- eBay-es kütyük kis pénzért
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
stoneradamf
csendes tag
válasz
danielblack #2902 üzenetére
Biztos h nem de azért köszi
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz
danielblack #2783 üzenetére
Nem, nem. A reptéri képek közül egy sem a nyíregyházi reptéren készült, sőtt tudomásom szerint itt az CA soha nem ugrott, bár ennek utána nézek (kérdezek).
Anno... 60,-70,-80-as években, mikor még folyt un. honvédelmi előképzés, az MHS, majd MHSz repülőklubjaiban, itt a repülőtéren volt a gyakorlati képzés, szinte egész nyáron. Több turnusban, "benn lakással", több héten keresztül. Ja, és az ötvenes évek elejétől, a hatvanas évek közepéig, napi 2 géppel (LI-2) menetrendszerű repülőjárat volt itt. Amire én emlékszem, az ugratások először LI-2-ből, majd AN-2-ből, és nagyon-nagyon ritkán valamilyen MI helikopterből történt, de az honvédségi volt. Egyes repülőnapokon volt ugrás szintén katonai AN...(sajnos a tipusra már nem emlékszem)-ből, és egy alkalommal nagy magasságból egy IL-14, vagy 18-asból. Ez azt hiszem ma is rekord. A nyíregyházi Kovács György hajtotta végre közel 10000m magasságból, oxigén maszkban. A katonai gépek Szolnokon, az IL pedig Ferihegyen szállt fel, mivel a nyíregyi reptér ekkora gépek fogadására alkalmatlan volt, s talán ma is az.
A 70-s évek közepétől, kb 10-12 éven keresztül intenziv pilóta képzés folyt az MG. Főiskolán. A gyakorlati oktatás AN-2-s gépekkel történt. Volt éjszakai kiképzés is4 Ekkor készültek a rádiónavigációs eszközök (NDB és VOR) fénytechnika, és 600m beton pálya, melyet pár éve 1000m-re hosszabbítottak. Új torony is készült, valamint, az épületeket is felújították. A reptér "előlépett" nyílvános, határnyitással rendelkező közforgalmú reptérré. Az oktatás is kevebb létszámmal történik, és csak kis gépekkel (ZLIN, PIPER, CESSNA). Jelenleg is elég aktiv "amatőr" élet folyik a füves pályán is. Motorosok,vitorlázók, gyalog és motorossárkányok, valamint hőlégballonosok, és az ejtőernyősök. Az ugrások általában AN-2-ből történnek, de nyaranta megjelennek a bérelt L-410, és L-412-ek is.
A pálya tájolása: 18/36, azaz Észak-Dél. A GE-n kiválóan látható minden.
-d- -
buldog-bódog
csendes tag
válasz
danielblack #2773 üzenetére
Szia, mint a 2769.hsz.-ben írtam, Váczi Mihály utca 41.sz. Ma INKUBÁTORHÁZ.
Úgy is mondhatnám, a Kert utcai ÖMV kút után ( a városból kifelé ) balra fordúlsz, és ennek mégy neki. :-) -
roki0313
csendes tag
válasz
danielblack #2742 üzenetére
nem az a hely keszthely és várvölgy között volt
-
leibigabi
csendes tag
válasz
danielblack #2753 üzenetére
"Az kemény! A Specnaz az nem a ruszki különleges erők?"
De. Van respektjük az biztos
-
leibigabi
csendes tag
válasz
danielblack #2740 üzenetére
"Viszont találtam Várvölgytől észak-nyugatra, a Rezi vár környékén egy volt kiképző központot,"
Nem tudom, hogy pontosan oda-e, de a környékre (is) jártak hegyi kiképzésre a Déli Hadseregcsoport alá vezényelt 75. Specnaz Zászlóalj katonái...
-
roki0313
csendes tag
válasz
danielblack #2740 üzenetére
igen a két hegy közé volt kifeszítve egy drótkötél és azon csúsztak át a kiképzés alatt.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz
danielblack #2661 üzenetére
Szia!
A Guszev (ma, ugye Huszár lakótelep) nem mindig volt ilyen fertő. A 60-s években alakították át az egykori (KuK) huszár laktanyát lakásokká, és sokáig vezető személyek kaptak itt lakásokat. Az új lakótelepek (először az Északi ltp., a Jósa-Város, majd a MÁV állomás környéke, és legvégül Örökösföld) elszívták innen a lakókat. Az üres lakásokat először önkényesen - megjegyzem, minden következmény nélkül - elfoglalták a cigányok.
Majd a város, mivel nem tudott, és nem is akart mást tenni, mondhatnám azt is lemondott róla, nem foglalkozott az "önkéntesekkel", sőtt már ő költöztette oda a belvárosból, a szanálások miatt fedélnélkülivé vált fekákat. Ha elég idős vagy, emlékezned kell, hogy az egész belváros (volt) polgári házait szinte kivétel nélkül ezek a szorgos emberek lakták.
Nos, mikor még a Központi Híradó Szertár (Bottyán János laktanya) "odaköltözött", mondhatnám úgy is, hogy ez a város előkelő helyének számított.Ha a városban, és környékén többre is kíváncsi vagy, írj a címemre egy telefonszámot, és megbeszélhetünk egy találkozót!
-d-
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz
danielblack #2653 üzenetére
Szia!
A Bottyán. (Volt Hírszertár, a Guszevben).
-d-
-
Elena
csendes tag
válasz
danielblack #2423 üzenetére
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_reporting_names_for_surface-to-air_missiles
SAM-ok listája, névre kattintva pedig részletes leírás. Mondjuk angolul van, de a számok elég világosan beszélnek
-
ócskás
aktív tag
válasz
danielblack #2431 üzenetére
Nyíregy-hez az egykori Borsodi tűzrendszer tüzelőállásai vannak relatíve közel:
-Tardona 48°10'07.38"N 20°30'59.19"E
-Cserépfalu 47°55'21.27"N 20°32'37.99"E
-Szakáld 47°56'07.74"N 20°55'22.01"E -
ócskás
aktív tag
válasz
danielblack #2423 üzenetére
Sz-75 Dvina: 8-35 km
Sz-75 Volhov: 8-43km
Sz-125: 6-25km
Sz-200 Vega: 17-240km
Ezek persze elméleti adatok. -
ócskás
aktív tag
válasz
danielblack #2401 üzenetére
"Nemtudom most hirtelen, hogy Dvina vagy Volhov lőtte le"
Se Dvina se Volhov. Sz-125 Nyeva volt. Dvinával F.G.Powers-t szólították le Szverdlovsz közelében.
35 BMP-t meg 77 T-72-őt... Szerintem simán lehetne különféle eszközöket gyártani ezeknek az eszközöknek az alapjára, pl speciális vontatók, önjáró tarackok...
Lehetne/lehetett volna, de minek? Spec vontatónak, munkagépnek,darunak vagy bármi más 'istencsapásának" átalakítani sem lett volna olcsó, az üzemeltetésük viszont határozottan gazdaságtalan lenne/lett volna. Önjáró lövegnek ott vana 2Sz1 Szegfű -ettől jobbat, megbízhatóbbat olcsóbban nem tudtunk volna ezekből retkelni. Hasznosabb lenne kb 1/3-át hadrendben tartani, a maradék 2/3-ot viszont alkatrészeire bontva lekonzerválni (a bontott és felújított alkatrészekkel évtizedekig ellennénk -hamár az oroszoktól politikai okok miatt nem vásárolunk semmit)Teljesen igaza van Boeing kollégának, ezt a témát szvsz inkább ITT folytassuk. Kevésbé OFF
-
danielblack
csendes tag
válasz
danielblack #2401 üzenetére
És még nem is írtam Magyarország megsemmísített légvédelméről, a kettős légvédelmi körgyűrűről Budapest körül, amiket mi most csak szétlopott, megsemmísített állapotban láthatunk, stb....
-
szavapart
csendes tag
válasz
danielblack #2397 üzenetére
„Kapaszkodjon meg! A magyar a NATO harmadik leginkább működőképes hadserege, a szárazföldi haderő 12 százaléka vesz részt missziókban, ebben csak az USA és Anglia hadereje előz meg bennünket”.
És igazat beszél, csak nem említi a létszámokat. Igazi statisztika. -
szavapart
csendes tag
válasz
danielblack #2394 üzenetére
Bocs, hogy belevaú…
A tartalékos rendszer most sem működik, ha jól tudom 20 alatt van a tartalékosok száma, és amennyiben nem változtatnak a formáján, akkor így is marad. Maga az ötlet jó lenne, de szokás szerint a kivitelezés pocsék.
„Az önkéntes tartalékos szolgálat lényege, hogy az önkéntes tartalékos meghatározott időre szerződésben vállalja, hogy civil munkahelyének megtartása mellett önkéntes tartalékos beosztásra történő felkészítésre első alkalommal legfeljebb 25 napra, a továbbiakban a szerződésben foglalt időtartamig évente legfeljebb 15 napra behívásra kerül. Ezen felül az önkéntes tartalékos 3 évente, összesen legfeljebb 6 hónap tényleges szolgálatra is behívható a Magyar Honvédség szervezeteihez.”
Sajna nem sok cég, vállalat etc. van, amelyik megengedi, hogy ilyen feltételek mellett a dolgozójuk, pl. másod állásként tartalékos legyen. Természetesen szabadság alatt is lehet, de valahogy nem érzem járható útnak hosszabb távon. Saját példám is bizonyítja, pedig állami „erőszakszervezetnél” dolgozom, s nem engedélyezték. Az indoklás, hogy nem tudom előre tervezni, hogy mikor kell bevonulni.
Természetesen ez a saját véleményem, nem kívánok senkit meggyőzni az igazamról.( A bérezést direkt nem említettem, az már vicc kategória.)
-
ócskás
aktív tag
válasz
danielblack #2394 üzenetére
Köszönöm a missziókban résztvevő katonák létszámának helyesbítését. Bevallom, az ezer főt csak találomra írtam, de ezek szerint nem jártam olyan túl messze a dologtól. A 3-szor ezer pedig úgy jött ki, hogy a ténylegesen szolgálatot teljesítők létszámához hozzáadtam azt az ezer főt, akik éppen felkészülnek a külszolgálatra , ill. hozzáadtam azt az ezer főt, akiket a misszióból már leváltottak, de éppen a küldetést "pihenik ki".
A "fordított piramis" orvoslását csakis a piramis alaphelyzetbe álításával tudnám elképzelni, oly módon, hogy a létszámnövelés és az önkéntes tartalékos haderő alkalmazása mellett radikálisan le kell csapolni a már óriásira duzzadt "vízfejet".(kiváncsi lennék, hogy a 25500 főből mekkora a tábornoki és a főtiszti kar)
Az elmúlt húsz év felelőtlen (és most szándékosan finoman fogalmaztam) döntéseit viszont baromi nehéz lesz orvosolni. -
ócskás
aktív tag
válasz
danielblack #2388 üzenetére
Lehet hallani olyan tervekről, hogy jobban el lesznek osztva az ország területén a harcoló alakulatok a jobb védekezőképesség érdekében
MH létszáma körülbelül 25 ezer fő, ebből 10 ezer fő adminisztratív létszám, 3x1000 fő külföldi missziókban teljesít szolgálatot. A szárazföldi haderő kb.8500 fő! Ha kicsit utánanézünk, hamar kiderül, hogy hazánkat adott pillanatban 5000-5500 katonánál több nem védi.A trianoni békediktátum 35 ezer fős létszámkereret engedélyezett hazánk számára.Ezt mostanra már erősen alúlmúltunk...(2008-ban a Magyar Posta létszáma 35600 fő volt).
MH harci alakulatai:
MH5. Bocskai István Lövészdandár (Debrecen)
-/62. Lövész Zászlóalj (Hódmezővásárhely)
MH5/24. Bornemissza Gergely Felderítő Zászlóalj (egykor Eger, most Debrecen)
MH25. Klapka György Lövészdandár (Tata)
MH25/88. Könnyű Vegyes Zászlóalj (Szolnok)
MH34. Bercsényi László Különleges Műveleti Zászlóalj (Szolnok)
MH59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis (Kecskemét)
MH12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred (Győr)
MH86. Szolnok Helikopter Bázis (Szolnok)
Ennyi, és nem több. Ezeket hová kéne jobban elosztani?
Ráadásul még ez a kormány mindenképp viszaszeretné állítani a megszűntetett fegyvernemeket, mint a harckocsis vagy a tüzérség.
Semmi gond a törekvéssel, csak hát pénz kéne hozzá. Az meg mint tudjuk, a legkevesebb...
Egy ilyen gazdasági helyzetben először is aztkellene rendezni, hogy legyen értelme katonának menni. A jelenlegi illetmények 80-140 ezer forintosak, a kezdő hivatásos illetménye 75-80, a kezdő tiszté 120 ezer forint körül van. Ez pedig, valljuk be,nem igazán vonzó.Arra nem futja, hogy megemeljék az illetmények összegét, akkor mi a fenéből vennének technikát?A laktanyaőrzéshez nem fűzök véleményt...
-
ócskás
aktív tag
válasz
danielblack #2365 üzenetére
csendesebb időszakot élünk...
-
ócskás
aktív tag
válasz
danielblack #2350 üzenetére
Nyírbátor: határőrség
-
danielblack
csendes tag
válasz
danielblack #2341 üzenetére
Válaszoltam az e-mailre :-) Örülök, hogy vannak még emberek akit tényleg komolyan érdekelnek ezek a remek komplexumok, bárcsak a honvédséget is érdekelné... Szörnyű, hogy anno duplagyűrűs légvédelmi lánc volt a főváros körül, ma meg....
-
Joci525
csendes tag
válasz
danielblack #2341 üzenetére
Szeva!
Nahát...
Énis pont Nyíregyházi vagyok...és motorozok...
(enduro) és énis jártam a lőszerraktár felé...
mi az email címed?motorozhatnánk egyet...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest