Szia,
Nagy felületekre azért nem ajánljuk a sprét, mert nehéz egyenletesen felvinni. Ahhoz, hogy a bevonat egységes felszínt adjon a sprét mindig ugyanabban a szögben és ugyanolyan távolságban kell tartani. (Egyébként nem lehetetlen,[pl ennek a fehér BMW-nek] a tetejét sprével csinálták és nagyon szép lett, de ismétlem ehhez gyakorlat és rutin kell.) Szóval inkább a gépi felvitel ajánlott, ott annyi a kritérium, hogy "airless" tipusú rendszerrel és megfelelő pisztollyal kell dolgozni. (Ismerek olyan fényezőt akinek van és PD-el is dolgozik.) A festéknél nem drágább, pl. egy egész autót árban kevesebb mint fele annyiból lehet telibe fújni mint autófestékkel. Amikor megszárad, egy rugalmas gumiréteget képez, így egy kavicstól nem pattan el mint a festékek, de ha meg is sérülne, magától nem kezd el "felrongyolódni". Még az is előnye, hogy könnyen javítható, mert a benne lévő hígító megoldja a régebbi gumiréteget, és utána egybeszárad.
A Fanat-x tuningcég mattfekete Dedra demóautójának első és hátsó lökhárítója is ezzel van lefújva lassan már egy éve, és még mindig tökéletesen tart.
[ Szerkesztve ]