Teljesen mindegy, hogy a tradicionális autógyártókat a CO2 kvóták emelésével, különadókkal, az üzemanyag mesterséges drágításával, vagy direkt jogszabályokkal kötelezik-e az EV átállásra, mert az sajnos elkerülhetetlen.
Egyértelmű, hogy ha a jelenleg kitermelhető fosszilis tüzelőanyagokat elégetjük a légkörben, akkor hazavágjuk a Földet, ergo egy ponton abba kell ezt hagyni, amíg még nem késő.
Ez nem arról szól, hogy mentsük meg az antarktiszi pingvineket a kihalástól, hanem hogy nem kéne megvárni, amíg a folyamat visszafordíthatatlanná válik.
Minél később állnak le a tradicionális autógyártók a benzin alapú autók forgalmazásával, annál fájdalmasabb lesz az embereknek az átállás, mert egyik napról a másikra kell kirántani a gazdaság alól a kőolaj égetést.
A kőolaj cégek már így is egy hatalmas tőzsdei lufivá nőtték magukat, mert a jelenlegi értéküket az általuk koncesszióba vett olajmezők mérete alapján árazták be, így ha azokat nem lehet kitermelni, akkor durva értékvesztést fognak elszenvedni, ami pár nagyságrenddel nagyobb világgazdasági válságot fog eredményezni, mint amilyen a 2007-es volt.
Tehát minden egyes nap, amikor a tradicionális gyártók benzines kocsit adnak el - ezáltal tovább növelve az igényt a kőolaj iránt - tovább rontanak a helyzeten.
Fontos: most nem valamiféle zöldfasiszta ideológia mentén próbálok érvelni, hanem azt a nehezen vitatható tényt próbálom elmagyarázni, hogy az egész gazdaság egy időzített bombán ül és a robbanás potenciális ereje napról napra nő, többek között a tradicionális autógyártóknak köszönhetően (nem csak nekik, sőt első sorban nem nekik, de ettől még keményen részesei a problémának).
Na de akkor az autógyártók miért nem állnak át EV-re maguktól?
Mert egy cégvezetésnek az idei nyereség a prioritás, mert az alapján kapja a bónuszt, a tulajoknak meg a mai árfolyam. Hogy a jelenlegi stratégiájukkal hosszabb távon csődbe viszik a céget egyiket sem érdekli, mert reményeik szerint addigra már máshol fognak dolgozni és/vagy részvényeiken meg rég túladtak.
Tehát az, hogy a különböző kormányok próbálják rákényszeríteni az autógyártókat az EV átállásra, kb. pótcselekvéssel felérő teszetoszaság, mert ezeknél jóval drasztikusabb lépéseket kellene tenni, hogy legalább mérsékeljék a kb. elkerülhetetlen összeomlást (és még egyszer: most nem ökológiai, hanem első sorban gazdasági apokalipszisről beszélek), de legalább egy tétova lépés a megfelelő irányba.