Hirdetés

2024. május 30., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#12247) DigitXT válasza Dave™ (#12244) üzenetére


DigitXT
félisten

Hangyafasznyit vastagabb egy autógumi futófelülete... Az a tüske, amit
az észre sem vesz, egy rollerkereket simán átszúr... Az első utamom én
is beszoptam egy szúrt defektet. Aztán megint. (Nagyon kényelmes tud
lenni a fújt kerék, de ugyanakkora szívás, ha defektet kapsz: nyilván egy
vastagabb tubeless gumi jobban bírja, de az azért jóval ritkább rolleren.)

Törekedni kell rá, ha lehet, meg van ugye a slime, aztán vagy segít, vagy
nem. Mindenesetre árulkodó, roller szerviz statisztika, hogy a legtöbbet
javított roller az M365 (egyik legnépszerűbb típus), legtöbb hiba: defekt.

Ui: egy csomó defekt becsípődés/kidörzsölődés miatt van, ezeket ugye
a tubeless alapból lekezeli, hiszen nincs benne tömlő, fel se merül.:R
Megelőzni meg úgy szokták, hogy nagyon keményre fújják, amikor már
nem sok különbség marad a tömör gumihoz képest, főleg, ha légcellás.

Ha már pneumatikus, megéri a tubeless. Pont a fentiek miatt nem kell
kőkeményre fújni, durrdefekt veszélye sincs. Azért rugózás jó mellette:
rugózatlan tömör gumi a legszarabb = abszolút nem ajánlott Xiaomira.
(Tönkreteszi az akkut meg szétrázza a csavarokat, a vesekövedet stb.)

[ Szerkesztve ]

(#14941) DigitXT válasza Vicoo (#14935) üzenetére


DigitXT
félisten

A tömör gumi lesz a probléma, elég szarul tud gurulni, mintha lapos
gumival közlekednél: a hangja is arra hajaz, mert deformálódik.:R
Van olyan tömör gumi, ami nem ilyen, de ez a lyukacsos szerkezet...
(Nekem is többet fogyasztott anno, tehát kényelem vs. melegedés...
A megoldás végül a légcellás "Raptor" gumi lett, kényelmes is volt, s
jól is gurult. Viszont mert 200x60 alig fért be villába/reszelni kellett.)

(#17777) DigitXT válasza Peaceliker (#17773) üzenetére


DigitXT
félisten

Tömör gumi és tömör gumi között is van különbség: attól, hogy nem tapad,
nem feltétlen azért, mert nem deformálódik, és jól gurul. Lehet, egyszerűen
annyira szar anyagból van. Én már jártam így "nagyon kínai" tömör gumival.

Amúgy meg, amit a Xiaomikra szoktak felrakni az ilyen rácsos szerkezetű:
nem tudom mennyire tapad, de a szerkezete miatt biztosan deformálódik*,
így a fogyasztás több vele, mint egy keményre fújt pneumatikus gumival.:K
Olyan, mintha lapos gumin közlekednél: Kugoo S1-nél a Pro kereke ilyen...
Kényelmesebb vmivel. De mérhetően többet zabál vele, nincs mit szépíteni.
(Ilyen szempontból a 200x60-as gumi volt a legjobb, légcellás belsővel...:D)

*: épp az a cél, hogy valamennyire helyettesítse a rugózás teljes hiányát...

(#18685) DigitXT válasza st6969 (#18684) üzenetére


DigitXT
félisten

Tömlő nélküli, azaz tubeless. Attól még a rugózását bizony levegő biztosítja.:K
Az a zseléréteg tök okos dolog, mert kisebb szúrásokat rögtön betöm, így lesz
a gumi defekttűrő. Azaz átmegy rajta a tüske, külső sérülést okoz, ám gyorsan
regenerálódik, így ha szerencséd van, adott esetben észre sem veszed, mi volt.
(Mivel belső nincs, durrdefektet nem igazán lehet vele kapni = biztonságosabb.)

Nyilván a tömör gumi a legbiztonságosabb. De azt nem defekttűrőnek hívják.:N
És amúgy a komfort egy igazi tömör gumi borzalmas: ha már légcellás, az vmi
javulást jelent (van olyan gumi, ami egész kellemesen gurul, főleg jó aszfalton),
de annyira "sima" sose lesz, mint egy rendes levegős gumi. Normális mintával.
(Egy rücskös terepgumi aszfalton azért tud érdekes hangokat kiadni magából.)

