Hirdetés

2024. április 21., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Sirus86


Sirus86
tag

Mar sokszor irtam le, mar evekkel ezelott is. Szerintem nem a tiszta EV a jovo, es az Apple meg idoben szallt ki. Szerintem hybrid rovid es hosszutavon, majd egy olyan energiahordozo,ami vagy visszanyerheto a levegobol, vagy a hidrogen-paszta koncepcio, ami tenyleg zold megoldas. Amig az akkuk ilyen technologiat hasznalnak, esely sincsen arra, hogy at tudjunk teljesen allni.

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#2) Dißnäëß


Dißnäëß
veterán

Majd veszik valakitől, design-t meg bízzák Richard Kim-re. :K

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#3) Foglalt név


Foglalt név
addikt

Mindenki ugrál egyik hype vonatról a másikra. Nem azok vannak a középpontban, akik teljesítenek, hanem akik vetítenek. Legyen szó politikáról, álláspiacról, párkapcsolatról.
Szép kis világot sikerült rittyenteni.

(#4) nozs23 válasza Sirus86 (#1) üzenetére


nozs23
addikt

Kétlem, hogy ezért szálltak ki. Az autóbiznisz egy pénzégető. A margin egyre kisebb, a piaci verseny egyre agresszívabb. Nem olyan terület, ahova az Apple általában szívesen beugrik.

(#5) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Azért nagyon nem hülyék dolgoznak ennél a cégnél. Belátták. Belátták azt, amit sok mindenki látott, csak az európai politika próbálta ráerőszakolni a világra. Tegnap, vagy a napokban, a Mercedes is kimondta, nem lehet így villanyra átállni, ahogy a politika nyomta őket. Egyszerűen a vásárlókat nem érdekli. És közel se olyan kánaán az a villanyautózás. Maradványérték, fenntarthatóság...

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#6) Fritz Teufel válasza .LnB (#5) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Nem beszélve az árról.

nozs23: jó meglátás, egyetértek! Ez a vonat már elment. A Teslának majdnem 10 évbe telt nyereséget realizáni, addig folyamatosan befektetéseket igényelt. Az Apple befektetői nem abból a fából vannak faragva mint a Tesla-é. Sokkal nagyom már a verseny mint amikor a Fisker, Tesla stb indult és láthatóan nem fogja megváltani a világot a tisztán elektromos hajtás (sem). A magas költségek vagy azok leszoríthatatlansága miatt az átfordulás az tisztán elektromos gyártású autók felé időben nagyon kitolódott. Azt hiszem tegnap olvastam, hogy a Mercedes is visszakozik és maradnak a hagyományos motorok a portfólióban (gondolom hibridként).

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#7) Shadowbull válasza .LnB (#5) üzenetére


Shadowbull
addikt

"az európai politika próbálta ráerőszakolni a világra"

LOL.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8) Bleccs válasza Shadowbull (#7) üzenetére


Bleccs
csendes tag

Lehet rajta röhögni, de így van.

(#9) dnelb válasza Bleccs (#8) üzenetére


dnelb
veterán

:K
Aztán mikor épp szünetel az állami támogatás rájuk, nem veszi a kutya sem. Nem véletlenül.

[ Szerkesztve ]

(#10) Shadowbull válasza Bleccs (#8) üzenetére


Shadowbull
addikt

Szimplán marhaság. Sem az USAra, sem Kinára nem az EU kényszeríti az EV témát.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#11) Fritz Teufel válasza Shadowbull (#10) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Igaz. Sőt, Kína már korábban nekiállt támogatni a témát. Egyszerűen saját belátás volt, amikor például Pekingben már nem látták egymást sem a szmogtól.

dnelb: neked is igazad van, de az az ár miatt van, valóban nem a véletlen műve. A villanyos még mindig jóval drágább mint a benzin vagy dízel mocis jószágok. A hibridek is drágábbak természetesen (és ezeknél még meg sem vagyok győződve arról, hogy használatban valóban bármit is lehet velük spórolni. A Toyota ravasz húzással visszafogja a teljesítményt, úgy valóban spórolósabb. A teljesítmény rovására. Jó, csodák nincsenek, a haladáshoz energiát kell befektetni így vagy úgy de mindenképp.

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#12) Shadowbull válasza Fritz Teufel (#11) üzenetére


Shadowbull
addikt

"meg sem vagyok győződve arról, hogy használatban valóban bármit is lehet velük spórolni."

Persze hogy lehet.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#13) Fritz Teufel válasza Shadowbull (#12) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Majd, ha a teljesítményen nem veszítek, akkor nevezem spórolásnak ;-)

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#14) .LnB válasza Shadowbull (#10) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Az amerikai autógyártók, mint a Ford is, a Stellantis csoport egy része, elég jelentősen jelen van az európai piacon. És nem fér bele nekik sem, minden féle hajtás életben tartása. Ezért közvetve, ők is érintettek az európai regulák miatt.

Kína helyzete kicsit komplikáltabb, mert az országukban valóban nincs kihatása a szabályozásoknak. De ők meglátták a lehetőséget, hogy az európaiak éppen lábon lövik magukat. És elkezdték elárasztani a kontinenst a saját elektromos autóikkal. Amik hosszú távon, iszonyat rosszat tehetnek az európai gyártóknak.

Konkrétan, ha Európa nem kap észbe, az egész európai piac Kínától fog függeni. És teljesen el fogják magukat lehetetleníteni.

Ebben az egész katyvaszban, (a nagyok közül) egyedül a Toyota volt végig észnél. Bár Toyoda menesztése szerintem, akkor is hiba volt.

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#15) clon


clon
aktív tag

"...Egyszerűen a vásárlókat nem érdekli..."
Ez egyszerűen nem igaz. A probléma ott van, hogy akik családi házban élnek ott lehet napelem a tetőn és lehet olcsón tölteni aki társas/panel házban lakik nekik "csak" pénzért lehet tölteni ez eleve választóvonal addig míg nem lesz olcsóbb az áram a töltésre.
A vásárlás kedvezménnyel azért volt rá igény (nem is kicsi) sőt elfogyott a keret de teljes áron ma nem éri meg (azt meg tapasztalati úton nem tudjuk milyen hibái lesznek és az milyen költségekkel fog járni - igen már vannak akiknek régen van EV a tulajdonukban csak a mennyiség statisztikailag nem hozza a valós hiba lehetőségeket).

A legnagyobb probléma az EV-k esetén a "tyúk vagy a tojás" esete mert az emberek jelentős része városban társasházakban él ahol ma sincsenek töltők mert alacsony az EV szám (ezért nem fektetnek bele a megtérülés ideje miatt) DE az EV szám azért "sem" nő mert nincsen elég töltő :D mindenki a másikra vár így ne igen nehéz lesz növelni az EV számot.

(#16) arnyekxxx válasza clon (#15) üzenetére


arnyekxxx
veterán

míg nem lesz olcsóbb az áram a töltésre.

Mitől lenne olcsó a konnektorból jövő áram? Az áramnak piaci ára van, és nem kevés.

(#17) Shadowbull válasza Fritz Teufel (#13) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem veszítesz a teljesítményen, ezt nem tudom honnan veszed.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#18) Shadowbull válasza .LnB (#14) üzenetére


Shadowbull
addikt

Hát, ezt elég zavarosan látod. Kínában az EUs folyamatoktól teljesen függetlenül kezdték el tolni az elektromos átállást.

Eleve az egész sztori ott kezdődött amikor a három nagy piacon CO2 flottaemissziós korlátozásokat kezdtek hozni, az meg kábé 20 éve kezdődött. Az EV átállás ennek a természetes következménye.

Toyodát nem menesztették, tervszerűen távozott, már egy évvel korábban nyilvános volt hogy menni fog, csak az utódja nem volt még meg.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#19) Szabi® válasza Shadowbull (#12) üzenetére


Szabi®
addikt

Egyszerűen annyira magas egy új kínai vacak elektromos autó ára is, hogy semmi realitása nincs jelenleg a belsőégésű piac nagyobb részesedése felé.
Gyakorlatilag pár villanymotor, gagyi abs műanyag, illesztési hibákkal, akku pakk, és tizen milliók . . . és ezért a pénzért még igencsak be van határolva a hatótáv, strapabíróság, akku ára stb stb.
Most vettem Q2 Advanced 35-öt. Cirka 13,5-ért (szalonból), egy tesla fosadékért sem adnám oda.

[ Szerkesztve ]

(#20) Kinder válasza Szabi® (#19) üzenetére


Kinder
senior tag

Egy 150 lóerős, tfsi motoros autót hasonlítasz egy alsó hangon is 300 lóerős, sokkal nagyobb elektromos autóhoz.
A Q2 egy önmagát luxusnak hirdető, de erősen túlárazott VW T-Roc, picit más köntösben.
Egy olyan motorral, amire ha nem vigyázol, nem sokat fog elmenni. Ha meg vigyázol, akkor nem tudod kihasználni az "erejét".
Egy 2024-es Tesla MY viszont azonnal, indulástól nyomható, valamint a gari 8 évéig nulla Ft-ot fog kérni javításra/szervízre.
A hatótáv pedig 15 percenként 300 km autópályán, ami időre benzinessel is megállsz pisi/kv/gyors kaja időre, már persze ha nem robot vagy, és 110 órákat mész minden nap folyamatosan.
NAgyon nagyon rosszul látod a dolgokat, ha pl a strrapabíróságot említed, mint hátrány, valamint tizen milliókat, amikor egy MG-t, vagy Teslát olcsóbban is el lehet hozni, mint a Q2-est.

[ Szerkesztve ]

(#21) Dißnäëß válasza Foglalt név (#3) üzenetére


Dißnäëß
veterán

Egyébként igen. :(((
Csúcsra van járatva a sebesség, az észnélkül ráugrás, mert aki első valamiben, ő tarol.

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#22) Dißnäëß válasza Fritz Teufel (#13) üzenetére


Dißnäëß
veterán

Hát azért van minden benzin- és dízelmotornak egy ideális, leghatékonyabbnak nevezett fordulatszám- és nyomaték tartománya és bőven van olyan helyzet, amikor az ember városban, agglomerációban ezen kívül autózik. Itt amikor a villany elkezdi levenni a főtengelyről a meló oroszlánrészét, az azért igenis hatékony, mert a belső égésű csak odaforog, vagy 1-2 liter/100 pillanatnyival robban, míg az elektró hajt. Pályán meg mindegy, ott a benzin (vagy dízel pláne) a nyerő haladáshoz, amikor a villany inkább csak standby, hacsak nem szed össze egy kis plusszt fékezésekből, ami nagyságrendileg ugyanannyi energia (felszabadulva), mint amennyit beletettünk ugye, mikor felgyorsultunk, és ha a fékezéseket el tudjuk tökmindegymilyenhatékony módszerrel tenni egy akksiba, hogy később elővegyük, ...

Na. Nagyon nem hülyeség a hibrid. :K

Exem kis 1.4-es turbós A3 e-tron-ja olyat lép, olyan gyalázó sleeper, csak pislogok, de városban nem falja be a 8-at..

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#23) Sirus86 válasza Kinder (#20) üzenetére


Sirus86
tag

Azert a TESLA is be*arik. Sved kollegaim pl szivnak, mert javithathlan minden Tesla (ugye ez mas ugy). Szinte az osszes teslanak kell javitas a gar ido alatt, utanna meg szivhatsz,mint a torkosborz a javitassal,mert nincsen hoizza kompetencia. Szoval az allitasod azert nagyon tulzo! Van nagyon sok tema erro, volt egy Magyar uriember, akinek az autoja honapokat allt Becsben, es aztan vissza kapta hibasan. Ugyanez igaz lehet az Audinal, de a Tesla kozel sem tokeletes. Nekem pl a Model Y egy katasztorfa volt. Hangos, kenylemetlen vacak, ami Svedorszagban telen legalabb a hatotav felet elbukja, es meg nincsen meleged sem bent. Nem, nem tartunk meg itt, nem eletszeru ez az EV dolog.

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#24) Janika--1982 válasza Dißnäëß (#22) üzenetére


Janika--1982
aktív tag

Bizony,Toyota Prius 3 Full-om van,ez sem gagyi.
Egy tankolással bőven 1000 km-t tud menni.
Ezt is Próbáltam,igazi vadállat,de télen+váratlan dolgok miatt ott maradhatok,a 'pusztában' vele. :Y

Nagy János

(#25) Szabi® válasza Kinder (#20) üzenetére


Szabi®
addikt

Nem 17 vagyok már, hogy a lóerő miatt vegyek autót. Ha meg gyorsulni szeretnék , akkor ott a hayabusa.
Jó vicc, hogy az az érv a Tesla mellett hogy "lóerő". Akkor a Koenigsegg Jesko 1600 lóereje miatt most szaladjak megvenni ? Te nem érveket írsz, hanem ideologizálsz .
A Tesla egy hulladékokból összetákolt szutyok, amit eddig is csak a hype adott el.

(#26) Szabi® válasza Sirus86 (#23) üzenetére


Szabi®
addikt

Kinder
Visszatérve az Audihoz, az Audiban kicserélem a vezérlést, kettős tömegűt, kuplung kinyomót 500-ba, és az az autó 12 év múlva még autó lesz. Hol lesz akkor a Tesla ? Budapesti autókereskedéses ismerősömnél ugyanaz a model 3 járt már 4-szer, mert mindenki dobta el magától . . .

Ez meg külön vicces . . .

[ Szerkesztve ]

(#27) dnelb válasza Szabi® (#25) üzenetére


dnelb
veterán

Mindig vicces amikor a teslások lóerőkkel meg gyorsulással érvelnek, aztán pályán meg mennek a kamion mögött :D 1 darab 120 felett menő teslát sem láttam m3ason itthon még, mind szüttyög.

(#28) Fritz Teufel válasza Szabi® (#26) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Egyébként az az akkumulátor nyilván nem kerül annyiba, csak nem akarják tisztességes áron mérni. Ugyan az van mint bármi másnál, hogy szigorúan a környezetvédelem nevében arra kényszerítenek, hogy vegyél újat. A környezetvédelem is elég komoly üzletté kezdi kinőni magát.
Remélem az EU már fejleszti az akkumulátoros tankokat és a CO2 semleges rakétákat valamint folynak kísérletek a működő vulkánok ledugózására és az automata erdei porraloltókra...

dnelb: a hibridekkel is így kell menni, mert ha tempósan használod oda az előny...

[ Szerkesztve ]

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#29) arnyekxxx válasza Szabi® (#26) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Amikor motort kell cserélni egy belsőégésűben gariidő után mert gyárilag öngyilkosra gyártották, az sem kimondott örömünnep.

mindössze hároméves, de ennyi idő alatt elég intenzíven használták. Hosszú túrák, bértaxizás, sikerült beletekerni 240 ezer kilométert.

240ezer km-en elégetett volna egy 6liter fogyasztású belsőégésűvel 14500 liter benzint (jelenlegi usa benzináron 4.800.000) lett volna 16 olajcseréje (15ezres periodussal számolva, 50ezres díjjal 800.000) lett volna 2 féktárcsacseréje (nemolcsó) 1-2 vezérléscsere (nem olcsó)

és egyébként az aksija 81%-os csak állítólag van benne pár hibásközeli cella amit - mivel már nem garis - töredékárból kicserélnek neki ezzel foglalkozó szervizek.

(#30) tonyrulez válasza Szabi® (#26) üzenetére


tonyrulez
őstag

"az az autó 12 év múlva még autó lesz. Hol lesz akkor a Tesla ? "

Tesla Model S 2012 nyarától kapható, azaz a kérdéses 12 év megvan, HAHU-n 2013-asokat már kapni, és köszönik még autók azok is.

Van study az akksik kapacitáscsökkenéséről, 10 év vagy 320.000km után 83-85% az akksikapacitás. Szóval az eredetileg 500-600km hatótáv lett 420-500km. Az szerintem nem rossz.

[ Szerkesztve ]

4 8 15 16 23 42

(#31) dnelb válasza arnyekxxx (#29) üzenetére


dnelb
veterán

magyarul 240e kmes távon még mindig drágább az elektromos. Ezt a 240e km alatti költséget ugyanis kifizeted vételkor, mert drágább annyival, és akkor ebben még nincs benne a töltés díja.

[ Szerkesztve ]

(#32) Shadowbull válasza tonyrulez (#30) üzenetére


Shadowbull
addikt

"köszönik még autók azok is."

Lejárt garanciás Teslat venni öngyilkosság.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#33) tonyrulez válasza Sirus86 (#1) üzenetére


tonyrulez
őstag

Itt szerintem arról van szó, hogy nem tudnának akkora marzsot tenni az autókra mint amit megszoktak egyéb eszközeiknél (amikor az iPhone 14 Promax $500-ból készül el és $1200-ért adják, míg egy átlag $50K autót $40K-ért gyártanak).
Ha adhatnák dupla áron mint amennyiért legyártják, akkor az Apple-t k**ra nem érdekelné hogy nem ez a jövő, addig is termeljen csak profitot. A mobilpiacot ők reformálták meg az iPhone-al, a tabletpiacot ők reformálták meg az iPad-al, az AR/VR-nál most ugyanezen a pályán vannak. Az elektromos autók piaca viszont telített, nem a Tesla az egyedüli gyártó, sőt a többi nagymúltú gyártó hasonló áron már jobbat tud nyújtani (ha másban nem akkor összeszerelési minőségben). Ide az Apple nem tudna beugrani hatalmas árcímkével pofáraesés nélkül. Szvsz ezt látták be.

4 8 15 16 23 42

(#34) Szabi® válasza dnelb (#27) üzenetére


Szabi®
addikt

igen, kicsit "handrásos" az érvelés. Valami újdonságot mindig fel kell sz@pni. 1870-óta van belsőégésű otto motor, értelmes alternatíva még nem tudta leuralni, ezt a tesla sem fogja tudni. Az egyik Teslás vecsési ismerősünk egy romkocsmás beszélgetésben csak annyit jegyzett meg "konzumidiótáknak való".


#28 Fritz Teufel Az akksi az baromi húzós, és akkor még ott is ott vannak a kerékcsapágyak, fékek, elektronika, komfort elektronika stb. stb. hibalehetőség van ott is épp elég.

#30 tonyrulez "és köszönik még autók azok is."

És arra a Model S-re mennyit költöttek a 12 év alatt ? Azt is kellene nézni, vagy tudni.

(#35) arnyekxxx válasza dnelb (#31) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Mármint ebben az elég ritka esetben és akkor, ha a hibás cellák cseréje helyett a gyári aksicserét csináltatja meg.

Belsőégésűnél szerencsére nincs olyan, hogy a javítás = az autó értékével megegyező motorcsere

(#36) Foglalt név válasza Szabi® (#34) üzenetére


Foglalt név
addikt

Amiről kevesen beszélnek, az nem a karbantartási költség, hanem a javítások. A Hertz sem véletlenül dobta őket. A 100.000-es Plaid egy szalagkorlát simítás után 60.000-ből kerül újra utcára (mint példa az ismerősi kőrböl).
A háború az áramárakat is rendbevágta, már előtte is szolgáltatófüggő volt, hogy megérte-e. Nekem 3 évvel ezelőtt is egálra jött ki, igaz a benzinesben sincs, se turbó, se dsg, se kettőstömegű, ami nyelné a valutát.
De a legjobb, ha CGA monitor és az autó is.

arnyekxxx: a b8 S5 kupplungcseréje lett volna az autó névértékének 50%-a, és az egy kopó alkatrész.

[ Szerkesztve ]

(#37) cucka válasza Szabi® (#34) üzenetére


cucka
addikt

A Tesla nem a konzumidiótáknak van, hanem azoknak, akik olcsó elektromos autót szeretnének venni.
Hahó nem 2017-ben vagyunk, eladtak már pár millió autót, az utcakép részei szinte mindenhol, a Tesla már nem a tech geek-eknek szánt négy kerekű kütyü.

(#38) Szabi® válasza Foglalt név (#36) üzenetére


Szabi®
addikt

Szélsőséges példa lesz, de van a családban olyan tfsi a4, ami 2006-ban lett vásárolva, és még a gyári a kuplung/kettőstömegű is. :)
Az anyag minőség az, ami mára lesilányult, mindegy hogy kínai elektromos, vagy szalonból kihozott q7-es is. Vannak már nyöszörgő műanyagok mindenben. Egy kuplung kattőstömegü cseréje egyébként sok-sok évet ad megint az autónak. A vezérműszíj meg ugye futott km után cserés, azt meg a gazdinak már tudni kell.

#37 cucka Nem tudom mennyire számít olcsónak egy Tesla egy átlagos háztartásban, de sokat 10 év alatt sem adtak még el, tehát vagy sokallják az emberek az árát, vagy nem érdekli őket. A teslával az a baj, hogy olyan szeretne lenni mint az apple, iszonyúan lenn tartott alacsony áron kihozni, és jókapitalista módján meg túlárazottan árulni.

(#39) cucka válasza Szabi® (#38) üzenetére


cucka
addikt

Nem tudom mennyire számít olcsónak egy Tesla egy átlagos háztartásban
A többi elektromos autóhoz képest olcsó.

de sokat 10 év alatt sem adtak még el,
Tavaly 1.8 millió Teslát adtak el világszerte. Az elég sok szerintem.

A teslával az a baj, hogy olyan szeretne lenni mint az apple, iszonyúan lenn tartott alacsony áron kihozni
Az Apple sose szállt be az árversenybe, sőt mindig kifejezetten magas árakon árulta a termékeit.
Szóval nem, a Teslánál pont az Apple stratégiájának az ellentétét csinálják.
Ha feltétlenül kell egy párhuzam az autóiparból, akkor inkább a Mercedest mondanám, akik olyanok akarnak lenni mint az Apple - prémium jellegű tömegtermékek, kifejezetten magasan tartott árakkal.
Az más kérdés, hogy az Apple ezt úgy tudja megcsinálni, hogy a termékei minőségébe nehéz belekötni, ezt a Mercedesről nehéz elmondani.

[ Szerkesztve ]

(#40) Szabi® válasza cucka (#39) üzenetére


Szabi®
addikt

8 milliárd emberhez képest a 1,8 millió ? Hááát nem tudom.
A Mercédes elég magas minőséget tartott ár/érték arányában mindig is. Egy tesla Model S az árához képest, kifejezetten silány.

(#41) joey04


joey04
titán

Helyes, bele sem kellett volna kezdeni.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#42) stellaz


stellaz
addikt

A villanyautózás meglehetősen drága mulatság lesz nemsokára, már a autó megvételén felül is. Egyrészt azt ugye senki nem gondolja, hogy a benzin/gázolaj után beszedett adók nem lesznek behajtva a villanyautósokon valamilyen formában. Ha kell, majd az autó lesz bekötve online a navhoz, mint az okos villanyórák, vagy a digitális tachográfok.
Továbbá a lassan töltő (tehát az olcsóbb) autók jelentős felárral tudnak majd csak tölteni, illetve ez már most is így van a gyorsabb töltőkön.
Ahogy pedig fogynak az olcsó és jó helyek lévő töltőoszlopok számára, úgy a hálózat bővítése is egyre költségesebb lesz.
Talán a karbantartás olcsóbb lehet, de ebben sem vagyok biztos.
A röhejes egyébként az, hogy akinek csak rövid városi vagy ovi járatra kell autó (amiben kiválóan teljesít egy villanyos), annak pont nem éri meg drága autót vennie, másrészt a villanyos felára semmilyen matekkal nem térül meg..

[ Szerkesztve ]

(#43) cucka válasza Szabi® (#40) üzenetére


cucka
addikt

Az Audi kb. annyi autót adott el tavaly, mint a Tesla. Skodából elment kb. 800 ezer, Mazdából 1.2 millió.

A Mercedes minősége pedig jelenleg lejtmenetben van, kifejezetten alacsony az ügyfél elégedettségük, emellett jelentősen árat emeltek az utóbbi években. A 124-es vagy 140-es mercik kora lejárt, az 30 éve volt.

Tesla árazásban a tömegmodelleket nézd - a 3-as és az Y.
Model S-ből és X-ből elenyésző mennyiséget adnak el ezekhez képest.

De igen, a föld teljes lakosságához képest 1.8 millió autó legyártása elenyésző. A teljes globális autóipar 60 millió autót gyártott le tavaly, hát hol van az a 8 milliárdhoz? Nem is értem, miért rugózik mindenki ezen az autóipar témán.

És a magyar minimálbérhez képest drága. Oké, ahhoz képest a 8 milliós Suzuki Vitara is drága.

És egy autóbuszhoz képest kevés benne a hely.

És az 1.9 tdi passat-al összevetve kevésbé jó arra, hogy hetente németországba ingázz vele.

És ha barnaszénből állítod elő az áramot, akkor nem is annyira környezetkímélő. Igaz, a mátrai erőmű kéménye nem a nagykörútra nyílik, ellentétben az autód kipufogójával.

Van még más fasság a tarsolyban?

[ Szerkesztve ]

(#44) stellaz válasza cucka (#43) üzenetére


stellaz
addikt

(#45) Szabi® válasza cucka (#43) üzenetére


Szabi®
addikt

"Van még más fasság a tarsolyban?"

Istenem, te szegény . . . De legalább olcsó volt a net igaz ? :N

(#46) Attila0 válasza cucka (#43) üzenetére


Attila0
őstag

"És ha barnaszénből állítod elő az áramot, akkor nem is annyira környezetkímélő. Igaz, a mátrai erőmű kéménye nem a nagy körútra nyílik, ellentétben az autód kipufogójával."

Szóval ha valami látszólag csak a városon kívül szennyez, akkor az számotokra már nem is probléma. :C

(#47) Szabi® válasza Attila0 (#46) üzenetére


Szabi®
addikt

Szegénynek a Mercédes képviseli a rossz minőséget . . .Akkor a teslánál hogy nézne . . .
Csak 300 cikket Írtak a nem elfogult amcsik a szar minőségű tesla modellekről .. . De ha valaki vakon fórumozik, még hiheti azt is, hogy a tesla jó minőségű . . . :D

[ Szerkesztve ]

(#48) Attila0 válasza Szabi® (#47) üzenetére


Attila0
őstag

Épp a múltkor írtam valakinek hogy egy Tesla első futóművet sem egyszerű szerelni. Na hát, kaptam is érte rendesen! :DD

[ Szerkesztve ]

(#49) cucka válasza Attila0 (#46) üzenetére


cucka
addikt

De az is probléma, csak kissebb és könnyebben kezelhető.

1. felszerelni a létező legfaszább szűrőberendezést a mátrai erőmű kéményére az egy reálisan kivitelezhető projekt. Lecserélni a teljes magyar autóparkot környezetbarátra az reálisan nem kivitelezhető.
2. A 2 millió budapesti lakos rák-kockázatát nem növeli érdemben a mátrai erőmű szennyezése. A budapesti autók kipufogógáza viszont érdemben növeli a kockázatot.

#47Szabi®
A Mercedes ahhoz képest képviseli a rossz minőséget, hogy 30 évvel ezelőtti autóik az autógyártás csúcsát képviselték. Ezek az autók a mai napig futnak afrikában, bőven millió kilométer feletti futással.

Most magyarázd már el, mi indokolja azt, hogy egy mai Mercedes 15-20%-al drágább német prémium riválisoknál? Milyen műszaki megoldást kapsz tőlük, ami indokolná ezt a felárat egy BMW-hez képest?

A Mercedesek 30 éve is drágák voltak, csak akkor még indokolható volt a felár a többi gyártóhoz képest.

[ Szerkesztve ]

(#50) Attila0 válasza cucka (#49) üzenetére


Attila0
őstag

Miért, a Mátrai erőmű mennyivel bocsájt ki környezetkímélőbb füstöt, hogy az könnyebb szűrni. Mint mint kifejleszteni jobb hatásfokú autókatalizátort? Szerintem semmivel.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.