- sziku69: Szólánc.
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ldave: New Game Blitz - 2025
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#00809728 #4774 üzenetére
2-3 honapja Bp fele Erd-nel M7, 3 sav, legbelsoben osztom az eszt, tekerunk fel afkorz valtozatlan sebesseggel az emelkedon, aze' egy G Astra-s arc ugy gondolta majdnem a tetejen, hogy ez a kis kalyhaezust izeke ugysem er ide addig, amig legyuri 100-l a kozepsoben gurulot, me' nehogyma'....es de
.
Szoval, muszaj voltam kivakuzni, hogy sicc-innajt-ma'-EEE.
Ugy kirantotta, hogy majdnem a leallosavig mentNooormaaaalis?
Mogottem erre egybol ramerkezett vmi Lexus SUV, az meg engem vakuzott ki, bar csak azert mert le kellett lassitanom a nyomi miatt. Kulonben mar km ota jott ~150-200m-re mogottem. Be is alltam vissza moge, elvegre ''egy jo csatar mogott konnyu elore torni'' (Die Hard3 @Central park jelenet)
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
dzsi-esz-aj, sziksztin valv:
Ezt meg hetfon lottem a Blaha-nal
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #4738 üzenetére
Nekem 7300-nal van, pedig csak 8 szelepes a motor, meg 60-s evek vegi fejlesztes. Igazabol a forgattyus resz az elbirja 8k folott is, mert eleg rovid lokettel dolgozik (UnoTie 63.9mm, PGT 67.4mm, B16A ~77mm), szoval az alternalo tomegerok nem lesznek olyan hudenagyok, csak a kormanyszervo szivattyuja mar szetrobban
Monnyuk ezt lehetne orvosolni az attetele modositasaval, vagy elektromos meghajtasu szivattyura cserelessel
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #4624 üzenetére
Azert joval tobb gyarto hasznal inkabb 1.9-2.0-st, mint 2.2-t.
2.2-t a Toyota, Honda meg a Peugeot hasznal.
Tobb EU orszagban is 2.0 felett extrem modon megugrik a biztositas, es igy mar nem eri meg a dizelt venni (mar a jelenlegi gazolaj-benzin ardiffinel is eltart vagy 100k km-t, amire csak a ardiffi ''bejon'')
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #4602 üzenetére
EU-ban a 2.2-s dizel az sok helyen pont cumi kategoria
SZVSZ a juzerek donto hanyada baromira pont leszarja a jaraskulturat meg, hogy hidegen traktor hangu. Bent ul, o nem hallja, kicsit remeg alapjaraton, huuu most mi lesz, ettol lesz Parkinson koros, meg aki arra hasznalja amire az van, az nem alapjaraton jaratja, akkor meg mind1.
A gyartok nem a kukacoskodo, mindenbe belekoto kisebbsegnek fejlesztenek. Azoknak ugyanis soha semmi nem jo, ha ez igy van megcsinalva, akkor miert nem ugy, stb
Ne aggodj, meg tudnank csinalni, olyan halkra, hogy nem hallod a jarasat, csak minek, ha nem fizetnek meg. Eladnak igy is eleget, a gyartok meg altalaban profitorientalt cegek, nem jotekonysagi intezmenyek. Bar ezt gondolom, nem pont neked kene magyarazni.
Neha olyanokba bele tudtok kotni, hogy rohej.
Ennyi erovel irhatnam, hogy pl a vilagitast miert kell/kellett lekapcsolni a japan autokban kulon kezzel, miert nem tudja magatol levenni, ha kiveszem a kucsot es bezarom. Rengeteg japan autot latni parkolokban egve hagyott vilagitassal. Ja, hogy sipol...uuuu
Miert lehet rainditani a jaro motorra?
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
Nem ertetted. Ne azonos ccm-t nezz, hanem azonos teljesitmenyt. Textboy azzal ervel, hogy kisebb ccm-bol jon ki ugyannanyi/tobb lojjero ertek. De ez csak csucsteljesitmenyre igaz. Kozepes fordulaton a nagyobb ccm-s igy nagyobb nyomateku motor lesz az erosebb, hiaba tudnak papiron csucsra ugyanannyit.
Az EU/USA-ban eccerubb volt megcsinalni a nagyobb hengerfuratot, mint azzal keccsolni, hogy nagyobb rpm-l legyen meg a nagyobb lojjeroszam a kisebb ccm-bol a kisebb ccm-bol adodo kisebb nyomatek mellett a szabalyozasok miatt.
Sokkal eccerubb es olcsobb a vmivel nagyobb a furat es abba a nagyobb dugot tenni, mint a fordulatot novelni, az elozoekben leirt alternalo (kinematikai) tomegerok miatt.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
TexT-BoY #4519 üzenetére
Jajma ezeket mar kivulrol fujja a PH, de...
....tudod parszor mar megcsacsogtuk, hogy onmagaban a teljesitmeny maximum erteke nem jelent semmit. A karakterisztika is legalabb annyira fontos. Tobbet er 150lojjero ha nagyobb ccm-bol van, mint 160-170, ami a porgesbol fakad. biztos hallotad/olvastad mar:
''There is no replacement for displacement''
Az elobbi motor lent is(!) huz, az utobbi meg csak fent. Csucsra lehet tobbet tud 10-20loval, de kozepen es lent ahol 80-90%-ban hasznalod megfordul az eroviszony,
x rpm felett pedig eccerubb es olcsobb*(!) turbositani, azzal meg olyan teljesitmenyt is el lehet erni lent is, kozepen is, fent is, amit egy szivo motor, ha 15k-t porog se szagol meg.
A mindennapokban altalaban a kozepes fordulatszamot hasznalja legtobbszor a juzer, nem a 5-6k felettit, meg faraszto am az iiiii-iiiiiiiiiiiiii-iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii -t hallgatni tartosan.
Utazz sokat 11k rpm-n tekero motoru kocsiban...lehetoleg vmi jol kiherelt dobbal.
*Ezt is leirtam parszor, hogy miert van igy, de gy.k. ujra: a kinematikai (tomeg) erok terhelese exponencialisan no a fordulattal, a feltoltes pedig max(!) is ''csak'' egyenesen aranyosan noveli a forgo-mozgo alkatreszek terheleset. Azaz: a kisebb fordulatu feltoltott motorban kisebb eredo terheles generalodik az alkatreszekre, mikozben nagyobb teljesitmenyt produkal vele a motor, no a toltesi fok, a hatasfok, jobb a fajlagos uzemanyag felhasznalas...stbstb
JDM izekkel meg hiaba kapalozol, mert itt az EU-ban az pont nem erdekel senkit, max recskazni lehet ra, forgalomban nem lesz.
BMW 3.2 343LE
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
Ez mennyire tipikus:
Nézelődő autósok lassítják a budai rakpart forgalmát
* Index - ugyelet@mail.index..hu
| 2007. augusztus 08., szerda 08:31
Két autó karambolozott a budai rakparton az Erzsébet-hídnál. A két autó félrehúzódott, a haladás mégis lassú, mert mindenki nézelődik.
Nagy a torlódás a budai alsórakparton, jelezte szerkesztőségünk egyik, a helyszínen tartózkodó munkatársa. Érdeklődésünkre a Fővinform megerősítette a dugó hírét.
A Fővinform ügyeletese szerint a fennakadást alapvetően egy baleset, igazából a magyar autósok különös szokásai okozzák. A raktparton az Erzsébet-hídnál két autó karambolozott.
A két összetőrt autó azonban félrehúzódott, így mindkét irányban nyitott az útpálya, elvileg semmi sem akadályozná a forgalmat. A forgalomfigyelő kamerák felvételein azonban az látható, hogy a baleset helyszíne mellett elhaladó autósok mind alaposan lelassítanak és nézelődnek, ezzel tényleg jelentős torlódást okoznak.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
[link]
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
#16741888 #4263 üzenetére
Hat ha mar autos topik irok egy autos peldat erre. Az 51-s uton jarok a meloba, asszem aki jar rajta az tudja mijen ''jo''. Na itt sem am azt csinaljak, hogy kiallnak a KPM-s tengelyterhelst is mero kamionnal sorban kiallitani a tulbuggyantott kavicsszallitokat, amik miatt nyomvajus az ut, nem...(miutan felujitottak sem telt el sok ido ugyanolyan lett, persze ebben szerepe van a kivitelezonak is)
Kiraknak egy 60-s tablat ra, es akkor evekre meg van ''javitva'' az ut, es utana meg ki is allnak merni, hogy de betartod-e azt a 60-t...
Biztos olcsobb a tabla meg felujitatni Mrd-kert majd, mint kiallni es beszednia lovet ra. Meg megtanitani a tgk-kat, hogy x terheles es jonapot jo zsiros buntivel, nem olyannal, ami eleve be van kalkulalva hiszen evente max 2x fogjak meg, es akkor is 1-2 fuvaron behozza azt.
A legszebb az egeszben, hogy az M0-tol ~300m-re mernek az 51-sen, 1.5km odebb Dunaharsztin mar lakott teruleten (gy.k. 50km/h) a Nemedi es az 51 ut keresztezodesben meg ~80-l mennek at vonatszeruen egymas seggeben ezek a tgk-k a piroson. Akkor is, amikor mar keresztbe van zold. Erdekes, ide nem birnak kiallni sosem... -
hobizoli
nagyúr
válasz
lajafix #4259 üzenetére
Ne rohogtss mar, a minosegugyi eljarast maganak hatarozza meg a ceg sot, az ISO minositesnel is azt nezik betartod-e a sajat(!) eloirasaidat.
Aztan van az elmelet abban, meg a gyakorlat. Meg amikor vmi a gyakorlatban kivitelezhetetlen az elmelet szerint, akkor jon az oldd meg cimu mondat. Mert itthon a vezeto az joszerivel csak egy magyar-magyar tolmacs bologato ember, erdemi munkat nem vegez a 98%-k. Ha vmin valtoztani kene, akkor derul ki, hogy valojaban a seggnyalason kivul meg nem ertenek semmihez, csak jonnek hujebbnel-hujebb megoldasi oltetekkel. Meg a problemat nem megoldjak a problemat, hanem ''csak'' kezelik. Attol hogy vmit pl 2x surubben ellenorzol, vagy szigorubb hatarerteknek kell megfelelni, meg hiba maga ugyanugy fennall tovabbra is, nem szunik meg...
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
#16741888 #4253 üzenetére
Es ez reszben azert van igy, mert fejnehezek a cegek, van 100 vezeto, meg 70 melos. Idetlen egy arany. A 100 vezeto egyenkent 3-4x annyit keres, mint egy melos, plusz meg fizetik az eletet is: kocsi, mobil, notebook, benzin, kisf@szom...van ahol meg a keglit berlik meg fizetik a rezsijet, amiben pusztul.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #4197 üzenetére
Hat, nekem van par jappo alkatresz is a vasban, pedig EU gyarto a Fiat, tortenetesen az csiga az egy IHI egyseg (IHI RHB5 VL7E) -monnyuk ez mar a Uno-koz is ez volt '85-ben-, na ez azert nem egy es nem ketto db ijen vasban ment mar el az orok nyomasmezokre -bar ez inkabb juzer error miatt szokott lenni.
Meg van egy az injektorsort huto centrifugal ventillator is, hat ez is befaradt mar par PGT-ben. Ekkor ''csak'' a injektorok tomitese olvad ki a szivosorbol a fokozotabb ho miatt, szoval nem gaz, hogy falsot sziv, illetve nyomason meg szokik a levego....aaa
Na meg par juzernel mar elofordult, hogy a nagykeraly NGK gyertyak kozul 1-2-nek megrepdt a keramia resze, oszt kisse felrehuzott a gyujtoszikra...bar ez a Bosch-l is elofordul.
A mk2 HGT-ben Hitachi ECU van. Hat ez sem jelenti azt, hogy 0% lett a hibarata...
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Dr. Ernő #4103 üzenetére
Igazi megoldas az GM EV1 autoja (volt). Ez a benzines autoval hibridkedes egy baromsag. Miert egy eleve egy alacsony hatasfoku rendszerrrel probalkoznak osszehazasitani? Ennyi erovel nyomhatnak gozgeppel is. Miert jo ez? Hogy amit nyernek a hibrid resszel, azt a az akkuk meg a hibrid resz tobbletsulya miatt bezabalja pluszban a benzines meghajtas? Hat ezert nem lesz/lett igazabol alternativa, nem eszik szamottevoen kevesebbet egy egyatalan nem hibrid szivo benzinesnel. A dizeleknel meg plane nem, mikozben a legdragabb a harom meghajtas kozul. Te megvenned? Minek? Hiszen ~ugyannanyit szennyez, mint a sokkal olcsobb nem_hibrid. Lefexik az akku azt mennyi ammo cserelni? A regivel mi lesz?
Ez olyan, mint amikor a Greenpeace megy tuntetni hajoval....na az napelemmel toltott akukrol megy vagy gazolajjal?
hobizoli
[Szerkesztve] -
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #4065 üzenetére
A piac diktal. Lehet szembehugyozni a szellel csak hosszutavon nem erdemes. Na meg pont USA-ba kell am a dizelt nyomni, mert ott aztan akkor piaca van ezeknek, hogy huuu. Egyebkent ez egy felettebb erdekes strategia. Ahol lenne ra igeny oda nem, ahol meg belesz@rnak, oda meg toljak.
Bar biztos en vagyok a huje mar megint, hogy nem ertem ebben a logikat. Na meg, hogy a vilag legnagyobb belso egesu motor gyartojanak miert utkozik akkora nehezsegbe kikohogni magabol egy kis ccm-s dizelt. A technologia nem hiszem nincs meg hozza, hiszen ott van az a ''vilagbajnok'' 2.2 CDTI.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Bringa elfer a tetocsomagtarton, maris semmi helyet nem foglal, akitol vettem a puttot, annak is volt hozza. A 4 gumi pedig az enyemben is, volt fenire szerelve is, meg kulon gumi meg kulon a felni is, elfert. De ezt egy evben 2x csinalod meg, tavasszal teli->nyari, osszel nyari->teli.
Kulonben meg nem hordozgatnam fel-le, mert minek, lent hagynam videken, es amikor eccer hazamegyek lent felrakatom egy gumissal ott. Vagy ha fent hagyom Bp-n, es akkor meg itt. Furikazni a gumikat tok felesleges Ez olyan, mintha fent Bp-n csak tarolni lehetne, lent meg csak felszereltetni, mert csak ott van gumis.
Szerintem...
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
En ugy vagyok ezzel, hogyha egy evben 1-2-3 alkalommal kell ennyi cuccot vinni, csak azert tok felesleges nagy autot, vagy egyterut venni, meg akkora autot ami neked is van, nekem is volt es az ev 360 napjan kongott az uressegtol, pl a jobb elso ajtot volt hogy 3 hetig ki sem nyitotta senki. Ha azonban minden heten kene ennyi cuccot vinnem, mar elgondolkodnek rajta.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Nemtom, nekem 9:1 a surites, ami azert mar nem olyan kicsi, es a mostanaban kaphatoknal mar ez a jellemzo, ~20 eve meg valoban kisebb (7.5:1) suritessel dolgoztak, de akkor pl a feltoltesi nyomas is kisebb volt, ami viszont minnel kisebb a surites annal nagyobb lehet. Ja es 2.2k rpm korul mar pozitivban tud fujni a csiga, szoval meg porgetni sem kell igazan a feltoltott, jobb hatasfoku allapothoz, es ez alatt is erezni, hogy kezd maskeppen viselkedni, ahogy csokken a szivosorban a vakuum.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #4023 üzenetére
Szivo modban nem eszik tobbet. A gyarak meg nem hujek, hogy most mind ijet fejleszt. Egy kis ccm feltoltott motor szivo modban ugyanolyan, mint egy kis ccm-s masik szivo, feltolve, meg mint egy joval nagyobb szivo. Olyan, mintha ket motor lenne az autoban. A kulonbseg, hogy a joval nagyobb (pl 2.0-s) szivoban a ccm-ket mindig etetni kell, akkor is ha dugoban potyogsz, mert x beszivott levegohoz, mindig aranyosan y mennyisegu benzin/gazolaj kell, a kis feltoltott motor pedig ekkor egy kis szivokent jelentkezik. Feltoltve meg a nagyobb hatasfoka miatt kevesebbet eszik, mint az azonos teljesitmenyu, de nagyobb ccm-s szivo motor, pl azonos tempot produkalva. Hatranya a tobb alkatresz miatti a nagyobb hibalehetoseg, de ettol meg lehet olcsobb megepiteni, mint egy szivot.
Az emisszio is javulhat a feltoltestol, lasd Saab Eco Turbo
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Jo, hat mindig vannak, akiknek egy kombi Mondeo is keves. 20 eve nem voltak ekkora autok megis el tudtak utzani veluk az emberek akar a bolgar tengerpartig is. Most mar boven vannak akiknek gondot okoz ''csak'' a Balcsira leugrani egy 2x akkora kocsival is.(ne pont magadra gondolj), mert vinni kell egy hetre 3 hetnyi ruhat, ha van gyerek akkor annak az osszes jatekat, mert nehogyma' otthon maradjon akar csak a kis muanyag motorja is, mert akkor aztan mi lesz...pelust is vinni kell 1000db-t, mert ahova megyunk ott meg az emberiseg tortenelme alapjan meg nem jartak gyerekkel, igy 150km korzetben nem arulnak.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
[link]
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Nemtom kinek mennyire csajozos auto, meg mennyire buknak ra a csajok, de 1M-ert ime ''a csorok Ferrarija'': [link].
Es ez meg megy is vhogy
Van egy valtohibas szivo 2.0-s is 7kiloert. Abba egy valto, ami egesz ''veletlenul'' megegyezik a tobbi 2.0 16V Fiat/Lancia-eval ~30kHUF bontoba. Vagy akar fel is lehet ujittatani nem sokkal tobbert. Ammo is maradt az 1M-bol, meg nem is egy oskovulet
hobizoli -
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
kapronczaib #3305 üzenetére
Swift 1.3
Ennyiert ebbol mar '98-99-st is kapsz, az alaktresz olcso hozza es van minden trafikban
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
''Ebben a köbcentitartományban az autónak nincs természetes ellenfele - mondja Barna. - A másfél liter feletti turbómotoros autók és a két liter feletti szívók tudják megfogni. Persze egy-két extrém példától eltekintve, mit például a Lotus Elise.''
LOL
Ezt 16.5sec-s idovel mondja?
Hat a 1.5 liter alatti csigas puttoval 15.2sec-t megyek...
A cikben az a ominozus legjobb Swift GTi hybrid 15.0sec-t megy 1/4-n, slick-l es full kipakolva.
Ez a Buxy gyerek amugy nagy vetitogep...
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #3208 üzenetére
1.9TD-bul vanik am 75lojjos is, azt meg a 68LE-s Swift is oda-vissza megeszi reggelire, a 86lojjos 16V meg a 101 lojjos GTi az meg huhuhu...
Oszt hiaba az a +600ccm meg a turo...a suly meg hiszed vagy nem, de kurva sokat szamit.
-250-300kg es -7LE, szerinted mennyi eselyed van? Nem sok. Az annyi mint minusz 25% tomeg es minusz 10% teljesitmeny, szoval jo 15% elony megmarad
Szamolj tomeg/LE aranyt
Segitek: 1.3 8V Swift ~11kg/LE, 1.3 16V ~9kg/LE, 1.3 GTi ~8.5kg/LE, sima 1.9TD meg ~13kg/LE
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
Lancia Delta HF Integrale 215LE-t tud egy nem is vmi hudemagas 5500rpm-n
Viszont ijen 4340-s hajtokarokkal es kovidugokkal a 8000-t is elbirja, ekkor 360-380LE-t tud a gyarinal 1-2 tizeddel nagyobb nyomason. Mivel a blokkontveny ugyanaz a szivokban is, abbol is meg lehet csinalni, mert ha mar csereled a gyari belsot, akkor mar tokmind1, ugyanannyiba kerul.
Ez az Opel-nel (is) ugyanigy mukodik.
Azert csinalta meg a gyari C20XE blokkjabol, hogy ne valtozzon a motorszam a forgalmiban.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #3132 üzenetére
Eleg lett volna az, ha jol van beallitva a nyomasszabalyzo (vagy elallitodott, nekem is lazult mar le a kontraanya).
Kulonben a GSI C20XE meg a Vectra/Calibra C20LET motorja minimalisan kulonbozik egymastol, van olaj es vizleagazas a turbonak, az olajspriccelok hianyoznak, de ezt nem tart semmibol beleokozni a C20XE blokkba sem, kb 1kHUF/db az aruk. Meg mas benne a motorkodszam, oszt jonapot.
Pl Fiat-nal is (Fiat, Lancia egy cegcsoport) a 2.0 16V es a Lancia Delta HF Integrale blokk is megegyezik. Olyannyira, hogy az olaj leagazas helye ugyanugy benne van a vegul szivokent eladott blokkokban is. Sot, az 1.8 es 1.6 motor blokkja es furata is ugyanaz, csak a lokete mas. Az ontvenyben benne is van a Fiat es Lancia szoveg is egymas mellett, mert amikor azt kiontik, meg nem tudni mibe kerul vegul.
Nem kombinaljak tul a gyartast, igy olcsobb, gazdasgosabb
A motorteljesitmenyt meg a fordulatszam es a nyomatek merteke adja meg. A C20LET motor gyarilag tud 280Nm-t, ontottalu dugokkal es ropi hajtokarokkal. Egy EDS phase3 chip-l ez siman felugrik 340-360Nm-re. Kovacsolt alu dugokkal, amik robosztusabbak es nem szakad le a dugoteto, ha ekkora loketnel megemelik a fordulatszamot el lehet menni 8000 fole is. Aztan kell ra egy olyan turbo, ami el birja latni eleg levegovel, meg olyan injektorok, amik min 15%-l tobbet tudnak kiszolgalni, mint a tevezett nyomasnal ebredo ero, es ennel nyomasnal feljebb nem szabad menni semmikepp sem. Ezert fontos, hogy a toltonyomas az ne kovajogjon ossze-vissza foleg felfele ne, mert akkor ugy jarsz az isten anyagokbol gyemantaron megepitetett motorral is, ahogy o. Es akkor jonnek az ijen megmondoemberek, mint Te, akik ujsagban lattak turbos autot, de hintik az okossagot, hogy pfoooj Tesco-san volt megcsinalva...
Persze nem mind1 az sem mijen fordulaton birja leadni a nyomatekot. Minnel magasabb fordulaton van a nagy nyomatek, annal erosebb a motor. Lasd pl a B16A2 (VTI): 150Nm ugyanugy, mint sok mas gyarto 1.6-sa, megis az 162LE-s, mert azt 7000-n adja le mig a tobbi az 4000-4500 korul, igy fent mar kevesebb nyomatek marad, igy azoknal 100LE korul megall a tudomany. Ezt vezermutengellyel lehet szabalyozni, itt jon jol a valtozo vezerles. Meg lehet csinalni a tobbi motort is egy hegyesebb tegellyel, hogy 7000-n adja le a 150Nm-t, csak akkor alul dadogni fog, meg kell egy 2000-s alapjarat. Szoval a gyari 280Nm-nel nem sokkal tobb kell a 300LE-hoz, csak az, hogy azt kitartsa vegig.
