Hirdetés

2024. június 28., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)

Hozzászólások

(#6801) zsoltee10 válasza Integra (#6799) üzenetére


zsoltee10
addikt

Igazából nem. Ad egyfajta biztonságérzetet, de tudom, hogy ez becsapós, és nem kísértem a sorsot. Megnyugtat a tudat, hogy nyugodtabban fékezhetek, mert az ABS kisegít, ha baj van. Szándékosan nem hergelem az elektronikát. :)
Olyan mondjuk volt, hogy a Mátrában motoroztunk, és a kanyarokban elkezdtem próbálgatni a hátsó féket használni, és bátrabban használtam, mintha nem lett volna ABS. Kanyarokban is jól jön, amikor hátsó fékkel segítek ráfordulni az ívre. A tapasztalat pedig, hogy finom csúszást megenged, de mielőtt megindulna a fara, azonnal közbelép. Érzésre kb olyan, hogy elkezdesz fékezni, és egyszercsak érzed, hogy hopp ez sok lesz, és abban pillanatban már a pedálon is érzed, hogy működni kezd a szerkezet, és minden oké, persze egyúttal csökkentem a fékerőt, az életemet azért nem bízom az elektronikára, meg olyan tökéletesen finoman nem is szabályoz, ugyanúgy pulzál, mint az autóknál.

ALI_G: Öö, hát listaáron 190k-val volt több az ABS-es, mint a sima. Valójában nem tudom. 1,84M volt az ABS-es, 1,65M a sima, és 1,77M-ért hoztam el az enyémet. A simából nem tudom, mennyit engedtek volna. Nem is merült fel végül, hogy ABS nélkül vegyek. Sokat megyünk két személlyel is, szóval nem csak az én biztonságom volt fontos.

(#6802) bajnokpityu


bajnokpityu
félisten

vmelyik tesztben irták,h a bömös abs-e buta volt.ha megcsuszott valamin,akkor utána hiába volt ujra jól tapadó felület,végig leszabályozta a fékerőt.naköszi.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#6803) zsoltee10 válasza bajnokpityu (#6802) üzenetére


zsoltee10
addikt

Nem tudom, hogy milyen BMW-ről volt szó, de ez elég nevetséges. A BMW jelzem 20 éve tesz ABS-t a motorjaiba,szóval, ha valaki, akkor ők tudnak fejleszteni. Soha egyik BMW tesztben se olvastam ilyet, pedig olvastam az összesrpl, ami az utóbbi 10 évben megjelent. A maiakat pedig kifejezetten dícsérik.
Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen félinformáció miatt temetni a technikát megint vicces dolog. Az enyémen soha nem volt ilyen, pedig az elején próbálgattam egyenes úton, hogy tudjam, mire számíthatok...

(#6804) Tüzi válasza bajnokpityu (#6802) üzenetére

Bezzeg az Integra háromkörös abs-e :))

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6805) bajnokpityu válasza zsoltee10 (#6803) üzenetére


bajnokpityu
félisten

kurtára nem flémeltem...inkább a teszteloket jellemzi a dolog.logikailag is lehetelen a dolog,azért irtam,mert azt hittem nyilvánvaló.

viszont amire felhördültek páran itten,mindig jött megerősitő HSZ függetlentől,simán elkpzelhetőnek tartom,h vaki kapásból tudja,h melyik számban volt melyik ujságban,melyik tipus.amugy asszem a kis1hengeresüknél irták.

és abszolut nem irtam le az abst,irtam is,h 2 balesetemből 2t usztam volna meg,ha van.
egyéb kritika?

eladó Kawasaki j300 robogó

(#6806) zsoltee10 válasza bajnokpityu (#6805) üzenetére


zsoltee10
addikt

nincs több. :)
Bocs, akkor félre értettem a hsz-ed. :R

(#6807) Atomgeszi


Atomgeszi
veterán

Hali!
Remélem jó topicba írom. Bukó vásárlás előtt állok, csak nem tudok választani. Ezeket néztem ki, keret 20k.
LINK
LINK
LINK
LINK
LINK ez nagyon jól néz ki sztem. :)
LINK
LINK
LINK
LINK
LINK
LINK

Hűű vazze. Jó sok link! Ja és persze milyet ajánlotok még esetleg (max)20k körül? :)
Köszi mindenkinek!

[ Szerkesztve ]

(#6808) ALI_G válasza Tüzi (#6797) üzenetére


ALI_G
veterán

minnél több biztonsági cumót raknak egy autóba, mint pl: ABS, ARS, ABCDEFG és társai, annál gyorsabban vezetnek, ezt már a statisztikák is kimutatták...szóval az oktatásban kellene javítani.

