"Én megjelenés után írtam, hogy úgy érzem, nincs rendesen átgondolva a játék rendszere. Egyszerűen túl nagy, túl sok mindennel van telepakolva, és ezek nagy része teljesen felesleges."
Abszolút egyetértek! Úgy érzem, hogy a dizájnereknek vagy nem volt egy tiszta, világos koncepciója, hogy milyen is legyen a játékmenet, vagy pedig (ami esélyesebb), hogy felülről nyomták őket, hogy rakjanak bele minden szir-sz*rt más open-world Ubi játékokból is, mert ugye "azokban működtek".
"Összeturmixolták az eddigi Far Cry-okat, afféle biztonsági játékként. Nem mondom, hogy rossz játék, de a legnagyobb jó indulattal is csak egy közepes élményt nyújt."
Igen, gameplay téren javarészt a 3-ból, az 5-ből és a New Dawn-ból merít. A 3-ban a második sziget ugye szintén olyan volt, hogy amíg a zsoldosruhát viseltük, csak az őrzött területeken támadtak ránk; az 5-ből főleg a járműlehívás, a gunplay és a kommandírozható állatkák jöttek át; a New Dawnból meg a túltolt kraftolás, a szintezett ellenfelek, és a külön mapokon zajló special opok.
De ezek mellett engem a resource gyűjtögetés és a ládázás a Wildlands-re is emlékeztet, a szintezett régiók és a ruhaszett-rendszer az újabb AC-kre, az endgame a heti küldetésekkel meg a Divisionre. Nem azt mondom, hogy saját magától ne lopjon persze az ember, de tényleg az van ahogy mondod, nem kellett volna ész nélkül mindent belerakni a programba, mert túltelített katyvasz lett a vége.
"Főleg azután szembetűnő, ha ismét elővesszük a Far Cry 5-öt. Az az epizód valahogy képtelen elengedni, annyira jól összerakták."
Szintúgy ezt érzem - megvannak a számomra idegesítő elemei az 5-nek is, de ahhoz én is rendszeresen visszajárok. Nagyon hangulatos a vidéki amerikai miliő, remek a harcrendszer, és bejött a 'kezdő zsaru a pácban' alapvetés is. Nem azt mondom, hogy a 6 heti felkeléseit nincs kedvem letolni (főleg ha a Libertad moddal berakok magam mellé 2-3 "kollégát" is), de kétlem, hogy még egyszer újrajátszanám ezt az epizódot.
"Írtad, hogy lecserélik az engine-t. Erről eddig nem tudtam, de örülök neki, mert a Division Engine-je sokkal modernebb, és hát itt a 6. részben már nagyon érződik, hogy eljárt felette az idő. Maga a látvány persze kellemesre lett faragva, de részleteiben már kijönnek a hiányosságok."
Igen, a pletykák szerint a Snowdropot használják a továbbiakban, pontosan azért, amiért írod (illetve mert a cégen belül más sorozathoz nem használják a technológiát, no meg gyanúm szerint a Dunia netkódja nem is nagyon bírkózna meg a tervezett multis spinoff sokszereplős extraction játékmódjával).
"Játékmenet terén én is azt mondom, hogy vissza kellene kanyarodni egy picit a lineárisabb sztori vezetés felé, és azt hogy legyen benne a Far Cry első részéhez hasonló kihívás, ugyanis a sorozat epizódról epizódra egyre könnyebb lesz."
Na igen, a nehézség meg a másik téma. Még emlékszem rá, hogy az első rész mennyire szívatós tudott lenni (főleg miután megjelentek a Trigenek), hogy a 2-ben mennyire ki kellett használni a terepet és a fedezékeket, vagy hogy a 3-ban és a 4-ben még erősen ajánlott volt lopakodni. A hatodik részre ebből a kihívásból már szinte semmi nem maradt, én a Supremokat és a Resolvereket kerülve is simán ledaráltam mindenkit Action Mode-ban (de elvileg a Guerrilla Mode sem számottevően nehezebb)
[ Szerkesztve ]