Hirdetés

2024. július 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) stellaz válasza Fritz Teufel (#25) üzenetére


stellaz
addikt

"Ez olyasmi fontosságú dolog mint a futószalag feltalálása volt szvsz."

Ezt nem értem teljesen. A futószalag egy gyökeresen új gyártásszervezési megoldás volt. Itt meg az autó millió alkatrésze közül az egyiknek egy kvázi újfajta gyártás technológiájáról van szó. Érdekes, meg minden, reméljük a fentebbi repedés sem lesz tömeges, de én nem látom azt a csodát, amit te már lekönyveltél.

[ Szerkesztve ]

(#52) azbest válasza Shadowbull (#49) üzenetére


azbest
félisten

Plusz a lehűlés + a megmunkálás. Ellenőrizni sem ártana, de a Tesla ilyesmivel valóban nem szeret foglalkozni.

Mivel ez a cycle-time, ennyi időnként kerül ki egy présből egy elem és nem áll addig az egész gyár, hanem szépen mennek a folyamatok párhuzamosítva. De ez a beszélgetés már megtörtént több hónappal ezelőtt. [link]

Amúgy szép, hogy hengerfejet tervezel, az még nem egy harmad autó méretű öntvény, így pont, hogy jobban értékelhetnéd, hogy az általad írt kihívásokat láthatóan képes volt a tesla megoldani nagyobb méretben - sorozatgyártásban. Most még nagyobb léptéken dolgoznak.. Sőt, azóta már prototípus szinten a toyota is a frissebb cikkek és képek szerint. Csak amibe a toyota most fog, az a teslánál már történelem és nem álltak le a fejlesztéssel.

[ Szerkesztve ]

(#53) Shadowbull válasza azbest (#52) üzenetére


Shadowbull
addikt

Abból sem tanultál. Láthatóan még mindig az ájult csodálat állapotában vagy.

Minden mérnök tudja, hogy nincs olyan eljárás, gyártástechnológia, aminek ne lennének hátrányai. Nem létezik a "legjobb" megoldás, ezerféle megoldás létezik, mindegyiknek több tucatnyi előnye és ugyanannyi hátránya van.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#54) azbest válasza stellaz (#51) üzenetére


azbest
félisten

Talán tényleg túlzás a futószallaghoz hasonlítani az öntőpréses nagy arányú használatát, bár abból a szempontból, hogy rengeteg lépést helyettesít, rövidíti a futószalagot.

Ha a sejtések beigazolódnak, akkor a mexikói gyárban az olcsóbb szériaváltozat gyártósorát lehet majd a futószalag feltalálásához hasonlítani. Mármint annyiból, hogy jobban párhuzamosított, sokkal rövidebb folyamatot mutattak a terveik alapján.

(#55) Shadowbull válasza azbest (#52) üzenetére


Shadowbull
addikt

"az még nem egy harmad autó méretű öntvény"

Amire pont ugyanazok az alapvető törvényszerűségek vonatkoznak, mint minden más nyomásos öntéssel készült alkatrészre.

"az általad írt kihívásokat láthatóan képes volt a tesla megoldani nagyobb méretben"

Na ezt pont nem tudjuk. Nem ismerjük a költségeket, nem ismerjük a selejtarányt, nem ismerjük a mechanikai tulajdonságokat, nem ismerjük a hosszútávú gyártási minőséget és folyamatstabilitást, meg még ezer dolgot nem ismerünk. Egyszerűen nem telt el elég idő (és már meg is jöttek az első hírek a repedt öntvényekről, ahogy megjósoltam. )

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#56) azbest válasza Shadowbull (#53) üzenetére


azbest
félisten

Láthatóan a valóság azóta sem zavar meg abban, hogy te mindent jobban tudjál. Az lesz majd nagyon vicces, amikor az utcán lelépve egy autó elé azzal érvelsz, hogy nincs is ot autó hiszen el sem ütött. Ha majd egy önvezető tesla nem üt el, mikor valóságtagadástól elvakultan mászkálsz az utcán :D

(#58) Shadowbull válasza azbest (#54) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Mármint annyiból, hogy jobban párhuzamosított, sokkal rövidebb folyamatot mutattak a terveik alapján."

A párhuzamosítás és a komponensek előszerelése teljesen megszokott dolog az autóiparban. Ezer példát tudsz te is biztos mondani rá.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#59) Shadowbull válasza azbest (#56) üzenetére


Shadowbull
addikt

Pontosan milyen valóságra gondolsz?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#66) azbest


azbest
félisten

Ja igen, a témára visszatérve, más Tesla híreknél sokszor kritizáltam Harangi Lacit a tartalom kapcsán.
Viszont a mostani írásról azt tudom mondani, hogy:
- a tartalom a címmel összhangban van
- a tartalom mellőzi a bulvár megjegyzéseket, a témánál marad, tényszerű
- van benne olyan kapcsolódó információ, amivel korábban nem találkoztam, elkerülte eddig a figyelmemet (kínai gyárból import eu aggály).

Szóval a mostani írás korrekt és szívesen olvason máskor is hasonló módon megírtat. :R

(#67) bteebi


bteebi
veterán

"A Teslát egyébként az EU vizsgálja a ... tisztességtelenek vélt kedvezmények miatt"

Wtf?? :F Az-e a baj, hogy már alapból olcsóbb, mint a többi (európai - német) gyártó autója? :U Nehogy már a végén a júzernek legyen jó.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#68) Synthwave válasza Kinder (#44) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

;]

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone aluházas billentyűzet ELADÓ – 21k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval 25k, és a FOXPOST-ot állom.

(#69) HUN_Sector


HUN_Sector
senior tag

Autóalkatrészgyártó üzemben dolgozom, préselünk, hegesztünk, festünk. Minden egyes biztonsági elemhez tartozó hegesztési varratnál külön vizsgálni kell, hogy ütközés esetén mekkora erőhatásra törnek a hegesztések és merre mozdulnak el az elemek. Egy egybeöntött karosszériánál ilyen feltehetően nem lesz. Hogy ott a gyűrődés/energiaelnyelés miképp valósul meg, az nekem kérdéses (pedig az ötlet jól hangzik, hogy mondjuk tízezer lépés helyett amolyan 4-6 lépéses matchboxosan gyártsunk autót)

(#70) azbest


azbest
félisten

És dekes videó, elég jól mutatja, hogy miért egyszerúsít nekik sokat a casting. A legtöbb modult csak beteszik a helyére és felülről becsavarozzák [link]

És mellé a régi Munro videó, amiben mutatja a lemezből hajtogatott és szegecselttől a casting megoldásokig a különbséget a szériákban [link]

#69 HUN_Sector
Bele van tervezve az öntvénybe, hogyan kell gyűrődnie, enegiát elnyelnie.
Egyébként is jó eredményeket érnek el törésteszteken. [link]
Itt pedig konkrétan a gyűrődési zónát mutatja be [link]

(#71) Ezekiell válasza azbest (#70) üzenetére


Ezekiell
veterán

miért egyszerúsít nekik sokat a casting

Az remek, és nekünk, végfelhasználóknak jobb lesz ettől? Árban lehet olcsóbb lehet a Tesla ettől, ez valóban remek - az már sokkal kevésbé, hogy a nem létező/baromi nehéz javítási lehetőségek miatt a biztosítások/Casco árai sokkal magasabbak mint egy hasonló árú másik EVnek, így szépen el is veszítjük ezt az árelőnyt.

Utána meg marad a javíthatatlanság vagy sokkal magasabb javítási költségek, és a gigacastingból fakadó problémák (lásd random repedések pl) :(

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#72) Shadowbull válasza azbest (#70) üzenetére


Shadowbull
addikt

"A legtöbb modult csak beteszik a helyére és felülről becsavarozzák"

Aminek az égvilágon semmi köze nincs ahhoz, hogy éppen hova csavarozzák be így a dolgokat.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#73) petymeg


petymeg
addikt

"...az elektromos autóval mi a helyzet…

Erőforrások értelmetlen pazarlása a köbön. Ott pihennek a garázsokban a 800 kilós akkumulátorokkal az elektromos autók, bennük a rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak. Fenntartható meg zöld jövőnek tekinteni, hogy mindenki elektromos autót vegyen, hát erre nincsenek jelzők sem. Ugyanis az erőforrások közül az anyag oldaláról sokkal keményebb korlátaink vannak, mint az energia oldaláról. Ha lenne végtelen mennyiségű anyag, nem lenne gond az energiával sem. Tudniillik az energia áramlik folyamatosan, de az anyag mennyisége a bolygón véges, ebből a szempontból zárt a rendszer. És a kémiai elemeket nem lehet egymásból átalakítani, ezt már általános iskolában megtanulja mindenki. Nem úgy működik a világ, hogy ha nincs elég lítium, akkor gyártunk lítiumot. Több milliárd éve a Napunknál sokszorta nagyobb csillagok belsejében és szupernóvákban létrejöttek ezek az anyagok, ennyi van, és kész. Itt a Földön ezeket nem tudjuk előállítani, sem máshonnan beszerezni. Az autóipari lobbi a politika támogatásával kitalált egy divatos irányt, aminek mentén újra lehet gazdasági növekedést és extraprofitot produkálni. A szabályozást úgy módosítják, hogy még az is kénytelen legyen igazodni hozzá, aki nem ért vele egyet."

"Az autóipari lobbi a politika támogatásával kitalált egy divatos irányt, aminek mentén újra lehet gazdasági növekedést és extraprofitot produkálni."

Erről szól az egész, hogy legyen extraprofitja annak a néhány ezer embernek. Tudnám mit kezdenek annyi pénzzel. Fulladjanak bele.

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#74) Tasunkó válasza Ezekiell (#71) üzenetére


Tasunkó
senior tag

A repedés ha kismértékű, az hasonló is lehet mint random autónál, ahol rozsdásodik idő előtt a kaszni, érthetelen okokból. Gűjti valahol a nedvességet, stb. Akkor veszik észre amikor már kiterjedtebb, addigra meg már eltelt néhány év, kihegesztik és ennyi. Szóval ha a technológiából fakadóan előre tudják, hogy hol reped, és kis mértékben, akkor csak a szokásos autógondjai lesznek. Egy idő után rozsdásodik mint a többi, utángyártott elemek lesznek, aztán lehet foltozgatni, vagy venni egy újat, ahogy ez volt mindigis.

Kérek egy számot a jútútú

(#75) Reggie0 válasza petymeg (#73) üzenetére


Reggie0
félisten

Csak a tengervizben levo litiumbol a fold minden egyes lakosara ~2000 tonna jut. Szerintem van boven eleg :)

(#76) Tewe013 válasza Shadowbull (#55) üzenetére


Tewe013
őstag

Vicces, ahogy az egyetlen hozzáértőt próbálja a sok fanatikus laikus meggyőzni, hogy a die cast az egy forradalmi csoda, ami még a rákot is gyógyítja. :DDD

(#77) Mr K válasza Reggie0 (#75) üzenetére


Mr K
senior tag

Kár, hogy a tengervízből kinyert lítiumból készülő autó akkumulátort egyedül Musk tudná kifizetni (részletre). ;]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#78) Reggie0 válasza Mr K (#77) üzenetére


Reggie0
félisten

Annyival nem sokkal dragabb, talan duplaja/triplaja arban mint a banyaszottnak.

(#79) Füleske válasza petymeg (#73) üzenetére


Füleske
addikt

G.A. kijelentései szakmai visszhangot is kiváltottak [link] , de laikusként is marha nagy hülyeség, ha valaki kicsit is utána néz a dolgoknak.

(#80) Alaaf Pi válasza petymeg (#73) üzenetére


Alaaf Pi
senior tag

Igen, az autóipari lobbi akarta az egész elektromos autó dolgot, kötelezővé tételt, azért is lobbizik olyan erősen ellene. Ja.

(#81) KAMELOT


KAMELOT
titán

Aztán majd jönnek a gondok, hogy itt meg ott meg van repedve. Foltozni lehet, de tovább reped majd. Garancia meg arra nem vonatkozik.
Jó autók ezek :DDD

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#82) stellaz válasza Alaaf Pi (#80) üzenetére


stellaz
addikt

2,5 tonnás, 1000 lóerős, suv villanyautók. Ez a világ megmentése dolog elég kényelmes és meglehetősen bling bling dolog.

(#83) KAMELOT válasza stellaz (#82) üzenetére


KAMELOT
titán

Nincs itt semmiféle vilgmegmentés.
Azt ugyanis Afrika, ázsia, dél-amerikánál kéne kezdeni.
Van az már 3 tonna is tele aksival, hogy tudjon menni legalább 300km, de ha nyomod neki akkor csak 100km lesz belőle.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#84) Alaaf Pi válasza stellaz (#82) üzenetére


Alaaf Pi
senior tag

Ha a politikusok ilyen szabályokat hoznak, ez lesz az eredmény. Sok ráhatása az autógyártóknak nem volt.

(#85) stellaz válasza Alaaf Pi (#84) üzenetére


stellaz
addikt

Naná, muszáj nekik ilyet gyártani, pedig nem akartak :))

(#86) KAMELOT válasza stellaz (#85) üzenetére


KAMELOT
titán

Megmentsük a földet villanykocsikkal, amik horror áron vannak és lassan már tank nehezek lesznek. Töltő meg sehol!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#87) Füleske válasza KAMELOT (#86) üzenetére


Füleske
addikt

Tudnád még jobban halmozni a szalmabábokat?

(#88) Mr K válasza Reggie0 (#78) üzenetére


Mr K
senior tag

Elméletben? Amíg meg nem épül az első üzem, addig azért erre nem fogadnék.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#89) KAMELOT válasza Füleske (#87) üzenetére


KAMELOT
titán

Pontosan mire gondolsz? :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#90) Füleske válasza KAMELOT (#89) üzenetére


Füleske
addikt

Mondjuk lehetne még szó az afrikai kobaltbányász gyerekekről, kigyulladó akkukról, villanyautó temetőkről vagy hasonlók... Szabadon választott. Pl. #81 - ben elég kreatív voltál, láthatóan megy ez neked magadtól is.

(#91) KAMELOT válasza Füleske (#90) üzenetére


KAMELOT
titán

Sajnos azok tények a megrepedt egybe kiöntött karoszéria.
Pont egy veszélyes helyen az első felfüggesztésnél.
Igen azokról is lehetne beszélni, de itt most a gyártásról van szó.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#92) Tasunkó válasza Füleske (#90) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Addig még csakcsak amíg napi 2 dollárért bányászzák a kobalt. De 8-10 év múlva, ha felnőnek a kongói gyerekek, akkor többet kell nekik fizetni, és az elektromosautó árában is bizony meg fog látszani.

Kérek egy számot a jútútú

(#93) Füleske válasza KAMELOT (#91) üzenetére


Füleske
addikt

Tényekről nem írtál.

(#94) Füleske válasza Tasunkó (#92) üzenetére


Füleske
addikt

1. a kobaltot főleg olajfinomításhoz és ötvözőanyagnak használják
2. kobalt mentes akkuk már most is léteznek e-autókban, a e-autó tömeggyártást ezekre fogják alapozni (LFP)
3. az akkuk alapanyagai újrahasznosíthatóak, ellentétben a kőolajjal

(#95) Reggie0 válasza KAMELOT (#83) üzenetére


Reggie0
félisten

Azert egy fokkal jobb a helyzet. Model S P100D akar 160km-et is meg tud tenni 200-al :)

[ Szerkesztve ]

(#96) Donki Hóte válasza Füleske (#94) üzenetére


Donki Hóte
veterán

az akkuk alapanyagai újrahasznosíthatóak, ellentétben a kőolajjal

Az, hogy valami újrahaszítHATÓ, vagy újrahasznosítJÁK is, az két különböző dolog, hiszen a kőolaj elégetésekor keletkező CO2 is elvileg újrahasznosítható, hiszen pl. CO2 van pl. a szódavízben :R

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#97) Shadowbull válasza Füleske (#94) üzenetére


Shadowbull
addikt

"kobaltot főleg olajfinomításhoz"

Hülyeség. Valamennyi kobaltot használnak ugyan katalizátorokban a finomítókban, de az teljes mennyiségben visszanyerhető.

És elenyésző mennyiségben használnak kobaltot az olajfinomítóban az akkugyártáshoz képest.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#98) Alaaf Pi válasza stellaz (#85) üzenetére


Alaaf Pi
senior tag

Az autógyártó autógyártással akar profit termelni. Az, hogy kötelező elektromos autót gyártania, nem saját döntése - és annak felára miatt rengeteg vásárló fog elveszni, mert nem fogja tudni megfizetni. Már az probléma, hogy a kisautók gyártása ellehetetlenül, így másod-, harmadautónak már nem veszik meg, hisz árban egy kategóriával feljebbre kerül, amennyit ilyen feladatra a nyugatiak már nem hajlandók kifizetni.

(#99) #54625216 válasza Donki Hóte (#96) üzenetére


#54625216
törölt tag

A kőolaj elégetésekor keletkező CO2-ből nem lehet újra kőolajat termelni, az akkuk alapanyagait újrahasznosítva viszont lehet új akkut gyártani.

[ Szerkesztve ]

(#100) Reggie0 válasza #54625216 (#99) üzenetére


Reggie0
félisten

De lehet, pont ezen dolgoznak az osztrakok. Lasd: [link]

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.