Egy a lenyeg: kurvara nem kell hozza sehova titancucc, ha elmaszik a nyomas es nincs eleg benzin, az is elolvad, oszt akkor nezhecc..
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Hring EVO G1 livestream:[link]
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Haaat nemtom az ijen Megane-okat en letolom
Ugyhogy, ha ez 850kg, es 6.5sec 100-ra 150LE-vel, akkor a puttom az 1000kg-l ~6sec-l kb 200LE-s
De jo is lenne...
Eccerubb lett volna egy picinyt egy K03-t raszurni, annak meghajtasa nem vesz el erot, 180LE-g siman jo az is.
Na meg nemtom az ijen kompresszorok mennyire dijazzak hosszutavon, ha gazelvetelnel a bezarodo pillangoszeleprol visszapattano levegooszlop eleri a nyomoteret....egy BOV lehet elkelne ra. Turbos autokban, ha nincs -regen nem mindbe volt- es nagy a toltonyomas (0.8-1bar feletti), a turbo tengelye szokott megcsavarodni, esetleg eltorni. A kipufogogaz ugye mindig egy iranyba forgatja, aztan ez a visszapattano levegooszlop meg visszafele akarja forgatni, ket ellentetes iranyu ero -> csavarodas -> tores.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #3117 üzenetére
Te nagyon huje vagy...
Kovacsolt dugattyu volt benne, abbol 4db az 180-200kHUF, a gyari ontott alu 45-50kHUF a 4db. Az eleg sokat kibir a kovidugo, joval tobbet, mint a gyari ontott alu, de annak is megvan a hatara. A turbos motort a legkonnyebben a tul szegeny keverekkel lehet megolni, ettol a ontott alu dugok masodprecek alatt elolvadnak, a kovacsoltak azert joval tovabb birjak, de nem a vegtelensegig.
A kovacsolt dugattyuk (amit forged pistons-kent vehetsz) pl aluminium otvozetbol keszulnek, hogy minnel kisebb tomeg mozogjon, bar megcsinaljak titanbol is, ha megyozod penzzel hasonloan a hajtokarokat is, de az sokkal mar nem konnyebb, mint kovidugo. A gyari is aluminiumbol van csak kicsit mas az otvozet, meg a gyartasi eljaras is elter. A carbon szerinted mennyire birja hot? Szerintem eleg szarul...
A gyaritol eltero, erositett hajtokarok (pl az u.n.H-beam vagy I-beam ''con.rods'') pedig egy 4340 fantazianevu, repulogepipari femotvozetbol keszul (asszem krom-molibden a fo resze), amiben 1gram nem sok, de annyi titan sincs. Az USA-ban, ahol nagy piaca van ennek egy ijen 4db-s szett ara pl Honda-hoz 80kHUF-nyi USD-nal kezdodik, azaz darbaja kb ~100USD . Ezek jellemzoen 9000rpm es/vagy 600Nm-g terhelhetok tartosan.
Es csak annyit irok meg neked, hogy nehogy ijen hujen halj meg, a titan hajtokar az eleve custom made cucc minden ezzel foglalkozo cegnel, csakis akkor allnak neki, ha megrendeled, nincs belole raktaron 1db sem, es a bevallalasi hatarido az 8-12het. Az egyik jobb nevu gyartonal pl 1350USD / darab(!!!) aron van listan, es ez is csak egy tajekoztato ar, mert a valodi kifezetendo ar az fugg a titan aktualis arfolyamatol, amiert eppen akkor beszerezheto a nyersanyag, amikor megrendeled. Erre a potom 5400USD-s arra (4db-s szett) afkorz meg kohogd ki a majd szallitast, aztan amikor megerkezik az VIII. Orcy ter-i Posta-n meg majd a VAM-t es az AFA-t.
H-beam:
I-beam:
Gyarilag titan hajtokar a Honda NSX-ben van, monnnyuk nem is egy tomegmodell...
Ja es a gyari ontott alu nem_kovidugoval is lehet turbozni. Pl a Punto-mban meg nagyon sok gyari turbos autoban sem kovacsolt dugok vannak -nagyon keves gyari turbosban van gyarilag kovidugo, asszem csak az Audi RSx-kben van-, hanem ''csak'' csontszeria szivo, csak van ott meg egy okos ECU meg abban egy megokosabb musor, ami vigyaz ra elogyujtassal meg plusz benzinnel, akar 1bar feletti toltonyomason is
Pl a gyari szivo hajtokarok is eleg sokaig elbirjak..persze konnyu elkurni, nem kicsit....nagyon.
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #3080 üzenetére
Elmondom neked az a Astra GSI Turbo mitol fekudt ki. Az injektorok nem voltak eleg nagyok, igy a tul nagy overboost-nal nem volt eleg benzin a relaitiv kis injektorok miatt, 100%-n sem tudtak eleget atengedni. Ket uj kovidugo meg 4 uj nagyobb injektor az 120-140kHUF, 200k-bol valoban meg lehet csinal(tat)ni.
Ezt a titan meg karbon dolgot honnan szedted?
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #2990 üzenetére
Ez a CASCO a masik erdekes dolog. Havi 44k(!) + klima es a borbelso. Eloszor azt hittem evente annyi vegulis nem uj auto...na meg ez hogy ebbe szereny 44k-ban a klima es a borbelso az meg nincs is benne, azokkal vmi 60k lenne havonta, igy evente ''csak'' 720k+KGFB lenne biztositas ra.
Hat baz+ ~1.5 ev alatt kifizetnem, ujra az egesz auto arat ujra csak biztositasra...hujek ezek eskuszom.
Egy uj autora joval olcsobb a CASCO, ugyhogy nem ertem a logikat. Miert eri meg nekik kicsengetni egy fel evvel kesobb totalra torott vagy ellopott autora az uj arat, mint egy 8-9 evest kifizetni, mikozben elobbire sokkal kevesebbet szednek be?
''Hol a hajo?''
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
DeadMeat #2978 üzenetére
Es az a szerzodot hol erdekli? Vagy Te azert kicsengetsz dalolva evi x kHUF-t pluszba, hogy masnak esetleg jobb legyen, ha vmit elkurtal? Ha igen, adok egy bankszamlaszamot ahova az ijen felesleges penzedet kuldozgetheted, igerem jo(bb) helyre kerul, mint naluk.
Nekem evi 55kHUF a diffi, ami azert SZVSZ mar kulonbseg.
Egy szar utangyartott lokharitos serulesen 2 honapig szuttyogott egy nem occso kategorias KGFB biztosito, amikor az egyik kedves szomszed beletolatott. Akkor mirol beszelunk?
Nem a biztositokkal van a baj, hanem a lehuzos szervizekkel. Elarulom neked, hogy amikor atvettem az autot az alairaskor lattam a szamlat es 178k-t szamlaztak ki erre, ebbol kapaszkodj meg 12kHUF volt az uj utangyartott lokharito -az is volt rajta, ugyhogy azt fizettek, de elotte en is megerdeklodtem mi mennyi lenne hozza-, a jobb elso doblemezt nem csereltek ki, csak kiegyengettek a horpadasat, ujrafenyeztek a kerekivet ahol serult, meg az uj lokharitot fujtak le telibe az auto szinere. Aztan ezt olyan kivaloan csinaltak meg, hogy a lokosrol 2.5-3 honap mulva darabokban levalt a festes, ugyanis kisporolodott alola az alapozo. Szazhetvennyolcezerert.
Aztan csodalkoznak egyesek, miert annyi a KGFB amennyi, meg miert nem akarnak a biztositok ''csak ugy'' fizetni. Hat ezert.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
DeadMeat #2740 üzenetére
A Tipo kasznija galvanizalt -ennel tertek at erre az eljarasra es hagytak fel a Szovjetuniobol erkezo gyenge minosegu acel felhasznalarsara (ezt a Fiat124<->Lada2101 keresztszerzodes miatt volt)-, ugyhogy a Tipo az csak akkor rohad, ha serult volt es trehanyul csinaltak meg, hasonloan mas galvanizalt kasznis autokhoz.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Dr. Ernő #2633 üzenetére
Ha van eleg benzin a hengerterbe kerult levegohoz, akkor nagy baj nem lehet. Gond akkor van ha elszegenyedik a benzin-levego keverek, na akkor aztan megolvadnak dugok, szelepek, hengerfejtomites...
Teljesitmenyt novelni nem csak a toltonyomas emelesevel lehet, ami valoban igenybeveszi a hengerfejet
Nyilvan egy ijen atepitett autoval nem fog senki 100k km-t elautokazni, nem is az a celja, de alkalomadtan ''odakoszonni'' kivalo.
Persze meg lehet csinalni olyan uzembiztosra is, mint amijen egy gyari cucc, csak az sok-sok ammo
De a gyari setup-k sem alukovidugokbol meg a 4340-s repcsiipari femotvozetbol keszult hajtokarokbol allnak rendszerint, csak a okositott ECU jol vigyaz a motorra. Olcsobb igy. Persze azert van 1-2 olyan erdekes modon filleres dolog, amit okos ECU-vel sem lehet kikerulni, ijen pl a dugohuto olajspriccelo
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Füge007 #2536 üzenetére
Lehet ritkan jarsz palyan
. En 3 hete tobbet is lattam az M7-n...de lehet azok mar motorhibasak voltak, csak 3 henger ment -vagy ketto-, es nem gyoztek volna a belsoben a kiloharminc+ -t
Kihegyeztek? Kik? Az egesz futomu, eroatvitel erosebb, elter a 1.4-s alapmodelletol.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Igen, es akkor jon fuge007, hogy de ez 16 eves es GSI ugyhogy szet van hajtva, mert csak....akkor is, ha tortenetesen total fel lett ujitva a motor, es valoban nem hajtja a juzer
Kicsit olyan ez, mint a minden 3 eves autoban 150-200k km van es punktum, mert a szomszed nemet unokatestverenek cegautoikban annyi szokott lenni.
