Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Eastman #31502 üzenetére

    -=Libria=- és syn7h37ic már leírt szinte mindent, amit én is leírtam volna.

    A gitárosok veszettül tudnak ragaszkodni a tradíciókhoz. Főleg az elektromos- és a klasszikus gitárosok. Nem véletlen, hogy a szénszálas gitárok (és egyébként mindenféle egyéb unortodox megoldások) leginkább pont a fémhúros akusztikusok világában kezdenek elterjedni, ott a legkisebb a tradíció-alapú ellenállás. A gitárgyártóknak így sem megy szuperül, lsd Gibson. A fogyasztók nem szoktak jól reagálni a formabontó, sőt, meghökkentő újdonságokra, tekintet nélkül arra, hogy az úgy amúgy jó lenne-e. Egyszerűen egy ilyen változtatást szentségtörésnek tartana a legtöbb ember, és üzletileg öngyilkos húzás lenne bármelyik gyártótól ebbe beleállni.

    brickm #31503:
    Az, hogy a hangszedőket nem érdekli a test rezgése, teljesen alapvető dolog. A mákos tekercsben is pont annyi az önindukció, mint amennyit áramot indukál egy fa rezgése a hangszedők tekercseiben. Az, hogy miért más egy üreges testű gitár hangja, mint egy tömöré, érdekes kérdés. Első körben két pontosan azonos gitárt kéne meghallgatni, amik csak a tömörségben/üregességben különböznek. Másodrészben én is sokat gondolkoztam ezen a "fa befolyásolja a hangot" dolgon. Abszurdnak hangzik, de épp nemrég írtam másnak, hogy attól, hogy valamit nem értünk, nem feltétlenül hülyeség. Egyrészt biztos, hogy igaza van Zoli133-nak a #31527-ben. Természetesen a fa rezgésétől valamilyen minimális szinten mozognak a hangszedők, amik hatással vannak a hangra - de én kétlem, hogy ez a hatás bármilyen szinten kihallható lenne. A másik, amire gondolni tudok, hogy a fa átveszi és elnyeli a húrok rezgéseit. Az az ötletem, hogy a különböző fafajták a különböző frekvenciájú rezgéseket más-más mértékben képesek átvenni, így egy fafajtánál x, egy másiknál y frekvencia hal el hamarabb, az egyiknél z következik, a másiknál z meg sokáig nem nyelődik el stb stb stb. Csak tippelgetek, de másra egyszerűen nem tudok gondolni. Mindenesetre minimum erősen kétlem, hogy a faanyagnak olyan erős hatása lenne egy elektromos gitár hangjára, mint ahogy azt az elektromos gitárosok gondolják. És persze a fent említett mechanizmus az üreges - nem üreges különbséget nem magyarázza. Ha valakinek van konkrét infója, hogy igen, ez meg ez a fizikai háttere a dolognak, szívesen veszem.

    -----

    Sorry mindenkitől a késői válaszért, most kerültem rendes gép elé.

  • #96302336

    törölt tag

    válasz Eastman #31502 üzenetére

    Valóban kevés a műanyag, de azok sem olcsók. A válasz egyszerű, a gitárosok döntő többsége nagyon konzervatív. Ezért sem terjedtek el a nagyon más formájú hangszerek sem. Másrészt a fa természetesen időtálló, és nem utolsó sorban egyben dekoratív is. Végül a tradíciók, hiába tud a modern ipar a fánál is jobb anyagból gyártani hangszert, nem igazán van igény rá. Illetve, ami tényleg jó, az drágább, mint a fa. A karbon hangszerekre gondolok, ott is az akusztikusokra.
    Egy szép karbon testű gitárt nagyon szeretnék, akusztikust és elektromost egyaránt. Az akril test pedig jól mutatna a falon, mert játszani sajnálnám, nagyon gyorsan karcolódik.

  • Kobe

    veterán

    válasz Eastman #31502 üzenetére

    Tradíció. Satiraninak is megcsinaltak az akril gitart es a kutya nem hallotta ki a kulonbseget egy masik JS signaturehoz kepest, a gyujtoknel meg kuriozum.

    Amugy ennek eleg konnyen utana lehetne menni. Pl egybtokos gyarto bevallalna hogy csinal egy placebo szeriat, mondjuk nehezmuanyag gitart tradicionalisan festve, es egy ido utan begyujteni a user tapasztalatokat....sztem erdekes meglepetes lenne.

    Amugy a vonosok kozott egy ideje a legdragabb custom darabok mar nem feltetlen fabol keszulnek, hanem karbonszalas anyagbol, anno bolt is valamilyen video vilagklasszis csrllos hasonlitotta a fa cselloval, es neki jobban fekudt a karbon

Új hozzászólás Aktív témák