoly eszmecserék és viták alakultak ki arról, hogy melyik a menőbb űrhajó, a Szojuz vagy az Apollo!
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Az óvodában is komoly eszmecserék és viták alakultak ki arról, hogy melyik a menőbb űrhajó, a Szojuz vagy az Apollo!
Én akkor még nem éltem, de később is csak hanglemezről hallgatva hallhattam először Hofi Gézának a zseniális magyarázatát az Apollo-Szojuz űrrandevúnak. És csak 2000 után láthattam a felvételt ( akit érdekel, Akácos út, 1975, Építem a csatornámat, így hirtelen: katt ide és a 38-adik percctől ). Betegre röhögtem magam rajta (btw egyébként több verziója is volt)....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Köszönöm. Ismételten...
A világ egyik legnagyobb problémája, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosok meg mindenben kételkednek!
Köszi ezt is! Meghozta a kedvem további régi videók nézéséhez.
Köszönöm a szokásos kiváló cikket
És hát Hofi zseniális
Jó pilóta alagútban nem katapultál
Azért az a szaljut-skylab a 4-es dokkolóval jó kis ISS béta lett volna. :-)
Kár hogy nem nem haraptak rá a fejesek.
Tetszik a sorozat, mégegyszer gratulálok!
Időben meddig fog elmenni a "sorozat"?
https://logout.hu/cikk/retro_kk/teljes.html
Remélem, úgy 2050-ig. Addig feltétlenül szeretnék élni!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Cifu, te HTKA-ra is szoktál írni?, épp post olvastam a A JAS-39 Gripen & MiG-29 – Gondolatok a honvédelemről 2018-as kiadása... gondolom társszerző voltál
hmm ez is bejött...
Akit érdekel: [link]
[ Szerkesztve ]
Azt Molnibalage követte el, ha az utolsó oldalra lapozol, ott megtalálod a nevem, én csak a lektorálásban és pár anyagban segítettem Molninak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Az annyira béta lett volna, hogy jobb is, hogy nem valósult meg. Két eltérő légnyomáson és légkörrel dolgozó űrállomás/űrhajó párost egyesíteni eléggé beteg ötlet. Szerencsére a NASA az 1970-es évekre elengedte ezt a tiszta oxigén légkör-mániát, és ők is áttértek a földi légkörnek megfelelő légkör alkalmazására....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
A koncepció a Szovjet-éráig ilyen részletességről szól, aztán az orosz korszak történetét már szabadosabban veszem végig, hiszen a meg nem valósult terveket leszámítva az egész gyakorlatilag az ISS Alfa űrállomásról szólna.
Végül az orosz tervekről lenne szó... amely annyira képlékeny és átláthatattlan, hogy igazából még én sem tudom, hogy melyik végéről közelítsem meg...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Az akácos utat én is kívülről fújtam 7-8 évesen. Pont a Tesla kilövés kapcsán jutott eszembe, hogy mekkora dolog lehetett anno. Egy egész ország ült a fekete-fehér TV előtt és nézte (gondolom). Kb így ültem a youtube stream előtt én is, és lélegzet visszafojtva néztem ahogy a Teslát kilövik. Aztán másnap reggel mutattam a fiamnak, konstatálta hogy jó volt, és már ment is tovább a dolgára
Nagyon jók ezek az írások, egyenlőre csak átfutni volt időm őket, de amint a meló engedi, bepótolom az olvasást!
Holnap majd jól beletépünk...
Nagyon köszönöm! Jó kis olvasnivaló volt. Érdeklődve várom a folytatást!
Auratech Field Recording
Ismét nagyon szépen köszönöm!
Kiváló lett!
Jó volt olvasni, hogy volt szép közös története a két félnek és ilyen hamar már.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
Tehát még jó sok részre számíthatunk?
A MIR gondolom sok cikket megfog érni...
Máris nagyon várom őket
Szép napot!
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
Köszönöm a heti ür olvasnivalómat.
8lnu
Nem semmi sorozat az egész. Ultra lexikális számomra.
A holnap mèg messze van!
Köszönöm én is, jól indult a hétfői munka!
már érzem az iron sky harmadik részének alcímét: iron sky 3 - ruskies on the moon!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Akkor 8 éves voltam, és élénken él bennem az akkori szöveg:
Szojuz-Apollo közös űrrepülés...
Basszus, egy darabig nem esett le, hogy az Apollo-Szojuz, az a Szojuzapollo! Végig zavart a csere
Meglepett, hogy ez a zsákutca ekkora helyet kapott a cikksorozatban. De ennek csak örültem.
Várom a fejleményeket! Kitartás, hajrá!
Üdv,
egy kérdésem lenne a 23mm-es "kutya közönséges" gépágyúval kapcsolatban amit az űrben kipróbáltak:
ezt úgy kell érteni hogy a lőszer is hagyományos, lőpor töltetű volt?
Ha igen, akkor milyen módon biztosították az oxigént? Volt külön oxigéntartály a fegyverhez?
Remélem nem kérdezek "orbitális" hülyeséget
[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
A lőporban (és egyéb kémiai robbanóanyagokban) benne van a tüzelőanyag és az oxidálószer is. Maximum a túl alacsony hőmérséklet rontja az égés sebességét... szvsz.
[ Szerkesztve ]
Pontosan, a hajítótöltet maga tartalmaz mindent az égéshez, a Földön elsütve egy lőfegyvert sem a légkör oxigénjét használja fel.
A felvetésed, mely szerint a hőmérséklet okozhat problémát egyébként jogos, szvsz a fegyvert megfelelő hőháztartással láthatták el, mert azért az árnyékos részeken cirka -150°C-os hőmérséklet okozhat problémát, ahogy a napos oldalon a 120-150°C is. Ha másban nem, a lövegcső hőtágulása okozhat problémákat.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
És ez csak egy mikroprobléma volt a sok x millióból, amire a mérnököknek kellett megoldást találni. És csodálkozunk, hogy 10-ből 9 rakéta nem jutott ki az űrbe.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
Köszi a válaszokat, nem is gondoltam hogy ez így működik
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
nézd meg az É-Koreai generalisokat, nekik meg a nadrágjukon is kituntetes van
több drón kell ;P
Tiszta páncél már
Nekik már nem is kell golyóálló mellény sem.
Köszönöm, nagyon jó sorozat
A jövő most van
Köszi megint... lassan egy egész könyvnyi az adag....
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
Meg gondolom a visszarúgás, vagy nem?, Valami stabilizátor rendszer biztos fel kellett szerelni, mert egy ekkora "ágyu" R-23 (23mm) nem kis visszarúgással rendelkezik... simán letéríti a pályáról
Mondjuk ez is csak a ruszkik fejéből pattanhatott ki
Ellentmondásosak a források. Egyesek szerint a reakcióerő nem volt olyan mértékű, hogy drasztikus hatással legyen a pályára, elvégre is egy 20 tonnás űrállomás (egy szojuzzal együtt már 26,8 tonna) az, amire hat egy ~190 grammos, ~970m/s sebességre gyorsított lövedék reakcióereje. Ez a manőverező hajtóművek ezredmásodperces begyújtásának felelne meg nagyon durva megközelítéssel.
Ettől függetlenül néhány helyen leírják, hogy a manőverező hajtóműveket a fegyver elsütésekor automatikus begyújtja, hogy negálja a reakcióerőket.
Szóval rövidebben: ez a gépágyú akkora reakcióerővel nem rendelkezik, hogy néhány lövés drasztikus pályamódosítást okozzon, plusz akkora lőszerkészlettel sem, hogy folyamatos tűzcsapás miatt erre sor kerülhessen.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Az origo-n Gagarin útja kapcsán írták:
"a Vosztok-1 a tervezettnél magasabb pályán keringett,
a Földre való visszatérése is sokban a szerencsének tudható be, mert a fékezőrakéta nem működött megfelelően, a leszálló- és műszaki egység nem vált szét időben, illetve a légkört elérve tüzes golyóként száguldva fékeződött le.
Eközben Gagarin testére óriási nyomás nehezedett, amit csodával határos módon mégis túlélt. Sikerült időben katapultálnia, ejtőernyőjével a Volgához közeli Szmelovka falu mellett egy szántófölden ért földet."
http://www.origo.hu/tudomany/20180327-gagarin-tulelte-a-vilag-elso-urutazasat-megis-fiatalon-halt-meg.html
Volt katapult Gagarin űrhajójában? Amit láttam az akkori visszatérő egységekből, annyira szűk volt a bejárati nyílás, hogy azon még az űrruhás ember is nehezen fért ki, nemhogy egy katapultülés...
Ajánlom figyelmedbe a cikksorozat második részét.
Igen, Gagarin, ahogy minden Vosztok-űrhajós, egy katapultülésben ült.
A Vosztok két ajtóval bírt, egyik a beszállásra volt használatos, egy másik, pedig a katapultülés fölött volt, és azon keresztül távozott, mikor a visszatéréskor kb. 5-7km magaságba ért a kapszula, majd 2,5km-es magasságban az űrhajós ejtőernyője kinyilt.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Köszönöm szépen, tanulságos volt!
Igen, én is Hofi előadásában hallottam erről először - más a légkör, ugye. Mindenfajta értelemben.
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!