- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- A jövő számítógépei (Reloaded)
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szallasi007 #26170 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szallasi007 #26134 üzenetére
Tsebacsi hsz-eire keress rá itt és az autós topikban, neki ilyenje van, csak automata, bár nem gyakori eset az üvé. Alap kockázatok a szokásos koksz, kettőstömegű, de egyébként nincs még benne a korban, hogy baja legyen... attól is függ persze, mennyi időre tervezel vele. Városi használat miatt mondjuk lehet, hogy engednék a kritériumokból, Mondeo hibrid is beleférhet (agyonüthetetlen Toyota HSD hajtás), vagy PHEV vonalon néznék valamit (más márkáknál) - kisebb értékvesztés, alacsonyabb üzemanyag és adó kiadások szerintem többet nyomnak a kasszán, mint a szervizköltségek.
-
molnarpeter
nagyúr
Gyári sárvédő jobban fog illeszkedni, mint az utángyártott nyilván a rozsda mértékétől függ, de egy karosszériásnak meg lehet mutatni, hátha. Viszont később lehet, hogy újra megindul a javításnál, attól függ, hogy sikerül - persze ez érvényes az átlagos utángyártott dolgokra is szerintem.
troll81: nálam nincs jogosultság
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #26122 üzenetére
[link] C-Max Energi fb klub, ajánlom tájékozódás céljából
darvinya: jaja, kisebb dolgokat az autó is megoldja általában.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 0utsider #26113 üzenetére
Hány km a napi inga? Télen, fűtéssel, stb felére is leeshet a hatótáv. Van más modell, ami szóba jöhet (Plug-in vonalon)?
SzlobiG: sima hibridben egyszerűbb a szitu, NiMH akkuk, viszonylag egyszerűen lehet a csomagot egységenként cserélni (bár amúgy ki kell egyenlíteni őket, szóval nem elég szerelni), kb 10-15 évet ki szoktak bírni. A Plug-in Li-ion akkut használ, valamivel nehezebb dió alapvetően, viszont megvan az az előnye, hogy totál nem szoktak elromlani (sok tartalék, nagyon kímélő vezérlőelektronika)... Azt nem tudom, hűtött vagy sem az akku, PHEV vonalon ez alap szokott lenni mondjuk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dellfanboy #26102 üzenetére
Ellenőrzés!= csere
-
molnarpeter
nagyúr
válasz radi8tor #26033 üzenetére
Sárvédőív pereméhez egy kis karosszériatömítővel ki lehet húzni, akkor nem tud megülni a ficakban a kosz és kevésbé akar rohadni. Nameg dobbetét mögé waxoyl, üregvédelem, kavicsokat kezelni időben, stb.
Kb szerintem az illeszkedés szokott a legnagyobb gond lenni utángyári elemnél, de csak hallomásból.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #25914 üzenetére
Fb csoportba is bedobtam, de sok jobb tipp nem érkezett. Pillanatragasztó merült fel, de mivel a műszerfal puha, a rács pedig rideg, szerintem rugalmas anyag kellene hozzá, ezért gondoltam a szélvédőragasztóra. Az mindenféle felületen megmarad, és 1-2 év után nem fog elengedni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tobias88888 #25912 üzenetére
Valószínű a műszerfal hab fogta meg a körmöknél gyárilag. Legnagyobb probléma szerintem ez az anyag, egyszer gyerekként játszva a palmatex megmarta a hungarocell-t, szóval szeretek óvatos lenni ilyesmikkel Talán szélvédőragasztót meg lehetne próbálni, de fene tudja, nem lenne szép, ha véletlenül kinyomódna. Csavarral egy megoldás:
-
-
molnarpeter
nagyúr
4 lambda szonda és okoskerék, ami többlet hibalehetőség. Itt fórumon fordult elő 1.6-nál alacsony fordulaton kopogás hordósra kopott henger miatt (hallatszik, nem kell alacsony fordulaton erőltetni és akkor nincs gond, de együtt lehet élni a problémával), illetve volt egy alacsony olajnyomás eset (Ti-VCT volt, simát nem tudom, érinti-e). Gyakorlatilag ha menár nyire utána jársz, szerintem megéri 100 lóra szűkíteni.
-
molnarpeter
nagyúr
Gyakorlatilag az, csak nehéz előre megjósolni, hogy az előző tulaj(ok) foglalkoztak-e kellő mértékben a hűtés problémával fb-n Mondeo Ecoboost csoportban voltak ilyesmi ügyek. Csövet illetően mondjuk szerintem is a rendszeres csere egyelőre a megoldás, jó lenne valami szilikon és alu tartós alternatíva, valamennyi piaca biztos volna.
