Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz daneel_hu #21433 üzenetére

    Szerintem pedig elsősorban játékra való (60Hz, >=45fps), főleg ha kikapcsolod a szoftveres Motion Blur effektet is a menübe (konzolosok "így jártak").

    Ma kicseréltem őket a PC felett. Futkároztam kicsit a TW3-ban, és "ég és föld" a különbség, mert nyilván így sem "tökéletes" még a mozgókép és eddig sem volt játszhatatlan, ugyanakkor BFI nélkül nem bírom rendesen elolvasni a feliratokat szaladgálás közben, BFI-vel viszont gond nélkül. Hasonló a helyzet a fix animációk (pl. párbeszédek) alatt. Amikor magától pásztáz a kamera lassan, akkor sem kezd el lassan "olvadni" a kép, hanem megmarad élesnek.
    Szóval nézhetnék bármilyen tesztvideókat, vagy próbálhatnánk ezt kifejezni effektív felbontásokkal (vagy még bonyolultabban), de gyakorlati szempontból szerintem ez a lényeg, hogy sample-and-hold 60Hz egyszerűen nem elég maradéktanul videójátékra, de 60/60 villogás vagy 120Hz túlnyomórészt már igen. Olvasható marad a szöveg (pl. karakterek/tárgyak felett lebegő buborékok) mozgás közben és nincs betépett álom-olvadás, amikor egy cutscene-ben mozog lágyan és viszonylag lassan a kamera.

    Persze a 24fps-nek se árt, de ott nem tudod levenni a "gyári" blur-t a képkockákról (ha van, de általában van) és ritkán van olyan mozgás, aminél többet most el a 24fps sample-and-hold, mint ami már rajta van (de azért van, csak engem az közel sem zavar annyira, ritka és nem olyan feltűnő).

    Viszont tényleg határeset a 60+60, mert világos statikus képen nekem is túl gyilkos már az 50+50 (50Hz bemenet). Mikor először elindítottam egy sötét DVD anyagot, akkor nem volt semmi gond, de mikor ledobtam a tálcára, és nézem a fehér ablakot, akkor fél perc után is stroboszkópot látok, nem sikerül ráállni. Ehhez 150Hz kéne. Mondjuk ~1%, ami 25/50 anyag és érdekel.

Új hozzászólás Aktív témák