Hirdetés
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- bitpork: 2025, zárás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Oldman2: A KOReader ebook olvasó program
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- 20230101_102713676_iOS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax
#21342
üzenetére
Az AGS régóta létezik. Ez egy lib, ami kiterjesztéseket ad hozzá a DirectX API-hoz. A 4.0 azért lett lényeges, mert ez adja hozzá a rendszerhez a shader intrinsics függvényeket, amiket a Vulkan API-hoz a SPIR-V-n keresztül adtak hozzá. Ez ugyanazokat az előnyöket biztosítja DX12 alatt, amiket a Doom alatt biztosítottak a SPIR-V kiterjesztések a Radeonokhoz. Az AGS 4.0 azonban nem része a legfrissebb meghajtóknak, mert kisebb problémák miatt követték belőlük, vagyis a Deus Exbe épített Doomhoz hasonló GCN-es optimalizálások ezekkel a meghajtókkal nem futnának le Radeonon. Persze ettől még ki lehetne adni a DX12 módot, de úgy néz ki, hogy a GCN egy specifikus, konzolokhoz hasonló, teljesítményre kigyúrt kódutat kap, míg a több hardver egy általánosat, aminél nem a teljesítmény, hanem csak a működés volt lényeges. Lásd a Doom Vulkan módja, ahol a GCN és a többi hardver más-más kódot futtat. A GCN a Deus Exnél is egy úgynevezett gyors kódot kap a szabványos helyett. Ehhez szükséges az AGS4.0 megléte a meghajtóban, mert nélküle nem fut a gyors kód.
(#21351) namaste: Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor nem kellene bele DRM. A gond az, hogy GameWorks egy D3BC kódot tartalmaz, ami a rendszermemóriából elérhető. Ugyanakkor a meghajtó alapvetően nem tudja, hogy melyik az a shader, amit cserélni kell, mert a tárolt D3BC kód mindig változik, emiatt nem lehet shader cache-t alkalmazni GameWorksre. Ennek van egy változatlan és egy állandóan módosuló része, hogy egy szimpla check és csere ne működjön. A meghajtónak korlátozott ideje van lefordítani a shadert IR-re, mert a GameWorks DRM timebombot alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy a shadert a meghajtó lefordítja, majd arról kell egy visszaigazolás a runtime számára. Ha a visszaigazolás időben jött, akkor rendben van, de ha nem, akkor a runtime újra elküldi ugyanazt a shadert, de már más néven és módosult kódrészlettel. Emiatt a meghajtónak sosem fog sikerülni úgy kicserélnie egy shadert, hogy időben küldjön visszaigazolást a runtime számára. Ezért kell magát a DRM-et megtörni, hogy a runtime-ból elküldött shader már eleve a kicserélt shader legyen.
(#21403) cain69: Az EA-nél ez kizárt. Inkább kiadják félkészen, de a startot tartani fogják. Lásd BF4.
(#21373) hpeter10: A BF1 által használt Frostbite-ban ezek a GCN-exkluzív függvények/funkciók lesznek benne: Ballot, mbcnt, Read lane, swizzle, ordered_count, barycentric-linearcentroid, HTile, min3/med3/max3. A GDC-n árulták el. A Frostbite későbbi verziójánál kutatják cross-lane operációkat, de ez még csak abszolút kutatás, mivel a konzolok nem támogatják, ugyanakkor a PC-s vezérplatform a DICE-nál a GCN3/4, ami viszont támogatja. Ez permutációt és DPP-t jelent. A DICE-nak ezzel nem titkolt célja az, hogy a Microsoft és a Khronos tagokat ösztökéljék arra, hogy ezek a funkciók a lehető leghamarabb legyenek ott a szabványban. Ennek az egyik legjobb módja, ha az egyik versenytársuknál kihasználják ezeket a képességeket.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- TCL LCD és LED TV-k
- Telekom mobilszolgáltatások
- Arc Raiders
- Kezünkben a OnePlus 15 és az Oppo Find X9-ek
- Házimozi haladó szinten
- Gitáros topic
- Beárazták a Nubia Z80 Ultra európai verzióját
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Path of Exile (ARPG)
- További aktív témák...
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X (10G-P5-3897-KR) Videokártya
- Sapphire PULSE AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB - Csere is
- MSI GeForce RTX 3080 10Gb GAMING Z TRIO
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit Videokártya
- 27% - GIGABYTE RTX 3080 Ti OC 12GB GDDR6X GAMING Videokártya! BeszámítOK
- Asus Zenbook 13 laptop
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Microsoft Surface Laptop 3 13.5" i5-1035G7 8GB 256GB 1 év garancia
- 11 GB-os RTX 2080 TI - HP OEM - garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 10400 / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