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
Füge007 #2509 üzenetére
SZVSZ ezt kep alapjan kijelenteni hujeseg. A csilivili kinezetu is lehet halott...
Attol, hogy le van lakva belul -es nyilvan ezert is kerul ennyibe-, meg lehet jo. Forditva: attol, hogy szep, meg nem biztos, hogy jo is. Meg attol hogy vki aranyaron arulja, nem jelnti hogy tenyleg jo is. Egy szonak is szaz a vege meg kell nezni es kesz, occsoe' is lehet jot venni, es dragan is sz@rt, markajelzesektol fuggetlenul ez ervenyes mindenre.
4-500k-er mar hasonlo Vectra-t lehet venni, ami eggyel nagyobb meretu vas.
~1M-ert meg mar csilivili C20LET is van.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #2182 üzenetére
Most nem aze' de a klimakompresszor max a nem_auto, nem_digit klimaknal megy allandoan
.
Generator meg annyi energiat general, ami eppen fogy, plusz ha kell tolti az akku-t, ha nem kell akkor nem, jaro motornal arrol megy a kocsi, nem akkurol.
Elektromos hidroszervo az OK, de nem ujdonsag ez sem.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #2127 üzenetére
Nem csak az a motor volt olyan, pl van meg a Mitshubishi Colt Cyborg 1.6 szivo, valtozo vezerlessel 175lojje (annelkul 145lojje) x<7sec kilora.
Kisertetiesen hasonlo furat-loket meretei vannak, viszont a suritese 11:1
Megint mas kerdes a karakterisztika. A kartalogus adat egy a diagrammrol leolvashato max csucsteljesitmeny ertket adja meg
Pl ujabban az A Corsa-kba szoktak bepakolni egyesek a 2.0 8V (C20NE) motort, sot 2.0 16V (C20XE-t) is... Igazabol belegondolva nem vmi nagy szam, hiszen frutti 115lojjeros gyarilag, es a gyari 1.6 GSi meg 105, azaz ''csak'' 10lojjero diffi, megis eg es fold, a gyari 1.6-s az 9sec korul er kilora, a 2.0-s meg ~7-7.5....az a 10LE lenne az a ~1.5-2sec?
Remelem azt nem kell mondnom, hogy 20-25%-l jobb gyorsulashoz nem ''csak'' ennyi plusz kell.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Dare2Live #1655 üzenetére
80t
A Gigant becenevu V63 az komolyabb cucc, 120t, 6 tengely, mindet kulon motor hajtja (V43-ban ''csak'' 2 motor van). Hivatalos adatnal joval erosebb, fater anno Ganz-Villany-ban dolgozott (jo ~30-35 eve) amikor elkezdtek gyartani. Papiron asszem 5000loeros, de motorok egyenkent 1100-1200LE-t tudnak. Iszonyu mennyisegu vagont elbir huzni. Az elso ket darabon prbalgattak tesztpalyan dolgokat, a 001-s vhol ki is van allitva, jo napszitta fako kek a festese
''A MÁV 1971-ben megbízta a Ganz Villamossági Műveket egy olyan nagyteljesítményű villamosmozdony-típus kifejlesztésével, amely hosszabb távlatban is alkalmas a nagytömegű személy- és tehervonatok továbbítására. 1974-ben elkészült a V63 sorozatú tirisztoros szabályozású villamos mozdony, amelynél a felső vezeték feszültsége rögzített áttételű transzformátoron, tirisztoros hídkapcsolású egyenirányítón keresztül jut a vontatómotorokhoz. A tirisztorok felhasználásával lehetségessé vált a mozdony folyamatos vonóerő és sebességszabályozása. A mozdony fenntartási igénye csökkent, mivel elmaradt a bonyolult szerkezetű feszültségszabályozó A vontatómotorok tirisztoros gyújtásszabályozású gerjesztésével a mezőgyengítés fokozatos. A mozdonyok járműszerkezeti részét a Ganz-MÁVAG gyártotta. A sorozatgyártás 1981-ben kezdődött. A V63,008 pályaszámtól a mozdonyok forgóváza Krupp licencia alapján készült A V63 sorozatú mozdonyból 1974-1988 között 56 darabot állítottak forgalomba.''
hobizoli
[Szerkesztve]
Aktív témák
- Honor 200 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i7-G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Acer Nitro 5 AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 16GB - 512GB SSD+1TB HDD - RTX 3050 - Win11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest