Kapcsolataim révén 1 hétig nyúztam a Totalbike-on tesztelt ABS-es CB1000R-t, 1000km-ert mentem vele de nagyon nem győzött meg a sárkány. Az erejével nem volt gond, kétezres fordulattól villanymotorként húz lineárisan, de mivel 10,5-nél tilt és alulra van hangolva, így nem érződik rajta a tűz. A futóműve viszont nálam leszerepelt, kivittem szerpentinezni is és egyedül is pumpált durvább kanyarokban. (A hátulját már valaki eltekerte mert az előfeszítés az utolsó előtti fokozatban volt, próbáltam a csillapítást keményebbre venni, de nem lett jobb)
Két személyes használat mellett (könnyű csajjal is) vége volt, hintázott, mint a dög. Egész egyszerűen nem hiszem el, hogy ilyen szar, valami bibinek lennie kellett vele. 14000 van a motorban, elfáradt volna a rugóstag???
Most éppen egy 2009es ABS-es 600RR van nálam. Ez a motor nagyon finom, bár a GSX-Rhez viszonyítva keményebb a futóműbeállítása, emiatt közúton jóval pattógósabb. Nincsnenek olyan mechanikus zajai, mint a Suzinak, éppen ezért nekem túlságosan kifinomulnak hat. Az új teli idom ronda ezen a Tricolour változaton, mert a blokkot takaró rész ilyen matt műanyag, borzalom (a 2008-as sokkal szebb), a fekete verzión asszem színfefújt, az okés. Egy hét cb1000r után persze gyengének hat, valszeg utcára az is, pályán biztosan kiválló.
Az ABS viszont egész egyszerűen katasztrófa! Mindkét motoron gáz és ez nem vicc.
Ez az új elektronikus sem jött be az RR-en. Direkt forszíroztam és engem nagyon zavart. Összeül az eleje, majd mikor blokkolna felengedi, akkor megugrik előre kicsit, kirugózik, megint összeül.... A fékutat pláne szar úton durván meghosszabbítja (a CB-n még az is árnyalja a helyzetet, hogy a telók lágyabbak és az első villa az utolsó tartományban már nem működik elég finoman, fel is lehet ütni még nem túl szar úton is fékezés közben).
Biztos vagyok benne, hogy ebben a formában az ABS nem nyerő sportmotorra, pályázni nem lehet vele, mert bizonytalanná tesz. A súlyával még nem lenne gond, mert az ABS-es 600RR is bringasúlyban van, de az, hogy nem kapcsolható szerintem meggondolatlan húzás volt.
Kipróbáltam vizes aszfalton és belefékeztem egy két sóderes szarba is, ott tényleg kiválló de összességében egy "tapasztalt" motoros számára a legtöbb esetben zavaró. Esős időben nem szoktam sietni, ha nem muszáj akkor motorozni sem, így az a rész nem érdekel, az utat meg figyelem. Kapcsolható változatban jó lenne, de így értelmetlen.
2010-re viszont megújul a CB1300, műszaki dolgokról még nem tudok konkrétumot, de egyelőre úgy néz ki, hogy marad az 5 gangos váltó, új színek lesznek, és a fejidomos változatot átszabják (remélem szépre). Ha kapok infót, akkor szólok, ennél többet még nem tudni.
[ Szerkesztve ]