Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- kenand: Szaunakályha- Helo Softhot/Havanna fűtőszálcsere
- sziku69: Szólánc.
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bambano: Bambanő háza tája
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
-
LOGOUT.hu
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
szumoo@gmail #8608 üzenetére
Nem kell magyarázkodni, mivel nem a kamera megléte, hanem a felvétel elkészítése az, amit az osztrákok (is) büntetnek. Tehát ha nincs felvétel, nincs alapja a büntetésnek -- és ezt jogállam lévén következetesen be is tartják.
A Citroen kamerájáról nyilván tudnak, tudják, mit nézzenek, ha felszólítják a vezetőt, hogy mutassa meg a felvétellistát.MaCS
-
válasz
szumoo@gmail #8592 üzenetére
A térképen is mutatja merre jártál. Grafikonon képes mutatni a sebességet, gyorsulást, magasságot. Képes a hibás felvételek javítására. Veszteségmentesen kimenthetsz részeket, képes 180 fokkal elforgatni a videót (pl. amikor fejreállítva kényelmes kamera rögzítése, ez igen hasznos tud lenni), A GPS-el rögzített útvonalat képes kimenteni különböző formátumokba. Stb...
Olvasd át a leírását. -
válasz
szumoo@gmail #8504 üzenetére
a rendszám egyáltalán, hiába éles a kép.
Ez nem ellentmondás?
-
dohonyiz
csendes újonc
válasz
szumoo@gmail #8461 üzenetére
Én 12.23-án rendeltem meg, aznap, a rendelés után 2 órával jött, hogy postára adták, azóta "pre-advised" státuszban van a postánál.....ez mit jelenthet?
-
hunluigi
senior tag
válasz
szumoo@gmail #8458 üzenetére
Még jó, hogy ez így kapásból két bűncselekmény...
Magánokirat hamisítás, és ennek hivatalos eljárásban felhasználása 1 évig bezárólag.
Költségvetési csalás 5 évig bezárólag. Ugyan A 100 ezer forintot meg nem haladó érték esetén a cselekmény, nem bűncselekmény, azonban, ha a tényállása megfelel a vámszabálysértésnek, (ebben az esetben igen) akkor annak minősül.
Persze csak tájékoztatásul, mielőtt tényleg rádumálsz valakit erre...
-
Csabee.
nagyúr
válasz
szumoo@gmail #8458 üzenetére
Első körben nem kecsegtet túl jóval.. Kíváncsi vagyok 1-2hét távlatából milyen tapasztalataid lesznek Kérlek majd írd meg.
-
dohonyiz
csendes újonc
válasz
szumoo@gmail #8458 üzenetére
Mennyi idő alatt érkezett meg, mikor rendelted?
-
taboros
tag
válasz
szumoo@gmail #8330 üzenetére
"Ha az adott autó fórumában dicsérnék, és a többiek is bólogatnának hozzá, akkor varázsütésre megbízható forrássá válnának." Éppen ezt javasoltam...
-
negroo
aktív tag
válasz
szumoo@gmail #8309 üzenetére
Sajnos nekünk is van vitara ami sosem fékezett oktalanul és nincs ebben benne állófékezés csak lelastja nagyon a kocsit. Szóval jobban hiszek a szememnek, mint egy hozzá nem értő cikknek.
-
taboros
tag
válasz
szumoo@gmail #8309 üzenetére
Teljesen OFFTOPIK és hosszú!!! Bocs...
"jobban hiszek egy autós újságnak, mint egy fórumozónak": én is, ha egy komoly szaklapról van szó. De a Totalcar felületes. Csak egy példa: Amikor tavaly kijött az új Mondeo V., akkor az egyikük, azt hiszem, Karotta, bocs, ha tévedek, kb. 2 bekezdésben "poénkodott" azon, hogy milyen agyatlanok a Ford mérnökei, hogy a képernyős billentyűzet ABC kiosztású, nem pedig QWERTZ vagy legalább QWERTY, ahogy az normális autókban (a Totalcarnál ez csak PORSCHE csoport gyártmány lehet) szokás. Közben egy egyszerű, nem is túlságosan elrejtett beállítási pontban átállítható bármilyen kiosztásra. Meg őt (látásában) zavarta, hogy a szélvédőben elhelyeztek mikrofűtőszálakat. Pedig nem is látod, ha nem nézed meg alaposan. Viszont irtó hasznos. Szóval ilyen "szaktekintélyekre" nem adok. Különben is, az egy általános újságírói törekvés, hogy a kákán is csomót kell keresni. Ami jó, azt nem lehet kritizálni.
"Egy autós újságíró többféle autót vezet, több kilométert tesz meg": ennek az első fele igaz, a második még éppen azért nem igaz. Megkapnak egy autót 3 napra, egy hétre, valamilyen évszakban. Mennek vele jó esetben 1-2 ezer km-t. A használati utasítást nem olvassák el, a kocsit nem nem tapasztalják ki. Sokkal többet írnak a designról, meg arról, hogy mennyire tetszik nekik vagy nem, mint a különböző vezetéstechnikai rendszerek működéséről.Egy adott autóról egy "fórumozó", aki ment vele N x 10 ekm-t jobban megtudja mondani, hogy hogyan viselkedik a járgány és jobban ismeri a beépített funkciókat. És nem lehet általánosítani, hogy az X funkció jól működik vagy nem. Egy adott márkánál talán, egy adott modellnél inkább.
"hogy indokolatlanul vészfékeztél" ezt javaslom, gyorsan felejtsd el. Ha egymás után 3-4x, akkor igen. De egy vészfékezésnél akár van kamera, akár nincs, mindig a hátul jövő a hunyó. Kivétel nincs. Minden IQ>80-as autós tud mondani egy jogos indokot a fékezésre, ami a kamerán nem látszik, azaz nem cáfolható. A rendőrség nem is foglalkozik vele.
"minden sávváltásnál feleslegesen jelez" ??? Ez nem is értem... A kamerába épített megoldással nem foglalkozom. Viszont az autóban (nálam) úgy működik, hogy ha nem indexelek ÉS megközelítem v. átlépem a záróvonalat, akkor rezegteti a kormányt ill. korrigál. Ha használom az irányjelzőt, akkor tudja, hogy tudatos a sávváltás és nem jelez. Persze, ha valaki nem használja az irányjelzőt, az úgy értelmezheti, hogy őt most kérem "feleslegesen" figyelmeztették. Meg aztán (nálam) a bal oldali bajuszkapcsolón van egy gomb, amivel ki/be tudom kapcsolni a funkciót. Autópályán, országúton (hosszú, monoton) BE, belterületen KI.
-
koanla
aktív tag
válasz
szumoo@gmail #8314 üzenetére
Könnyen lehet, hogy már most megbízhatóbbak, mint a balfasz ember...
-
sambenez
Topikgazda
válasz
szumoo@gmail #8309 üzenetére
Ha annyira használhatatlanok ezek a rendszerek, akkor egy Tesla hogyan tud önállóan közlekedni?
Vagy a Google sofőr nélküli rendszere hogyan volt képes több 100e mérföldet megtenni? -
taboros
tag
válasz
szumoo@gmail #8305 üzenetére
Mondjuk nekem van az autóban sávelhagyás figyelmeztető (és korrigáló), ill. adaptív tempomat (ami a beállított sebességet tartja, de ha előtted lassítanak, akkor lassít, ha visszagyorsulnak vagy sávot váltasz, akkor visszagyorsít. Sőt még van ráfutás-figyelmeztető / fékező is. Kb. 1 éve van meg az autó. Eddig még nem volt fals pozitív, de már többször segített be mindegyik. Nem olyan buta a rendszer, hogy egy-két falevél vagy egy zacskó megijessze. Persze egy komplett 110 l-es szemeteszsák lehet, hogy hat rá, de akkor szerintem nem is árt.
Persze ezt én mondom, nem a Totalcar. Annak biztos jobban hisznek - egyesek.
A vészfékezésről meg valami követési távolság elnevezésű dolog jut az eszembe.
De a dashcam-okban lévő hasonló funkcionalitású figyelmeztető rendszerekről nincs tapasztalatom. A semminél biztos több, de mivel csak figyelmeztetnek, és nem lépnek közbe, jóval kevesebbet érnek, mint az autóba épített társaik.
-
atenza
senior tag
válasz
szumoo@gmail #8188 üzenetére
Nekem is az első rendelésem volt onnan. Elég gyorsan megjött, amit aliexpressről rendeltem meg ebayről aznap az még sehol nincs.
Egyedül a hangminőséggel nem vagyok kibékülve a viofo a119-nél, gépen lejátszva a videót nagyon fel kell tekerni a hangerőt és ilyenkor nagy a háttérzaj meg van valami csattogó hang is. Na mindegy talán ez nem annyira lényeges egy dashcamnél. -
válasz
szumoo@gmail #8188 üzenetére
ez a "view tracking messages" nevű sárga gombra kattintva megjelenő üzenetekből derült ki? Mert nekem is ilyesmi szerepel ott:
2016-12-01 00:00:00The consignment was sent to the destination country.
2016-12-01 00:00:00The consignment was posted.Egy tök más itemnél meg még semmi. De van a rendeléseknél valami fotó is, én azt hittem ezek annyira kis pedánsak hogy lefotózták a csomagocskáim amiket postára adtak...
-
Laca1212
őstag
válasz
szumoo@gmail #4891 üzenetére
Köszi, de már hét elején megjött az ajánlott piros/fekete Transcend 5e-ért PH-s eladótól. Korrekt, gyors és a kártya is eredeti.
-
TaaT
nagyúr
válasz
szumoo@gmail #2426 üzenetére
Így már világos.
-
Gépötty
senior tag
válasz
szumoo@gmail #2403 üzenetére
Ott a pont.
Kell relé akkor is, ha a helyzetjelző izzóin keresztül testeled?
Kap gyújtáspluszt ugye a DRL, a testje meg rákötődik a helyzetjelző pozítívjára. Amíg az nincs felkapcsolva, az izzókon keresztül kap testet, de amint megjön a madzagon a villany, ki kell, hogy aludjon, mert mindkét vezetéken pozitívot kap.
Ez az elmélet, sosem próbáltam még a gyakorlatban. -
Wheelbarrow
aktív tag
válasz
szumoo@gmail #2372 üzenetére
Ha vízálló akkor nincs töltés felvétel közben, mert többnyire tokkal vagy kupakkal vízállóak a kamerák
[EZ] vízálló ha a vízálló kupakot föltekered a végére, de akkor ezt sem tudod tölteni. Ez viszont az olcsók közt jó, 1 óra 30 perc FullHD felvétel egy töltéssel. Plusz két kamerát folyamatosan töltve elbír a moci elektromos rendszere? Hátra minek? Igaz, mindenki mögötted van -
Gépötty
senior tag
válasz
szumoo@gmail #2372 üzenetére
Szerencséd van, épp a minap került szóba, és osztotta meg velünk ezt a linket lazac_ kolléga. Nem olcsó, de mint lehetőség, adott.
Az ellentétes igényekkel kicsit mellélőttem, a sisakkamera vs. 1-2 óra felvételt értelmeztem rosszul, bocsánat!
Nekem is logikusnak tűnne egy központi rögzítő, és a megfelelő számú kamera, de azon kívül, hogy drágább (ami valahol érthető is lenne, hisz elvileg profibb rendszerről beszélünk), a minőség sem meggyőző. Amíg ilyen cuppantható tartós dvr-ekben már terjed az Ambarella A7, és mindennapos a Novatek 96650, addig a különálló kamerákban még a képérzékelő sincs a helyzet magaslatán, hogy szükség legyen ilyen szintű feldolgozásra.
-
Gépötty
senior tag
válasz
szumoo@gmail #2368 üzenetére
"Ha az írási gyorsítótár ki vannak kapcsolva akkor nem vész el sok a felvételből akkor sem ha hirtelen szűnik meg az áramellátás, amit már felírt az SD az megmarad, csak a RAM tartalma vész el."
És azt hogyan csinálod? Írsz hozzá firmware-t?
Megoldható, ha Raspberry Pi-t használsz, de megint az a kérdésem, megéri-e? -
Gépötty
senior tag
válasz
szumoo@gmail #2368 üzenetére
Akkor tulajdonképpen most egy olyan városi kisautót keresel, amivel üzemszerűen tudsz fuvarozni egy franciaágyat, meg a hozzá tartozó szekrénysort, de közben könnyedén befér a parkolóhelyekre
Ugye érzed az ellentétet?
Innentől én megbuktam, nem tudok a preferenciáidnak megfelelő csomagot összeszedni.
Viszont leírom, én hogyan szoktam a nekem megfelelő termékeket keresni:
1. meghatározom az igényeimet, és ezeket rangsorolom;
2. megkeresem azokat a termékeket (szolgáltatásokat, stb.) amik a teljesség igénye nélkül megfelelnek egy vagy több feltételnek;
3. ha nincs olyan, amelyik minden kívánalmam lefedi, körülnézek, a közeli jövőben várható-e, hogy megjelenik olyan fejlesztés, ami teljesíti az igényeimet;
4. Kompromisszumot kötök.
+1. Van az az eset, amikor nem tudok kompromisszumot kötni, és maradok a már meglévő megoldásnál. Nagyon jó példa, hogy még mindig egy Nokia 6230i és egy E61i telefont használok, pedig ezeket már rég átléptük. -
Gépötty
senior tag
válasz
szumoo@gmail #2363 üzenetére
Nem vagy egyedül a vágyaddal. Igaz, én nem motorra, hanem autóba szeretném ugyanezt a két kamera - egy rögzítő elrendezést. Lelövöm a poént: még nem találtam életképes megoldást. Helyesebben olyat nem, ami nekem megfelelne.
720p felbontású kamerákból Dunát lehet rekeszteni, ez nem lehet akadály, és olyan egységből is van választék, ami rögzítené a felvételeket. Itt egy másik hasonló.
Ami szerintem a szűk keresztmetszet lehet:
- Találj a célnak megfelelő kamerát. Legyen vízálló, legyen focus free, viselje jól a fényviszonyok hirtelen változását (most más nem jut eszembe, pedig az előbb volt még valami - ha beugrik, kiegészítem), nem véletlen, hogy nem linkeltem, nem tudok ilyet. Az általad említett endoszkópok közelpontja 5-6cm, minden jól fog látszani, ami ebben a távolságban vanNem hiszem, hogy szeretnél ilyen felvételt, ezt csinálja az én endoszkópom;
- Valami járulékos tápellátás kell, legalább arra az időre, amíg le tud állni a rendszer. A táphibáknak felvételvesztés lehet a vége, és arra nagy esély van, hogy egy balesetben megszűnik a központ tápja, ami miatt vészleállítás szükséges. Kiegészítő tápnak egy nagy kondi is jó (sőt praktikusabb is), nem kell feltétlen akkuban gondolkozni, de a költségek közé kalkulálni kell.
- Kell valamilyen tár, amire rögzíteni lehet. A fenti SD-kártyás cucc max. 32GB-ot támogat. Az én fullHD kameráim erre a tárhelyre körülbelül négy órányi felvételt képesek rögzíteni. Ezt az óraszámot szorozd fel a gyengébb felbontás miatti kisebb helyigénnyel, oszd el az MPEG tömörítés miatti nagyobb fájlmérettel, majd oszd el kettővel. Ha a kapott összeg megfelel, akkor nyertél. Ha nem, akkor merevlemezes rögzítőre van szükséged. Ebbe tehetsz hagyományos winchestert, ami olcsó és instabil, vagy SSD-t, ami drága, de nem érzékeny rázkódásra.
- Az egész rendszer várható költsége mindenképpen túlmegy két vízálló kamera (maradjunk a már ismert SJ4000-es típusnál) beszerzési árán, és ezért a pénzért még nincs szó fullHD felbontásról. Hozadékként a kisebb kameraméreteket, és a két kamera képének a szinkronját tudom felhozni (én legalábbis el szoktam játszani, ha a két kamerám képet össze kell vágnom - hozzáteszem, egy bizonyítási eljárásban ez jó eséllyel mellékes, úgyis a teljes felvételre van szükség). Ide sorolnám még a lopásvédettséget, nekem főleg ezért tervem a kocsiba valami hasonló beszerzése.
Összességében azt mondom, hogy két SJ4000-szerű - mostanában sorban jelennek meg a hasonló kamerák, azaz indul lefelé az áruk - ha meg nincsenek olyan nagy igények, akkor a fentebb taglalt MD80-ból két példány nem egész ötezer Forintos bekerülési költsége verhetetlen lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Metal topik
- BestBuy topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Gaming notebook topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós kamerák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest