- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Okos Otthon kezdőknek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
wildrain
addikt
válasz
[CS]Blade2 #30862 üzenetére
Szerintem mindenki ujjal megy
Szerintem is, mert ujj nélkül elég nehéz lenne fogni a kormányt. -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #30843 üzenetére
Jah, most hogy mondod... meg voltam zavarodva.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #30836 üzenetére
Hát eléggé szabad fordítás volt...
Egyrészt nem mondtak Kubica gumijairól semmit, másrészt szerintem a prime nem a keményet jelenti, hanem mindig a lágyabbat.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #30830 üzenetére
A kínai nagydíj kommentátori öngyilkossága ez volt. Szó szerint ordítottam, hogy ezek mekkora állatok.
Mike: Nem emlékszem sajna, mert én több évig az osztrák tévén néztem F1-et, annyira utáltuk Palikot.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #30804 üzenetére
Szegényt az nem zavarta, hogy 94-től van tankolás, és azelőtt csak pár futamgyőzelme volt... szakkommentátor megmondja a frankót.
-
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #30209 üzenetére
Én ezen csak röhögtem. Vizsgálódnak, aha... Mit gondolnak, érdekelni fogja Hamiltont egy kicsit is, hogy ők, akiket a pályán korrekt/nem korrekt előzések során lealáz, mit mondanak? Nem fogja érdekelni. Teljesen olyan ez az egész, mint annak idején a Senna-téma. Ő is baromi keményen belement minden előzési helyzetbe, és ugyanúgy kőkeményen védekezett bárki ellen a gyengébb autójával is. Ez az igazi bajnokok egyik tulajdonsága.
A versenyzők semmit nem érnek el az ilyen "vizsgálódásokkal", meg ejnye-bejnyékkel. Ha ez végképp irritálja őket, és móresre akarják tanítani, akkor semmi mást nem kell tenniük, mint fixen tartani a kormányt, amikor Hamilton rájuk húz, és gázon maradni, amikor Hamilton kanyarkijáraton kitolja őket a fűre. Aztán amikor szalagkorlátra támaszkodva figyeli a többieket, akkor talán elgondolkodik. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #30059 üzenetére
Jól leírtad azt, amit én is, csak kicsit bővebben. Esetleg annyiban nem értünk egyet (legalábbis ezt nem írtad le), hogy az ideális ív mindig érinti a kerékvetőt, meg lehet nézni, hogy a legtöbben a baloldali kerekekkel fel is mentek rá, Hamilton meg nem. Hogy ennek mi az oka (számított egy kicsit Massa bebújására, vagy csak simán úgy sikerült), az tökmindegy, volt ott egy kicsi hely. De ezt így, ilyen sebességkülönbséggel és ívválasztással lehetetlen lett volna normálisan kihasználni, ahogy a példa is mutatja.
-
wildrain
addikt
És hozzá kell tenni, hogy Hamilton nem volt teljesen a kerékvetőn, pedig Massát megelőzve látszólag megtehette volna, övé volt a pozíció. Szóval ezt beleszámítva annyira nagyon nem volt esélytelen Massa manővere, mert a helye megvolt (a kerékvetőre húzódva), de a sebessége túl nagy volt.
-
wildrain
addikt
válasz
JJános #30031 üzenetére
Durvának durva, de érthető, hogy nem hagyta magát, hiszen a vb-ért harcolnak, mindent vagy semmit alapon megpróbált visszajönni. Ugyanúgy a nagy akarás miatt követte el ezt a hibát, mint Hamilton a rajtnál.
De azért azt nehogymár megmondd, hogy közben mire gondolt, és mire nem... -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #30004 üzenetére
Disznótoron egy centi disznóbelet nem mosnak ki, mert az a disznóölés utáni buli, akkorra az ilyenekkel már rég készen vannak.
-
wildrain
addikt
Ha valaki visszanézné:
A rajt pillanatai
Massa vs Hamilton
A rajt lassításaAz aláírásomban levő "oldalon" is össze vannak gyűjtve, és valószínű rakok még fel többet is.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #29222 üzenetére
Hát igen, alig lehet megszámolni, hogy hányszor tolták ki egymást a fűre. Egyébként én pont emiatt nem vagyok oda ezért a jelenetért. Sokkal szebbnek találok egy olyan csatát, ahol úgy próbálnak elmenni a másik mellett, hogy nem kényszerítik le a pályáról. Persze nyilván nem kellene udvariaskodva jó nagy lyukat hagyni, és meginvitálni, hogy "gyere nyugodtan be mellém, és vegyük be egymás mellett ezt a kanyart, mert az olyan jó", de azért ez így nem teljesen van rendben.
És ha mondjuk nem a hatodik helyért menne ez, hanem egy ilyen harccal döntenék el a vb-t az utolsó versenyen az élversenyzők, akkor azt hiszem, a versenybíróság sem hagyná annyiban a dolgot, minimum vizsgálnák az eseteket, még ha nem is lenne belőle büntetés.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #29211 üzenetére
Talán más eredményei lennének, ha nem kellett volna Ayrton halála után a család miatt abbahagynia az autóversenyzést. Így kimaradt gyerekkorában egy fontos időszak, és szinte már felnőttként kezdte újra. Ezért van az, hogy 25 éves, és még nincs az F1-ben.
De azért az jól látszik, hogy nem egy tipikus szupertehetség. -
wildrain
addikt
Én meg remélem, hogy nem teszik meg, mert ahhoz az kellene, hogy vagy az első kanyarkombinációt építik át, vagy a boxutca végénél vezetik bele a célegyenesbe a boxkijáratot, amiről viszont tudjuk, hogy balesetveszélyes (Schumacher <-> Frentzen), hiszen régen is úgy volt.
-
wildrain
addikt
át kellett volna kapcsolni az egyik tankolóberendezésről a másikra, ami vszínű problémás lehet.
Nem hinném, hogy ez megoldhatatlan probléma lenne. És abban sem vagyok biztos, hogy más-más tankolóberendezést használnak a két autóhoz. (Persze miután Massának kellett a cső, muszáj volt a pótberendezést használni.)
-
wildrain
addikt
válasz
venember83 #29061 üzenetére
Egyszerűbb lett volna kicsit átdolgozni a lámpás rendszert, hogy akkor váltsón zöldre, mikor a töltőcsonkot lehúzzák a kocsiról. Persze biztonsági okokból maradhatna, hogy egy ember figyelje a dolgokat és gond esetén felülírja az elektronikát
Meg fogsz lepődni, de a jelzőlámpás megoldás a kezdetektől fogva így működik. A legutóbbi versenyen pont az a bizonyos biztonsági okból való belenyúlás (forgalom volt a boxutcában) jelentette a problémát.prmcsk: Egyszer már kifejtettem. Igaz, ezek után már nagyon kérdéses, hogy tényleg előnyt jelent-e.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #29048 üzenetére
Elég nagyot ugrott 2005-re a Renault is, és 2004-hez képest nagyot javult a McLaren is. Meg azért 91-ről 92-re a Williams is nagyot javult az aktív felfüggesztésével (ez tipikusan jó példa a "belenyúlnak valamibe" kifejezésre, ahogy a McLaren 98-as autója is). Szóval azért nem annyira nagyon kicsi az esély arra, hogy nem ugyanazok lesznek az élen, akik az utóbbi néhány évben, de egyébként szerintem is ők maradnak.
-
wildrain
addikt
válasz
Dragbajnok #29028 üzenetére
Akkor szerintem Alonso marad a Renaultnál.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #28825 üzenetére
Arcod mérete vetekszik Hamiltonéval.
-
wildrain
addikt
válasz
nemcso #28787 üzenetére
"Nem tudom, lehet, hogy nem is a második helyet veszítettük el, hiszen Robert a végül győztes Alonso előtt volt. Elkeserítő, hogy a biztonsági autós szabály miatt megint rosszul jártunk" - mondta a német szakember.
Van ebben némi csúsztatás, ugyanis ha nem jön be a SC, valószínűleg akkor sem lett volna dobogón Kubica. Más kérdés, hogy akkor valószínűleg Alonso előtt végez, de akkor azt kellett volna nyilatkozni, nem pedig ezt. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #28782 üzenetére
Amit te említesz, az az, hogy gyorsabbnak kellett volna lennie. Nem hinném, hogy azért nem volt gyorsabb, mert nem akart az lenni pl. Monzában, amikor még ha úgy vesszük, reális esélye volt (a futamok számának és a ponthátrányának szempontjából) a vb címre. Szenvedett egész évben, és nem tudott gyorsabb lenni. Ha gyorsabb lett volna, akkor meg nem arról lenne szó, hogy segíti-e Massát, hanem a vb címért harcolna az utolsó futamig.
-
wildrain
addikt
válasz
mefistofeles #28777 üzenetére
Hát eddig nem sok jelét adta (mármint Raikönnen) hogy segít Massának.