1.0 EB esetén a középső henger meg jó hűtéssel is túl tud melegedni ahogy tudom, ott is elég lenne minimális változtatás és még lenne oldva, 1.6-hoz találtam racse alacsonyabb hőfokon nyitó termosztátot... 🤔kcsa: blokk is előfordul rosszabb esetben, nem csak hengerfej. Mivel nem hüvelyes gyárilag, így motorcsere vagy felfúrni és hüvelyezni.
Primkó módszer, de én szeretem arról megítélni egy motor megbízhatóságát, hogy mennyibe kerül egy bontott blokk. Ha drága és nehezen beszerezhető, az red flag lehet szerintem. Nagyon negatív a szövegem most, de ez csak olyan, mint amikor valaki megkérdezi, hogy hideget-meleget mit lehet tudni egy adott típusról. Van egy csomó elégedett tulaj, de most ha a hibákat kérdezik, ne írjam le?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli-bácsi #25811 üzenetére
Blokk repedés (bontott kb 500k), kokszolódik, kevésbé szerencsés esetben kigyullad, az ismert hűtőfolyadék szint problémákat meg lehozta a sajtó sokszor.
-
molnarpeter
nagyúr
Hozza ám Fiat úgy került, hogy előzőleg 2 szíjat elszakított, egy görgő volt a bűnös. Itt gondolom előtte ép szíj lett levéve, talán túl lett feszítve felrakáskor? Na mindegy, én nem vagyok stretch szíj expert, egy mosógép javítást leszámítva elkerült engem a technológia Járművekben sima szíjak vannak nekünk, ott olyat láttam csak, hogy valami bekerült alá és egy hosszanti repedés keletkezett a gumis részén, de a szálak épek, néha ellenőrizve továbbra is az van rajta (tartalék/cseredarab megvéve).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Earl_Muttley #25652 üzenetére
1.3 csapágy problémát még nem hallottam, tudnál írni róla? Jöhet privátban is Engedj meg annyi pontosítást, hogy eredetileg Fiat tervezés a motor
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csukasi #25614 üzenetére
Váltás: ne is nézz rá a jelzőre. Elindulást leszámítva ne essen 1500 alá a fordulat, úgy a lendkerék és a koromlerakódás problémák elkerülhetők nagyjából, nyugodtan el lehet forgatni 2500-ig normál közlekedésben, ha pedig alaposan be van melegedve, akkor akármit szabad.
Garancia: rá lehetne kérdezni, hátha meg lehet hosszabbítani, néha van rá lehetőség. Fékfolyadék 2 évente.Vezérlés szíjas. Érdemes lenne regisztrálni a Ford etis rendszerbe, ott írja a karbantartásokat, amúgy 180-200 ezer km vagy 10 év emlékeim szerint. Akku/rádió miatt ne aggódj, cseréltünk cégnél párszor, nem volt gond.
Szabad tudni, hol lett véve egyébként? Eurofleetnél pont láttam egy ilyesmi példányt.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #25590 üzenetére
2000 lumen feletti tompított fény esetén kell a mosó+szintező [link] (természetesen a halogénra jóváhagyott fényszóróba tett LED-en nem változtat, csak gondoltam bedobom az infót).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #25553 üzenetére
Vagy ha gyakrabban van rövid táv, akkor lehet előnye az 1.8 DPF nélküli mivoltának, egyébként 2.0 szerintem is
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DeFranco #25517 üzenetére
Szerintem amúgy ott kezdődik a gond, hogy néha bejut a víz, onnantól kezdve el van intézve. Hogy most ez kavics, karc, vagy ragasztás tökéletlensége (eredeti vagy hőmérséklet ingadozása okán) miatt van, az már sok tényezős egyenlet
Raptor kell, ott felirat van csak jelvény helyett
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz AxBattler #25470 üzenetére
Ha 100 lovas motor: [link] Ti-VCT-re talán ez, bár mk3-hoz lenne: [link]
Levélrács vagy mi: meg kéne nézni az új árát. Ha drága, műanyaghegesztő vagy karosszériás/fényező műhelyben megmutatnám. Némi melegítés után lehet, hogy vissza tudnák formázni közel eredeti állapotba, de bizonytalan a művelet ára és tartóssága.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz AxBattler #25451 üzenetére
1: Volvo takarót szokás rá tenni --> bontó, jófogás, Volvo csoportok. Vagy talán van ali/ebay vonalon is
2: esetleg ha van olyan rész körben, pár pötty szélvédőragasztóval meg lehetne próbálni leragasztani, de csak úgy, hogy le lehessen vágni szükség esetén.
