- Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- A jövő számítógépei (Reloaded)
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
válasz Jhonny06 #1317 üzenetére
Igen, ez már közelít az igazsághoz. A fenti kód önmagában még nem lenne baj, vagyis az, hogy az x tudja írni az y viszont nem, az még nem probléma, millió olyan eset van amikor különböző pointereken keresztül különböző elérésed van, például:
char c;
char* x = &c;
const char* y = &c;Ezzel semmi baj, x-en keresztül lehet írni, y-on nem.
A gond ott kezdődik, hogy az említett struktúra módot adna olyan konverzióra aminek során a const elveszik egy pointerből. Látszólag ugye itt éppen hozzáadódik és ez biztonságosnak tűnik, de valójában egy kiskaput nyit:
char* x;
const char** y = &x;
const char* z;
*y = z;
*x = 0;Itt a z pointerről leszedtük a const-ot és az x-en keresztül olyan címre írtunk amire nincs felhatalmazásunk. Ugye *y típusa const char* és z is ez, tehát a *y = z rendben van. Viszont mivel y=&x ezért most már x is ugyanoda mutat ahová z, csak x nem const vagyis *x írható.
Mégegyszer hangsúlyoznám, nem az a baj, hogy több pointer ugyanazt a címet különböző módon éri el, hanem az, hogy egy tetszőleges const pointerből írhatót lehetne varázsolni. (Persze egy cast-tal ezt még mindig meg lehet tenni de az már más kérdés.)
Jester
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Asrock AB350 Pro 4 alaplap elado
- Kapucnis felső,Alkalmi háromrészes vőlegény öltöny fekete és LaQuan Smith top felső
- Gigabyte Aorus GA-AX 370 Gaming 5 alaplap elado
- Apple Mac Mini M1 (8GB RAM/256 GB SSD)
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512/12 GB. Garanciában teljesen felújított, külső belső kijelző, akkuk...