(#6809) Topiccsendőr válasza ALI_G (#6808) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Olyat nem kapni, amihez HRC-t adnak? :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#6810) bajnokpityu válasza zsoltee10 (#6806) üzenetére


bajnokpityu
félisten

itt a PHn egyedülálló a fórumozók hozzállása,hogy tisztelettel viseljük egymás véleményét.az emberek segitőkészek,korrektek.ezért járok ide,mostanában minden nap.bár sokszor irdatlan magas az aprók ára,de ez más kérdés :)

eladó Kawasaki j300 robogó

(#6811) bajnokpityu válasza Atomgeszi (#6807) üzenetére


bajnokpityu
félisten

hát én rosszul vok bekötve,ragaszkodom az üveg-szénszálasokhoz.sosem volt műgyantám,nem is lesz...és nem a kisebb súly miatt.dolgoztam üvegszállal,és meggyőzött.meg egyszer legurul hegyről a HJCm, 5 métereseket pattogott sziklán,és 2 karccal megúszta.bezzeg orrom előtt boltos leejtett 1 méterről egy nonamét,ott a boltban kettétört.

nemtom milyen motorra veszed,ha valami komolyabbra,akkor feltétlen tanácsolnám,h próbáld ki a saját motorodon mielőtt kifizeted.ugyanis akár burkolt,akár burkolatlan,mind a saját testtartásod,mind a motor légáramlata képes csavarni,remegtetni a sisakot.120tól.akár egy plexicsere is visszájára sülhet el.ha ezt nem lehetséges,akkor olyat,amin nincs ez a millió sallang műanyag szélterelő.amik természetesen növelik a szélzajt.

30tól lehet normális sisakot kapni sztem,efölött kényelem,designban különböznek.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#6812) Atomgeszi válasza bajnokpityu (#6811) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Amiket linkeltem egyik se üvegszénszálas? a 18 ezres kategória ennyire szar lenne? :Y Sajna egy mukkot se tok németül, így még nehezebb dolgom van! :((( Jó azért én is láttam 4 ezer ftos zárt bukót valami kínait, na az kész röhej. De az 4 ezer, ez 4-5ször ennyi. Havernak van MT-je 18 ezres, az se rossz sztem. De oylat nem akarok. HJC bukokról mi a véleményed? Gondolom neked se 20 ezres kategóriából volt a HJC-d ami 5 métereket pattogott. :)
Link
LINK
LINK
LINK
S ezekről vélemény? :)
Nem, csak egy robogóra lesz a bukó egyelőre. A jövőzenéje valszeg 2 év múlva fog kiteljesedni nagyobb katra, de addigúgyis lesz másik. Így mondanál véleményt? Amiket linkeltem Ebay-ről egyik se jó? :(

(#6813) Tüzi válasza Atomgeszi (#6812) üzenetére

ebay-ről nem vennék sisakot. Olcsóbb, meg jobb, meg minden, viszont egy óriási hátránya van. Nem tudod felpróbálni.
Ez két okból zavaró.
1: Ha szűk, akkor iszonyatosan kényelmetlen lesz
2: Ha tág, akkor a menetszél keresztbe fogja fordítani a fejeden.

Szóval ezt érdemes boltban megvenni, mégha drágább is :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6814) bocX


bocX
tag

nekem sisakokról az a véleményem hogy az ár elég jól elárulja, miféle sisak is. robogóra általában a 20 ezres kategóriás sisakok elegendőek, ha 80km/h felett nem nagyon mész, akkor nem gáz annyira. nem elhanyagolható a szélzaj meg stb, de első a védelem. ezek kibirják a 50-80 közötti eséseket is, bár ezzel a sisakokkal nem ülnék fel nagyvasra pl, mert lehet 120nál már nem védi meg a fejem.
sztem robogóra is fontos hogy álvédős plexis legyen, véd a bogorak ellen, meg ha olyan szerencsétlenül esel, nem fogod ledarálni az állad. nekem cms van, robeszre kiváló, 15ért vettem (25 lett volna, de srác rájött egy hét után hogy elb.szta a méretválasztást és nagy volt neki, nekem meg pont jó és megegyeztünk).
sztem ez a max 20as kategória az pont jó lesz robogózásra, képeket elnézve jónak tűnnek a hjc-k (bár nem volt hozzájuk szerencsém). sztem nagyvasra meg a 80+ kategóriák a jók. amit mondottak előttem is, minél kevesebb kütyü van rajta annál kevesebb a szélzaj is, de persze szellőzés sem jön rosszul.

mindig viselj sisakot: [link] [link] :D :C

[ Szerkesztve ]

sok munka és ugyanannyi lazaság

(#6815) #25954560 válasza bajnokpityu (#6811) üzenetére


#25954560
törölt tag

sztem az en ket Caberg-em egyike sem volt uvegszalas, viszont igensokmindent kibirtak :) leestek jopar helyrol, estem is bennuk, es megsem volt veluk soha semmi baj. a regebbi az meglehetosen zajos volt, es az ujabb is :) en inkabb ugy gondolom h 2-3 evente muszaj oket cserelni.
(igazibol gozom sincs, h miaza 'polikarbonat' :B )

(#6816) bajnokpityu válasza #25954560 (#6815) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nolanokat is dicsérték,de nagy részük szintén műgyanta-műanyag.netes ütéstesztekben is jól szerepelnek.sőt,tuti,h 2-3 évig ugyanolyan jól védenek a márkás darabok mint üvegszálasok,különben nem kapnának E betűt.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#6817) qpakcovboy


qpakcovboy
őstag

Szerintetek normális, hogy egy 3 éves motoron amiben 13000 km van szelepet kell állítani (sv1000) mert a fékolajcsere, meg a kuplung folyadék csere azt megértem.

(#6818) #25954560 válasza qpakcovboy (#6817) üzenetére


#25954560
törölt tag

en a fekolajcseret sem ertem. max akkor kene, ha rettenetesen vannak hasznalva a fekek es nagyon sokat forr.

(#6819) Tüzi válasza qpakcovboy (#6817) üzenetére

Nekem 8ezernél állítottak szelepet a 125ösben. Gyári előírás. Amúgy szerintem érdemes 15ezrenként megnézetni. Ki tudja mennyit kopik a lapka.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6820) qpakcovboy válasza Tüzi (#6819) üzenetére


qpakcovboy
őstag

A fékoljara írják, hogy érdemes 3 évente lecserélni (legalább is a manualsba.) most nézem itt, hogy a folytószelepet kell 18000-nél szinkronizálni.

(#6821) #25954560 válasza qpakcovboy (#6820) üzenetére


#25954560
törölt tag

lehet felreertettelek: most akkor kellett allitani vagy csak ellenoriztek?

(#6822) bajnokpityu


bajnokpityu
félisten

konstrukció válogatja.VFRnél 48ezernél kell ellenőrizni,de jó eséllyel nem kell cserélni semmit.CBRemnél 24ezrenként.F2nél 12ként kellene.de általában minden második periódusban kell is cserélni vmit.de van olyan F4i,amiben 96ezernélnél még gyári lapkák voltak,és ekkor sem kellett állitani.komáromi szerviz mesélte.

8ezernél állitottak,v ellenőriztek?
ha nincs szervizkönyve,akkor ellenőriztesd le,nem nagy meló,és nagy nyugalom :)

sztem tessék csak 2 évente fékolajat cserélni.
nektek nem forrt még fel félfolyadék ezek szerint.kicsi switnek egyszercsak beesett a fékpedál a mátrában.volt nagy para.

ettől függetlenül látni előre,ha egy fékolaj elhasználódott.általában megbarnulnak.és a barnaságot ráadásul a fönti tartályban kezdik.de mivel az egészet el lehet intézni otthon fél óra alatt(fönt folyamatosan töldöd az ujat,alul meg engeded-ezért nem kell légteleniteni),anyagköltség is filléres..

ja azt is sokan elfelejtik,h injektorosnál is kell folytószelepet szinkronolni,nem csak karbison.

[ Szerkesztve ]

eladó Kawasaki j300 robogó

(#6823) qpakcovboy válasza #25954560 (#6821) üzenetére


qpakcovboy
őstag

csak ellenőrzik és ezeket javasolták de rám bízták, hogy mit csináltatok meg.

(#6824) qpakcovboy válasza bajnokpityu (#6822) üzenetére


qpakcovboy
őstag

sornégynél ritkábban kell mint V2-nél nem?

(#6825) ALI_G válasza bocX (#6814) üzenetére


ALI_G
veterán

bazme' a 2. link nagyon kemény :DDD loooooool.

(#6826) ALI_G válasza #25954560 (#6815) üzenetére


ALI_G
veterán

a polikarbonát műanyag :DDD semmi más.

