Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Linuxos topikok Összefoglalójának szerkesztése
- Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Milyen mosógépet vegyek?
- Évente csak egyszer látod! 11 11 11 11 11
- Android másképp: Lineage OS és társai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kevo
tag
válasz frame>24 #15992 üzenetére
őrült motorosok - Jó estét! Engedtessék meg, hogy bemutatkozzak: én is egy "őrült motoros" vagyok, mert egy motoros ugye csak idióta lehet, ez köztudott... a sportmotorosok legalábbis mind elmebetegek (így persze én is), ez szintén köztudott. Az a szép, hogy az autósok 90%-a ezen a véleményen van mint Te (remélem tegezhetlek), miközben a motorosok 99%-a kategóriákkal jobb sofőr, mint az autósok, arról nem is beszélve, hogy a KRESZ-t a motorosok döntő többsége megintcsak kategóriákkal jobban tudja, mint a "csak" autós társai. A képekből mellesleg nem kérünk, köszönjük. Érdekesség képpen: a statisztikák szerint (egy jogvédő szervezetnél dolgozótól hallottam) a motoros balesetek kevesebb, mint 10%-a történik a motoros hibájábó és elenyésző a műszaki hiba ia...hogy mi a maradék százalék: autó + kritikán aluli útminőség. Hangsólyozom, nem én találtam ki. Ne az alapján ítélkezetek kedves autósok, hogy van pár idióta motoros (mi sem szeretjük őket, mert ránk is, motorosokra a legveszélyesebbek), mert a motorosok többsége nem újgazdak, agyatlan idióta, hanem felelős emberek, akik keményen dolgoznak, otthon szerető férjek/társak, apák. Mikor csináltam a jogsit elsősorban nem a sebességtől óvtak az oktatók, hanem a rossz utaktól és a figyelmetlen autósoktól...elgondolkodtató
u.i.: nem provokálni akartalak sem Téged, sem pedig mást, csak kicsit védem a "magunkfajtát" is.
Üdv:
Egy "őrült" motoros
[ Szerkesztve ]
-
Kevo
tag
Javíts ki, ha tévedek, de Te biztos nem motorozol...nem mintha ez baj lenne, de hozzászólásod alapján így érzem.
Azért, mert tud motorozni (ami itt annyit jelent, hogy nem taknyol el vele egy sima fékezés közben - na ennél azért egy "picit" többról szól ám a dolog
egyáltalán nem biztos, hogy autót is rendesen tud vezetni - nézd, ha valaki egy két kerekű járművet biztonságosan tud irányítani nagy sebességgel, akkor egy négy kerekűvel nyilván könnyedén elboldogul.
Ugyanez vonatkozik a KRESZ ismeretre is. Miért ismerné jobban - mi a gyakoribb: pl. a motoros nem adja meg az elsőbbséget és "elsodorja" az autót, vagy fordítva?
sok esetben az autós menti meg a motorost a balesettől, ami miatta következett volna be - hát, nem tartom kizártnak, hogy ilyen előfordulhat, de csodákat nem várok. Az autósok 99%-a észre sem veszi a motorosokat.
de tény, hogy a sportmotorosok jelentős része nem tud-nem akar normálisan közlekedni - ez cseppet sem tény, ez sztereotípia, pár idióta miatt nem szabad megítélni az egész motoros társadalmat -
Kevo
tag
válasz Khelben #16001 üzenetére
gy motoros háromszor nagyobb valószínűséggel okoz balesetet, mint egy autós - ez sajnos részint azért van, mert ha egy balesetben egy motoros is jelen van, akkor biztos ő a hibás, ez alap. Na, pont ezért alakult emg az általam említet jogvédő szervezet, aki az ilyen esetekben megdöbbentő aránnyal billenti át a mérleget a motorosok javára és kűzd a hibás sztereotípiák ellen.
És miért nem tartják be? - jogos, a sebesség nagy úr és az embernek könnyen meglódul a keze és igen, lehet lassan menni, de Tedd a szívedre a kezed: Te mindig betartod a 90km/h-t? Miért van olyan, autód, ami 240km/h-val megy? Ne mond, hogy csak azért, mert nagy, kényelmes, stb. Ha egy autóból van 1.5-ös és 2.0-es is, akkor nem hiszem, hogy valaki azért veszi a 2.0at, hogy 90km/h-ig húzzon, mint a rettenet, aztán tempomat Gyanúsan nem, őket mégsem bélyegzik meg. Ennyi erővel Mercedes, BMW, Audi, stb tulajokat is élből le lehetne idiótázni, akárcsak a motorosokat, mégsem teszi senki. Ez miért van így?
-
Kevo
tag
válasz frame>24 #16002 üzenetére
Az hsz napján nyilván azon a "szűk réteg" (remélem tényleg oly kevesen vannak) képviselőitől lettem ideges, akik úgy cikáznak kanyarokon át a saját sávomban is szemből, hogy a figyelmemnek és a reakcióidőmnek nem sok hatása van, ha el találják rontani az ívet - az ilyeneket mi, normális motorosok is utáljuk, ad 1: mert mindenkire veszélyesek, ad 2: mert mindíg az ilyen negatív példa alapján ítélik mem a motoros társadalmat.
Lehet kanyarvadászkodni, de amondó vagyok, lehet azt a saját sávban, ésszel is csináli, csak ahhoz tudni kell motorozni és itt kezdődik a probléma: megveszik kezdésnek az 1000-es sportmotort, rutin nulla, ész szintén és ez veszélyes páros. Amikor olyan motorost látok, aki komoly sportgéppel rövidnadrágban és tangapapucsban motorozik legszívesebben ott helyben lerángatnám a motorjáról és felpofoznám. Az a baj, hogy a motorozás sokak számára nem életstílus, hanem menőzés. Aki pusztán kivagyiságból vesz motort, az nem is igazi motoros és elhihetitek, 99%-ban ők azok az őrültek, akik miatt ilyen negatív kép alakult ki a motorosokról és azért tűnik úgy, mint ha csak ilyenek lennének az utakon, mert a többi, normális motoros közlekedik és ez nem kirívó az autósok számára sem.Mr X: miért is? Kérdezd meg a motorosokat, hogy melyik autósoktól tartanak a legjobban, soroljanak pár márkát és mondjanak néhány jellemzést: ezek a típusok tuti benne lesznek, ők többnyire a versenyzők, akik idegbajt kapnak, ha leelőzik őket (tapsztalat, mentem már pár ezer km-t), néhány másik rettegett "egyed": tuning golfosok, régi autó 100 matricával okos felirattal, stb. Lehetne sorolni. Szóval, miért nem lehet őket is beskatujázni? Többségük sajnos azt kell mondjam rászolgált
[ Szerkesztve ]
-
Kevo
tag
Nagyon sok motoros van, aki azt hiszi, hogy tudja kezelni a gépet, aztán az első váratlan eseménynél derül ki, hogy túlértékelte a képességeit. - sajnos ez így van. Én anno a jogsi megszerzése után kismilliószor mentem el gyakorolni, manőverezgetni elhagyott utakra, tesztelni a fékhatást, hogy veszélyhelyzetben megfelelően tudja reagálni.
Egy szélsőséges példa - elég szélsőséges Aki motorozik, ált rendszeresen autózik is, de persze lehetnek kivételek
Iszonyatos, milyen helyekről tudnak felbukkanni például városban a robogósok. - na ebben teljes mértékben egyetértünk, a frász tör ki néha, mikor a semmiből kirobban egy robogós.
Az, hogy az autós nem veszi észre a motorost, nem elhanyagolható százalékban a motorosnak is köszönhető - a robogó más téma, én leginkább arra próbáltam rávilágítani, hogy ha kicsit jobban figyelnének az autósok akkor nem lenne annyi baleset. Tudod, ami egy autós részéről kis figyelmetlenség és egy karcolás, az a másik fél számára lehet hogy a vég...ebbe nem gondolnak bele az autósok Nem tudom kultiválni, mikor az autósok "brahiból" rám rántják a kormányt, kijönnek elém előzéskor, nem adják meg az elsőbbséget, leduálnak a városban, ha betartom (mert szigorúan betartom) az 50km/h-t, ha direkt besatúznak, mikor előzéskor kicsit közelebb húzodok a szélárnyék miatt és még sorolhatnám. Ezek sajnos nem kirívó esetek, nap, mint nap előfordulnak velem, csaknem minden motorozás alkalmával...de erről sajnos nem ír a média, ez nem hír. Alapvetően nincs közlekedési kultúra hazánkbban, kár szépíteni.
u.i.: újfent hangsúlyoznám, hogy nem kötekedni jöttem a topicba, egész véletlenül néztem be és megakadt a szemem egy hsz-en. Remélem, hogy kultúrát beszélgetést hozhatunk ki a témából, érveket-ellenérveket felsorakozva, pro-kontra
Remélem, hogy egyre több autóst látok majd, akinek ilyen matrica lesz felragasztva a hátsó szélvédőjére és aki mindezt komolyan is gondolja: [link][ Szerkesztve ]
-
Kevo
tag
Úgy értettem, hogy mivel motoros merkekben nem nagyon szeretjük a fent említett autómárkák tulajdonosait az említett okok miatt, mégsem mondjuk, hogy mindegyik idióta...ezt szerettem volna kifejezni, de a lényeg, hogy megértettük egymást.
#16014:: amit erre írtál, arról annyit, hogy bár mindenki így gondolkodna
-
Kevo
tag
válasz Khelben #16019 üzenetére
Választ lásd (#16014)-es hsz-ben, idézem: Én anno a jogsi megszerzése után kismilliószor mentem el gyakorolni, manőverezgetni elhagyott utakra, tesztelni a fékhatást, hogy veszélyhelyzetben megfelelően tudjak reagálni - ergo igen, tisztában vagyok vele és ha már itt tartunk, fékhatás erősebb a motorokon (kivéve spec. sportautókon), de a fékút nem feltétlenül, ez helyzet függő, hisz azért 4 kerék jobban tapad, mint kettő, de optimális útviszonyok esetén a motorral lényegesen rövidebb a fékút és ezt be is kell kalkuláni egy motorosnak, ha megy mögötte valaki. Amúgy megkérdezhetem, miért kérdezted?
u.i.: ha tényleg csak ezért van nagy és erős autód, amit írtál, akkor elismerésem, kevesen vannak, akiket nem részegít meg a sebesség.
dokar: burkolt célzás, hogy inkább oda írogassak? (Amennyiben nem erre kívántál utalni, úgy elnézésedet kérem) Ha igen, akkor nem értelek, mivel érzésem szerint mindvégig kultúrált hangnemben nyilvánítottam véleményt és álltam a motorosok védelmére, másrészt tudtommal nincs kikötve, hogy ez kizárólag autós részleg, de javíts ki, ha tévednék. Amúgy szoktam oda is írogatni, jó a társaság és ha betoppanna egy autós, hogy fúj motorosok, akkor nem küldenénk el...én legalábbis biztos nem.
Snoop-y: Valamint imádok velük játszadozni is - nem tudom, mit értesz ez alatt, de mi nemigen szeretjük az autósok "játszadozását"...abból szoktak lenni a balesetek
Ha elém mászik akkor minimum induljon el rendesen - jogos.
[ Szerkesztve ]
-
Kevo
tag
Átsiklottam a hsz-ed felett, ne haragudj, pedig nagyon jól látod a dolgokat
az autósok (köztük én is) hajlamosabbak nem észrevenni egy védett úton közlekedő motorost, biciklis. Kisebb felület, ami általában jobban beleolvad a környezetébe.
Autósoknak: miután meggyőződött arról, hogy nem jön keresztben autó, kamion, stb, tessék még tovább keresni, nincs biciklis, motoros ? - bár minden autós így vélekedne -
Kevo
tag
válasz Khelben #16024 üzenetére
hisz csak a pedált kell taposni - igen és ha nincs jónéhány "hárombetűs" kütyü az autódban, akkor már el is szálltál Ez kissé sarkallatos kijelentés véleményem szerint.
Nézd, én abból idnulok ki, hogy mikor tavaly ment előttem egy Audi R8 és hirtelen a fékbe taposott, mert a rendőrök egy kanyar után igazoltattak valakit az út szélén mindenféle jelzés nélkül én érdekes módon meg tudtam állni mögötte ugyanazon tempónál (nem volt könnyű, elismerem, pedig megvolt a korrekt követési távolság), pedig annak nagyon nem dobfékei vannak. Egy középkategóriás autóval simán belecsattantam volna az adott tempónál, ebben biztos vagyok. Nézd, lehet az a baj, hogy nekem Swift-em van és azon nincs olyan profi fék, mint gondolom pl. a Te autódon, de az általam vezetett autókhoz képest egy sportmotor féke ég és föld. Én is kérdeeznék egyet: ültél már motoros mögött, ha nagy tempóról egy isteneset kell fékeznie? Ha autóban teszed mindenzt érzed, hogy erősen vinne tovább a lendület...motoron nem egyszer úgy érzed, hogy kiszakad a tüdőd. Nem hinném, hogy egy olyan autó, amelyiken elől van 2 tárcsa-, hátul 2 dobfék (ez a leginkább jellemző az általad említett kategóriára) jobb fékhatással bírna, mint egy motor tized akkor tömeggel és és két tárcsafékkel, ami elől legalább akkora, mint némely autóé, ráadásul dupla, de nem kizárt, hogy tévedek, elismerem, nincsenek megcáfolhatatlan adataim egyik állítás igazának védelmében sem.
Ergo elhiszem, hogy igazad van, és motoron nagyobb a fékút (mondom, az én járműveim esetén ez nagyon nem így van), akkor sem értem, hogy mi végre tetted fel a kérdést? Egy normális motoros tudatában van, hogy mit tud a motor, és adott sebességnél, adott útviszonyok között kb. mekkora fékútra számítson...legalábbis optimális esetben így kéne lennie.[ Szerkesztve ]
-
Kevo
tag
Ajánlanám minden autós figyelmébe az alábbi linket:[link]
Khelben: 9-es pont, nem szentírás, de szerintem kb. ez lehet a helytálló tézis
-
Kevo
tag
nkább azért mert B kategóriás jogsit fűnek-fának adnak
Nagymotorra meg általában már azok mennek akik szeretnek motorozni és ugye akik szeretnek valamit csinálni azok valamennyire általában értenek is hozzá (persze vannak kivételek) - egyetértek, én is hasonló eszemfuttatás alapján mondtam, hogy a motorosok között véleményem szerint több a jó sofőr. Én a magam részéről szigorítanám a jogosítvány feltételeit (kategóriától függetlenül), tudom, radikálisnak hangzik, de elsősroban pszichológiai vizsgálatnak vetnék alá minden jelentkezőt...állítom, a delikvensek fele kihullana rostán
Khelben: nem vitázni akarok, korrekt beszélgetőfélnek tűnsz és elismerem az érveid. Remélem megérted, hogy én a saját példámból és tapasztalatimból indultam ki és ez természetesen hibás is lehet, de hát ilyen az ember Azért szóltam csak hozzá a témához, hogy Ti, autósok talán kicsit más szemmel fogtok ránk, motorosokra tekinteni.
Képzelt el, milyen lehet a milyeünkben lenni. Egy motoros mottója ez kell, hogy legyen, ha élni akar: "Képzeld azt, hogy láthatatlan vagy és még vadásznak is rád és rendkívül defenzíven vezess" - autósként ilyet sosem érzel. motorosként sokszor olyan érzés fog el, mint ha autóban ülve mind a négy oldalról egy-egy nyergesvontató fona közre...remélem érted, mire is gondolok és miért próbálok kiálni olyan elszántan a motorosok védelmében.[ Szerkesztve ]
-
-
Kevo
tag
válasz Sipi16 #16038 üzenetére
Itt feltétel, hogy megfelelj a jeges úton is... - ott kellhet is, mert a viszonyok ezt megkövetelik, de a lényeg, hogy ők már felismerték, hogy a baleseteket megelőzni kell, nem pedig tétlenül szemléni és mutogatni. Lehet, hogy kicsit radikálisak az elgondolásaim a közlekedést illetően, de én pl. bevezetném az alkalmassági tesztvezetést 60 év felett a jogosítvány meghosszabbítása előtt, ideje lenne megreformálni a KRESZ-t is, kigyomláni a sok idejétmúlt szabályt, elősegíteni a motoros közlekedeést, mert szépen gyarapszik a motorosok száma, bicikliutakat építeni, rábírni a rendőröket, hogy segítség a közlekedőket, ne csak bírságoljanak (tisztelet a kivételnek). Ha ezeket elérnénk, én már ennyitől is boldogabb lennék
-
Kevo
tag
Igen, az a baj, hogy a sok alkalmatlan vezető miatt kell sok esetben a végletekik szigorítani és butítani a szabályokat, különben apokalipszis lenne. Két éve mentünk Horvátországba nyaralni, autópálya. stabil 140 körül, hogy ne toljanak le. a sok idióta tép el mellettünk minimum 160-al, mert a gázt mindenki tudja ugye nyomni. Az egyik alagútból kiérve rettenetes felhőszakadásba szaladtunk bele, de így is tudtam tartani egy átlag 100-as tempót biztonságosan és a legjobb, hogy sorra visszaelőztem azokat a "versenyzőket", akik nemrég haladtak el mellettem...tanulság: száraz úton merik nyomni neki, mint az idióta, de amint kevésbé ideálisak a feltételek beáll a majré és 60-al tötyögtek, jelzem autópályán...A kedvecem még az, ha motorral megyek a városban (szigorúan betartom a megengedett sebességet) nem egy autós ledudál, villogtat, stb. Számtalanszor előfordult már, hogy a városból kivezető kb. 2 km-es szakaszon végig a s*ggemben volt az autós, dudált, villlogtatott, stb. Mikor elhagytuk a lakott terület táblát gondolta, hogy akkor gyorsan be is előz...na itt eldurrant az agyam, húztam egy finom gázt és rendesen állva hagytam. Nem értem, hogy egyes autósok miért akarnak veresenyezni motorosokkal A legjobb, hogy általában nem azok kezdenek jampizni, akiknek komoly erőgép van a fenekük alatt (azok félreindexelnek és jelzik, hogy menjek csak), hanem akik sima széra autóval cruisolnak...érthetetlen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- RPI 4 és 5 Service: komplett gépek (2, 4 és 8 GB RAM) összeállítása, alkatrészek
- AKCIÓ! HP ProDesk 600 G5 SFF számítógép, CPU: i7-9700, 16 GB RAM, 512GB SSD, Win10/11 PRO, telepítve
- 31.5" 2K QHD AORUS FI32Q G-Sync Super Speed (SS) IPS Panel 170Hz HDR400 + HLG Valós 1ms Garancia
- Hibátlan Lenovo Thinkpad X270 (I7-7500U, 16GB/256GB, 12,5 FHD) eladó!
- -50% Bontatlan Lenovo Yoga Slim 7i Pro Prémium Fémházas Ultrabook 14" i5-1240P 16/512 2,2K
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest