Hirdetés
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: Alza kuponok – aktuális kedvezmények, tippek és tapasztalatok (külön igényre)
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- hege8888: Retro Kocka Kuckó harmadjára Hódmezővásárhelyen
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- potyautas: Stand up és én
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább az aszinkron compute késleltetéselőnye lehet értékes. Egyre több játék használja ezt a funkciót a késleltetés csökkentésére. Nagyon helyesen.

(#69) Departed: Mert sajnos fingjuk sincs a DX12 követelményeiről, és PresentMonnal mérnek. Azért rossz a DX12 minimum. Ezerszer leírtam itt, de szerintem nekik is ezerszer elmondták a gyártók, hogy a PresentMon nem mindenhol tud pontosan mérni, így teljesen fals értékeket is közölhet. DX12-ben nem szabad olyan külső mérőprogramot használni, ami presenteket mér, mert nagyon nem pontosak. Kimenetre mérő külső programot is csak akkor szabad igénybe venni, ha a meghajtók támogatják a DirectFlipet.
A Fraps-hoz hasonló mérőprogramoknak a multi-engine-es DX12/Vulkan API-val vége. Csak a játék beépített modulja képes mostantól megmondani, hogy mi a pontos sebesség. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, hogy van. A játéknak csupán 20%-a lightos, ahol a DX12 a DX11-hez képest nem tud előnyt hozni. De a maradék 80%-ában jelentős előnyt hoz, mert ott bőven túlmegy a terhelés annál, amit a DX11 elbír. Főleg a multiplayer mód. Láthatod, hogy a TweakTown tesztjében, ami egy extrém terhelést mér, az RX 480 DX11-ben 99 fps-t tud, míg DX12-ben 113 fps-t, és az aszinkron compute miatt még a késleltetés is kisebb. Ezekért az előnyökért építették be. Ugyanebben a mérésben a GTX 1060 DX11-ben 92 fps-t hoz, míg DX12-ben 87 fps-t. Igazából nem sokkal rosszabb, amikor a terhelés extrém, de a Pascalra nagyon nem ideális a Frostbite DX12 kódja, mert olyan UAV formátumokat használ, amiket lehetetlen úgy bekötni, hogy az az NV-nek jó legyen, illetve nagyon sok a compute pipeline, és az NV-nél egy extra memóriamásolás kell a fast path elérésére, ami időnként előny, időnként hátrány. Ettől a memóriamásolástól lehetnek az NV-nek a gyenge minimumai DX12-ben. Az AMD-nek erre nincs szükséges, mert minden pufferelérés ugyanolyan gyors.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak pályafüggő a teljesítmény, mert a pályák között nagy különbség lehet. Például ebből a szempontból a játék eleje eléggé lightos, míg a közepe és a vége jóval nagyobb terhelést jelent. DX12 alatt a játék elején semmi sem fut CPU-limitbe, míg a közepe után a GeForce folyamatosan enyhe CPU-limitbe fut, mert ezeknek a hardvereknek a bekötés a Radeonokkal ellentétben nem ingyenes. Ezeket az extrém helyzeteket (multi) mérte például a TweakTown. [link] - itt még DX11-ben is kicsit az AMD-nél van az előny a sok rajzolási parancs miatt.
-
Petykemano
veterán
Ez azt jelenti, mintha egy belsőégésű motoros autóra raknék fogyasztáslimitet, mondjuk 6l/100km és érzékeli, hogy ha továbbra is úgy nyomom a gázt, ahogy, akkor ezt túl fogja lépni, ezért nem enged bizonyos értéknél többet befecskendezni, amikor rálépek a gázpedálra. Természetesen ezt maximalizálja, hogy mennyi az a legnagyobb fröccs, amivel még a fogyasztási limit alatt maradok, de nem fog úgy gyorsulni a kocsi, mint ami a prospektusban szerepelt.
Jól értem, hogy csodálatos dolog ez a powertune, de nem az átlagfelhasználónak hasznos, hanem a gyártónak, aki a TDP keret állításával különböző célterületekre könnyedén tudja benyomni ugyanazt a terméket? Ennek persze az az ára, hogy adott esetben nagyobb lapkát kell felhasználni, mint ami ideális lenne, de legalább nem kell olyan sok lapkát tervezni. Ugye?
Tehát ha a másik irányból nézzük, akkor a 95W-os Polarisnak kéne lennie az ideális polarisnak és ezek a 150W-os szutykok már gyárilag húzott (nem, vagy nem csak frekvenciában, mert azt ugyebár a powertune megoldja, hogy adott TDP kereten belül a lehető legmaximálisabb legyen, hanem főleg TDP-ben) modellek. Ugye?
Lefordítva a 980Ti nyelvezetére, amelyek jellemzően jól húzhatók voltak. Valójában a Polaris egy 900-1000Mhz-es chip, ahogy a 980Ti is annyi volt, amennyi, csak míg a 980Ti megbízhatatlanul volt húzható 1500Mhz-re, mert volt olyan példány, amelyik nem tudta volna. Ehhez képest polaris sokkal-sokkal megbízhatóbban húzható 1266-ra.
Köszönjük.
-
aginor
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- XFX RX 7900 XTX SPEEDSTER MERC 310 24GB BLACK EDITION - 3 év Alza Garancia
- ASUS RTX 5070 12GB GDDR7 PRIME OC - Gari 2028.11.26. -ig - Eladó!
- ASUS RTX 3080 TUF Gaming , dobozával
- GIGABYTE RTX 5090 32GB GDDR7 AORUS XTREME WATERFORCE - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- ZOTAC GeForce RTX 3080 AMP Holo 10GB GDDR6X 320 bit
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Eladó Pegatron R7 240 4GB videokártya
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3074
- Samsung Galaxy A6 32GB (Kijelző törött)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



Vagy miért lehet a gyári órajeleket alulfeszelni jelentősen? 

