- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- aquark: Jó platformer játékokat keresek!
- Imilenni: Egy kis depi (szösszenet inkább), remélem elfér itt :) 3#
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 5 – Edények és konyhai eszközök
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- aquark: A ló túloldalán (Intel-AMD szivatás)
Aktív témák
-
P.H.
senior tag
válasz
#95904256 #35 üzenetére
SZVSZ elbeszéltek kissé egymás mellett.
shev7 azt mondja, hogy egy kódot azért nem érdemes egynél több helyen felhasználni közvetlenül, mert »ha« a kód hibás (vagy később módosítani, fejleszteni kell), akkor egyszerűbb egy helyen azt megtenni. Te azt mondod, hogy ha az a (matematikailag ellenőrzött, letesztelt, esetleg valamire kihegyezett stb.) végleges kód, akkor lehet többször is alkalmazni (ez hatékonyabb is), mert ha mégsem az, akkor úgyis újra kell az egészet írni, esetleg tervezni is.
A témához - és amivé vált - hozzászólva: egy jól megírt (hatékony, jól karbantartható) kód eljárásalapú kód előbb-utóbb az OOP-szemlélettel hasonló tulajdonságokkal fog rendelkezni (pl. teljesen mindegy, hogy valamit object.procedure(...) vagy procedure(object,...) alakban írunk, ha a végeredmény ugyanaz lesz; az öröklődés még inkább ilyen, ez szinte megkerülhetetlen; nem véletlen lett kidolgozva az OOP elmélete). Ez csak azon múlik, kinek mi áll közelebb a gondolkodásához. Az első dolog mindenképp az kell, hogy legyen, hogy megértsük a lényegét, azt, hogy mire jó, és mit várunk el tőle. Enélkül üres szövegelés a pro és kontra érv-felsorolás mindkét (OOP és POP) oldalról.
Én pl. nem fognék neki még ma sem OOP-programnak, egyszerűen képtelen vagyok úgy tervezni valamit, hogy annak a központja a feldolgozandó adat struktúrája legyen, ehhez igazítva a kódot, inkább a kódhoz igazítom az adatszerkezetet (talán itt a legnagyobb különbség a kettő között; és az előbbit nem hiszem, hogy csoportos fejlesztésnél meg lehetne tenni komoly kompromisszumok nélkül). De szinte az összes végeredményem teljesíti az objektum-orientáltság követelményeit. És innen visszanézve őket nem mondhatom azt, hogy bonyolultabb lett volna alapból objektumokra alapozva tervezni.
Ez csak szemléletbeli különbség SZVSZ. Van, aki azonnal nekiugrik leprogramozni egy problémát, van, aki hosszú órákat/napokat tud ülni felette, végiggondolva a lehetséges következő elvárásokat, továbblépéseket, a kód jövőbeli életét.
Aktív témák
Hirdetés
- Microsoft Surface Pro 7 Érintős Szétszedhető Laptop Tablet 12,3" -80% i5-1035G4 8/256 Retina
- Mars Gaming MK60W 60% Mechanikus Blue Switches Gamer Billentyűzet Spanyol Kiosztás
- 2019 - BMW I3S 120Ah
- ASUS ROG Strix G15 144Hz / AMD Ryzen 5 / RTX 3050Ti / 16GB RAM / 512GB SSD
- Microsoft Surface Pro 7+ Érintős Szétszedhető Laptop Tablet 12,3" -80% i5-1135G7 16/256 Retina
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3391
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2190, 100% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest