Hirdetés

2024. július 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) #54625216 válasza Alaaf Pi (#98) üzenetére


#54625216
törölt tag

Teljesen mindegy, hogy a tradicionális autógyártókat a CO2 kvóták emelésével, különadókkal, az üzemanyag mesterséges drágításával, vagy direkt jogszabályokkal kötelezik-e az EV átállásra, mert az sajnos elkerülhetetlen.

Egyértelmű, hogy ha a jelenleg kitermelhető fosszilis tüzelőanyagokat elégetjük a légkörben, akkor hazavágjuk a Földet, ergo egy ponton abba kell ezt hagyni, amíg még nem késő.
Ez nem arról szól, hogy mentsük meg az antarktiszi pingvineket a kihalástól, hanem hogy nem kéne megvárni, amíg a folyamat visszafordíthatatlanná válik.
Minél később állnak le a tradicionális autógyártók a benzin alapú autók forgalmazásával, annál fájdalmasabb lesz az embereknek az átállás, mert egyik napról a másikra kell kirántani a gazdaság alól a kőolaj égetést.

A kőolaj cégek már így is egy hatalmas tőzsdei lufivá nőtték magukat, mert a jelenlegi értéküket az általuk koncesszióba vett olajmezők mérete alapján árazták be, így ha azokat nem lehet kitermelni, akkor durva értékvesztést fognak elszenvedni, ami pár nagyságrenddel nagyobb világgazdasági válságot fog eredményezni, mint amilyen a 2007-es volt.
Tehát minden egyes nap, amikor a tradicionális gyártók benzines kocsit adnak el - ezáltal tovább növelve az igényt a kőolaj iránt - tovább rontanak a helyzeten.
Fontos: most nem valamiféle zöldfasiszta ideológia mentén próbálok érvelni, hanem azt a nehezen vitatható tényt próbálom elmagyarázni, hogy az egész gazdaság egy időzített bombán ül és a robbanás potenciális ereje napról napra nő, többek között a tradicionális autógyártóknak köszönhetően (nem csak nekik, sőt első sorban nem nekik, de ettől még keményen részesei a problémának).

Na de akkor az autógyártók miért nem állnak át EV-re maguktól?
Mert egy cégvezetésnek az idei nyereség a prioritás, mert az alapján kapja a bónuszt, a tulajoknak meg a mai árfolyam. Hogy a jelenlegi stratégiájukkal hosszabb távon csődbe viszik a céget egyiket sem érdekli, mert reményeik szerint addigra már máshol fognak dolgozni és/vagy részvényeiken meg rég túladtak.

Tehát az, hogy a különböző kormányok próbálják rákényszeríteni az autógyártókat az EV átállásra, kb. pótcselekvéssel felérő teszetoszaság, mert ezeknél jóval drasztikusabb lépéseket kellene tenni, hogy legalább mérsékeljék a kb. elkerülhetetlen összeomlást (és még egyszer: most nem ökológiai, hanem első sorban gazdasági apokalipszisről beszélek), de legalább egy tétova lépés a megfelelő irányba.

(#102) Shadowbull válasza #54625216 (#101) üzenetére


Shadowbull
addikt

Édes istenem, ennyi zavaros hülyeséget.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#103) Donki Hóte


Donki Hóte
veterán

Mi a franc az a "robbabás" :F

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#104) Ezekiell válasza Donki Hóte (#103) üzenetére


Ezekiell
veterán

Gondolom te még sose gépeltél el semmit a munkádban... :R

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#105) Donki Hóte válasza Ezekiell (#104) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Ez egy elgépelés :F Azt hittem, hogy valami speckó Teslás dolog :U

Az elgépelés nálunk nem probléma, nálunk van olyan dolog, hogy folyamatba épített ellenőrzés :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#106) Ezekiell válasza Donki Hóte (#105) üzenetére


Ezekiell
veterán

nálunk van olyan dolog, hogy folyamatba épített ellenőrzés

amin természetesen egy elgépelés SOHA nem csúszott még át, és senki SOHA nem is hibázott még :R

gebedjek meg ha értem mi az értelme az ilyen kommentelésnek ("lol typo noobz"), de mind1

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#107) #54625216 válasza Shadowbull (#102) üzenetére


#54625216
törölt tag

Ha nincs érdemi érved vagy legalább egy önálló gondolatod, akkor légyszi legalább ne zavard a felnőttek beszélgetését. Köszi.

[ Szerkesztve ]

(#108) Shadowbull válasza #54625216 (#107) üzenetére


Shadowbull
addikt

Figyi már ez a mondatod mutatja, hogy totálisan fogalmatlan vagy.

"egy cégvezetésnek az idei nyereség a prioritás, mert az alapján kapja a bónuszt, a tulajoknak meg a mai árfolyam. Hogy a jelenlegi stratégiájukkal hosszabb távon csődbe viszik a céget egyiket sem érdekli,"

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#109) stellaz válasza Alaaf Pi (#98) üzenetére


stellaz
addikt

ehhez képest rekord profitot termelt tavaly az európai autóipar...

(#110) Shadowbull válasza stellaz (#109) üzenetére


Shadowbull
addikt

Erősen átmeneti jelenségek eredőjeként.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#111) #54625216 válasza Shadowbull (#108) üzenetére


#54625216
törölt tag

Továbbra is csak minősítesz és nem érvelsz, így lásd: #107

(#112) Shadowbull válasza #54625216 (#111) üzenetére


Shadowbull
addikt

Mit érveljek egy légből kapott orbitális hülyeséggel szemben?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#113) Ribi válasza #54625216 (#101) üzenetére


Ribi
nagyúr

Elektromos autóra kényszerítés pont olyan mint a szívószál betiltása. Kitaláltak egy démont ami egy valós probléma akármekkora szelete (rohadtul nem a fő probléma) és azt akkor most be kell tiltani. Bármi áron. Közben nem is akarnak közbenső megldásokat, Alaaf P által említett jelenség nagyon is mutatja, hogy nem a környezetvédelem a lényeg. Totál inkompetens idióták hoznak retardált szabályokat, amik alapján próbálnak az autó gyárak játszani. Itt semmi nem a környezetvédelemről szól. Betiltották a szívószálat és hirtelen megoldódott a műanyag probléma. Ja nem, pont olyan mértékben romlik minden mint eddig, mert ott sem a környezetvédelem volt a cél, csak valakinek kellett egy vesszőparipa, egy "ügy" amiért valszeg baszomsok pénzt kapott. Egyre több ilyen szlogent meg célt látni az élet minden területén és minden csak nagyon kevesek zsebének tömésére van, és annál többek "elnyomására".

[ Szerkesztve ]

(#114) Mr K válasza #54625216 (#101) üzenetére


Mr K
senior tag

Az olaj és gázkitermelés összeomlása miatt szerintem kissé korai pánikolni. Az elektromos átállás (a közlekedésben) jelenleg csak három térségben van napirenden (Európa, USA, Kína), ami a föld lakosságának kb. a negyede, a maradék továbbra is számít a hagyományos autókra. A fenti három térségben sincs napirenden a tehergépjárművek valamint az egyéb kőolajszármazékkal üzemeltetett haszongépjárművek (bányagépek, mezőgazdasági gépek) lecserélése. A hajózás és a repülés a belátható jövőben továbbra is szénhidrogéneket fog döntő többségében felhasználni, és jelenleg éppen felfutóban van a harcjárművek gyártása is, ahol az akkus üzemmód sci-fi szinten képzelhető el egyelőre. Az ipar közvetlenül is használ fel szénhidrogéneket. A kőolaj és a földgáz jelentős (vegy)ipari nyersanyag is. Emellett egyelőre még épülnek szép számmal új fosszilis erőművek is (Magyarország is most tervez három új gázerőművet). Amúgy a Brent jelenleg ~95 dollár/hordó, ami egyelőre elég egészségesnek tűnik, azt hiszem.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#115) Reggie0 válasza #54625216 (#111) üzenetére


Reggie0
félisten

Egyszeru ellene ervelni: 1. Te allitottal, ezert neked kell bizonyitani az allitasod igazat. (nem fog menni, mert: ) 2. Netto hulyeseg, ami nagyjabol az UCC-s szintu osszeeskuves elmelet szintjen van.

(#116) #54625216 válasza Reggie0 (#115) üzenetére


#54625216
törölt tag

Ez nem a bizonyítási kényszer áthárítása helyzet (amire utalni próbálsz).
Én az állításaimat érvekkel támasztottam alá, ha ő ezeket hülyeségnek tartja, akkor nem elég benyögni egy minősítést, hanem cáfolja meg konkrét ellenérvekkel.

(#117) #54625216 válasza Ribi (#113) üzenetére


#54625216
törölt tag

Az EV-re átállás kényszerítése azért történik, mert az autóiparban egy komolyabb változás legjobb esetben is 50 év alatt megy végbe.
Tehát igaz, hogy jelenleg az EV-ket a gyakorlatban "szénnel fűtik", de ha az áramtermelést mondjuk idővel atomenergiára (stb.) cserélik, akkor onnantól az összes EV is automatikusan CO2 mentes lesz.
Ha az EV átállást akkor kezdenék el, amikor már a teljes energiatermelés átállt CO2 mentesre, akkor onnantól kellene az 50 évet számolni.

Abban egyetértek (#114 Mr K-val is), hogy az autóipart célzottan szopatni, miközben a nagyságrendileg nagyobb CO2 kibocsátókat nem bántják az nettó hülyeség, ezért írtam, hogy "pótcselekvéssel felérő teszetoszaság". De ez nem jelenti azt, hogy amúgy nem kellene ezt is elvégezni.

#114 Mr K :

Nem azt írtam, hogy összeomlik az olaj vagy a gáztermelés, hanem pont fordítva: egy ponton túl egyszerűen nem lehet megengedni, hogy még több fosszilis tüzelőanyagot égessenek el. Így viszont ezeknek a cégeknek az értéke egyszer csak be fog zuhanni, ahogyan az összes ezekbe fektető bank, nyugdíjalap, stb. is.
Tehát nem lehet tovább halogatni a kérdést és addig kell a fosszilis fűtőanyagokról fokozatosan leállni, amíg egyáltalán van lehetőség a fokozatosságra.
Értsd: ha mindenki továbbra is kőolaj alapra helyezi a meghajtást, akkor is ha lenne rá alternatíva, akkor N idő alatt elérünk a határig, ha viszont amit lehet minél hamarabb átállítanak, akkor azoknak, akiket egyelőre nem tudunk (az általad említett hajók, repülők, harci járművek, stb.) N+X időt nyerünk.

(#118) stellaz válasza Shadowbull (#110) üzenetére


stellaz
addikt

És a legnagyobb sírás közepette.

(#119) stellaz válasza ncc1701 (#40) üzenetére


stellaz
addikt

Hatalmas áttörést érhet el a gyártásban a Tesla. Szó szerint ;]

(#120) Tewe013 válasza Shadowbull (#102) üzenetére


Tewe013
őstag

Én jót szórakoztam rajta. :D

(#121) #54625216 válasza Shadowbull (#112) üzenetére


#54625216
törölt tag

Ha szerinted légből kapott orbitális hülyeség, akkor nyilván nem nehéz ellene érvelni.
Csak ahhoz ugye a buborékodból kiköpködni nem elég, másra meg a hozzászólásaidat tekintve nem nagyon vagy képes / hajlandó.

(#122) Tasunkó válasza Shadowbull (#108) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Mintha egy cégnek lenne fogalma a hosszútávú tervről. A növekedésről van csak fogalma, azt próbálja elérni, így ha egy szakadékba esik, akkor ahhoz ahhoz képest akar növekedni, ahol talajt fogott. Ha az esés nem járt felvásárlással, mert akkor arról beszélhetünk hogy megszűnt.

Természetesen egy bedőlt cégnek is az utolsó pillanatfelvételén ott állnak a menedzsment, a mérnökök stb. és veszik fel a fizetésüket, a ceós meg próbálja elhitetni hogy minden rendben, és még felveszi az utolsó bónuszt, aztán próbál máshol érvényesülni.
Ha létezik klímakatasztrófa, és le lehet emiatt állítani a cégeket, akkor elméletileg lehet meglepetés az értéküket tekintve, de ez tényleg valószínűtlen, és nem az EU fogja meghozni, ami az óramutatót nem tudja eltekerni 15 éve, pedig kisujjal is megy .

Kérek egy számot a jútútú

(#123) Mr K válasza #54625216 (#117) üzenetére


Mr K
senior tag

De egy általad vizionált "bezuhanás" akkor tudna bekövetkezni, ha hirtelen betiltanák mondjuk a kőolajbányászatot. De akkor nem a nyugdíjalap lesz a fő probléma, hanem hogy nem lesz kenyér a boltban. És akkor nem lennék a helyében annak, aki a betiltást elrendelte... ;)

Valójában a szén / szénhidrogén bányászat kb. évszázados távlatban fog visszaszorulni, ezért a vele kapcsolatos cégek értéke sem fog egyik napról a másikra bezuhanni. Valójában pl. a kőolaj árak már most is azért ilyen magasak, mert a cégek már nem ruháznak be új projektekbe, szóval buborék sem igazán látszik. Emellett a legtöbb olaj és gázipari cég elkezdett "zöld" technológiákba is beruházni (avagy az elektromos autódat is a shell-nél fogod tölteni), szóval ezek a cégek egyáltalán nem fognak hosszú távon megszűnni, egyszerűen profilt váltanak.

Per pillanat sokkal jobban kellene aggódni azért, hogy milyen társadalmi változásokkal fog járni Európában, ha az embereknek nem lesz pénzük új autóra... (Villanyautóra meg pláne: [link], [link], [link], stb.)

Szóval tényleg nagyon kellene már valami "áttörés"...

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#124) Shadowbull válasza stellaz (#118) üzenetére


Shadowbull
addikt

Persze, mert ha valaki, akkor ők tudják hogy ez kurvára átmeneti helyzet.

Mert minden ellenkező híresztelés ellenére mind a menedzsment, mind a tulajdonosok érdekeltek a hosszú távú eredményes működésben.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#125) Shadowbull válasza Tasunkó (#122) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Mintha egy cégnek lenne fogalma a hosszútávú tervről"

Már hogy a faxba ne lenne már fogalma, ne hülyéskedj már. Az autóiparban a stratégiai döntések 10-15 évre előre születnek.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#126) #54625216 válasza Mr K (#123) üzenetére


#54625216
törölt tag

Éppen ez az, hogy ha az olajégetés ütemén nem változtatnak, akkor eljön az a pont, amikor nem lehet tovább halogatni a kérdést és akkor tényleg vagy betiltanak minden fosszilis tüzelőanyagot, vagy szevasz.
Az ember azt gondolná, hogy ha racionálisan gondolkodunk, akkor senki sem fogja ezt megvárni, mert senkinek sem áll érdekében.
A probléma csak az, hogy az enyhébb ütemű megszorításokat szinte lehetetlen a politikai és gazdasági eliten átverni, mert egyéni szinten a rövid távú érdekek felülírják a hosszú távú stratégiákat, közösség szinten meg működik a kollektív felelőtlenség, hogy a hosszabb távú folyamatok "más valaki problémája". Így rendszerint kivárják, amikor már tényleg elfogy a mozgásterük és akkor sokkszerűen vezetik be a megszorításokat, jellemzően sokkal durvábbakat, mint amit akkor kellett volna, amikor még a helyzet kezelhetőbb volt. (Lásd 2007-es válság.)

Az olajcégek buborékját az növeli, hogy a cégek értékét a potenciálisan kitermelhető olaj mennyiségéhez árazzák be és nem arra, amit józan ésszel még ki lehet termelni. Tehát lesz egy pont, amikor a cégek spekulatív értéke szembesül a valódi értékükkel és a két érték rendszerint nem valamiféle lapos görbe mentén találkozik évszázados távlatban, hanem egy napon arra ébrednek a befektetők, hogy eltűnt a pénzük.

Ami a villanyautó árakat illeti: valóban, jelenleg az EV-k eladását nem a kereslet, hanem a vásárlóerő hiánya akadályozza. Ez viszont a gyártási volumeneken múlik, tehát abból a csapdahelyzetből kell kikeveredni, hogy drága az EV, mert keveset tudnak gyártani, és azért gyártanak kevés EV-t, mert véges gyártókapacitás. Amit viszont a felső kategória visz el, annyiért viszont nem tudnak többet eladni. Tehát az autógyártóknak egyre többet kellene beruházniuk az egyre jobban fogyó bevételeikből.
Persze, hogy mindent megtesznek, hogy az átállást elkerüljék vagy lassítsák.
Így viszont visszajutunk a kiinduló problémához, hogy ha tovább halogatunk, azzal csak rontunk mindenki helyzetén, ergo jobb ma lenyelni egy keserű pirulát, mint holnap a tízet egyszerre.

(#127) Donki Hóte válasza #54625216 (#126) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Az olajcégek buborékját az növeli, hogy a cégek értékét a potenciálisan kitermelhető olaj mennyiségéhez árazzák be és nem arra, amit józan ésszel még ki lehet termelni. Tehát lesz egy pont, amikor a cégek spekulatív értéke szembesül a valódi értékükkel és a két érték rendszerint nem valamiféle lapos görbe mentén találkozik évszázados távlatban, hanem egy napon arra ébrednek a befektetők, hogy eltűnt a pénzük.

Ezt már korábban is leírtad, akkor is hülyeség volt :(

A befektetők pénze akkor tud eltűnni, ha nem valós, nem megfogható kapitalizációval, materiális javakkal rendelkező cégekbe fektetnek. Ilyen bukta volt pl. a dotkom lufi, akkor is olyan cégekbe fektettek, amiknek nem valós értéke.

A nagy olajcégek hatalmas pénzmagon ülnek, abba fektetnek bele dollármilliárdokat, amibe csak akarnak.

De mondhatom példának Szaud-Arábiát, sokak szerint az egyetlen értékük az az olajvagyon, amin ülnek, ehhez képest bármibe be tudnak fektetni sokszáz milliárd dollárt, pl. az olyan látszólagos hülyeségekbe is, mint pl. a The Line.

A befektetők pénzének eltüntetésében az altcoinok járnak az élen, ott sincs semmi kézzelfogható dolog a befektetés mögött, az ezzel kereskedő tőzsdék buktája kb. 101 %-os valószínűséggel megjósolható volt (tudta ezt a legnagyobb tőzsde, azaz az FTX üzemeltetője is, a jövőjét biztosítandó zsákszámra lopta ki a pénzt ;] ).

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#128) Mr K válasza #54625216 (#126) üzenetére


Mr K
senior tag

Továbbra sem látom, hogy hogyan akarod az emberek torkán lenyomni a szénhidrogén mentességet, ha nem adsz nekik alternatívát. Jobb esetben nem fogják betartani (feketepiac), rosszabb esetben simán fellázadnak. (Lásd a kínai covid karantén összeomlását.)

Senki nem lát buborékot az olajtermelők esetén, én sem. Esetleg játssz el azzal a gondolattal, hogy hátha mégis te látod rosszul...

"azért gyártanak kevés EV-t, mert véges gyártókapacitás"
Ez manapság már nem igaz: a kapacitások gyorsabb ütemben nőnek, mint a rendelésállomány, ezért vissza kell fogni a termelést (azaz nem lehet kihasználni a meglévő kapacitásokat sem). Pl. [link]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#129) btprg válasza #54625216 (#101) üzenetére


btprg
senior tag

Logikusnak tűnik amit írsz (bár úgy látom, hogy akik nálam biztosan jobban értenek hozzá, azok azt mondják, hogy csak jól hangzik, de nem igaz).

Az a probléma viszont, hogy amit így le akarnak nyomni a torkunkon, annak előnyei eltörpülnek a hátrányaihoz képest, ha a jelenlegi megoldáshoz viszonyítjuk. És az is egy hatalmas kamu, hogy ez az egész mennyire zöld és környezetbarát – pedig ezzel vonzzák be a birka tömegeket, akik nem tudnak mit kezdeni a sok pénzükkel, és abban a színben akarnak tetszelegni, hogy megmentik a bolygót... (Tisztelet annak a kevés kivételnek, akinek valamilyen speciális esetben mégis racionális választás a BEV.)

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#130) Tasunkó válasza Shadowbull (#125) üzenetére


Tasunkó
senior tag

a stratégiai döntések 10-15 évre előre születnek.

Hogy ezek pariban legyenek a valósággal, ahhoz kellene tudniuk hogy 10-15 év múlva milyen technológiák válnak elérhetővé. Persze azok eléréséhez, el kell venni más cégektől, akik szintén próbálják a jövőbeni növekedést megtervezni, stb. nyilván vesznek jól akadályokat, és kevésbé jól.
Így nem tudott a Nokia belépni a számítástechnikába. Megszűnt. Egyszer minden cég megszűnik, de a nagy cégek, nagy víziókat betárazva fognak megszűnni.
Ezen a részük, távol áll a tökéletestől, mert a vezetőség általában nagy mágusokból és bűvészekből áll és elhitetik vele, hogy szőnyeg van ott, közben meg szakadék. Ez a meglepi, az emberiség elkerülhetlen mellékhatása.

#129 btprg Nekem kedvencem a kínai usb-töltőmárka neve a U-green. Te zöld. Ebben ennyi van, nagyon jól megfogták a lényeget. A környezetbarátság lényege, rá kell írni hogy Zöld Vagy és kész. Csak idő kérdése, hogy az ellentábornak fognak gyártani Fekete Dolgokat, ami direkt környezetszennyező lesz, hiszen Fekete.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#131) Döglött Róka válasza Tasunkó (#130) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Szoljal azert a nokia majd 90000 alkalmazottjanak is, hogy megszuntek.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#132) Ezekiell válasza Tasunkó (#130) üzenetére


Ezekiell
veterán

Te most tulajdonképpen mit is akarsz mondani? Mert értelme nem sok van az írásodnak, csak betűsaláta.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#133) Tasunkó válasza Ezekiell (#132) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Neked mindig meg kell ismételni. Az eredeti felvetés onnan indult, hogy.
"egy cégvezetésnek az idei nyereség a prioritás, mert az alapján kapja a bónuszt, a tulajoknak meg a mai árfolyam. Hogy a jelenlegi stratégiájukkal hosszabb távon csődbe viszik a céget egyiket sem érdekli"

Kérek egy számot a jútútú

(#134) bteebi válasza Reggie0 (#75) üzenetére


bteebi
veterán

...meg megdöbbentően sok mangán (is) van az óceánokban (többek között). Csak a hozzá(nem)férhetőség... :)

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#135) Ezekiell válasza Tasunkó (#133) üzenetére


Ezekiell
veterán

és még mindig tökéletesen értelmetlen a kommented, pláne, hogy nettó baromságokat írsz (a Nokia megszűnt? tényleg? lol, az alternatív valóságodban maximum)

az meg, hogy nem érted, hogyan lehet 10-15 éves hosszútávú stratégiákat létrehozni és követni, az csak a te tudatlanságod bizonyítja, mást nem

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#136) Tasunkó válasza Ezekiell (#135) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Az másik Nokia, persze átnyergelt, vagy vissza. A telefongyártásról kétlem hogy szívesen lemondtak. Csak a te tudatlanságod bizonyítja, hogy nem tudod elképzelni ahogy a 10 éves stratégia elemeire hullik. Pedig most lesz olyan, aminek lőnek a kínai elektromos autóval, szóval a páholyból nézhetjük valakinek a stratégiáját.

Kérek egy számot a jútútú

(#137) Döglött Róka válasza Tasunkó (#136) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nincs olyan, hogy masik nokia. Ezer orommel adtak el egy veszteseges uzletagat amit aztan az ms is beszantott.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#138) stellaz válasza Shadowbull (#124) üzenetére


stellaz
addikt

Persze, azért szüntették meg az olcsó kisautókat, meg gondolom most akkor osztalékot sem fizetnek jó sokáig, hogy tartalékoljanak, fejlesszenek.....

(#139) Ezekiell válasza Tasunkó (#136) üzenetére


Ezekiell
veterán

Csak a te tudatlanságod bizonyítja, hogy nem tudod elképzelni ahogy a 10 éves stratégia elemeire hullik.

De szép szalmabábod van, kár lenne, ha történne vele valami.... :U

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#140) Tasunkó válasza Ezekiell (#139) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Kell a mese az okos kiscégről, ami nagycég lett, mert a hosszútávú terveit okosan végrehajtotta. Ennél még a legkisebb királyfi is komplikáltabb volt. Csodálkozom, hogy nem gyanakszol, de a rendes átverés az ilyen.

Kérek egy számot a jútútú

(#141) Reggie0 válasza Tasunkó (#130) üzenetére


Reggie0
félisten

Szerinted az olajipari cegek nem fektetnek akkuiparba, napelemiparba? Nem olyan hulyek, mint amilyennek te elkepzeled, ok is diverzifikalnak.

(#142) forumpista válasza Döglött Róka (#137) üzenetére


forumpista
aktív tag

De miert lett veszteseges? Mert valaha a Nokia volt A Mobiltelefon.

Ma meg az Apple az. Es egyben a vilag leggazdagabb cege. Kb. 10x megvehetne a Nokiat szorostul borostul, pedig a csucson a Nokia kb. masfelszer annyit ert mint az Apple (2007ben az elso iphone bemutatasa elott).

Szoval nem arrol van szo hogy a mobiltelefon ipar bekakalt es a Nokia tok ugyesen eladta a veszteseges agazatot meg mielott nagyon besz.pja.

Hanem egy uber gigantikus k.rva nagy buktat sikerult vegrehajtaniuk es kb egy “Apple-nyi” penzt elbukniuk…
Miert? Mert rohadtul bealudtak a 15 eves terveikkel es elszaladt mellettuk a jovo…
Szoval nehogy mar valami pozitiv fenyt adjunk annak hogy miutan az inkompetens vezetes csodbe vitte a mobil reszleguket, milyen jo hogy eladtak…

Mondok en valamit: ezek a 10-15 eves tervek addig mennek amig egy jol prosperalo gazdasagi helyzet van konkurencia nelkul.
De amint valtozik a helyzet, aki bealszik es keptelen reagalni idoben a megvaltozott korulmenyekre az besz.pja.

Es tokmindegy hogy mennyi penzen csucsulnek, ez max csak az agonia hosszat nyujtja meg.

(#143) Döglött Róka válasza forumpista (#142) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nem tudom, hogy ezt most miért kellett leírnod.
Meg hogy hogyan akarsz ebből ellentétes álláspontot kihozni, de ha jólesett akkor egészségedre :)

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#144) Tasunkó válasza Reggie0 (#141) üzenetére


Tasunkó
senior tag

A kínaiak meg nem olyan hülyék, hogy beengedjék őket. Persze ezt felülírja, hogy a kínaiak is egy cég, és az olajtársaságok olyan korlátlan vagyon felett rendelkeznek, amivel háborúkat is indítottak már, így elméletileg domináns pozícióba vásárolhatják be magukat. Viszont így meg addig pocsékolhatják a pénzüket a hosszútávú terveikre, amíg a bürokráciájukat ki nem józanítja akár a fizika, vagy bármi más, az egyoldalú folyó az nem folyik, így törvényszerű hogy buborékot generál. Ezeket az eltékozolt pénzeket persze ki kell dolgozni valakinek, gyakorlatilag nyomor-invesztíciókként jelennek meg térségekben, vagy válságokban.

Kérek egy számot a jútútú

(#145) Döglött Róka válasza Tasunkó (#144) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Benned egy William Gibson veszett el.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#146) Tasunkó válasza Döglött Róka (#145) üzenetére


Tasunkó
senior tag

A valóságnak hitt fikció gyakran meredekebb, mint a sci-fi irodalom. A Nokia távlati tervei akkor váltak kudarccá, amikor továbblépdelt az okostelefon ágazatba, vagy a Microsoft távlati tervei dőltek dugába amikor megvette, vagy már előtte a Microsoft dominálta azt a részt, hogy mezei gyalogokként értesültünk a hírekben róla? Mindenesetre érdekes hogy a Nokia nevet, egy kínai gagyitelefon is használhatja, meg az eredeti cég is. Viszont a Nokia pont comon sokatmondó kép, persze nem csak rájuk vonatkozik.

Lehet freudi elszólás, vagy a befektetőket csábítja, esetleg egy ambíciózus menedzsernek jelzi, hogy itt megtalálja a számítását.

Kérek egy számot a jútútú

(#147) Ezekiell válasza Döglött Róka (#145) üzenetére


Ezekiell
veterán

Jó mélyen.....

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#148) #54625216 válasza Donki Hóte (#127) üzenetére


#54625216
törölt tag

"A befektetők pénze akkor tud eltűnni, ha nem valós, nem megfogható kapitalizációval, materiális javakkal rendelkező cégekbe fektetnek. "

Megpróbálom egy hipotetikus példán keresztül elmagyarázni:
Adott egy olajcég, koncessziójában van egy olajmező, amiből a szakértők szerint mondjuk 100 millió hordónyi olajat lehet kibányászni. A piac ennek tudatában árazza be a céget.
Aztán kiderül, hogy (a globális kitermelést figyelembe véve arányosan) ebből max. 10 millió hordónyit lehet kibányászni, mert ha mind a 100 milliót elégetjük (és arányaiban mindenki ugyanígy tesz), akkor búcsút inthetünk az élhető Földnek.
Ebben az esetben a cég piaci ára és a valós, megfogható materiális javainak mennyisége között valójában 10szeres különbség van, mert hiába van a földben 100 millió hordónyi olaja, ha abból csak 10 milliót bányászhat ki.
Jelen pillanatban az fújja a lufit, hogy halogatják a kérdést, hogy konkrétan mennyi fosszilis tüzelőanyagot lehet még elégetni anélkül, hogy a globális felmelegedés visszafordíthatatlanná váljon, így mindenki úgy tesz, mintha az a 100 millió hordó valóban a cég értékét növelné, pedig nyilvánvalóan egyszer szembesülniük kell a valósággal, hogy abból a 100 millió hordóból 90 millió virtuális.

(#149) Döglött Róka válasza Tasunkó (#146) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Már megint nem értem, hogy ezt miért címzed nekem és egyáltalán mi köze a témához.

De ha jólesett, akkor egészségedre.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#150) #54625216 válasza Mr K (#128) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Továbbra sem látom, hogy hogyan akarod az emberek torkán lenyomni a szénhidrogén mentességet, ha nem adsz nekik alternatívát. "

Távol álljon tőlem, hogy bárkinek a torkán bármit is le akarnék tolni, mindössze azt mondtam, hogy ha ahelyett, hogy az alternatívákat kutatnák és a meglévőket ahol lehet kihasználnák továbbra is az alternatívák ellen lobbiznak, akkor előbb-utóbb eljön az a pillanat, amikor szembe jön a valóság és akkor a politikának be kell húznia a kéziféket.
Az állami megszorításokat sem könnyű lenyomni az emberek torkán, de amikor az egyetlen alternatíva az államcsőd, akkor mégis kénytelenek megtenni.

"Ez manapság már nem igaz: a kapacitások gyorsabb ütemben nőnek, mint a rendelésállomány, ezért vissza kell fogni a termelést (azaz nem lehet kihasználni a meglévő kapacitásokat sem)"

És ezt alátámasztandó a magyar piacról szóló elemzést linkelsz? Komolyan?
De még ebben a cikkben is arról beszélnek, hogy nem az igény csökkent az EV-kre, hanem a vásárlóerő - mivel alapvetően felső kategóriás (20 millió+) termékekről beszélünk - és hogy a vásárlóerőt alapvetően a kamatkörnyezet és az infláció fogja vissza.
Jah és szó sincs benne a termelés visszafogásáról.
Persze elképzelhető, hogy egyes gyártók egyes modelljei nem kelendőek és ezért kénytelenek visszafogni a gyártást, de a globális eladások szintjén ilyen trend nincs.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.