Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#62092) DeFranco válasza LuckyL (#62077) üzenetére


DeFranco
nagyúr

:DDD tulajdonképpen semmi, csak megkentem magamnak a sz@rosszendvicset

Egyetlen egy dologból indult ki az egész: márciusban vettük meg a kocsit, telelni még nem teleltünk vele, nem tudtam, hogy amit adtak hozzá akksit, az milyen állapotban van. Ez nálunk kiemelten fontos, ha megyünk az autóval, akkor menni kell, nincs mese, és leginkább hét végén használjuk, amikor sürgeakksit szem tudsz szerezni. Mivel viszonylag kisebb a kapacitása is, és amúgy is "szokás" sajnos valami elgyengült szemétre lecserélni eladás előtt, gondoltam megnézetem, hogy mennyire jó, kell-e esetleg cserélni, inkább most derüljön ki, mint hogy egyszer egy téli reggelen ne induljon.

Ez eddig tiszta sor szerintem, vállalható.

Kaptam egy tippet egy akkusemberre, aki ezt nekem megnézi műszerrel, és jóvilág. Megnézte, kiderült, hogy az akksi a műszer szerint OK, de ha rákapcsolok mindent ami fogyaszt, akkor nagyon nincs töltés, ítélet: szar a generátor, el kell vinni villanyászhoz, hiszen az akksi jó.

Nem tetszik, de logikus, bár nem nagyon szokott a focusokban a generátor elköszönni, ha mégis, kétszer ennyi futásnál. Az ürgéhez megbízható ajánlásra mentem, gondoltam tudja a dolgát. (biztos tudja is, csak itt történetesen tévedett, van ilyen)

Másnap elmentem a generátorosemberhez, aki jó pénzért leszedte, megnézte stresszpadon a generátort meg az akkut is, a generátor jó, leadja a 80A-t, az akku "feles" bármit jelentsen ez (mondták, de nem értettem). Értékekre ugyanazt kaptuk, mint előző nap, plusz kiderült, hogy az akku elég sokat szlopál a generátorról, 15A helyett 18-19-et (tudni kell, hogy hosszú távokon megyek vele, nemigen merül, elvileg fullon kellene legyen).

Szerintük kell egy generátorfelújítás (20), mert azért a szénkefe meg a csúszócsapágy lehasznált, plusz laza a feszítőgörgő, cserélni kell (20) (persze már meg is nézték, hogy hol mennyi, be is szerelik szivesen), plusz ugye akkucsere (boltból 20). Ez így munkával (7) kb. 70k, 'nyátokat. A generátorfelújítást rám melegítették, ott el kellett dönteni, tény, hogy ha lehal akármiért is, akkor a szerelést kétszer kell kifzetni, vagy rizikó, és dupla ha nem jön be, vagy most a fele. Így utólag nem kellett volna megcsináltatni, nem volt feltétlenül szükséges, ezt valószínűleg megszívtam, ott és akkor hoztam egy döntést. Ez van. Állították, hogy hajajajdeszükséges, jajjdenemjóígy, és hát nézzem meg hogy koptatta a stücni a dűznit, hát ez skandallum.

A feszítőt nem hagytam cserélni, arra van szervizem, az akkuval meg kivártam.

Akkusember felhív, hogy mi a stájsz, én olyat ne mondjak, hogy az akku szar, kimérte és jó, nem érdekli mit néztek, akkor is szar a generátor.

Ma szereztem akkut, vittem próbára, azzal már jobb volt a helyzet, mondjuk, hogy tökéletes. De a feszítőt mindenképp csináltassam meg, mert húha, és tuti kuka, és ugye milyen jó döntés volt a generátorfelújítás? Akku vissza a tulajnak, Gödre a szerelőmhöz ki, azok már röhögve fogadtak persze (időpontra mentem, tudták hogy jövök), 5 perc alatt kiderült, hogy a feszítőnek az ég egy adta világon semmi baja, tökéletes, és az akku is véleményes, bár tényleg lassan cserés. Plusz akkor már átnézték a fékeket plusz egyéb dolgok, meg meghúzták azokat a csavarokat, amiket a generátorosemberek elfelejtettek. Egy fillért nem kértek, parola, jövök még. Szevasztok.

Szóval így jártam, egy egyszerű multiméteres mérésből lett egy ilyen rohadt kálvária, 27k minusz, plusz két és fél nap kuka. Jó, mondjuk addig logikus volt a dolog, hogy a generátort meg kell nézni, vonjunk le egy tizest, azt máshol is elkérték volna.

Ezt azért írtam le így, hogy más is okuljon belőle, lehet mondani, hogy túlreagáltam, meg túlaggódom. Számomra a folyamat logikusnak tűnt, okosember megmondta, hogy generátor, én meg kivizsgáltattam, csak éppen úgy érzem, (mit úgy érzem, ez kb. tény) hogy átk.tak a palánkon, belefutottam egy simlis bagázsba és lehúztak. Kevésbé, mint amennyire akartak, de ez csak azon múlott, hogy van egy príma szerelőm, akire egyébként nem elektromos dolgokban rá tudom bízni magam.

Pár pozitívum azért van benne: leigazolták a kocsi futását, most már biztos, hogy annyit futott, amennyit az óra mutat (a csúszógyűrű kopásán meg a szénkefén látszik). Van egy felújított generátorom. És már megint nem a focus romlott el, annak megint az ég világon semmi baja, csak van benne egy gyengébb akku. Sálálálálá. Drága tanulság volt.

Most lehet röhögni, joke is on me, vállalom, hülyézni viszont csak az hülyézzen le aki nem nyúlt még bele ilyenbe életében soha, és az első autóját már amperszemmel és nyomatékkézzel diagnosztizálta.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.