Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Đusty #8851 üzenetére

    Mindkét robotnak aktívnak kell lennie, különben nincs Autoland, szal
    - ILS frekit betekered mindkét NAV-on,
    - az ATC utasításainak megfelelő irányon és magasságon repülsz,
    - az FMC-ben bent van az APP, így látod a pálya meghosszabbított vonalát,
    - VOR/LOC set, a gép ráfordul a pályairányra
    - CMD A és B set (az egyik eddig is aktív volt nyilván)
    - APP set
    - App. VRef kiválaszt, beteker
    - Check speed FLAPS 40
    - bejön a dual-channel
    - hátradől. :)

  • Geryson

    addikt

    válasz Đusty #8851 üzenetére

    ILS-t alulról illik elkapni, azaz mindig a siklópálya alatt kell bemenni és valóban - ahogy írták - nem illik túl nagy fordulót kikényszeríteni a géptől. Ekkor ha az APP be van kapcsolva, elkapja az ILS jelet, centralizálja (azaz behozza középre) és szépen leszáll. Egyébként olyan nagy gond nincs ha túl nagyot fordítasz a géppel, az ILS-t így is elkpajta, mert nem hülye, max. egy kicsit túlfordulsz és korrigál. Ha van egy 10 mérfölded, akkor megcsinálja mire leérsz. (Talán egy hónapja Beirut későn adta meg leszállást és közel 90 fokot fordultam a géppel és mégis letettem).

    Fontos! Ha az siklópálya felett vagy, a "kis gyémánt" már teljesen kikúszott az ILS kijelzőből, akkor nem fog már süllyedni! Ha még nem csúszott ki a gyémánt, akkor megpróbálja a gép elkapni, de mérget ne vegyél rá. Ezért kell mindig alulról "beleszállni".

    VOR/LOC csak a VOR jelhez áll be - úgy emlékszem - a megadott radiálon, de nem fog süllyedni/emelkedni.

    Szerk.: nahát, írás közben megelőztek... :D

  • balage1989

    tag

    válasz Đusty #8851 üzenetére

    Mikor megközelited a repteret beállítasz start ill. trans-ot+a leszállópályát az fmc-ben? Mert ha ezek be vannak állítva (jól persze), akkor mikor ráfordul a gép a leszállópályára (3-4ezer láb a magasság még kb.) akkor nyomom meg a vorloc-ot, miután ezt "elkapta" akkor nyomom meg az app-t és utána már minden jó szokott nálam lenni.

    Szerk: Azóta jött egy értelmesebb válasz mint az enyém. törölni sajnos ezt már nem tudom

  • Korcsii

    őstag

    válasz Đusty #8851 üzenetére

    LOCalizer az irányt adja meg. Szóval azt bármikor bekapcsolhatod, ha már a reptér közelében vagy, és nem zársz be túl nagy szöget a siklópályával (20-30 fok max). APProach módban pedig irányban és magasságban is tartja a siklópályát. Ezt viszont csak akkor tudod bekapcsolni, ha a siklópályán, vagy optimális esetben kicsit alatta vagy.

    Az egész úgy zajlik, hogy elkezdesz süllyedni mondjuk 3000 lábra, közben nagyjából irányba állsz, elkapod a localizert, ami ráfordít a siklópályára. Leérsz 3000 lábra, közben be is fordított a localizer, lassan odaérsz a siklópályához (ahol a magassága már megegyezik a tiéddel), így mehet az APP. Kicsit repülsz még 3000 lábon, aztán levisz magától.

    Persze ez sokszor egy elég gyors folyamat, főleg ha az ATC van olyan kedves, és a lehető legrövidebb úton beenged. :) Akkor gyakorlatilag a süllyedés megszakítása nélkül is megy.

    LHBP: na, most júl elbizonytalanítottatok, akkor egyelőre marad a jó öreg, construction works (és SkyCourt) nélküli változat :) Majd ha nagyon unatkozok, ránézek... Kösz az infókat! :)

Új hozzászólás Aktív témák