Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hűtés, házak, tápok, modding  »  A számtech üzlet... (téma lezárva)

Hozzászólások

(#51) tcomp válasza kovacsson (#45) üzenetére


tcomp
tag

Erről egy pár év múlva beszéljünk, ha gyakorlod a szakmádat :))
Addig sok sikert a tanulmányaidhoz.

(#52) Bagoly válasza MLaca (#34) üzenetére


Bagoly
senior tag

Én semennyire. Ha olvastad az első hozzászólásomat, akkor látnád, hogy az a típus vagyok aki képtelen megbecsülés nélkül dolgozni (és ebbe beletartozik az anyagi megbecsülés is). Ezért is írtam, hogy itt van a kutya elásva. Kis pénzért kis ''hozzáértés''.
''Semmi egyebet nem tudok mondani. Kapcsolja ki legyenszíves'' ;]

''A nagy nyíl útján, meg nem állva, hitesen és szerelmesen, förtelmeit egy rövid mának nézze túl szemem.''

(#53) tcomp


tcomp
tag

Megyek, mert a voda egyre lassabb:))

(#54) gesuz válasza tcomp (#53) üzenetére


gesuz
senior tag

tcomp:''számtech cég ha csak forgalmazással foglalkozik, a mai világban ne is nyisson ki, ha nem tud mellette szolgáltatni.''
Remélem nem netet szolgáltatok
nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,
nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,
nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#55) gesuz válasza gesuz (#54) üzenetére


gesuz
senior tag

jav: kötözködsz

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#56) DrSoul válasza Plumpy (#4) üzenetére


DrSoul
őstag

Sziasztok!
Előre is elnézést kérek minden eladótól, senkit se akarok megsérteni.
Az eladó (még számtech botban is) ne felejtsük, eladó, egy szolgáltatást nyújt, kiszolgálja a vevőket. Bármelyiket is, még az idiótát, és azt nem érzékeltetheti vele, mert ő se örülne, ha egy más helyzetben (amihez ő nem ért)őt is ''hülyének néznék''. Magyarországon a kiszolgálásban sokszor még egy kicsit a kommunista felfogás van, mely szerint nem fontos ''megfelelni'' a vevőnek, ha akar valamit, megveszi, ha nem, akkor semmi.
Ezért nem értek egyet Plumpyval, amikor néha gonoszabban néz... Akkor bocs, de legyél szervizes, vagy amit akarsz, de ne eladó. Te számtech boltban vagy, akkor mit mondjon az, aki ruha boltban van, mindent lepakoltatnak vele (naponta 50x), majd nem vesznek semmit? Neked számtech boltban azért nem kell ilyet csinálnod. De a ruhaboltosnak is az a dolga, tehát ő sem háborodhat fel.
Én nem vagyok eladó, de sokat éltem Olaszországban, nyaranként pincérkedtem, és azért a vendégek között van sok hülye, aki rosszab, Plumpy, mint a te vevőid, mert sokszor elvárták, hogy soroljam fel a fagyiízeket (volt kb 30). Nem mondtam, hogy ''Menj be azt nézd meg!'' vagy ilyesmi. Az volt a dolgom, hogy kiszolgáljak, mosolyogva tettem, és záróra akkor volt, amikor az UTOLSÓ VENDÉG ment el! De Magyarországon még messzi van az ilyen mentalitás!
Csak mellékesen megjegyzem, hogy ha egy vevő böngészi az árlistát, majd rákérdez, nem biztos, hogy hülyeségből van, mert sokszor nem stimmelnek a dolgok, velem is már előfordúlt! Tehát ÉN IS PONT ILYEN VAGYOK!
Amúgy Bagollyal értek egyet!
A Házigazdának is mellékesen megjegyezném, hogy egy tanitó bruttó 60e-t keres, és neki mindig fel kell készülnie másnapra... És azért az eladók sokszor tudnak netezni a mh-en, mikor pangás van... Van idő informálódni!

Mindig az X jelöli a pontot...

(#57) tcomp


tcomp
tag

Mégegy kérdés, csak nem állom meg:))
Kiváncsi vagyok a hozzászólásokra.

(#58) tcomp válasza gesuz (#54) üzenetére


tcomp
tag

Nem.

(#59) kovacsson válasza tcomp (#51) üzenetére


kovacsson
tag

szerintem ez lekezelő hozzáállás.

(#60) gesuz válasza kovacsson (#59) üzenetére


gesuz
senior tag

hmm

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#61) cadaver válasza DrSoul (#56) üzenetére


cadaver
tag

DrSoulnak is igaza van meg Plumpy nak is :) amikor en monitort akartam venni, mar egy hettel azelott kineztem, lattam h 47K ft+afa, odamegyek, h akkor kernek egyet. csak igy h biztos legyek benne, megkerdeztem h akkor mennyi is lesz? 55+afa! bóóóóóóóó! mostakkor? ilyet szol az elado: hat bocs de az az uj ara tegnaptol. oke, koszonom :*. szoval azert...
masreszt viszont en is voltam mar fultanuja olyannak, h a ''bacsi'' ott nezegette az arlistat, latott mindent, erre rakerdezett h az pontosan mennyi is, az eladon meg latszott h nem az elso es nem is az utolso ien emberrel van dolga [akar aznap] es bizony elegge elege volt. [becsuletere legyen mondva egy grimasz nelkul siman elmondta ugyanazt az arat ami az arlistan is szerepelt]
na csicsi.pá :>

(#62) tcomp válasza kovacsson (#59) üzenetére


tcomp
tag

Nem annak szántam, ha megbántottalak, boccs.
De tényleg az életben megvivott küzdelmek értékesek.
Neked most az a dolgod, hogy tanulj és akkor nekem nem lesz többet olyan ''élményem'', hogy az ügyvéd amit elszurt, azért még nekem kellett fizetni.
Érted?

(#63) gesuz válasza tcomp (#62) üzenetére


gesuz
senior tag

Ha minden úgy lenne ahogy te mondod gyakorlatilag nem lenne szükség ph forumra, hisz az ember bemegy egy kis számtech boltba ott segitő készen kiszolgálják megmondják neki mi a legmegfelelőbb választás. Ha bármi problémája van segitenek neki. de eze egy utópia szerintem.

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#64) kovacsson válasza tcomp (#62) üzenetére


kovacsson
tag

nem, szerintem pont az a lényeg, hogy oda nem fogsz mégegyszer menni, ha rossz az ügyvéd. vagy azóta is oda jársz?
szerinted elfogadható (és megbocsátható) volt az ügyvéd hozzáállása?

(#65) hahaha


hahaha
tag


Udv!

Sajna a hozza nem ertoket atrazzak.
Egy ismerosomnek vmi gondja volt a merevlemezzel, amit egy paculak komoly penzert 2-3 eve szerelt bele a gepebe.
'Hozd el, majd megnezem.'-mondtam.
Gondoltam, h mobil rack keretbe bele, aztan max fel ora alatt vegzek. Lo***rt!
Lattatok ti mar 5.25 huvelykes HDD-t?! Majdnem beszartam, amikor elovette!:(

hahaha

''Dehát kezetfogtunk!!!''

(#66) Panther válasza hahaha (#65) üzenetére


Panther
HÁZIGAZDA

Ez kéész :))

[ RIOS Release 5 – multiportal engine by Panther ]

(#67) Plumpy


Plumpy
aktív tag

Hi!
Hozzáértésről: Én speciel utálom, ha valaki megpróbál valamit rásózni egy hozzá nem értő emberre. Én pl sosem teszem. Meg sem próbálom. Mindig próbálom megtudni a vevő igényét, és az szerint neki a legjobbat javasolni. Még ha szentül meg van győződve, hogy a drágább neki jobb (mellesleg nekem is jobb lenne), akkor is elmondom neki, hogy szerintem neki elég az olcsóbb... Aztán majd dönt ő. Próbálok informálódni, nap mint nap. Újságokat olvasok, neten utánanézek mindennke. Minden nap nézem a prohardvert, és sok más hozzá hasonló oldalt is. Legjobb tudásom szerint próbálom kiszolgálni a vásárlókat....
Hozzáállásról: Szeretem ezt a munkát, szeretek az embereknek segíteni, de sajnos van egy-két olyan ember, aki ki tud akasztani. Ilyenkor azért nem grimaszolok, nem beszélek vele ingerülten (próbálkozok legalábbis), és nem küldöm el az édesanyjába. Nem általánosságban mondtam az árlistás példát, az egy konkrét eset volt, a minap történt. És igenis lepakoltatta valam az egész plocot, megkérdezte az alaplapok, hangszórók, egerek, hangkártyák, videókártyák, joystickok, processzorok, memóriák és monitorok árát. Mindent. Pedig mind fel van árazva, jól láthatóan, és nagyrészük az árlistában is benne van. Nem azt mondom, hog yne kérdezzen,, mert kérdezzen, az a dolgom, hogy segítsek neki, csak azért valamennyire tudjuk már mit akarunk (PS/2-es vagy soros egeret... De nem tudta. Görgős vagy ne görgős legyen, vagy esetleg optikai, vagy nem optikai, ezt se tudta eldönteni)... No. Ez nem sűrűn fordul elő, de sajnos előfordul. Ha valakinek van valami apró elképzelése, akkor lehozom neki a csillagokat is az égről, ha azt kéri, de ne az egész informatikai piacról akarjon már átfogó jelentést, és tapipróbát... Na most érzem, meg fognak kövezni néhányan... De ők gondoljank bel. Nincs nekik sosem olyan, mikor egy ember a halálba kergeti őket a kérdéseivel? (Ja az említett vevő közléskényszeres is volt... Csak az a baj, hogy minden olyat közölt, aminek semmi köze a számítástechnikához.) Na mára ennyit.
Ja igen. A raktár-árúkészlet kérdés: Ez tényleg szívás. Nálunk van még egy webkamera... Szép fekete, párhuzamos portos Logitech. Olyan ereklyeszerűség a boltban. 30900 Ft. Tudjuk, hogy senki nem fogja elvinni, de mégsem megy lejjebb az ára. Ez a legnagyobb poén az egész üzletben. Mellette meg ott van 8000-ért a vadi új USB-s. A másik vicces téma egy Windows NT 4.0 95000 Ft-ért. Az is ilyen ereklye. Nálunk egyébként úg yműködik, hogy ha nincs valami raktáron, akkor ha 11-ig szól a vevő, hogy neki kell olyan, akkor délután 3-ra ott van. Mindegy mit kér... Azt hiszem ez nem olyan kibírhatatlan idő...
Na pá mindenkinek. És nem vagyok gonosz. :(

Plumpy - A kultúrbölény

(#68) Plumpy


Plumpy
aktív tag

Mellesleg tök jól beindult ez a topic, jó, hogy kitalátad a témát... Szeretem az ilyet.

Plumpy - A kultúrbölény

(#69) peches


peches
csendes tag

Hmmm... Laikusként nekem is az a véleményem, ha már az eladókról volt szó, h igenis azért ül ott, h jó pofával minden hülye kérdésére válaszoljon. Ugyanis a közigazgatásban dolgozó emberek-szüleimről beszélek- 15 éves tapasztalattal keresnek havi nettó 65 e-t, és tőlük mindenki elvárja, h segítőkészek legyenek, napra készek az új szemcsi igazolványban, jogsiban,xyz problémácskában stb. és érdekes módon az még kínaibb egy átlag ember számára, mint a számtech. Szóval ilyenkor azért illene elgondolkodnia a sok siránkozó eladónak, h milyen jó is a munkája, ugyanis -egy okmányirodával ellentétben-egy számtech boltban szinte soha nincsen 3-8 vásárlónál több egyszerre (elnézést ha tévedek, ez saját tapasztalat), míg egy okmányirodában ennek sokkal többszöröse fordul meg, szinte állandó a teltház. Csak hát ugye az egyik közigazgatás, a másik versenyszféra, de mégis, nem pont a verseny miatt kellene itt színvonalasabbnak lennie a kiszolgálásnak? (Tisztelet a kivételnek) Szóval, szerintem ezen érdemes elgondolkozni, és az sem véletlen, h sokan a técsóban vagy osanban vesznek gépet, mert ott ''kipróbált'' gépeket lehet venni, igaz jókora felárért, de ha gáz van a garancia intézése jóval egyszerűbb, és ez az ami baromi fontos egy átlag vásárlónak...

Kiadtak egy könyvet, amely felsorolja azokat a külföldi államokat, amelyek gyűlölik az Egyesült Államokat, vagy neheztelnek rá. A könyv címe: Világatlasz.

(#70) gesuz válasza Plumpy (#67) üzenetére


gesuz
senior tag

Nem bántani akartunk titeket félre ne érts, de a topic nyitó barátunk olyan természetesnek vett dolgokat amik nekem nagyon nem tetszetek, hogy teljesen elborult az agyam. Pl.: szegény számtech boltos mert neki van a legtöbb problémája és igazából senki másnak nincs semmi baja csak ők szenvednek és még azt is elvárják tőlünk, hogy mégtudjuk is mit csinálunk ez más szakmában nincs igy. meg adót is kell fizetni. pedig mi olyan szentek vagyunk és mindenkinek a legjobbat akarjuk akár saját anyagi kárunk árán is és még itt a prohárdveren is csak minket bántanak a csúny agonosz vásárlók akik csak ott vásárolnak ahol olcsó és nem lent a kis boltban ahol tisztességesen bánának vele és nem próbáljnak meg senkire semmit rásózni

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#71) hahaha válasza Panther (#66) üzenetére


hahaha
tag


4 Gb, nem volt azzal semmi gond.
Csak volt vmi vastag fémboritas a tetejen, amitol ugy nezett ki, mint egy kisebb páncélkazetta. :)

De ua a pasas generalozta az illeto masik gepet is. Abba belekerult egy 800 megas (!) merevlemez, amire pont rafert a w2k. Cipőkanallal. Ismeros meg csak most szolt, h mindig visit a win, h keves a hely.
:((


hahaha

''Dehát kezetfogtunk!!!''

(#72) TomLion


TomLion
tag

Mindenki ember, még a számtech bótos is.
Mi emberek meg sokfélék vagyunk.
Nekem a következő problémám van a ''hozzánemértés'' fogalomzavarral.
-Tessék mondani, milyen Dx 8.1-es videókártya van eladó?
-Hát vannak itten ezek a Gef4Mx440 kártyák...
-Nem, kérem, olyat keresek, ami Dx 8.1-es..
-Az az, igen.
-Bocsánat, ne tessék már mondani, hát TUDOM hogy nem az.
-De igen!- és most jön a ''ha nem tetszik, már nem is akarok foglakozni veled, kispajtás'' című tekintet.
Hozzánemértés?:)
Kis hazánkban nagyon elterjedt az ilyesféle eladási módszer a számtec bótokban...

De van igazi dilettantizmus is..
A múltkor pl procihűtőt szerettem volna venni...hogy ez milyen bonyolult...melyik socketra milyen hűtő illik...

Én nem várnám, h. olyan szinten profik legyenek a minimálbéren tengődő srácok, mint a hardverőrültek, de van egy minimális szint, amit szerintem meg kéne ütni azért..

Egyébként aláírom: nem fenékig tejfel az itthoni piaci helyzet, az már biztos!

''Jobb ma egy XP mint holnap egy Duron''

(#73) up válasza gesuz (#70) üzenetére


up
senior tag

Naja. Volt, amiben igaza volt, nade én nem azért fizetek ki több tízezer forintot, hogy a boltos ''amennyire egyéb problémái engedik'' kiszolgáljon, hanem, hogy korrekt kiszolgálás mellett megkapjam az adott árut. :))

(#74) Arpi válasza gesuz (#70) üzenetére


Arpi
csendes tag

Sziasztok!

Végigolvasva a véleményeket csak egyet érteni tudok gesuzzal. Nem tudom sajnálni és megérteni a siránkozó eladókat és boltosokat. Véleményem szerint vannak alapvető kritériumok amelyeket minden szolgáltatónak teljesítenie kell.... a vevői elégedettség pedig a legfontosabb. A képlet egyszerű: vevő=forgalom => profit. Nem indítanék könyvelő céget, mert nem értek hozzá, és ha indítanék akkor nem esztergályosokat foglalkoztatnék, hanem könyvelőket. Ez is egyszerű.
Ezért az indító topikkal nagy áltlánosságban nem értek egyet - csak kirívó esetekben, ami ritka. Az üzlet az üzlet. Vele jár a stressz a kevés alvás és a feszített munkatempó, de a döntés mindenki kezében ott van. Csinálom vagy nem.

Mostanában sok szám.tech. boltban megfordulok.Talán hozzáértőnek nevezhetem magam és általában célirányos kérdéseim vannak. Nagyon-nagyon vegyes képet mutat a kiszolgálás a hozzáértés és természetesen az ár. Egy biztos. Ott ahol nem megfelelő a kiszolgálás és azt látom, hogy csőbe akarnak húzni nem megyek vissza. Természetesen ezt nem az első benyomás alapján teszem. Többször is próbálkozom. Hátha csak rossz napot - rossz embert fogtam ki. Van ilyen mindenkinél. Ám többszöri kétes, nem megfelelő kiszolgálásnál nem eröltetem tovább.
Ha a mai nagy magyar körképet nézzük akkor még csak kevés fejben gyulladt világosság, hogy a kiszolgálás minősége egyre többször lesz fontosabb, mint az ár.

Szasztok.

Létezik élet cél nélkül?

(#75) válasza hahaha (#65) üzenetére



senior tag

Nem értem ez miért ennyire meglepő... Kb. egy hete láttam 40Gigas 5.25-os SCSI360-as vinyot. Attol hogy valami nagy, még nem biztos hogy szar. Abban egyebkent igazad van hogy sokszor atverik az embert, de nem mindig direkt..

MÁS

Azok akik itt vitatkoznak a hozzáértésről, segítőkészségről, és a naprakészségről, gondoljanak bele a következőkbe.
Nagyjából minden boltban ugyanazok a cuccok vannak ( proci, videokartya, stb )
Namost.. te állsz a pult mögött, bejön a vevő és segítséget kér:
- Bocs... melyik a jobb kártya a Gigabyte 9500-ös, vagy a Hercules 9500-ös ?
- Bocs .. milyen procit vegyek Intelt vagy AMD-t ? ( :)) )
- Bocs .. jatszani akarok a gépemmel ... milyen kártyát vegyek GF4 4600-ast 23-ért vagy R9700-ast 28-ért ( most csak mondtam valamit .. )
- Elnézést .. melyik nForce2-es alaplapot vegyem meg ?

stb. stb. stb ... ugye hogy nem is könnyű ...

(#76) válasza (#75) üzenetére



senior tag

320-as .. bocsi

(#77) xuldar válasza hahaha (#65) üzenetére


xuldar
őstag

Pl Quantum Bigfoot. Jó kis sorozat volt, bár mai szemmel a 4500rpm kicsit lassúcska. Haveromnak volt egy, már ő is kéz alól vette. Tudtommal nagyon régóta nem gyártanak ilyeneket.

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#78) up válasza (#75) üzenetére


up
senior tag

Senki sem mondta, hogy mindenre tudni kell válaszolni, hiszen erre nem is lenne képes senki. Ami lényeges:

- korrekt hangnem (igen, a kekeckedő vagy buta vagy akármilyen vevőt korrektül is el lehet küldeni. Ez néha szükséges, a lehetőséget és a jogosságot senki nem vitatja el a boltosoktól)
- ha a vevő nem ért hozzá, nem használom ki (rátukmálás)
- ha én nem értek hozzá, beismerem!! (ez hibádzik legtöbbször) És mondjuk megkérdezem valakitől, vagy elirányítom a prohardverre... :)
- stb. Szóval az irányvonalat talán látjátok :)

(#79) McJames válasza (#75) üzenetére


McJames
senior tag

Miért ne lenne egyszerű? Hallottál már olyan kérdésekről is, hogy:
- mire szeretnéd használni?
- mennyi pénzed van?
- milyen egyéb alkatrészeid vannak/alkatrészeket szeretnél vásárolni (gy.k.: pl. kompatibilitás...)?

Ugye, hogy mennyit segítenek ezek is!

Röviden, ha egy boltvezetőtől mottóként azt hallom, hogy sok a dolgom és sem én sem az alkalmazottaim nem érnek rá a szakma fejlődésével foglalkozni, mer' az nem az én/mi dolgom/dolgunk, na ilyen esetben ott tanácsot biztos nem kérek arra vonatkozólag, hogy mégis mit vegyek meg. Ettől még lehet ott vásárolni, ha jók az árak... mégha keserűbb szájízzel is. :(
(És közben arra gondolok, hogy mit szólna tcomp, ha ő vagy a családja - ha van - valamely tagja olyan orvoshoz lenne kénytelen menni szükség esetén, aki hasonló állásponton van, merthogy azt a szakmát sem fizetik meg manapság rendesen...)
Na most hagyom abba, mielőtt jobban belegondolok...

Aki a villamos alatt fekszik, annak nem természetes a mosolya.

(#80) Plumpy válasza gesuz (#70) üzenetére


Plumpy
aktív tag

Most, hogy végigolvastam az egész topicot a legutolsó hozzászólásom után, már nem tudom mit kéne mondanom... Mint ember iszonyat ideges vagyok, hogy nem késpesek egyes emberek fölfogni, mire gondolok. NEM VAGYOK BUNKÓ SOHA EGY VÁSÁRLÓVAL SEM. Legfeljebb már belülről öl a düh az emberi butaság miatt, de nem kerül felszínre. Ezt próbálom magyarázni. És ha ez nem tetszik valakinek (szegény eladó, ó-ó, sajnáljuk... ) akkor gondolkodjon már el, hogy ő mindig kedves és nyájas mindenkivel? Őt nem szokták felhúzni a munkahelyén? Nehogy azt mondja valki, hogy nem, mert nem hiszem el!!!!!!
Gesuz! Te biztosan még soha senkin nem húztad föl magad, még soha senki nem hozott ki a sodrodból, és még soha senkiből nem volt eleged...
Ja és kurvára nem sajnáltatni akartam magam, vagy úgy általában az eladókat.

Plumpy - A kultúrbölény

(#81) tcomp


tcomp
tag

Örülök, hogy tegnap este óta ilyen sok embert érdekel a téma.
A lényeget, akármeddig is lovagolunk rajta, UP irta le fentebb.
Naprakész ember pedig tényleg nincs, egyik szakmában sem.
:P

(#82) hahaha válasza xuldar (#77) üzenetére


hahaha
tag


Ott a pont!
Valoban a nagyláb-rol van szo. :DD
Nem mai a dizájn, inkabb a hideghaborut idezi. :D

Nem akadtam volna fent rajta, ha vmi scsi cuccrol lett volna szo, de...


hahaha

''Dehát kezetfogtunk!!!''

(#83) gesuz válasza tcomp (#81) üzenetére


gesuz
senior tag

Kár, hogy a lényeget nem érteted meg:(

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#84) Polesz válasza hahaha (#82) üzenetére


Polesz
addikt

Nem ad el valaki egy ilyen nagylábat? :)

Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

(#85) gesuz válasza Plumpy (#80) üzenetére


gesuz
senior tag

de ha észre vetted nem is neked szólt:)

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#86) gesuz válasza gesuz (#85) üzenetére


gesuz
senior tag

Csak az első sort olvasd el

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#87) gesuz válasza Plumpy (#80) üzenetére


gesuz
senior tag

Dehogy nem most is azt tettem:)
de ha egyikőtök sem érti miért akkor ez egy medő vita és kár folytatni

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#88) Polesz válasza gesuz (#87) üzenetére


Polesz
addikt

Alapból vagy ilyen vagy rásegítő rendszer működik nálad? :(

Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

(#89) gesuz


gesuz
senior tag

Nekem különösabb bajom nincs a pesti számtech boltokkal. Szerencsére egyiknél sem komolyabb problémát. Vidéken dzsindzsább a helyzet.Pl: Eddig a legnapra készebb nekem a U*ers volt. Ob*lionban voltak a legsegítőkészebek. A 3te*tőr beszerző sráca mentett ki egyszer. De itt Tcomp barátunk hozzáállása a témához ami nagyon nem tetszet. Sajnáltatta magát mintha másnak semmi baja nem lenne. Ez volt ami felhúzott:(

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#90) tcomp


tcomp
tag

Hogy elmozduljunk a holtpontról, érdekes, hogy az 57-es irásomra nem reagált senki olyan hevesen, mint a másikra.
Pedig tanulságos :(

(#91) gesuz válasza gesuz (#89) üzenetére


gesuz
senior tag

Hogy minek napra késznek lenni hát ez már nagyon sok volt, mert úgysem lehet,meg amúgy is egy csomó problémám van? hát ez betette a kaput:(

Kötelemfakasztó - A könyvek legnagyobb hibája, hogy nincs bennük CTRL+F. ''Or do something that's never been done''

(#92) tcomp válasza gesuz (#89) üzenetére


tcomp
tag

Nagyon félreértettél, nem sajnáltatni akartam magamat.
De mid1, ha neked ez jött le, akkor ez van.

(#93) tcomp válasza gesuz (#91) üzenetére


tcomp
tag

Te úgy látom még mindig nem értetted a lényeget, ugyhogy nekem csak az jön be rólad, hogy kötekedsz :(
Szia, nem akarlak megsérteni, inkább megyek.

(#94) micro


micro
addikt

Ha már mindenki elsírja itt a baját... én is elmondom mi az, ami engem a legjobban.

Van Bp-en kismillió számtech bolt. Ha bemegyek, akkor kezeljenek vevőként (ez igaz más boltokra is)
Az eladó közönjön, kérdezze meg mit szeretnék. Ne az legyen hogy nekem kelljen ''megzavarnom'' őt a ''munkában''. Pl: Bemegyek, mondom ''Jó napot kívánok!'', erre ő fel sem néz max egy ''helló''. Aztán mikor már 2 perce ott állok a pultnál, mondem ''elnézést'', mire ő ''egy perc'', és még becimkézi az aznapi összes új árut. Na ettől megyek falnak. És ez nem egy nagy mega bolt volt, és akivel beszéltem egy tulaj lehetett.

A kapcsolat a vevővel az egyik legfontosabb. Ugyanzt megy tudom venni máshol is, max fizetek 2% többet azért, hogy kinyalják a se*gem.

hirtelen felindulásból most egyelőre ennyi.

Klaviatúra, képernyő, EGÉR!, meg az a doboz, tudod a gép LELKE..

(#95) tcomp válasza micro (#94) üzenetére


tcomp
tag

Az ilyen boltokról nekem megvan a véleményem, gondolom nem mész oda többet.
Maximálisan igazad van.

(#96) micro válasza tcomp (#95) üzenetére


micro
addikt

Soha többet!!!

Klaviatúra, képernyő, EGÉR!, meg az a doboz, tudod a gép LELKE..

(#97) thord


thord
tag

Szerintem az alapvető probléma, hogy iszonyat rendezetlen számtech téren Magyarországon a helyzet. A nagykerek azt csinálnak, amit akarnak, senki sem szabályozza őket. Lentebb Tcomp említette a legszembetűnőbbet, a garanciális ügyintézést. Erre persze lehet azt mondani, hogy hivatalos disztribnél kell vásárolni, de azt pl tudjátok, hogy a hiv disztrib néha még a kiskernél is drágább?
Azt ugye nem is kell mondanom, hogy mi történne azzal a kiskerrel, aki csak ilyen helyről vásárolna...mikor nagyon sokan azzal dicsekednek, hogy nettó nagyker áron vásárolgatnak...
Szal rendezetlen a helyzet, remélem az EU-ba történő belépésünkkel elindul egy pozitív folyamat, ideje lenne már.
Ja és Gesuz kedvéért: ez nem sírás volt. csak tényközlés:)

(#98) Plumpy


Plumpy
aktív tag

muuuu véleményét én is tekjesen osztom... Most mint vásárló beszélek....

Plumpy - A kultúrbölény

(#99) Polesz válasza gesuz (#91) üzenetére


Polesz
addikt

Szerintem itt Te félreértelmezed a naprakészség fogalmát. Az, hogy megjelenik egy új termék és mondjuk a PH! ír róla egy cikket, az még nem azt jelenti, hogy nekem vágnom kell, hogy éppen hova melyik kategóriába esik. Lehet, hogy sok a lúzer számteches, de ez nem a naprakészség jele. Az, hogy én a számtech egy területe után érdeklődöm az természetes, mint az is, hogy Te pl proci vásárlás előtt az összes teszted végignézed a hozzászólásokat átnyálazod, sőt még kérdezel is. Az, hogy én olvasom ezeket ez így szép és jó és ha bejössz a boltba akkor talán még jól el is diskurálhatunk erről a témáról is. De pl ha azzal jössz, hogy melyik proci végez hamarabb a divx-el, mert neked az az első rangú, utána meg hogy a game min 67fps legyen, ja és ne vegyen fel 86W-nál többet erre mit mondjak? Semmit. Ha utána olvastál akkor tudod. De ha mint egyszerű vevő bejössz és felvázolod, hogy szeretnék filmet tömöríteni, játszani és nem akarom, hogy a villanyszámla az egekik nőjön akkor tudok segíteni és fogok is. Kb ennyit a naprakészségről.

Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

(#100) PaladiN válasza Polesz (#99) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Egy kicsit érintve érzem magam a topic indítását illetôen, ezért úgy gondoltam én is hozzászólok.
Sztem tcomp sirámai többnyire magán jellegě problémákat takarnak, amihez a vevônek nincs köze, és ilyen módon nem is értem hogy miért kell ezt a labdát felkínálni itt, ahol többnyire azért a vevôk irogatnak. De ô tuggya. (Télleg miért kínáltad fel a labdát tcomp? Esetleg megértésre vágyakoztál? A korod alapján azt tippelném hogy ennyire már nem vagy fiatal...)
A kiszolgálást illetôen itthon valóban egy kicsit el vagyunk maradva, azaz ebbôl azt érdemes kivenni hogy merre is van az elôre. Azt szemelôtt tartva érdemes fejleszteni, embert felvenni, kritériumokat megállapítani. Ha ott a példa akkor már nem kell kitalálni, csak követni. ( Ha esetleg vki elkezd példálózni azzal hogy a körülményeket is nézzem mielôtt ilyet írnék, akkor annak az a válaszom hogy az innováció nem úgy müxik hogy elôször sokat kaszálunk aztán fejlesztünk...)
Naprakézség:
Kis hazánkba eléggé megkésve érkeznek bé általában az új cumók.
Mire bérkezik hozzánk addigra rendszerint már szinte mindent lehet róla tudni a külföldi tesztek alapján. Ha vki csak ennyire naprakész akkor ott már nem érheti szó a ház elejét (nem is az a fô baj hogy ha az ember ilyennel tkozik, hnem ha olyan sötét lyukkal aki nem tudja megkülönböztetni az 5400-as meg a 7200-as winyót), bár a hozzáértés nélkül semmi értelme sincs naprakésznek lenni. Ehhez sztem nem kell többet hozzátenni.
És a végére még annyit hogy érdemes azért az eladóknak felvenni azt a szemléletet hogy AVEVÔNEKMINDIGIGAZAVAN. Mert abból élnek, mármint a vevôbôl.
Létezik egy nagy igazság: ha vkinek van egy jó tapasztalata akkor azt egy-két embernek mondja el (tehát nem érdemes jót csinálni!? :O), viszont ha vkinek van egy rossz tapasztalata akkor azt 10 embernek fogja elmondani (tehát NEM érdemes rosszat csinálni!)
Ha esetleg vki találva érezné magát akkor attól elôre is elnézést kérek, de a jó szándék vezett.

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

Útvonal

Fórumok  »  Hűtés, házak, tápok, modding  »  A számtech üzlet... (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.