Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  Kötött pálya

Hozzászólások

(#19) zolee5016


zolee5016
őstag

M28 A31
A MÁV M28 sorozat egy magyar gyártású dízel tolatómozdony sorozat. Beceneve „Mazsola”.
Története
A típus eredeti MÁV sorozatszáma M275 volt, amit később M28-ra módosítottak. A mozdonyokat a MÁVAG tervei alapján 1955-től kezdte gyártani a győri Magyar Vagon- és Gépgyár, Rába M 030 majd 1957-től M 033 típusjelzéssel. Az első típusjelzéssel készült mozdonyok mechanikus erőátvitelűek és a sorozaton belül az ezres pályaszám csoportba vannak sorolva. A második típus hidromechanikus erőátvitelű mozdonyai a kétezres pályaszám csoportba kerültek. A MÁV számára 24 mechanikus (M28 1001–1024) és 10 hidraulikus (M28 2001–2010) meghajtású mozdony készült. Manapság már csak a mozdonyok fűtőházon belüli, illetve személykocsik javítóműhelyi mozgatása a feladatuk (mivel a MÁV-nál a fordítókorongok és a javítócsarnokok nincsenek ellátva felkapcsolható felsővezetékkel), de mivel megjelenésükkor szinte az egyedüli dízelmozdonyok voltak a hazai vasutakon (rajtuk kívül csak egyedi mozdonyok voltak, például M30 sorozatúak), így a gőzmozdonyhoz képest egyszerűbb üzemük miatt sok helyütt szívesen alkalmazták őket, ahol teljesítményük elégséges volt. Dolgoztak állomási tartalékként, továbbítottak kisebb tolatós tehervonatokat, és egyes vonalakon, így a Cegléd–Hantháza-vasútvonalon is, egy ideig rendszeresen továbbítottak személyszállító vonatokat.
M28 1001–1024
M28 2001–2010 Általános adatok Gyártó Rába, Győr Gyártásban 1955–1959 Darabszám M28.1: 14
M28.Műszaki adatok Tengelyelrendezés B Nyomtávolság 1 435 mm Hajtókerék-átmérő 950 mm Teljesítmény Névleges Ganz VI. JaR 135: 95,5 kW
későbbi Rába–MAN D 2156 HM 6: 147 kW Engedélyezett legnagyobb sebesség mechanikus: 30 km/h
hidraulikus, tolató fokozatban: 30 km/h
hidraulikus, vonali fokozatban: 50 km/h Ütközők közötti hossz 8 030 mm Magasság 3 463 mm Szélesség 3 150 mm Teljes tengelytávolság 3 560 mm Szolgálati tömeg 19 t Erőátvitel M28.1: mechanikus
M28.2: hidraulikus Erőátvitel M28.1: mechanikus
M28.2: hidraulikus Motorkocsi/Motormozdony-vontatás Névleges fordulatszám Rába–MAN: 2 200 min-1
Az ugyanilyen szerkezetű iparvasúti járművek sorozat jele A21.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  Kötött pálya
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.