Mondj az idei évből egy olyan esetet, amikor már nyilvánvaló volt, hogy nem lehet világbajnok, és az alkalom is adott volt, hogy segítse Massát és mégsem tette. -
wildrain
addikt
siman hagyni kene, hogy kijojjenek sc alatt a boxba
Szerintem is, de maguk a csapatok panaszkodtak, hogy baromi balesetveszélyes, hogy mindenki egyszerre rohamozza meg a boxutcát, ahogy megjelenik a SC tábla. Most meg másért panaszkodnak...Ez olyan, mint a Bridgestone esőgumija. A csapatok vetették fel, hogy csak egyfajta esőgumi legyen, mire a B kifejlesztett egyet, erre most meg visszakoznak, mégis inkább kétfélét akarnak.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #28727 üzenetére
Nem éri meg mindenkinek bezuhanni a boxutcába. Sőt, ezen a versenyen Trulli nélkül még Rosbergnek sem érte volna meg. Ha ő nem lett volna, akkor most nem lenne miről vitázni. Neki egy hihetetlen nagy szerencséje volt ezzel a helyzettel, és nem hinném, hogy ők tudták ezt előre. A legjobb az lenne, ha a SC nem kavarna bele egyáltalán a küzdelembe, de sajnos ez elérhetetlen. Meg lehetne oldani, hogy az FIA figyelje, kinek fogy el a benzinje valójában, és kinek nem (a motorvezérlő is egységes, plusz egy funkció beiktatása nem nagy dolog már), és akkor el lehetne törölni a 10mp-et, de még akkor is extra előnyt szerez az, akinek tényleg akkor fogy ki a benzinje. Millió dologtól függ, hogy a SC kinek kavar be, és kinek nem. Nem jó ez így, és nem is lesz jó.
-
wildrain
addikt
válasz
mefistofeles #28723 üzenetére
Hát ha mindent feketén és fehéren akarunk szemlélni, akkor egyet kell értsek veled, de most ez egy árnyalt téma. A lényeg, amit mondani akartam, hogy nem büntetésként kellene felfogni, hanem egy körülménynek, ami így tartozik össze. Ahogy LOTR írta, a piros lámpánál boxba hajtás egy csomagként értelmezendő a 10 mp-cel. Lehet vele számolni, és ez nem zavarja a szabályalkotókat, mert direkt így tervezték, hogy a legtöbb esetben a boxba hajtással szerzett előny pont elvesszen a 10 mp-cel. Ritka eset az, ha valaki még ezzel együtt is jobban jön ki.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #28720 üzenetére
Most még hányszor írjam le, hogy a boxutca eleje és vége nem ugyanúgy záródik?
Vegyük azt az esetet, hogy fut a verseny, baleset történik, az élen álló a pálya felénél van, amikor beküldik a SC-t, lezárják a boxutca elejét. A SC ugye a boxkijáraton jön ki, és lassan poroszkál, hogy utolérje őt a mezőny. Az élen álló viszont bemegy a boxba (ezért 10mp-t kap később), és a boxutca végén szépen kimegy a ZÖLD jelzésen. A kijáratnál a lámpa zöld, mert még nem sorakozott fel a mezőny a SC mögé. Az élen álló visszatér a középmezőnybe, és a kör felénél utolérik a SC-t. Körbetotyognak a pályán, és amikor a boxbejárat közelébe érnek, pirosra vált a kijárati lámpa, ami egészen addig piros lesz, amíg a mezőny vége el nem halad a boxkijárat mellett. Ezért aki most ment ki az élmezőnyben tartózkodók közül a boxba, annak várnia kell a kijáratnál.Amúgy azt elfogadom, hogy én értelmezem rosszul, a büntetés/nem büntetés-t, de amit most leírtam, talán nem olyan nehéz, hogy ne lehessen érteni még sokadszorra sem.
-
wildrain
addikt
válasz
mefistofeles #28719 üzenetére
Sorompót vagy valami fizikai akadályt a balesetveszély illetve a kényszerből kijövők miatt nem lehet alkalmazni.
Na ugye, ezek szerint mégis engedélyezett az áthaladás. A piros lámpán áthaladás normál esetben főbenjáró bűn, mint ahogy a kijövetelnél fekete zászló jár érte. Nem fura, hogy a bemenetelnél nem ezt a büntetési formát alkalmazzák? Talán pont ez mutatja, hogy nem tiltott a bemenetel, hanem csak nem javallott, mert 10 mp jár érte. -
wildrain
addikt
válasz
mefistofeles #28716 üzenetére
Hát erre tudnám ismételni a hsz-t, amire válaszoltál.
Ha tilos lenne bejönni, akkor nem lehetne bejönni. Nyilván nem lehet tilos az, ami a verseny feladásához vezetne. -
wildrain
addikt
válasz
venember83 #28713 üzenetére
Mert gondolom zárt boxutcánál mindkét (ki-be) lámpa piros.
Nem, a kijáratnál levő lámpa csak akkor piros, ha a SC mögött felsorakozott mezőny éppen elhalad a célegyenesben. A bejárat meg akkor lesz piros, amikor a SC bejön a pályára, és addig piros, amíg mindenki fel nem sorakozott az SC mögé.b-type: Ez a hsz neked is szól erre válaszolva:
pont akkor az SC kihirdetésre kerül és lezárják a Pit kijáratot -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #28707 üzenetére
Itt szerintem van egy általánosan félreértelmezett dolog, mégpedig az, hogy a lezárt boxutcába bejönni szabályszegés. Az egy egyszerű versenykörülmény, aminek végrehajtásáért jár egy 10mp stop&go. Ugyanis elég hülyén nézne ki, ha büntetnék a versenyzőt azért, mert nem akar kiesni a versenyből, és kimegy benzint vételezni, amikor már nem tud több kört megtenni.
Tehát a boxutcába bejönni nem tilos, hanem csak úgy lehet, ha számít arra, hogy utána 10mp s&g-t kap.Egyébként ennek a 10mp-nek is az a szerepe, hogy a SC bejövetelekori boxutcába rohanást (és az azzal járó nyereséget) ellensúlyozza, mivel ugye pont azt szerették volna elkerülni, hogy tumultus legyen a boxutcában. Régebben olyankor szinte mindenki taktikát váltott, és kb. egy kiállásnyi időt spórolt meg. Ezért ennyi az annyi.
Szerk: Más kérdés, hogy amíg a boxutcát biztonságosabbá tették, a verseny ugyanúgy nem követhető, mert szinte mindig megkavarodik a mezőny, és amíg a régi szabálynál a SC kimenetelekor tiszta volt a versenysorrend, most azon tapogatózik mindenki (a kommentátoroktól kezdve a nézőkig), hogy vajon ki fog kapni 10mp-et, és ki nem, és amíg X kap, Y miért nem.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #28702 üzenetére
Amikor Montoya kihajtott pirosnál a pitből, akkor még nem ez a szabály volt, ami most. Akkor azért volt piros a lámpa a kijáratnál, mert a mezőny éppen elhaladt a célegyenesben, és ha jól tudom, az régebben is piros szokott lenni olyankor.
Az új SC szabály abban a két dologban különbözik a régitől, hogy a boxutca bejárata lezáródik, amikor az SC bejön, és, hogy a szendvicsben levő lekörözöttek visszavehetik a körüket.
Szerintem az nem hülyeség, hogy a kijáratnál várni kell, amíg a mezőny elhalad a célegyenesben, mert különben a boxból versenytempóban kijövő versenyzőnek be kell sorolni a SC mögött poroszkáló mezőnybe, ami akár pozícióharchoz is vezethet (mint annak idején Montoya esetében is), és az nem a biztonságról szól. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #28691 üzenetére
Nekem is tetszett a pálya, és az egész verseny. Mivel Kimi kiesett már a vb-körforgásból, el tudtam vonatkoztatni a szar történésektől, és tényleg élvezet volt nézni, ahogy megkavarodnak a dolgok. Nem hiszem, hogy SC nélkül unalmasabb futam lett volna, mint egy épített pályán. Nehezen, de azért lehet előzni. És egyébként is, sokszor pont azért izgalmas egy csata, mert nehéz előzni, így az is csak többedszeri próbálkozásra tud elmenni a másik mellett, aki egyébként baromi gyors, és így lehetőség van olyan helyzetekre is, mint a Trulli-féle röhejes vonat, amikor a mezőny 80%-a mögötte toporzékolt.
A pálya adta meg a lehetőséget arra is, hogy Alonso egyáltalán ütőképes legyen. Sok-sok technikás kanyar, ahol a motorerőnek nincs szerepe, csak az számít, hogy ki milyen merész.Ami nagy negatívum a pályával kapcsolatban, az a pályamunkások sebessége. Az egy röhej volt. Összehasonlítva Monacoval, amikor kicsúszott DC és Bourdais, ahogy körbeért a mezőny, a két autó már nem volt ott, tegnap meg már két kör óta bent volt a SC, és csak akkor emelték fel egy daruskocsival, és tanakodtak, hogy merre vigyék.
És akkor a hab a tortán: amikor Barrichello Hondáját tolták ki, vagy 20-an okoskodtak, vitatkoztak Rubensszel, végül még a kerék alá is került valamelyikük. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #28683 üzenetére
Egyébként Trulli-nál nagyon csodálkoztam hogy elengedte Kimi-t...mert a támadóívet azért nem így kellett volna levédeni...
Én is néztem egyet, de már korábban, a Williamsek ellen is szarul, az ideális íven fékezve védekezett. Az egyedüli, aki ott tényleg megfingatta a támadót, az DC volt, teljesen kikényszerítette Hamiltont a belső oldal legszéléig, igaz, hogy aztán az is kevés volt. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #28675 üzenetére
Hát igen, sokat vitatkoztunk Valencia után, hogy érdemes-e a lámpás megoldással csinálni a boxkiállást, és tény, hogy ha most Massát egy nyalókás ember ugrasztja meg azzal, hogy felemeli a nyalókát, és utána visszacsapja az orra elé, akkor nem viszi magával a csövet, nem kell a boxutca végén várni.
Mostmár én sem tudom, hogy megéri-e a cucc. Mérlegelni kell, hogy milyen gyakori az, hogy pontokat tudnak gyűjteni a 2-3 tizedes rövidítéssel, és milyen gyakori az irányító ember hibája.
-
wildrain
addikt
mert Massa csapattársa nem tud/nem akar pontokat rabolni tőle. Ez is hozzátartozik a lúzerséghez, kölcsönkenyér neki nem jár vissza.(Massának)
Honnan veszed ezt a marhaságot? A tegnapi futamon is ott loholt Hamilton mögött, amíg nem jött az SC, és valószínűleg meg is előzte volna.
Meg nem ártana olvasni a futam utáni nyilatkozatait, amiből egyértelműen kiderül, hogy lemondott a vb címről, és Massának fog segíteni."Tudom, hogy mi a csapat célja - meg akarják nyerni a világbajnokságot" - mondta Räikkönen, aki legutóbb 11 fordulóval ezelőtt, Barcelonában aratott győzelmet. - "Én is meg fogok próbálni futamokat nyerni, aztán meglátjuk, mi lesz. A világbajnoki küzdelemből már úgyis kiestem."
"...De nem szoktam meg, hogy bármit is feladjak, és mindent meg fogok tenni, hogy hozzásegítsem a csapatot a céljai eléréséhez."
Vagyis mindent belead, és ha Massát el kell engedni, akkor elengedi. Nem tudom, egyesek milyen alapon vonják kétségbe Raikkönen csapatjátékosi hajlamait, amikor soha nem volt példa rá, hogy kibaltázzon a csapattársával. Most sem fogja megtenni.
-
wildrain
addikt
-
wildrain
addikt
Stimmelne a gondolatmenet, ha Massa nem versenyezne már évek óta az F1-ben, a többiekkel együtt, ahol már rég "kiment" volna belőle az előny, amit a balos pályán összeszedett.
Meg ugye egy időmérőn, összesen tizenegynéhány kör alatt nem jön ki a kondicióbeli különbség...Ráadásul az az istanbuli hatalmas előnye sem túl meggyőző számomra, tavaly pl. a versenyen végig feltartotta Kimit, idén pedig a jobb taktika ellenére is egy kicsit veszélyes volt rá Hamilton.
Massa egyszerűen baromi jó tud lenni egy körben, olyasmi, mint Trulli. Ha elkapja a fonalat, akkor legyaláz mindenkit, és elég gyakran el is kapja.
-
wildrain
addikt
válasz
enzodasilva #27849 üzenetére
Nem kicsit volt beb@szva az öreg.
-
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #27754 üzenetére
Na, mostmár az is kiderült, hogy a bukótér jobban tapad, mint a pálya.
a sarga zaszlos vetseget nem is hoztam fel
Egyrészt már másodszor hozod fel, másrészt kár, mert csak kiröhögteted magad. Ki lett tárgyalva, hogy azt nem előzik, aki a pályán kívül tartózkodik, vagy egyéb okból áll. Tökmindegy, milyen színű a zászló. Lásd Monaco, Sutil. -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #27751 üzenetére
McLarennek utos lapjai voltak, olvasd el a beszamolot
Gondolom, a hozzád hasonló Hamilton-szurkolók szerint voltak űtős lapjai.A beszámolót meg nem olvasom el, mert nincs kedvem bonyolult angol jogi szöveget bogarászni. Kíváncsi lennék, hogyan bizonyították telemetriával egy olyan dolgot, amit nem lehet, hiszen Hamilton és Raikkönen nem egymás mellett gyorsított volna, ha Hamilton besorol Raikkönen mögé. Így már mindjárt érvényüket veszítik az adatok, mert a pálya nem mindenhol ugyanúgy tapad.
Az meg egyenesen röhej, hogy te, aki annyira ad a hiteles forrásokra, index.hu-s cikket linkelsz a fórumra.
Megint minek reagálok?
Na mindegy, mostmár megírtam...
-
wildrain
addikt
fellebbezni lehetett
A5.hu:
Az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága elutasította a McLaren fellebbezését Lewis Hamilton spái büntetése ellen, így Felipe Massa immár jogerősen is a Belga Nagydíj győztese. Az indoklás: boxutcai áthajtás ellen nincs helye jogorvoslatnak.Szó sem esett bizonyításról. Nem volt rá lehetőségük.
-
wildrain
addikt
-
wildrain
addikt
Nem a döntés jogosságát vitatja, hanem a szabály ésszerűségét.
b-type: Nem mindegy, hogy a kétféle körülmény magától adódik, vagy megteremtik. Arról senki nem tehet, hogy a szabálytalanságot akkor követte el, amikor elkövette (és a büntetését nincs mikor letölteni), arról viszont tehetnének a szabályalkotók, hogy (igazságtalanul) megtámadhatónak ítélnek egy olyan büntetést, amit a másik szabálytalankodó (az ötödik körös) nem tudna megtámadni. Az kettős mérce lenne, ha most tárgyalták volna az ügyet.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27730 üzenetére
Az itt a probléma, hogy kétféle büntetési körülményt akarsz adni a versenyzőknek ugyanazért a vétségért attól függően, hogy mikor követték el a szabálytalanságot. Aki az ötödik körben követi el a szabálytalanságot, annak nem megtámadható a büntetése, aki meg az utolsó előtti körben, annak meg igen? Ez hogyan igazságos szerinted?
Az világos, hogy az idő, amit a valóban letöltött büntetés helyett kapnak, nem okés, mert minden pályán más az áthajtásos büntetéssel összeszedett hátrány (ráadásul a 10mp stop&go is ugyanúgy 25mp-et ér), de olyan mélységekben nem lehet megírni egy szabálykönyvet, hogy x pályán ennyi, y pályán annyi, stb. Valahogyan átlagolni kell.
ez meg a többi, egyébként megkérdőjelezett és elbírált, időbüntetett versnyzővel szemben helyezi háttérbe az unevezett áthajtásos időbüntetettet.
Nem beszélhetünk hátrányba helyezésről akkor, amikor a vétség nem volt ugyanaz. Így már más a kiindulópont, két teljesen más esetről beszélünk, ami nehezen összehasonlítható. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27727 üzenetére
Ha viszont megtámadhatnák, és visszavonhatónak ítélnék az ilyen, futam után adott boxutcai áthajtást (vagyis időbüntetést), akkor az igazságtalan lenne azokkal szemben, akik még a futam alatt kapják meg ugyanezt a büntetést, mert ők azonnal a büntetésük letöltésére vannak kárhoztatva, megfellebbezési lehetőség nélkül.
Erre egyetlen megoldás lenne, hogy sosem adnának boxutcai áthajtás büntetést, hanem mindig csak futam után, időbüntetést. Ez meg jó kis káoszhoz vezetne a végeredmények tekintetében, és a nézők frankón elveszítenék az az általában megszokott helyzetet, hogy a futam után mutatott végeredmény a tényleges végeredmény.venember83: miért kéne bezárni, nem esett senki a másik torkának. Vitatkozni csak lehet, nem? Legalábbis azt hittem, erre vannak a fórumok a neten. Ha untat, ne olvasd.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27663 üzenetére
Hát én sem hiszem, hogy most egycsapásra lenyomják a McLarent esőben, mert sok ilyesfajta bizakodó ígéretet lehet olvasni tőlük, ami aztán nem valósul meg (lásd: "nem lesz több motorhiba").
Ettől függetlenül ha belegondolunk, hogy az olyan pályákon, ahol amúgy is kicsi fékhűtéssel mennek, mert nincsenek kemény féktávok (Monaco, Silverstone), nem volt rossz esőben a Ferrari. Lehet, hogy tényleg sokat számít, amit most találtak (sőt: biztos, különben nem beszélnének róla). -
wildrain
addikt
válasz
manutdzoli #27574 üzenetére
máváffánkúúúlo!
Azért szerintem érthető a sikoltozása. Ha valaki nincs hozzászokva a versenyszerű kanyarvételekhez, könnyen eltolódhat az ijedtség a halálfélelem felé, az pedig nem egy játékos érzés.Ráadásul szerintem egyáltalán nem fair dolog ilyet csinálni valakivel, ehhez képest még egész viccesen fogta fel a dolgot.
-
wildrain
addikt
Ez nagyon nagy!
-
wildrain
addikt
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #27532 üzenetére
Nem a benzinfogyasztás miatt parkoltak a boxkijáratnál. Mivel a megtett körök után tankoltak vissza benzint, ezért semmi értelme nem lett volna álló helyzetben fogyasztani az üzemanyagot, egyszerűbb lett volna kevesebbet tankolni, és később indulni.
-
wildrain
addikt
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #27437 üzenetére
Asszem 2005 végén indult az egész, még F1Ch-re épülő ETCC moddal, aztán azóta volt GTR, LFS és rFactor is, sok-sok moddal, de főként kasztnisokkal.
Én asszem kb. másfél éve abbahagytam, kicsit sok volt a mindennapi gyakorlás, meg apa lettem, meg ilyenek.A többiek is szétszéledtek, más ligákhoz csapódtak, vagy szintén abbahagyták. Ja, és természetesen kormánnyal nyomtuk, segítségek nélkül.
Oliverda: Szerinted. Szerintem meg nagyképűségnek.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27430 üzenetére
Hát én vágom, hogy okés ez. Nem egyszer, nem kétszer volt ilyenben részem nekem is a versenyeken, és bár nem voltam igazán híve a dolognak, néha én is megcsináltam másokkal. Főleg, ha nagyon akartam a pozíciót, mert fontos volt, vagy ha bepipultam.
Volt egy imolai futam, amikor Juan bejött mellém a belső ívre féktávon a Tosa-ba, de sikerült mellette fordulnom kívülről, és egymás mellett gyorsultunk fel a dombra. Még meg is kérdezted Juantól, hogy miért nem tolt ki, mint annak idején Schumacher Montoyát.A Mike-os balhéra is emlékszem, persze. De neki nem is igazán az volt a gondja, hogy kitoltad, hanem az, hogy előtte 1-2 mp-cel a fűről jöttél vissza, és ugye azt nem veszélyesen szokás csinálni. De szerintem rendben volt a dolog: visszajöttél, és egyszerre harcoltál is a pozícióért. Akkora sebességkülönbség nem volt, hogy ne lehessen reagálni a védekezésedre.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #27423 üzenetére
Chuck Norris nem előzött volna, egyszerűen teret görbít, és begurul a célba.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27418 üzenetére
Kéne tudni, hogy mikor érte utol őket.
Mert a megfőzést alátámasztja az is, hogy konstans köröket ment a 41. körtől, mintha rendbe akarná hozni, le akarná koptatni a gumi elszemcsésedett rétegét. Meg azt is vedd figyelembe, hogy Webber is megtámadta. Ha Hamilton még ereje teljében van, akkor inkább tapad Massára még akkor is, ha valójában megelőzni nem akarja, mert hátha... De azt végképp nem hagyja, hogy még Webber is bepróbálkozzon. Arról nem is beszélve, hogy különben sem úgy ismerjük, mint aki megelégszik a kármentéssel, amikor még előnye is lehetne (lásd Spa). Mert itt nem egy pontról volt itt szó, hanem akár a pontelőny növeléséről. Szóval nem, nekem Hamilton harcosságát ismerve nem hihető. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27410 üzenetére
Azt nem tudod, hányadik körben érte utol Hamilton a bandát?
Ha a tendenciát nézzük, akkor szerintem nekem van igazam, Hamilton az interen hosszútávon nem lett volna ütőképes. Ha megnézed, ahogy megkapta az új gumit, ment egy brutál kört, majd folyamatosan lassult, és a 41-44 körig ugyanolyan köröket produkált. Kimi meg ahogy megkapta, végig folyamatosan gyorsult (pontosabban közben volt elhibázott köre).Peat: pedig érdekelne, hogy mit akartál.
Na most elolvastam mégegyszer, és lőn világosság.Szóval ha ez így volt, miszerint Kimi száraz beállításokkal ment a versenyen, akkor elég brutál hibát követtek el a Ferrarinál. Nyilvánvaló volt, hogy esős verseny lesz, még ha nem is esik, akkor is vizes/száradó pályán kell megtenni a verseny nagy részét. Nem tudom, hogy ők milyen előrejelzést néztek...
-
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27383 üzenetére
Sztem mi sokat nem tudunk erről a srácról.
Igen, ez elég kézenfekvő magyarázat ahhoz, hogy minden esetben fel lehessen hozni, de én akkor is jogot formálok, hogy véleményem legyen róla.Szerintem nem őszinte (belül nagyon jól tudja, hogy a sikánátvágás után nem volt fair támadnia, mégis azt nyilatkozta többször is ártatlan képpel, hogy bizony ő szabályos volt), és a viselkedése, nyilatkozatai már nagyképűek, nem csak magabiztosak. Egy-egy előzés után nagyon sokan tehetnének kemény megjegyzést a többiekre, vagy saját munkájukat az egekig magasztalhatnák, de mégsem teszik. Hamilton megteszi, és ez az én szememben nagyképűség. Nem arról van szó, hogy semmit nem tud felmutatni, és mellette szájhős, hanem arról, hogy úton-útfélen magát dícsérgeti, főleg újabban. Nincs erre szükség szerintem, csak sok-sok embernek szúrni fogja a szemét, és utálókat gyűjt. A sikános akciója és a "Kimi nem elég tökös" nyilatkozata után szerintem a pilóták többsége is minimum más szemmel néz rá, és nem csak az eredményeire való irigység miatt, hanem azért is, mert egy kedvelnivaló ember nem így viselkedik.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27372 üzenetére
Ehh, azt a Kubica-féle (az nem Webber volt? vagy rosszul emlékszem?
) előzést látva rendesen guvadtak a szemeim.
Tényleg hihetetlen dolgokat tud művelni, nagyon érzi a határokat, és tetszik, ahogy gokartozik egy F1-essel. Nagy kár, hogy az egyénisége elfogadhatatlan szinten van számomra. -
wildrain
addikt
Aki kritizálja, az még szurkol neki, esetleg éppen azért kritizálja olyan élesen, mert nagyon szeretné, ha jobb eredményt érne el. Aki elfordul tőle, az meg nem is kötődött hozzá sosem.
Én nem tartom bajnak, ha idén nem jön össze neki a vb cím, mert szerintem ez csak méginkább felkelti benne a vágyat, hogy maradjon, mert amíg versenyképes autóban ülhet, addig meglesz az esélye győzni. Egyébként meg az sem ciki, ha megkopnak a reflexei, vagy idővel elfogy a motivációja. Ez mindenkivel megtörténik előbb-utóbb, neki legalább előtte összejött egy vb cím is. -
wildrain
addikt
A saját drukkerei nem fordulnak ellene. Aki ellene fordul akkor, amikor nem megy neki annyira, az soha nem Kiminek drukkolt, hanem az eredményeinek. Ezt hívják divatdrukkernek, aki csak addig szurkol valakinek, amíg topon van, amikor jönnek a nehéz idők, akkor meg másik kedvenc után néz.
Nem kell velük foglalkozni, saját magukról állítják ki a negatív bizonyítványt az ilyenek. -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #26632 üzenetére
Lewis is uszhatna egy-ket kort
Kívánságodra... -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #26559 üzenetére
Jó sötét volt, mintha este lenne.
Ez is egy érdekes kép. Középen az üzenetekre gondolok.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #26535 üzenetére
Hamiltonnak nem volt igaza, Kimi annyira tökös, hogy még el is ad belőle.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #26468 üzenetére
Live Timing megy nektek?
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #26434 üzenetére
Az, hogy egy megcsúszás a falban végződik, vagy tökvéletlenül a pálya hosszában csúszik az autó, majdhogynem szerencse kérdése. A hibát elkövették mindketten, Hamilton is, így nem érzem jogosnak ezt a nagy önmagasztalást.
-
wildrain
addikt
Hamilton: Végeredményben a versenyzőnek kell éreznie a tapadást és neki kell a határra vinni az autót. És tudom, hogy én nagyszerű vagyok ilyen körülmények között.
Hát ehhez képest egyszer megpördült, és kétszer lement a pályáról vizes körülmények között. Megérteném, hogy ekkora arca van, ha úgy ment volna a vízen, mintha sínen menne, mondjuk mint annak idején Alonso a 2006-os Magyar nagydíjon, de azért attól a hibátlan, elsöprő sebességtől elég messze volt.
Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- A One Ui 8.5 és a Snapdragon 8 Elite 2 már biztos
- Kuponkunyeráló
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sziku69: Szólánc.
- Óvodások homokozója
- Anime filmek és sorozatok
- Hálózati / IP kamera
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- További aktív témák...
- Samsung 32" M8 4k Smart Monitor!32"/4k/VA/Smart Remote/DEX /Airplay/Type-C/Slimfit Kamera/Beszámítá
- VW/ Skoda fejegység Android 13, 6/64gb eladó
- Lenovo Loq Gaming 15IRX9
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Új és újszerű 15"-16" Gamer, irodai, üzleti, készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest