Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Ribi #48864 üzenetére

    Driver ezen nem igazán fog segíteni. A játékban át lehet mondjuk írni a shadereket, de az azért majdnem 500 ezer sornyi kód. Nem egy hét alatt fogják átdolgozni, ha átdolgozzák egyáltalán. Nem is hiszem, hogy az ID-t érdekli ez, mert számukra nem az a kritikus, hogy az GF 50 a 40 sorozat előtt legyen, hanem az, hogy minden VGA-n a lehető legjobban fusson a játék.

    A jövőben ez lehet, hogy kisebb probléma lesz, mert a legtöbb shadert azért úgy tervezik, hogy az elérhető hardverek tipikus occupancy limitjéhez igazodjon. Ebből a szempontból nem rossz most a helyzet, mert az RDNA 3-4 és az Ada nagyon hasonlóan viselkedik ugyanazzal a shaderrel. Tehát effektíve bármelyikre is optimalizálják, az jó lesz a másikon. A Blackwell occupancy limitje változott. Tehát ha nem arra optimalizálnak, akkor egy RDNA 3-4 és Ada dizájnokra optimalizált shader nem annyira jó a Blackwellen.

    Valószínűbb egyébként, hogy itt a shadereket eleve az RDNA "2"-re írják a konzolok miatt, és a PC-s verzióra csak finomhangolnak. Ez nagyon kellemes irány az RDNA 1-2-3-4 és a Pascal-Turing-Ampere-Ada dizájnoknak, mert nagyon keveset kell változtatni a shaderen, ha kell egyáltalán, és minden elég jól szokott futni. Viszont a Blackwell nem annyira bírja az RDNA 2-re optimalizált shadereket, mások a limitek hardverben. A Blackwell inkább a Maxwellhez hasonlít a limitek szempontjából, de Maxwellre már nem optimalizál senki, mert nagyon specifikusan kell vele bánni, és kevés ilyen hardver van már a felhasználóknál.

Új hozzászólás Aktív témák