3: felejtős, torzítana - olcsóbb a csere (megvárnám, míg alaposan bereped)
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dißnäëß #25324 üzenetére
Nem értek a lovakhoz; 7zap katalógusban végig lehetne matatni, mennyi cikkszám különbözik, aztán hátha... Vagy típus csoportokban érdeklődni, mennyire bonyolult a facelift-umbau
Bocsi, felejtős. Esetleg két lökösből egyet faragva műanyaghegesztő által, de mindegy, olcsóbb bármi más... az izzócsere a legolcsóbb!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #25316 üzenetére
Vagy tompítottnak valami hosszú élettartamú (GE Extra Life, Osram Ultra Life), és reflektorba emelt fényű
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tobias88888 #25277 üzenetére
Motor miatt kérdeztem, a szívó benzinnel nehéz mellé lőni, városba DPF neccesebb, bár talán korai példányt el lehet csípni belőle olyat is, nem vagyok benne biztos.
1er esetén M47 dízelt néznék, első néhány évben volt részecskeszűrő nélkül (lefelé mutat a kipufogó, arról megismerni). Intake flap delete, aztán nagy dráma nincs, vezérműlánc is kifejezetten tartós. Talán a difi még kockázati tényező.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TommyX_ #25278 üzenetére
Látom ST, ez csak egy 2 személyes Van kivitel volt. 15" acél volt rajta, 195/50R15 gumikkal. Bp és országjárás is volt vele, egyik felnis eset Fót Auchan környékén lehetett elmondás alapján, de nem volt nagy ügy, gumis picit igazított rajta és ment tovább, máskor Nógrád megyében történt hasonló (ott sajna dísztárcsa elveszett róla, utána már inkább gyorskötözőztem, mondjuk akkor meg a törés veszélye áll fenn).
USB aljzathoz nekem úgy szól a sztori, hogy fagyos hidegben egy kétoldalú kábelt csatlakoztattam volna, de gyakorlatilag fordítva akart a helyére menni, ezt a kocsi oldaláról a fül bánta, amiben a 4 érintkező van. Később persze javítva lett, csak kellemetlen volt az élmény iphone-nal használtam, iPod módban - telón egy üres silence mp3 volt mindössze, azzal elindult a lejátszás, és utána már működött a Spotify kiválóan töltés és zene egyben letudva. A középső kijelző elé pedig pont be tudtam szorítani a 6S-t puha tokkal, még a tartót is megúsztam.
A kormány gomb tisztítást le tudnád írni pár szóban?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tobias88888 #25274 üzenetére
Fiesta mk7 tapasztalatok korábbról:
Műszerfal két oldalán szellőzők kiesnek - felfelé kis csavar fekete fejjel megoldást jelenthet, vagy talán szélvédő ragasztóval lehet érdemes próbálkozni
Kormánymű illetve gömbfejek
Multi kormány átvezető kábelek megtörhetnek, gombok furcsán viselkedhetnek (átvezető vagy gomb javítást igényel)
Fejegység lefagy, ha usb-n túl sok fájl van, ilyenkor akkusaru le-fel megoldja
USB aljzatra érdemes vigyázni, mivel kiáll belőle a csatlakozó, nehogy eltörjön valami
Generátor hiba előfordul, ilyenkor először a szervó szűnik meg, aztán fokozatosan egyre több hibajelzés jelenik meg, kikapcsol a rádió, stb, nem kell megijedni.
Egyik példány váltója nehezebben járt, a karnál kezdve érdemes végigkenni a mozgó dolgokat a váltóig.
Facelift előtti szőnyeg vékony volt és gyűrődött, FL után nem nagyon tudok nyilatkozni. Maradnék a gumiszőnyegnél, pl Rezaw-plast magas peremű és takar kb mindenhol.
Lemez felnik talán gyengébb vagy vékonyabb anyagból lehetnek, nagy kátyú után kellett kalapálni, de ez megesik, nem nagy ügy. Talán 14" acélfelnivel a legjobb ilyen szempontból.
1.4 TDCI 70 lovas, DPF-es verziót használtam, 200k körül adta fel a generátor, és kezdődő hangja volt talán a lendkeréknek, illetve kormány kopogásra emlékszem rossz úton(azt hiszem gömbfej vagy kormánymű volt).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tobias88888 #25274 üzenetére
Mennyiért, mik a kritériumok, milyen használatra?
-
molnarpeter
nagyúr
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz alex devil #25131 üzenetére
Kifogyott?
Szerintem kövesd a víz útját a hibakeresésnél. A szivattyúról lehúzva a csöveket látni fogod, érdemes-e tovább kutatni vagy csere (bár esetleg szét lehet szedni is, hátha csak el van tömődve, stb)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli-bácsi #25098 üzenetére
Kommentje után szerkesztettem bele a boltos részt
Csak érdekesség, Fiatnál a rádió és klíma tekerőkön sima O-gyűrű van a műanyagra téve, így puha a tapintási érzet. Zseniális bár sajnos a nap megeszi előbb-utóbb.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli-bácsi #25093 üzenetére
...és töredék áron van már normális anyagú is, amit többet nem kell cserélni. Vagy ugyanilyen még olcsóbban.
Ha ez sima O-gyűrű, akkor tömítés-/csapágybolt, méret alapján. Érdemes a helyét is megmérni, az a biztos. Mindemellett tökéletesen el tudom képzelni azt a helyzetet, hogy megveszi az ember a gyárit, csak hát szemet szúr a haszonkulcs rajta
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Ha látja esetleg 1.6 EcoBoost tulaj - egy érdekesség: 97 helyett 71°C-on nyitó termosztát, Mishimoto gyártmány. Kicsit drasztikus megoldás, illetve magasabb fogyasztást eredményezhet, de végső soron csökkenti a túlzott hőterhelés miatti veszélyeket (gondolok itt a hengerfej/blokk gondokra). Azt mondjuk érdekes lenne tudni, hol van az ECU szerint a bemelegedés határa, attól félek, nehogy folyamatosan hidegjáratban menjen, és persze zavarna ha hideg motort jelezne a műszerfalon is. Ha volt a motor melegebb klímájú területeken, az ottani modellekhez való termosztátoknak valamivel ésszerűbb léptékben alacsonyabb szokott lenni a nyitási küszöbe, más márka más motorjánál találkoztam ilyennel, konkrét EB infóm nincs.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tepenzed #25070 üzenetére
Szóval kerekenként van egy kerékőr? Érdemes mindenhol körülnézni, vezető oldalon is van egy kis rekesz ha mk7, kesztyűtartó, pótkerék alá beesve, stb Végső soron egy felszereltebb gumis műhely le tudja venni, idő kérdése csak, aztán egyből tudsz is venni tőlük sima csavart, sokat ezek úgysem számítanak szvsz
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dißnäëß #25021 üzenetére
A Ford nem vizsgál be, csak ajánlást ad ki. Ha az adott olaj tud VW és/vagy Mercedes minősítést is, akkor egy fokkal megnyugtatóbb a helyzet (ők x időnként minősítik az olajokat, neten van is fent hivatalos lista.
kacsa: gépészmérnök mondta nekem is többször, hogy az első és legfontosabb: legyen benne olaj. Akkor már nagy baj nem lehet aztán a minősítésekkel foglalkozni ráér az ember, csak szárazon be menjen (most is kihullott egy traktor első kerékagy, mert nem volt benne olaj, feltöltve meg folyik is szépen az egyik tömítés )
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz patomi #24937 üzenetére
Ez jutott eszembe nekem is, mikor olvastam, hogy ki kéne próbálni lehúzott kartergáz csővel. Kár, hogy a hsz írásig csak most jutottam el lényeg, hogy megjavult mennyibe fájt a szelep?
Nagyon off (traktor) esetén amúgy gondolkodtam, hogy utólag rá kéne építeni a PCV-t, hátha csökkenne összességében az olaj szivárgás (szívó motor).
-
molnarpeter
nagyúr
Baráti
haris: na akkor én a fehérvári opcióra gondoltam, feljegyzem a másikat is
V60 D6-ban is valami ilyesmi Aisin van, ott azért többet jelent az olajcsere az élettartamot tekintve, könnyebb eset/nagyobb hatékonysággal lehet megelőzni a dolgokat, van azok közt bőven 200-300 ezret futott példány. De ilyen szempontból a Mondeo mk5 hibrid a legjobb, Toyota HSD licensz, kb 4 fogaskerék meg egy fogaskoszorú az egész, nincs olyan bonyolult rendszer ami drága hibát okozna.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #24877 üzenetére
Van rá normális áron szerviz, Mondeo-t olajfürdős kuplungos fajtával szerelték emlékeim szerint, szóval olajcsere a lelke. Vagy mk4 2.2 TDCI kapott Aisin hagyományos automatát, az a legnagyobb jóság
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #24730 üzenetére
1 év az nem csak inspekció? Vagy tartalmazza az olajcserét is?
Csomag passz - ha Ford központi kommunikáció, akkor lehet országos, nem láttam
-
molnarpeter
nagyúr
Nekünk a Golfon elöl TRW szett van (másik autóra újonnan felkerülve rövidesen rázott, eszterga után került hozzánk, kapott még új betétet, végül szerencsés próbálkozás volt ), hátul Remsa betét Topran/Hans Pries tárcsával (utóbbi pár évente elrohad, arra megteszi az olcsóbb is, bár az a 68 ló egy hangosabb hő-re megáll
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hegesztés topic
- EA Sports WRC '23
- Sí, sielés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Jövedelem
- Mobil flották
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- További aktív témák...