Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ZolaMan: NerdQAxe++ 4.8TH/s SHA256 BTC Miner Modding
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- bitpork: 2025, zárás
- weiss: Lakodalom van a mi utcánkban...
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a befürdésről van szó, hanem a lehetőségekről. Ma nem lehet úgy megoldani a problémákat, hogy minden maradjon jó minőségű. TXAA, vagy más temporális projekció mindegy, mert a cél minden esetben a filmes hatás. A filmeken is nagyon durván alkalmaznak elmosást.
Nyilván lebutítható a játék a rajzolási parancsok tekintetében, de mondjuk úgy lenne jó a CPU-limit kitolása, hogy a konzolon és a PC-n is elérhető legyen ugyanannyi objektum a kijelzőn, lehetőség szerint hasonló LOD, és hasonló árnyékminőség mellett. Mivel a konzolok jóval többet tudnak rajzolni, mint a PC-k, így az egyetlen lehetséges irány a PC-s API-k cseréje volt. Nem hiszem, hogy bárkinek a fején átkúszott az a gondolat, hogy tartsuk meg az aktuális API-kat, és akkor PC-re meg korlátozzák a látótávolságot. Meg lehet csinálni, csak nem célszerű.
+10-20% azért elég jó. Az persze igaz, hogy jelen formában leginkább GCN-only.
A legtöbb mai játékban az async compute úgy van kialakítva, hogy a shadow mapok számítása mellé legyen betolva valami compute feladat. Ezt semmilyen más formában nem lehet megcsinálni. Akármilyen hardveren malmozni fognak a shaderek, mert a shadow mapok számítása ROP limitált. A GPU-k heterogén jellege miatt számos grafikai futószalag olyan, hogy nem igazán bántja a shadereket, amelyeken ezekben az időszakokban lehet futtatni bármilyen compute futószalagot.
A fejlesztők problémája nem kifejezetten az, hogy az async compute nehéz, hanem az, hogy általánosan jól megírni nehéz úgy, hogy működjön minden hardveren. Ezért írják ma meg nagyrészt csak GCN-re, mert túlságosan eltér a többi hardver a konzoltól, hogy az arra kialakított futószalagokat jól át lehessen hozni PC-re.
Vannak más játékokról is fejlesztői adatok, hogy az async GCN-ekkel mennyit hoz:
Hitman 5-10%
Warhammer 5-15%
Doom (8xTSSAA) 10-20%
Quantum Break 10-15%Más játékokra nincs pontos adat, de tudni lehet, hogy a Forza 6, a GoW és az új Tomb Raider alatt is számít pár százalékot, illetve a Thief és a Sniper Elite 3 alatt is. Mindegyik utóbb említett játékban túl kicsi az átlapolt munka, de az előnyt jelent így is.
Az AotS-en az async compute-nak nincs akkora értéke ma. 5-10%-os pluszt jelent, de az aktuális motorverzióban még nincs aktiválva a texel árnyalás és a raszterizálás átlapolása. Csupán némi post-process fut az új képkockával párhuzamosan. Ennek a fejlesztésnek az az elsődleges problémája, hogy a működéshez szét kell választani a texel árnyalást a raszterizálástól. Ez DX11 alatt nem lehetséges, tehát abban a frissítésben, ahol ezt bevezetik legacy státuszba kell helyezni a DX11-es kódot, mert onnantól kezdve túl sok munka lenne az eltérő API-k karbantartása.Ez leginkább ma már külön fordítót jelent. A legtöbb stúdió, jelen esetben az ID nem ír ennyi shadert. Van egy saját nyelvük, amit több shader nyelvre fordítanak. Ezen belül is nyelvük kezel egy rakás olyan függvényt, amit a PC-s shader nyelvek nem. Ergo nekik kell írni egy alternatív fordítót a PC-hez, hogy ezeket a különbségeket kezeljék. Bármennyire is furcsa, ez nekik sokkal inkább teher, mint olyan shader kiegészítésekre fordítani a kódot, amelyek kezelik a shader intrinsics függvényeket.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Miért nem tűnik el soha a kalózkodás?
- Apple asztali gépek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nintendo Switch 2
- BestBuy topik
- Építő/felújító topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Villanyszerelés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3425, 94% Akkumulátor
- Csere-Beszámítás! Gamer Notebook! MSI Thin 15 B12UC! I5 12450H / RTX 3050 / 16GB DDR4 / 512GB SSD!
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 128GB Black-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen,MS3634,100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- HIBÁTLAN iPhone 14 512GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3922, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

