Hirdetés

2024. március 2., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#25) Fritz Teufel válasza clon (#9) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

bambano kollégának tökéletesen igaza van. Amit a képen látsz, az egy EV-padlólemez vagy gördeszka-platform. A személyautók már régóta önhordó kasztnival készülnek. Sőt elárulom, hogy a SUV-ok is azért nem terepjárók, mert nincs alvázuk. Ugyanis az elengedhetetlen egy terepjáró jármű megfelelő keresztszilárdság biztosításához.

A személyautókból meg azért veszett ki, amiért elengedhetetlen a terepjáráshoz: a szilárdság. A karamboloknál az emberre legveszélyesebb hatás a lassulás. A képen láthatod, hogy a motor orrnyúlvány is része az alváznak és masszív. Emiatt becsapódáskor az egész karosszéria lassabban fog gyűrődni ha egyáltalán fog, így minden energia az az utasokat éri vagyis roncsolódnak. A személyautókban a karosszéria két tengely közötti része van megszilárdítva, ez hívjuk utascellának, a többi úgy van kialakítva, hogy gyűrődjön vagyis a becsapódás energiáját a gyűrődés eméssze fel, így védve az utasokat. Innen jön, hogy a terepjárók miért kevésbé biztonságosak mint egy személyautó. Régen volt erről egy oktató film is, amin egy pick-up-ot és egy családi egyszerűt szalaszottak egymásnak próbababákkal. Az volt a kérdés, hogy ki éli túl nagyobb eséllyel. Persze mindenki a nagy pick-up-ra szavazott. Aztán a mérések mást mutattak.

Parancsolj, íme egy alváz, természetesen egy terepjáróé:

bambano: pedig megoldják a dolgot. Sőt, úgy tudom a többi gyár is vásárolja ezeket a gigakasztokat, csak a Tesla-féle nem eladó és ők jóval előrébb járnak mint a többiek. Ez olyasmi fontosságú dolog mint a futószalag feltalálása volt szvsz.

[ Szerkesztve ]

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple Watch Ultra, Samsung Galaxy S20+ 5G; PocketBook Touch HD 2

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.