Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gépötty
senior tag
válasz szumoo@gmail #2363 üzenetére
Nem vagy egyedül a vágyaddal. Igaz, én nem motorra, hanem autóba szeretném ugyanezt a két kamera - egy rögzítő elrendezést. Lelövöm a poént: még nem találtam életképes megoldást. Helyesebben olyat nem, ami nekem megfelelne.
720p felbontású kamerákból Dunát lehet rekeszteni, ez nem lehet akadály, és olyan egységből is van választék, ami rögzítené a felvételeket. Itt egy másik hasonló.
Ami szerintem a szűk keresztmetszet lehet:
- Találj a célnak megfelelő kamerát. Legyen vízálló, legyen focus free, viselje jól a fényviszonyok hirtelen változását (most más nem jut eszembe, pedig az előbb volt még valami - ha beugrik, kiegészítem), nem véletlen, hogy nem linkeltem, nem tudok ilyet. Az általad említett endoszkópok közelpontja 5-6cm, minden jól fog látszani, ami ebben a távolságban van Nem hiszem, hogy szeretnél ilyen felvételt, ezt csinálja az én endoszkópom;
- Valami járulékos tápellátás kell, legalább arra az időre, amíg le tud állni a rendszer. A táphibáknak felvételvesztés lehet a vége, és arra nagy esély van, hogy egy balesetben megszűnik a központ tápja, ami miatt vészleállítás szükséges. Kiegészítő tápnak egy nagy kondi is jó (sőt praktikusabb is), nem kell feltétlen akkuban gondolkozni, de a költségek közé kalkulálni kell.
- Kell valamilyen tár, amire rögzíteni lehet. A fenti SD-kártyás cucc max. 32GB-ot támogat. Az én fullHD kameráim erre a tárhelyre körülbelül négy órányi felvételt képesek rögzíteni. Ezt az óraszámot szorozd fel a gyengébb felbontás miatti kisebb helyigénnyel, oszd el az MPEG tömörítés miatti nagyobb fájlmérettel, majd oszd el kettővel. Ha a kapott összeg megfelel, akkor nyertél. Ha nem, akkor merevlemezes rögzítőre van szükséged. Ebbe tehetsz hagyományos winchestert, ami olcsó és instabil, vagy SSD-t, ami drága, de nem érzékeny rázkódásra.
- Az egész rendszer várható költsége mindenképpen túlmegy két vízálló kamera (maradjunk a már ismert SJ4000-es típusnál) beszerzési árán, és ezért a pénzért még nincs szó fullHD felbontásról. Hozadékként a kisebb kameraméreteket, és a két kamera képének a szinkronját tudom felhozni (én legalábbis el szoktam játszani, ha a két kamerám képet össze kell vágnom - hozzáteszem, egy bizonyítási eljárásban ez jó eséllyel mellékes, úgyis a teljes felvételre van szükség). Ide sorolnám még a lopásvédettséget, nekem főleg ezért tervem a kocsiba valami hasonló beszerzése.
Összességében azt mondom, hogy két SJ4000-szerű - mostanában sorban jelennek meg a hasonló kamerák, azaz indul lefelé az áruk - ha meg nincsenek olyan nagy igények, akkor a fentebb taglalt MD80-ból két példány nem egész ötezer Forintos bekerülési költsége verhetetlen lehet.[ Szerkesztve ]
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Gépötty
senior tag
válasz szumoo@gmail #2368 üzenetére
Akkor tulajdonképpen most egy olyan városi kisautót keresel, amivel üzemszerűen tudsz fuvarozni egy franciaágyat, meg a hozzá tartozó szekrénysort, de közben könnyedén befér a parkolóhelyekre
Ugye érzed az ellentétet?
Innentől én megbuktam, nem tudok a preferenciáidnak megfelelő csomagot összeszedni.
Viszont leírom, én hogyan szoktam a nekem megfelelő termékeket keresni:
1. meghatározom az igényeimet, és ezeket rangsorolom;
2. megkeresem azokat a termékeket (szolgáltatásokat, stb.) amik a teljesség igénye nélkül megfelelnek egy vagy több feltételnek;
3. ha nincs olyan, amelyik minden kívánalmam lefedi, körülnézek, a közeli jövőben várható-e, hogy megjelenik olyan fejlesztés, ami teljesíti az igényeimet;
4. Kompromisszumot kötök.
+1. Van az az eset, amikor nem tudok kompromisszumot kötni, és maradok a már meglévő megoldásnál. Nagyon jó példa, hogy még mindig egy Nokia 6230i és egy E61i telefont használok, pedig ezeket már rég átléptük.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Gépötty
senior tag
válasz szumoo@gmail #2368 üzenetére
"Ha az írási gyorsítótár ki vannak kapcsolva akkor nem vész el sok a felvételből akkor sem ha hirtelen szűnik meg az áramellátás, amit már felírt az SD az megmarad, csak a RAM tartalma vész el."
És azt hogyan csinálod? Írsz hozzá firmware-t?
Megoldható, ha Raspberry Pi-t használsz, de megint az a kérdésem, megéri-e?Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Gépötty
senior tag
válasz szumoo@gmail #2372 üzenetére
Szerencséd van, épp a minap került szóba, és osztotta meg velünk ezt a linket lazac_ kolléga. Nem olcsó, de mint lehetőség, adott.
Az ellentétes igényekkel kicsit mellélőttem, a sisakkamera vs. 1-2 óra felvételt értelmeztem rosszul, bocsánat!
Nekem is logikusnak tűnne egy központi rögzítő, és a megfelelő számú kamera, de azon kívül, hogy drágább (ami valahol érthető is lenne, hisz elvileg profibb rendszerről beszélünk), a minőség sem meggyőző. Amíg ilyen cuppantható tartós dvr-ekben már terjed az Ambarella A7, és mindennapos a Novatek 96650, addig a különálló kamerákban még a képérzékelő sincs a helyzet magaslatán, hogy szükség legyen ilyen szintű feldolgozásra.
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Wheelbarrow
aktív tag
válasz szumoo@gmail #2372 üzenetére
Ha vízálló akkor nincs töltés felvétel közben, mert többnyire tokkal vagy kupakkal vízállóak a kamerák
[EZ] vízálló ha a vízálló kupakot föltekered a végére, de akkor ezt sem tudod tölteni. Ez viszont az olcsók közt jó, 1 óra 30 perc FullHD felvétel egy töltéssel. Plusz két kamerát folyamatosan töltve elbír a moci elektromos rendszere? Hátra minek? Igaz, mindenki mögötted van -
Gépötty
senior tag
válasz szumoo@gmail #2403 üzenetére
Ott a pont.
Kell relé akkor is, ha a helyzetjelző izzóin keresztül testeled?
Kap gyújtáspluszt ugye a DRL, a testje meg rákötődik a helyzetjelző pozítívjára. Amíg az nincs felkapcsolva, az izzókon keresztül kap testet, de amint megjön a madzagon a villany, ki kell, hogy aludjon, mert mindkét vezetéken pozitívot kap.
Ez az elmélet, sosem próbáltam még a gyakorlatban.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
TaaT
nagyúr
-
Laca1212
őstag
válasz szumoo@gmail #4891 üzenetére
Köszi, de már hét elején megjött az ajánlott piros/fekete Transcend 5e-ért PH-s eladótól. Korrekt, gyors és a kártya is eredeti.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz szumoo@gmail #8188 üzenetére
ez a "view tracking messages" nevű sárga gombra kattintva megjelenő üzenetekből derült ki? Mert nekem is ilyesmi szerepel ott:
2016-12-01 00:00:00The consignment was sent to the destination country.
2016-12-01 00:00:00The consignment was posted.Egy tök más itemnél meg még semmi. De van a rendeléseknél valami fotó is, én azt hittem ezek annyira kis pedánsak hogy lefotózták a csomagocskáim amiket postára adtak...
[ Szerkesztve ]
-
atenza
senior tag
válasz szumoo@gmail #8188 üzenetére
Nekem is az első rendelésem volt onnan. Elég gyorsan megjött, amit aliexpressről rendeltem meg ebayről aznap az még sehol nincs.
Egyedül a hangminőséggel nem vagyok kibékülve a viofo a119-nél, gépen lejátszva a videót nagyon fel kell tekerni a hangerőt és ilyenkor nagy a háttérzaj meg van valami csattogó hang is. Na mindegy talán ez nem annyira lényeges egy dashcamnél.[ Szerkesztve ]
-
taboros
tag
válasz szumoo@gmail #8305 üzenetére
Mondjuk nekem van az autóban sávelhagyás figyelmeztető (és korrigáló), ill. adaptív tempomat (ami a beállított sebességet tartja, de ha előtted lassítanak, akkor lassít, ha visszagyorsulnak vagy sávot váltasz, akkor visszagyorsít. Sőt még van ráfutás-figyelmeztető / fékező is. Kb. 1 éve van meg az autó. Eddig még nem volt fals pozitív, de már többször segített be mindegyik. Nem olyan buta a rendszer, hogy egy-két falevél vagy egy zacskó megijessze. Persze egy komplett 110 l-es szemeteszsák lehet, hogy hat rá, de akkor szerintem nem is árt.
Persze ezt én mondom, nem a Totalcar. Annak biztos jobban hisznek - egyesek.
A vészfékezésről meg valami követési távolság elnevezésű dolog jut az eszembe.
De a dashcam-okban lévő hasonló funkcionalitású figyelmeztető rendszerekről nincs tapasztalatom. A semminél biztos több, de mivel csak figyelmeztetnek, és nem lépnek közbe, jóval kevesebbet érnek, mint az autóba épített társaik.
-
sambenez
Topikgazda
válasz szumoo@gmail #8309 üzenetére
Ha annyira használhatatlanok ezek a rendszerek, akkor egy Tesla hogyan tud önállóan közlekedni?
Vagy a Google sofőr nélküli rendszere hogyan volt képes több 100e mérföldet megtenni? -
koanla
aktív tag
válasz szumoo@gmail #8314 üzenetére
Könnyen lehet, hogy már most megbízhatóbbak, mint a balfasz ember...
-
taboros
tag
válasz szumoo@gmail #8309 üzenetére
Teljesen OFFTOPIK és hosszú!!! Bocs...
"jobban hiszek egy autós újságnak, mint egy fórumozónak": én is, ha egy komoly szaklapról van szó. De a Totalcar felületes. Csak egy példa: Amikor tavaly kijött az új Mondeo V., akkor az egyikük, azt hiszem, Karotta, bocs, ha tévedek, kb. 2 bekezdésben "poénkodott" azon, hogy milyen agyatlanok a Ford mérnökei, hogy a képernyős billentyűzet ABC kiosztású, nem pedig QWERTZ vagy legalább QWERTY, ahogy az normális autókban (a Totalcarnál ez csak PORSCHE csoport gyártmány lehet ) szokás. Közben egy egyszerű, nem is túlságosan elrejtett beállítási pontban átállítható bármilyen kiosztásra. Meg őt (látásában) zavarta, hogy a szélvédőben elhelyeztek mikrofűtőszálakat. Pedig nem is látod, ha nem nézed meg alaposan. Viszont irtó hasznos. Szóval ilyen "szaktekintélyekre" nem adok. Különben is, az egy általános újságírói törekvés, hogy a kákán is csomót kell keresni. Ami jó, azt nem lehet kritizálni.
"Egy autós újságíró többféle autót vezet, több kilométert tesz meg": ennek az első fele igaz, a második még éppen azért nem igaz. Megkapnak egy autót 3 napra, egy hétre, valamilyen évszakban. Mennek vele jó esetben 1-2 ezer km-t. A használati utasítást nem olvassák el, a kocsit nem nem tapasztalják ki. Sokkal többet írnak a designról, meg arról, hogy mennyire tetszik nekik vagy nem, mint a különböző vezetéstechnikai rendszerek működéséről.Egy adott autóról egy "fórumozó", aki ment vele N x 10 ekm-t jobban megtudja mondani, hogy hogyan viselkedik a járgány és jobban ismeri a beépített funkciókat. És nem lehet általánosítani, hogy az X funkció jól működik vagy nem. Egy adott márkánál talán, egy adott modellnél inkább.
"hogy indokolatlanul vészfékeztél" ezt javaslom, gyorsan felejtsd el. Ha egymás után 3-4x, akkor igen. De egy vészfékezésnél akár van kamera, akár nincs, mindig a hátul jövő a hunyó. Kivétel nincs. Minden IQ>80-as autós tud mondani egy jogos indokot a fékezésre, ami a kamerán nem látszik, azaz nem cáfolható. A rendőrség nem is foglalkozik vele.
"minden sávváltásnál feleslegesen jelez" ??? Ez nem is értem... A kamerába épített megoldással nem foglalkozom. Viszont az autóban (nálam) úgy működik, hogy ha nem indexelek ÉS megközelítem v. átlépem a záróvonalat, akkor rezegteti a kormányt ill. korrigál. Ha használom az irányjelzőt, akkor tudja, hogy tudatos a sávváltás és nem jelez. Persze, ha valaki nem használja az irányjelzőt, az úgy értelmezheti, hogy őt most kérem "feleslegesen" figyelmeztették. Meg aztán (nálam) a bal oldali bajuszkapcsolón van egy gomb, amivel ki/be tudom kapcsolni a funkciót. Autópályán, országúton (hosszú, monoton) BE, belterületen KI.
[ Szerkesztve ]
-
negroo
aktív tag
válasz szumoo@gmail #8309 üzenetére
Sajnos nekünk is van vitara ami sosem fékezett oktalanul és nincs ebben benne állófékezés csak lelastja nagyon a kocsit. Szóval jobban hiszek a szememnek, mint egy hozzá nem értő cikknek.
-
taboros
tag
válasz szumoo@gmail #8330 üzenetére
"Ha az adott autó fórumában dicsérnék, és a többiek is bólogatnának hozzá, akkor varázsütésre megbízható forrássá válnának." Éppen ezt javasoltam...
[ Szerkesztve ]
-
dohonyiz
csendes újonc
válasz szumoo@gmail #8458 üzenetére
Mennyi idő alatt érkezett meg, mikor rendelted?
-
Csabee.
nagyúr
válasz szumoo@gmail #8458 üzenetére
Első körben nem kecsegtet túl jóval.. Kíváncsi vagyok 1-2hét távlatából milyen tapasztalataid lesznek Kérlek majd írd meg.
Üdv: Csabee.
-
hunluigi
senior tag
válasz szumoo@gmail #8458 üzenetére
Még jó, hogy ez így kapásból két bűncselekmény...
Magánokirat hamisítás, és ennek hivatalos eljárásban felhasználása 1 évig bezárólag.
Költségvetési csalás 5 évig bezárólag. Ugyan A 100 ezer forintot meg nem haladó érték esetén a cselekmény, nem bűncselekmény, azonban, ha a tényállása megfelel a vámszabálysértésnek, (ebben az esetben igen) akkor annak minősül.
Persze csak tájékoztatásul, mielőtt tényleg rádumálsz valakit erre...
A kezdetek kezdetén... XT 8Mhz; 640Kb ram; HERCULES monitor (papirfehér) és csatoló (256k ram); 20Mb MFM HDD 5,25''; 1.2Mb 5.25'' FDD; PC Speaker Hová szalad a világ...
-
dohonyiz
csendes újonc
válasz szumoo@gmail #8461 üzenetére
Én 12.23-án rendeltem meg, aznap, a rendelés után 2 órával jött, hogy postára adták, azóta "pre-advised" státuszban van a postánál.....ez mit jelenthet?
-
válasz szumoo@gmail #8504 üzenetére
a rendszám egyáltalán, hiába éles a kép.
Ez nem ellentmondás?
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
válasz szumoo@gmail #8592 üzenetére
A térképen is mutatja merre jártál. Grafikonon képes mutatni a sebességet, gyorsulást, magasságot. Képes a hibás felvételek javítására. Veszteségmentesen kimenthetsz részeket, képes 180 fokkal elforgatni a videót (pl. amikor fejreállítva kényelmes kamera rögzítése, ez igen hasznos tud lenni), A GPS-el rögzített útvonalat képes kimenteni különböző formátumokba. Stb...
Olvasd át a leírását.[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
félisten
válasz szumoo@gmail #8608 üzenetére
Nem kell magyarázkodni, mivel nem a kamera megléte, hanem a felvétel elkészítése az, amit az osztrákok (is) büntetnek. Tehát ha nincs felvétel, nincs alapja a büntetésnek -- és ezt jogállam lévén következetesen be is tartják.
A Citroen kamerájáról nyilván tudnak, tudják, mit nézzenek, ha felszólítják a vezetőt, hogy mutassa meg a felvétellistát.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest