Hirdetés

Aktív témák

  • tszelnok

    csendes tag

    A történet a következő:
    2001.01.11-én vettem agy IBM DTLA 307030 (7200 rpm) winhestert, amely 2001. novemberére (intenzív használat mellett) bad sectoros lett (ezt chkdsk és scandisk programok futtatásával állapítottam meg - a winyo iszonyatosan kerregett teszteléskor).

    Szervizbe csak 2001.12.20-án tudtam elvinni (előtte kellett). Azt mondtak, hogy 23-án érdeklődjek. Többszöri telefonalgatás után tegnap (2002.01.03) azt a választ kaptam, hogy már tesztelik, így ma el is mentem érte.

    A szervízben (csak a lényeget írom):
    ELADÓ: Megcsináltuk, csak logikai bad sector volt.
    ÉN: Mi az a logikai bad sector?
    ELADÓ: Fizikailag nem sérült a lemez, csak logikai hiba van rajta.
    ÉN: Ok. A garancia ujraindul?
    ELADÓ: Nem.
    ÉN: De hát már csak 7 nap garancia van rajta, mit tegyek, ha 2 hét múlva jön elő megint a bad sector?
    ELADÓ: (hallgat, talán kicsit sajnálkozva néz rám)

    A kérdésem ezek után a következő:
    1. Mi az a LOGIKAI BAD SECTOR? Tudomásom szerint a bad sectort körbe lehet keríteni, vagy ügyes programokkal ideiglenesen eltüntetni, de ez nem egy holtbiztos megoldás. Jól tudom?

    2. Hogyan édremes az elkövetkező pár napban tesztelni a winyót (biztos akarok lenni benne, hogy nem hibás).

    3. Korrekt-e, hogy a garancia nem indul újra? (Szerintem nem, de én elfogult vagyok.)

    4. Ha esetleg a hétvégén kiderülne, hogy mégiscsak ott van az a bad sector, és visszaviszem, mi arra a garancia, hogy nem ülnek rajta a szervízben egy hetet, és utána kijelentik, hogy csak logikai bad sector van rajta. Utána pedig cseszhetem...
    Mit lehet tenni ez ellen?

    Kérek mindenkit, aki értelmes tanácsot tud adni, hogy írjon.

    Köszönettel: Egy egyszerű vásárló

    (előszor vétetlenül a hardver rovatba küldtem; bocs)

Aktív témák

Hirdetés