(#6827) #25954560 válasza qpakcovboy (#6823) üzenetére


#25954560
törölt tag

ellenorzesre jo. en ugy ertettem h kellett is konkretan allitani (v cserelni lapkat v akarmi ami van sv-nel) mert kicsit korainak tunne, ha ennyi km alatt elallitodna.

(#6828) Tüzi

Illik cserélni:
Az olajat 5000enként, szűrő nélkülinél 4000-enként. Vagy évente egyszer.
A fékolajat kétévente. Túrázáshoz jó a 4-es, pályára 5-5.1.
A hűtővizet kétévente. Ez keni többek közt a szivattyút is, szóval nem érdemes spórólni.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6829) qpakcovboy


qpakcovboy
őstag

Megküldték az árajánlatot, a szűrő és szelep csak fake volt. Fékolaj csere elöl hátul, meg a gumi felrakás hátra centírral, 7 forint, ma kész lesz.

(#6830) [lAyCsI] válasza Tüzi (#6828) üzenetére


[lAyCsI]
addikt

sztem fékolajat elég betétcserénél, hisz akkor úgy is muszáj,
hűtővíz meg minek? ;]

-= No way back from Here =-

(#6831) Tüzi válasza [lAyCsI] (#6830) üzenetére

Mert a fagyállóban lévő kenőanyag keni a szivattyú alkatrészeit, meg akadályozza meg a korróziót, és a vízkőlerakódást.
Ezek a tulajdonságok pedig idővel meggyengülnek, ezért kell 2-3 évente lecserélni. De legfőképp a szivattyú tömszelencéjének kenése miatt.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6832) Topiccsendőr válasza qpakcovboy (#6817) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A 600 sornégyeknél általában 30-40 000km nél kell csekkolni és esetleg cserélni. A fékfolyadékot kétévente kellene cserélni, azt írják...

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#6833) Topiccsendőr válasza Topiccsendőr (#6832) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

jah, má mindenki írta, jóvan :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#6834) Topiccsendőr válasza Tüzi (#6828) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

és melyik az, amelyik megeszi a tömítéseket? Azért is írják rá a kupakra, hogy only DOT4...

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#6835) bajnokpityu válasza Topiccsendőr (#6834) üzenetére


bajnokpityu
félisten

a dot4 és a dot 5 mar. dot5öt amugy nem nagyon használnak,én legalábbis még nem láttam sima 5 feliratot sehol.

az 5.1 nem fényezést maró hatású.
alapjában véve ezért veszek mindenbe 5.1et.

[ Szerkesztve ]

eladó Kawasaki j300 robogó

(#6836) qpakcovboy válasza bajnokpityu (#6835) üzenetére


qpakcovboy
őstag

mi tegnap megmartuk vele a kawa fényét, egy csepp ment a dobra (feketére van fújva) rá 3 másodpercre, bővíz, rongy, törlés, de ennek ellenére megkapta.

(#6837) [lAyCsI] válasza Tüzi (#6831) üzenetére


[lAyCsI]
addikt

sure:)
én itt arra találtam célozni hogy a GSF levegő-olajos

-= No way back from Here =-

(#6838) Atomgeszi válasza Tüzi (#6813) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Hát igen ennek ez a hátránya. Itt helyileg csak 17 ezerért van MT sőt még nagyobb városba is közelbe csak iylen van. Vagyis ahol láttam! :(((
És ha a méretet pontosra tudom?

(#6839) Tüzi válasza [lAyCsI] (#6837) üzenetére

Jó hát baszod... :D Amibe nincs víz, abban hogyan cserélsz? jajj mán' dikk... :P

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6840) Tüzi válasza Atomgeszi (#6838) üzenetére

Minden gyártónál van eltérés... Ezért nem vennék sisakot látatlanban.
MT (vagy HJC? nem tudom már) nem tudom milyen, bár egy haveromnak az van, jókat mond róla. Nekem nitro, ez is elég jó...
Úgy nézd meg, hogy picit szorítson. Pár óra alatt összemegy a bele annyira, hogy pontosan faszán fog passzolni a fejedre. A másik lényeg, hogy a tarkódnál be tudd nyomorgatni az ujjaid. Ha bemegy, és mindenhol szorít kicsit, akkor jó lesz.

Sisakon, ruhán, olajon, és gumin sose spórólj.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6841) Tüzi válasza Topiccsendőr (#6834) üzenetére

Ahogy én tudom, pályamotorba legalább 5-öset vesznek, mert később veszti el az erejét, (magasabb a forráspontja) mint a 4-es.
Egyebet nem tudok elmondani, nekem most 4es van benne, tavasszal lesz fémfékcső, aztán akkor 5-ös lesz. Ha nem mondom meg, hogy marta-e, akkor marta. :O Ha nem marta, akkor megírom :K Remélem nem fogja :DDD

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6842) jasszer válasza Tüzi (#6839) üzenetére


jasszer
senior tag

Ha már a technológiai diffinél vagyunk, meg tudjátok mondani h miért használnak ilyen v. olyan (víz / lég-olaj) hűtést? (mi indokolja pro / kontra) A GS500-asokon ugye az utóbbi van, de nem fekszik meg hetven fokban a rutinpályán sem, mikor a mazsolák tornáztatják egyesben, sz'al annyira nem lehet alacsony a hatásfoka, viszont a DT-met forraltam már fel dugóban... :)

Apokalipszis? Ezeknek?!

(#6843) Atomgeszi válasza Tüzi (#6840) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Hát ez baj, pedig má megis találtam Ebayen a befutót! :( Sajna ilyet MO-n nem hiszem, hogy találok. HJC bukók tetszenek, azokat is neten néztem. Hát igen, látatlanba elég csalóka! Azért jövőhéten körülnézek Pécsen is hátha találok valami jót!

Köszönöm a tanácsokat! :R

(#6844) bajnokpityu válasza qpakcovboy (#6836) üzenetére


bajnokpityu
félisten

mármint 4essel?
eztmég én is elkövettem az ETZn.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#6845) bajnokpityu válasza jasszer (#6842) üzenetére


bajnokpityu
félisten

sztem a kihegyezettség miatt tértek át vizesre.a dolgot mondjuk nem tom levezetni az uj gsxf1250-re,mert ott inkább gyengéb lett,mint kihegyezettebb.node kivételek erősitik...

telán nagyobb hézagot hagynak a dugó és a henger között olajosnál,h ne szorulhasson meg.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#6846) Tüzi válasza jasszer (#6842) üzenetére

Víznek jobb a hatásfoka asszem. Meg nem koszolódik el olyan könnyen. Pl, ha a hűtőbordád tele megy sárral a léghűtésesnél, akkor drasztikusan visszaesik a hőleadási értéke. Vizes hűtés meg közvetlenül a melegedő résztől hozza el a hőt. Furatokon keresztül. Meg a víz nagyjából egyenlő hőmérsékleten tartja a blokkot, kisebb a hőingadozásból adódó terhelés a fémen. Ha a vízhűtésesen normális ventillátor van, akkor nem fog felforrni benne a víz.
Bár most lehet, hogy baromságot mondtam... :)

Az igazi hűtés a víz-olaj. Az olajjal is rengeteg hőt ki lehet hozni a blokkból, mivel bentről jön.
De ugye sem a túlmelegedés, sem a túlhűtés nem jó a blokknak. Bár a túlmelegedésből néha vita van, mert ugye azt mondják, hogy 80-85fokon jó a vízhűtés. Namármost versenymotoroknál 100-105 fok az igaz, GP bájkokban meg még több. HRC manual RVF-hez 108 fokos vizet mondott optimálisnak pályára, és valahol 114-115 környékén kapcsolt a venti.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6847) zsoltee10 válasza Tüzi (#6846) üzenetére


zsoltee10
addikt

Annyival egészíteném ki a dolgot, hogy az egyenletes hőmérséklet miatt a károsanyag kibocsátás is kisebb, ezért csinál mindenki vizes blokkot, hogy teljesítse a legújabb normákat. A másik ok pedig, hogy egy vizes blokk sokkal kultúráltabb, nem csattog olyan hangosan, mint a levegő-olaj.

(#6848) jasszer válasza Tüzi (#6846) üzenetére


jasszer
senior tag

Áhá. Ha nincs hőfokmérő, akkor meddig kell járatni a gépet alapon, miután megáll az ember?

Apokalipszis? Ezeknek?!

(#6849) SzalaiG válasza jasszer (#6848) üzenetére


SzalaiG
addikt

Erre lehetne valami lámpa! :U
Elindulás jelző v ilyesmi. :D
Bár a fokozatkijelző sem ártana ha lassan széria dolog lenne... ;]

(#6850) bajnokpityu válasza jasszer (#6848) üzenetére


bajnokpityu
félisten

alapjáraton levegős gépet?sztem világ végéig sem hevülne tul.

eladó Kawasaki j300 robogó

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.