Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ekkold

    Topikgazda

    válasz bacus #16621 üzenetére

    Részben igazad van, de a megoldás is egyszerű. Bárki meghúzhatja a saját belátása szerint ezt a határvonalat, és pl. egyszerűen nem válaszol a szint alatti kérdésre. Sok esetben nem is mikrotikes alapismeret hiányzik, hanem az általános számítógép / IP hálózat alapok. Néha el tudok csodálkozni, amikor valaki kb. nulla ismerettel áll neki hálózatokat konfigurálni, fórumokban kérdez, de amikor választ kap azt sem érti, mert ahhoz is kevés a tudása. Tehát ez a vonal kb, ott lehetne, hogy annyi alapismeret legyen, hogy a kérdező tudjon értelmes kérdést feltenni, és megértse amit válaszolnak neki. Ha ez nincs meg, akkor tényleg felesleges válaszolni, mert nem jut vele előrébb a kérdező.

  • adika4444

    addikt

    válasz bacus #16621 üzenetére

    Többször előjött már, biztos most is fog generálni pár HSZ-t.

    Abban kétségtelenül igazad van, hogy egy alap szintre szükség van ahhoz, hogy az ember fel tudja tenni a megfelelő kérdéseket. Jól emlékszem még, amikor 2019 körül jöttem ide kérdezgetni. Elég hirtelen vásárlás volt a hAP ac^2, de pár nappal a vásárlás után már scripteltem. Szerintem a ROS alapjai - némi hálózati ismeret birtokában - elég hamar elsajátíthatóak, pláne, ha van némi motiváció, én CLI-n kezdtem el használni, azóta is ezt tartom a leghatékonyabbnak.

    Ott van viszont a dolog másik oldala is, amit #16618 Zwodkassy írt. A fórum szerintem is a kölcsönös segítségnyújtásra szolgál alapvetően, de én kicsit tágabban értelmezném ezt a dolgot. Különféle témáknak, eszközöknek meg kérdéseknek eltérő a nehézségi szintje, viszont sose lehet tudni, hogy valaki aki betér egy topicba feltenni egy alap kérdést, nem-e a legnagyobb szaki egy másik topikban. Én hálózatos területen mozgok a fórumon úgy, hogy valamilyen szinten kompetensnek gondolom magam, de járok máshová is kérdezgetni, és jó érzés akár évekkel később olyan nick-eknek ajánlani router-t, megírni, hogy kapcsoltassák ki a DIGI-nél a NAT-ot, akik a megfelelő első használt üzleti notebook kiválasztásához segítettek hozzá, vagy ajánlottak egy jó HDD-t / SSD-t.
    Másik, hogy változó kinek mennyi ideje, meg türelme van a fórumra, vannak azért itt olyanok akik minden 2. kérdésre hihetetlen türelemmel adnak minden részletre kiterjedő választt és olyanok is, akik szintén vágják, de kevesebb idejük / kedvük / motivációjuk van válaszolgatni. Én mindkét oldalon álltam, ha lehet így mondani, elég gyerekként regisztráltam be ide, toltam rendesen a kérdéseket, minden apró lépés sikerélmény volt amivel tudtam válaszolni, aztán ahogy nőtt a tudásom, nőtt a tapasztalatom, úgy csökkent az időm a fórumozásra, így manapság jórészt read-only vagyok, ritkán válaszolok (általában beelőznek), kérdezni is csak akkor kérdezek, ha a lehetőségekhez képest nem boldogulok egyedül, vagy azért mert kimerült minden általam ismert tudásforrás, vagy azért mert időszűkében vagyok. Viszont így is megvan, hogy vannak területek ahová két évben egyszer betévedek. Abszolút nem érdekel, a probléma oldódjon meg, aztán én lépek is onnan. Mindent nem lehet megtanulni, és hálózatos téren is lehet olyan, aki csak a problémát akarja megoldani. Persze értem azt a részt is, hogy egy ilyen szakmaibb jellegű topikban bosszantóak a "hogy kell portot nyitni" szintű kérdések, de az ilyet szerencsére át lehet pörgetni:)

    Na de a lényeg amit ki akartam ebből hozni, hogy szerintem egészében kell ezt nézni, és az újonc jellegű rangokat leszámítva azért bízom benne, hogy a magasabb HSZ-számmal rendelkezők nem csak kérdésekből szedték össze a rangjukat. A nagyon alap kérdésekkel persze sokszor nem lehet mit kezdeni, topikfüggően én is azt gondolom, hogy van azért ahová elkél némi előismeret, mert a hozzá nem értés később súlyosabb problémákat szülhet.

    Nem akarok flame-áradatot indítani ezzel, csak már régóta megfogalmazódott ez bennem, mostanra jutottam el a leírásáig:D

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés