2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Új autót vettem - 4. rész

    Nekem újat. Nyilván.

    Aznap került fel a hirdetés, jó áron volt, faceliftes. A képek alapján nem túlságosan felextrázott darab, de ez nem feltétlenül jelent fapadot.
    Délután ér haza a tulaj, akkorra menjek. Ok nem gáz, én is dolgozok.
    Átkocsikáztam a címre, kijött az ember, beültem és azonnal éreztem: itthon vagyok.

    Azért persze körbenéztem a kocsit: légrugók csak hátul, de szépen áll. A kilométeróra egy nyilvánvalóan fikcionális értéket mutat, de ilyen apróságon nem akadunk fenn. Rozsda sehol, motorja pöccröff, finoman jár, a klíma klímul, a felszereltség pedig Avantgarde. Engem kilóra megvett.

    Jah igen, mert ezt eddig elfelejtettem megírni: számomra a selling pointja az egész W211-nek a kizárólag az Avantgarde felszereltség mellé választható alumínium alapon fehér színű óracsoport.

    A legelegánsabb műszeregység, amit valaha láttam. A szín, a textúra, a tipográfia, egyszerűen gyönyörű. Engedtem el fekete órás autót csak emiatt. Olyan a Passatban is van.

    Folytatás...

    Lenry 2 éve 13

  • Új autót veszek - 3. rész

    Nekem újat. Nyilván.

    Ahogy az előző részben kifejtettem, valójában nem az volt a kérdés, hogy milyen autót vegyek, hanem hogy az E-osztály megfelelő-e nekem?

    Akinek véletlenül nincs meg: az E-osztály a német gyártók klasszikus hármas felosztásában a középkategória képviselője, az 5-ös BMW-vel és az A6-os Audival van egy szinten. Alattuk találhatók a C-osztály, 3-as BMW, A4 trió, fölöttük az S-osztály, 7-es BMW, A8. Utóbbi triumvirátust csak szedán formában gyártják, így a középkategória adja kontinensünkön a legnagyobb kombikat.

    A W211-es modellszámú típust 2002 és 2009 közt gyártották, 2006-ban kapott egy ráncfelvarrást, és ha az ember ezen modell mellett teszi le a voksát, akkor a legfontosabb kérdés, hogy facelift előtti vagy utáni darabot keres. Apróság, hogy a két változat jópár karosszériaelemben eltér, de a mechanika is sokban különbözik.


    (A Mercedes mérnökei egy csomó különbséget rejtettek el a kép két oldala közt. Meg tudod találni mindet?)

    Folytatás...

    Lenry 2 éve 22

  • Új autót fogok venni - 2. rész

    Nekem újat. Nyilván.

    Ott tartottunk, hogy nagy legyen, automata és kombi.
    Ha egy földrésszel nyugatabbra élnék, akkor valószínűleg mostanra a sokadik Oldsmobile Vista Cruisert vagy Ford LTD-t nézném, de nekünk nem jutottak rendes acéltepsik, így marad a kommersz európai választék.

    Az automataváltó esetében a Volkswagen csoport által használt DSG működés közben nagyon szimpatikus, öcsém B8-as Passatjában a váltás egy pillanat, a mutató úgy ugrik egyik pozícióból a másikba, mintha csak egy kijelzőn váltana a kép, és nem egy fizikai mutatónak kellene átkúsznia innen oda.
    Cserébe a fenntartási költségei egyesítik a manuális és az automataváltók összes költségeit. Abban az életkorban, ahol én nézelődök, simán kinéz már egy kettőstömegű csere meg egy kuplungcsere, aminek az árát nem biztos, hogy őszinte mosollyal csengetném ki.
    Szóval maradnék a hagyományos automatánál.

    Folytatás...

    Lenry 2 éve 32

  • Új autót vennék - 1. rész

    Nekem újat. Nyilván.

    Három saját autóm volt eddig: egy 1.9 TDI Passat, egy 1.9 TDI Passat és egy 1.9 TDI Passat. Mind az ötödik generáció és annak faceliftje (B5 és B5.5).

    Úgy érzem, hogy mostanra eléggé kimaxoltam ezt a generációt. Amikor pedig elhatároztam, hogy újabb autót szeretnék, akkor adta magát, hogy olyat válasszak, ami a fenti sormintába passzol.
    A probléma, hogy a hatodik generációs (B6) Passat nem kifejezetten tetszett, és a DSG váltóval szemben is vannak fenntartásaim, főleg így ~15 év és ki tudja mennyi kilométer után, ami ezekben az autókban mára összegyűlt.

    Folytatás...

    Lenry 2 éve 127

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.