Szerk: összefoglalva a defekttűrő gumival defekt lehetséges, csak ritkább.:R

[ Szerkesztve ]

(#19149) DigitXT válasza Reggie0 (#19148) üzenetére


DigitXT
félisten

Ez így van. Ez is egy kompromisszum. Ezért is szerettem az S1-et, amíg szét
nem hullott.:D Különösen, amikor már légcellás tömör gumi volt raja ("Raptor").
Btw. egy E-Twow is elég hasonló konstrukció (légcellás cucc), nem véletlen volt
anno az alap a sima S1-en, hogy dobd le a gyári műanyag(hatású), kereket, és
vegyél rá egy E-Twow hátsót. Egyetlen probléma volt, hogy 15K az nagyon sok,
ha az egész roller alig 80K körül volt kapható. Ja és kifogyott a forgalmazó is.:D
(Mert az életben nem adott el annyi E-Twow rollert, mint ahányan S1-et akartak
vele feltuningolni. Onnan tudom, hogy én is akartam venni, de aztán nem jutott.)

[ Szerkesztve ]

(#20075) generatoros válasza Casseius (#20060) üzenetére


generatoros
tag

a légcellás gumik és a lengőkarok együttesen nem olyan rossz. egy hete sincs, hogy vettem a kisebb booster változatot, nekem tetszik. ugratni crossozni ez nem igazán jó, de napi 4-5 -10 km-re nekem nagyon bejön egyelőre.

(#20271) generatoros válasza DGery (#20263) üzenetére


generatoros
tag

a hátsó rugózást tudod a testsúlyodhoz állitani. A gumi pedig nem igazán tömör, hanem légcellás, ami azért sokkal jobban kiegyenlíti a kisebb egyenetlenségeket. Szerintem a pálcika kategória legjobbja a maga 700w teljesítményével a booster ES is 500w-os. Szerintem túlzóak az elvárások , ha egy 26-os bringával átmegyek egy villanykábelen azt is megérzem.

(#20281) DGery válasza generatoros (#20271) üzenetére


DGery
aktív tag

A rugózást elfogadom, hogy állítható, mint írtam is nem saját a roller, és mivel többen használjuk, nem akartam állítgatni.
A gumi viszont akárhogy vesszük nem fújható, és még ha légcellás is aminek a full tömörnél picit nagyobb az elnyelése még mindég jóval keményebb egy felfújhatónál, még ha az tényleg fel is van fújva és nem laposan jár vele az ember.
És mint meg is írtam, nem tudtam, hogy állítható, így simán benne van, hogy az ember a saját testtömegéhez hangolja. Viszonyítási alapom itt is a Mi3 volt, ugyan ott közlekedtem vele, stb, de összességében nem éreztem a fentiek miatt fenenagy különbséget nem éreztem... És nem mondanám, hogy baromi magasak lettek volna az elvárásaim, de nem vártam, hogy ennyire durván szétrázza a lábaim. Ennyi

A teljesítményére pedig nem volt rossz szavam, de az a 700W valójában 500W, 700-at csak csúcsban tud. Ilyen elven a Mi3 is 600W-os és nem 300...

by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W

(#20297) generatoros válasza DGery (#20281) üzenetére


generatoros
tag

Ne érts félre, nem akarom kétségbe vonni az észlelésed. Csupán arról van szó, hogy 3 hete használom az etwow boostes es-t, engem nem rázott még szét kb 200 km-t gurultam vele. Xiaomi felfújhatóssal is mentem előtte , szerintem, ha fel van rendesen fújva, akkor azzal is érezni mindent. Térköves járdán egyik sem rázott. véleményem szerint a légcellás gumi a rugozással együtt felér a tömlőssel, eddigi észlelésem alapján. a nagyobb etwow-ot úgy hirdetik 700w-os azt nem ismerem, de miért trükköznének? Lehet van olyan leírás róla , hogy csak csúcsra járatva tudja a 700 w-ot én ezt idáig nem láttam, de ettől még bőven igaz lehet. Én kezdőként nagyonmegnézem hol járok vele , az ugratás meg egyéb szórakozás nálam szóba sem jön. Azt is megérhetem, hogy párszáz vagy 1000 km után kikopnak benne dolgok és ez is úgy fog rázni mint a 220V.

(#20517) DigitXT válasza ggeleven (#20516) üzenetére


DigitXT
félisten

Otthoni javítása/karbantartása mennyire macera ezeknek a gépeknek?
Simán megoldod: ami extra nehezítés, hogy a pneumatikus gumi defekt
esetén általában nem túl könnyen varázsolható le/fel a felniről/felnire.:DDD
A tömör gumi meg a lelkedet is kirázza, rossz úton, felfüggesztés nélkül.
A légcellás gumi + valami rugózás egész jó kompromisszum tud lenni.:D

Elektronikai hibát meg ilyen kábel javítás szinten lehet könnyen javítani.
Ha a vezérlő sül meg, forrasztós, de jó arányban menthetők (FET csere).
Illetve az akku annyiban speciális, hogy ponthegesztő kell, ha törik.:R

Minden más ha nem javítható, akkor alkatrészként lehet cserélni. Motor
nem szokott elromlani, maximum az ázást nem szereti: gyári rolleren ha
tönkre tudod tenni, akkor valamit elkottáztak a gyárban... Tuning ölheti.

Gázkar hiba mondjuk egy hall szenzor csere. Vagy akár komplett csere...
Adott esetben megéri javítgatni pl. ha "nagyon kínai" gyárilag, és emiatt
nagy a gázkar holtjátéka. (Egy példa: eredeti SS49E-vel sokkal nagyobb
tartományban használható a félmarkolatos gázkar, jobb a gázreakció.:K)

Szerk: kijelző szokott még beázni bizonyos modelleken. Olyankor megáll
a versenytechnika, mivel általában a sebesség + egyebek kijelzésén felül
más szerepet is betölt, pl. gázkar jel előállítása, kommunikál a vezérlővel.
(Ennek következtében jellemzően nem lehet bármit bármivel kombinálni,
sőt, maximum az univerzális, utángyártott cuccok csereszabatosak. Azok
se mindig. Szóval nagyon kínai roller esetén lehet drága egy kijelző halál,
ha nem kapsz hozzá megfelelőt: lehet cserélni a vezérlőt is rögtön mellé.)

[ Szerkesztve ]

(#20611) PociAti válasza maxxenergie (#20609) üzenetére


PociAti
senior tag

A defekttől való rettegés trehány / rendkívül szerencsétlen emberek által irreálisan fel van nagyítva.

Rengetegen vagyunk, akik pár ezer km-t beletettünk a rollerünkbe defekt nélkül. Ez leginkább csak egy dolgon múlott: rendszeresen (nagyjából havonta) ellenőrizzük a gumi nyomást, és nem engedjük hogy lapos legyen a kerék. (Nagyon jó akkus pumpákat lehet kapni.)
Illetve nem voltunk ritka szerencsétlenek, hogy egy szögbe, vagy más speciálisan hegyes tárgyba rossz szögből belemenjünk. Normális abroncs márkánál anyaghiba, pl. kirepedés nem szokott előfordulni.

A tömör gumi (legyen az légcellás, vagy bármilyen felépítésű) ront a roller hatótávján, de ami még fontosabb, rengeteget ront a rollerezés élvezeti értékén. Tehát hiába van olyan rollered, ami amúgy működik, de sokkal kevésbé van kedved használni, mert lengéscsillapítás hiányában kirázza a lelkedet. Fáj minden kátyú.

Árukereső és Sencor.
163 vélemény van. Abból nem tudom mennyi magyar, mert sok közülük szlovák, bolgár, csak le lett fordítva. (De nincs ezzel baj).
Viszont szinte az összes értékelés a vásárlást követő 1-2 hétben történhetett. Például:
"A termék kiválasztásának fő szempontjai: Ár
Előnyök: Olcsó
Hátrányok: Nincs"

Ebből még nem derül ki, milyen volt 1 év alatt 1.000, vagy akár 2.000 km-t beletenni. Pedig az hasznos lenne, az "olcsónak" tűnő árról csak később derül ki mennyire jól lett elköltve az az összeg. A hosszú távú elégedett beszámolók tömegei hiányoznak a fórumokról. De nagyon!

(#21703) PociAti válasza ridiculous (#21699) üzenetére


PociAti
senior tag

A magyar termékoldalt vettem alapul:
https://okai.hu/termek/okai-neon-fekete/.
Vagy hanyag fordítás / hanyag adatfeltöltés eredménye, vagy különböző verziók vannak belőle:
"Kerekek
A 8,5″ pneumatikus kerekek megfelelő lengéscsillapítást biztosítanak a göröngyösebb utakon is."

Többesszámból az következne, hogy az első és hátsó is az.

paraméterek alapján valószínűleg ez a termék lenne az:
https://eu.okai.co/pages/neon-ultimate-portable-scooter-okai-folding-e-scooter
Itt pedig ezt írják:
"Wheels:
Front Wheel: Pneumatic tire
Rear Wheel: Solid honeycomb tire"

Én amennyire rossz megoldásnak tartom a tömör gumit, legyen az bármilyen méhsejt vagy légcellás szerkezetű, valószínűleg elkerülném.
Pneumatikusról tömörre áttérni kisebb macera, mint fordítva, mert akkor a szelep helyét is ki kellene alakítani, és talán az egész felni pereme se megfelelő kialakítású.

(#22024) DigitXT válasza polo493 (#22023) üzenetére


DigitXT
félisten

Tömlő nélküli ≠ tömör gumi: amit a képen látsz ugrálni, az is levegős.:D
Csak nincs benne belső (alias tömlő), tehát nem tud a belső kilyukadni.
Ettől függetlenül nem defekt biztos ez sem, ha valami átszúrja, kakukk.

Nagy előnye, hogy kisebb nyomáson is biztonsággal használható.:R
Szerk: tömör gumit nem tudsz semmilyen nyomásra fújni, azért tömör.
Azok közt egy fokkal jobb a légcellás, ami még mindig "tömör jellegű",
de a belső felépítése okán kényelmesebb + jobban tapad, mint a sima.

[ Szerkesztve ]

(#22027) polo493 válasza DigitXT (#22024) üzenetére


polo493
tag

:D azt hittem full tömör vagy kombinált lukkal teli,légcellást kipróbálnám majd ha elkopik ami rajta van :) már kinéztem 10e ft

[ Szerkesztve ]

(#23085) DigitXT válasza tutis (#23084) üzenetére


DigitXT
félisten

Ezek nem minőségi jellemzők.:N Alapvetően két nagy család van, a tömör, és a pneumatikus (felfújható). Előbbi előnye, hogy abszolút defektmentes, hátránya, hogy a rugózáshoz vajmi keveset tesz hozzá... És általában kicsit keményebb anyagból is van, mint a felfújhatós társak, kevésbé tapad jól.:K Utóbbi előnye, hogy (a felfüggesztés részeként) rugózást ad a kereknek, emiatt kényelmesebb, csendesebb vele a roller. Van sajna mikor más rugózás nincs is a rolleren.:))

A méhsejtes, tömlős, stb. már alfajok, ha úgy tetszik... Előbbi a tömör gumi kényelmesebb verziója: kicsit meg van lyuggatva, ezért jobban deformálódik a teljesen tömörnél, tehát kicsit kényelmesebben gurul. Cserébe nagyobb a gördülési ellenállása, kisebb lesz a végsebességed, és növeli a fogyasztást is...:(

Utóbbi a felfújható két nagy típusának egyike...:K 1) tömlős 2) tömlő nélküli Ahogy az ánglius mondja: tube type, vagy tubeless. Előbbit a hagyományos biciklikről mindenki ismeri (gyerek korában valószínűleg szerelt is ilyeneket). Utóbbi viszont modernebb kerékpárokon terjedt, ill. a gépjárműveken szinte egyeduralkodó (bizonyos motorkerékpárokon létezik tömlős megoldás manapság is).

A tömlős megoldás előnye a könnyebb szerelhetőség ill. a házi javíthatóság.:K A szétszedhető felnit pár alap szerszámmal szét lehet szedni a lyukas tömlő megfoltozható, vagy olcsón kicserélhető egy újra. Összerakod és örülsz is... Hátránya, hogy többféle defektet össze lehet vele szedni, és a guminyomást mindig nagyon kell figyelni (épp ezek miatt): egy kicsit lapos kerékben már a kidörzsölődés is defekthez vezethet, de egy padka is meg tudja úgy csípni a belső gumit, hogy aztán ereszt. Illetve durrdefekt is előfordulhat vele, sajnos!

Tömlő nélkül ezeket el lehet felejteni, cserébe akár egy felni sérülés miatt ún. lassú defektet simán be lehet szívni: olyankor szoktak (ideiglenesen) berakni tömlőt egy alapvetően tömlő nélküli kerékbe, amíg a felni nincs kijavítva.:R (A házi szerelhetősége is kérdéses, mert légtömör felnire van szükség, tehát szétszedhetős felniverziók nagyjából kiesnek, külön tömítés nélkül felejtősek, ha viszont nem szétszedhető a felni, akkor erőlködni kell a gumival. Ha satud van otthon, akkor meg lehet fogni a kereket, s nem akkora para, de ha nincs, akkor hosszadalmas szopakodás lehet mire felkerül a gumi.:D És ha kicsit is bénázol, a felni peremét is össze lehet baszni, tehát egy peremtömítő paszta is jó, ha van a polcon. Akkor nagyobb eséllyel nem fog elszökni a levegő...;])

A zselés/önjavító az egy és ugyanaz... A tubeless gumiköpenyek egy verziója, ahol a szúrt sérülést a gumi belsejére felhordott zselés réteg befedi. Ezáltal a defekt nem tart semeddig sem, észre sem veszed a tüskét. Tehát önjavító.:DDD Nyilván egy nagy marék jancsiszögön ez sem segít, vagy egy nagyobb vágott sérülést sem fog megjavítani, de kisebb problémákat simán el tud fedni.:R

Minőségi sorrendet bizonyos konkrét szempontok alapján lehetne felállítani.:K Kényelmi szempontból (csendes futás ill. kevésbé rázós utazás) a tömör gumi akármelyik típusa a sor végén kullog. De sorban: tömör, méhsejtes, légcellás. A legutóbbit még ne említettem, ez olyan tömör gumi, amibe vannak levegős részek, amelyek nem felfújhatók: egyszerűen úgy készült a gumi.:D Belül van mélyen, a defektmentességet nem befolyásolja, de a kényelemhez sokat ad...

Ugyanezen szempontok a felfújható kerekekre csak úgy alkalmazhatók, hogy tudjuk, hogy a tömlős kereket nem lehet alacsony nyomáson használni, pedig alacsonyabb nyomáson többet segít a rugózásban, így kényelmesebb lehet... Egyesek szerint egy kő keményre fújt tömlős gumi semmivel sem jobb, mint a tömör gumi, ha kényelemről van szó. Tehát tömlős, és tömlő nélküli a sorrend. A zselés önjavító réteg hasznos plusz, mondhatni extra biztonságot jelent.:R Viszont ha már biztonság, akkor fontos, hogy mennyire tapadnak a gumik jól? Ez leginkább a gumi anyagán múlik, aztán a mintáján... A legjobb a PMT, ami valódi gumi, radiál kialakításban, nagyon jól tapad, tök jól gurul, rohadt drága. Ezeknél van slick, a legjobb tapadásért, ami viszont utcára baromság, mert a legkisebb eső után is úgy csúszik, mint az állat, lévén a vízelvezetése nulla.:DDD

Ui: én az olasz vason méhsejtes tömör gumiról váltottam tömlős radiálra.:R Lehetne tömlő nélkül használni, de szétszedhető a hátsó felni, az elsőnél meg a szelepet nem tudtam behúzni. Valószínűleg kisebb rajta a lyuk, mint kéne... Az eredmény: a gyári 25 km/h helyett ma 64 km/h-ig meghúzattam, stabil lett, és kényelmes. Relatív. Nyilván nem éri meg egy 120K-s rollerre 60K-ért gumit venni, de ha eltekintünk az ártól, akkor természetesen mindenkinek ajánlott.:DDD

Szerk: felfújható kerékről tömörre visszalépni ritkán szoktak... Általában elég speciális ok miatt, ha mégis. Nevezetesen a defektmentesség kérdése.:R Futárnál láttam tömör gumis Xiaomit: neki nem éri meg a kényelem, hiszen a munkaeszközén egy defekt nagyobb problémákat okoz. Általában azért nem teljesen szabad a gumiválasztás, adott felni van a rolleren, ami behatárolja... (Ha nem oldható meg a szelep kivezetés, akkor nem tudod a tömör gumit az adott keréken lecserélni. Tipikusan olcsóbb rollerek motorjai ilyenek, sajnos.)

Szerk2: egy tubeless gumi, ha nincs benne önjavító réteg, szúrt sérülés után csak speciális előkészítéssel javítható... a közismert "kukacolás" nem igazán tartós megoldás, vagyis két keréken nem is ajánlott. (Út mentén elfogadható, de a rendes javításhoz a kereket le kell szerelni, gumit le, utána megkezelni.) Ideiglenes megoldás lehet itt is, hogy akkor kerül bele egy belső, amivel csak egy a baj: ki kell venni a szelepet, ami általában a szelep roncsolásával jár.:D Szóval mint írtam, nem teljesen szabadon választott, hogy mikor mit raksz fel!

Szerk3: a tubless házi szerelhetőségéhez adalék: kompresszor ajánlott hozzá. Mármint rendes nagy, ami nagy nyomással nagyobb levegő mennyiséget tud mozgatni, kvázi rá tudja "robbantani" a gumit a felnire. Ha ilyen nincs, akkor elég nehéz tud lenni a helyére kényszeríteni a gumit. Amíg nincs a helyén, nem tömít, de csak a légnyomás rakná a helyére, ha tömítene. Tiszta 22-es csapdája. Láttam Xiaomi akkus kompresszorral szerencsétlenkedni YT*on embereket: az erre nem jó. Azzal akkor fújod fel, ha alapvetően a helyén van, és még van benne minimális nyomás.:))

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.