Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) Dluinet válasza adrian14 (#200) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Ha jól tudom nincs benne anti rollback, viszont ilyen helyzetre a Hill start assist controlt érdemes használni.
Erősen be kell nyomni a fékpedált hangjelzésig, ebben az esetben felengedés után 2 másodpercig tartja az autót.

"VIGYÁZAT
Ne hagyatkozzon túlzottan a hegymenet elindulássegítő vezérlésre. Előfordulhat, hogy a hegymenet elindulássegítő vezérlés nem működik hatékonyan rendkívül meredek emelkedőkön vagy jéggel borított utakon.
A rögzítőfékkel ellentétben a hegymenet elindulássegítő nem arra szolgál, hogy a járművet hosszabb ideig álló helyzetben tartsa. Ne próbálja meg a hegymenet indítássegítő vezérlést arra használni, hogy a járművet hosszabb időn keresztül lejtőn tartsa, mert ez balesethez vezethet."

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#202) adrian14 válasza Dluinet (#201) üzenetére


adrian14
tag

Na ezt nem is tudtam, nagyon köszi a hasznos infot. :R

(#203) Kovi1987 válasza adrian14 (#200) üzenetére


Kovi1987
tag

Ettől semmi baja nem lesz. Igazából nincs is benne a klasszikus értelemben vett váltó. Inkább azt nem szereti annyira, ha P-ben megállnak lejtőn/emelkedőn rögzítőfék nélkül. Akkor nagyon befeszül a retesz és nehezen old ki.

(#204) adrian14


adrian14
tag

Eléggé pang a topic, így írnék egy kis updatet a priusról amióta nálunk van. A héten megvolt a második szerviz. Kb 8000km-t mentünk az első szerviz óta.
- vízpumpa csere (habár az előző még jó volt, javasolták, hogy cseréljem ki egy újra)
- hátsó fékek cseréje (még az eredetik voltak rajta)
- nagyakksi tiszítás, cellák mérése (13 éves a kocsi és még meglepően jó állapotban van.)
- bolygómű folyadék csere (szerelő szerint ez full fekete trutyi volt már)
- szokásos motorolaj és szűrők cseréje

A szerviz költsége 240 000Ft volt itt Szegeden.

Javasolták még az első két porvédő cseréjét, de szerintem azt nem fogom. 40ezer ft-os költséget mondtak rá munkadíjjal és inkább cserélném mind a kettőt később újakra.

(#205) Incubus válasza adrian14 (#204) üzenetére


Incubus
tag

Milyen autó pontosan?
Kép van esetleg?

(#206) adrian14 válasza Incubus (#205) üzenetére


adrian14
tag

Képem nincs róla. De egy sima, fehér III-as Priust kell elképzelni, 2009-es évjárat. 242 000 km van jelenleg benne.

[ Szerkesztve ]

(#207) kenguru99 válasza adrian14 (#204) üzenetére


kenguru99
aktív tag

"Javasolták még az első két porvédő cseréjét, de szerintem azt nem fogom. 40ezer ft-os költséget mondtak rá munkadíjjal és inkább cserélném mind a kettőt később újakra."

Mindről leszakad ennyi idősen. De az a tapasztalat, hogy a gyári lengéscsillapítók így is sokáig bírják. Tényleg nem érdemes külön porvédőt cserélni, majd ráér a lengéscsillapítóval együtt.

Az olajfogyasztás mérhető? Az egyik barátomnak szintén 2009-es autója van hasonló km futással. Ott kb 3-4dl fogyott 10.000 km alatt.

[ Szerkesztve ]

(#208) adrian14 válasza kenguru99 (#207) üzenetére


adrian14
tag

Szerencsére nem eszi az olajat. Nekem is hasonló tapasztalatom van. 2-3 tankolásonként szoktam ellenőrizni.
Tavaly bepánikoltam, mert kb csak félig vagy kicsit alatta volt a szint. Utána vettem észre, hogy nem nyomtam vissza kattanásig a pálcát :D

(#209) venom8888


venom8888
őstag

Sziasztok. Lehet buta kerdes de bevallalom :) A prius 4 autopalyan vagy 90 es temponal nem hasznal elektromos motort, csak amikor lassan elindulok? Magyarul a dugokon kivul mindenhol az 1.8 as motor hajtja az autot,es annak a fogyasztasa ervenyesul? Ami egy ilyen motor eseteben kb 6.5-7 liter.

(#210) Dluinet válasza venom8888 (#209) üzenetére


Dluinet
nagyúr

P4 áttételét nem ismerem pontosan.
Ha a motor forog, nem minden esetben jelent üzemanyag fogyasztást is.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#211) venom8888 válasza Dluinet (#210) üzenetére


venom8888
őstag

En sem ismerem,de allitolag nagyon jo motor.

(#212) Dluinet válasza venom8888 (#211) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Az áttételének vannak korlátjai, így bizonyos sebesség felett, kénytelen nyitott szelepekkel, üresen forogni a motornak. Esetleg ha még is szükség van egy ki hajtásra, akkor azt 0,7 liter/100 km-es fogyasztással is megtudja oldani.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#213) Upo válasza venom8888 (#209) üzenetére


Upo
addikt

6.5-7 literhez szerintem bőven 150 fölött kéne tolni.
Nekem P3 plugin van, a P4-ben a motor szinte ugyanaz, 2nz-fxe mindkettő, de a P4-lé gazdaságosabb. Fejlesztettek rajta szépen, szívósor, szívó oldali gázáramlás fejlesztve, kenés-hűtővíz járatok fejlesztve, kisebb a belső súrlódása mint a P3 generációban levő 2NZ-FXE motoroknak. A hajtómű szintén korszerűbb, radikálisan át lett tervezve, nincs két közös alkatrész, a P4-ben sokkal jobb a P610 hajtómű mint az előző generáció P410 hajtóműve. Méreteiben, dimenzióiban is egész más, ezért a 12V akku is már elfért a motortérben, a régebbiekben a csomagtartó oldalában van. Sokkal jobb a hatásfoka az új hajtóműnek, emiatt is alacsonyabb a fogyasztása, nemcsak a benzinmotor miatt. Összességében akár fél-egy literrel kevesebbet fogyaszt az előző generációknál.
Nekem országút 105 tempomattal 4.5-4.6 a fogyasztás, pályán 140 tempomattal 5.8, 170-180 körül már bele lehet érinteni a 8 literbe is.
A P4 ennél kevesebbet fogyaszt.
Amúgy mindig használ elektromos motor(oka)t, a benzinmotort nem mindig. Komplex rendszer, ne úgy képzeld hogy kapcsolgat "benzin" és "villany" között, ha jár a benzinmotor, akkor mindig kombináltan hajt benzinnel+árammal. Ha olyan a helyzet, akkor egy kis terep változásnál, gázelvételnél már tárol az akkuba, amit utána tud használni hogy segítse a benzinmotort.
Ha megy az angol, akkor a P4 hajtásról itt egy rövid áttekintés: [link]
Kicsit bővebben: [link]

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#214) venom8888 válasza Upo (#213) üzenetére


venom8888
őstag

Es amugy lenduletes az indulasa, vagy olyan mint egy 1985 os Astranak?

(#215) Upo válasza venom8888 (#214) üzenetére


Upo
addikt

Nincs P4-em, és nem is vezettem. F Astra-t se nagyon.
Attól függ, mihez képest. Meg hogy hogy vezeted. Itt ugye nincs feltétlen összefüggés a benzinmotor fordulatszáma és a gyorsítás/haladási sebesség között. Lehet hogy mész 70-el és 3000 körüli a fordulat (bár tartósan inkább 1500 alatti a 70), de ez lehet 150-el is 3000 körüli.
Ha a lámpánál indulásra gondolsz, akkor lehet meglepetést okozni. A 0-100 gyorsulás nem acélos, de álló helyből relatív elég jól el tudja tolni, ha van az akkuban töltés, akkor szépen tud hozzáadni a nyomatékhoz indulásnál. Azt is látod a tükörből, amikor mögötted 1-ből 2-be vált, akkor még jobban lemarad. Azután attól függ meddig kell gyorsítani, nyilván előbb-utóbb megfognak egy nagydízellel.
Annyi a trükk, ha tényleg gyorsítani akarsz, akkor szó szerint a szőnyegbe kell préselni a gázpedált. Szoktak nyafogni a fotelfizikusok, hogy tönkreteszed, meg túlterheled a motort, de ez nem így van. Ez a gázpedál csak egy jelzés a számítógépnek, és hogy mit fog kitalálni a benzinmotornak és a két villanymotornak, az a géptől függ, nem a vezetőtől. A hibrid rendszer amúgy is max. 6000-ig engedi a benzinmotort pörögni, az meg ennek a blokknak kutyafüle a kilencvenpár lovas atkinson ciklusra állított konfigurációban, amikor a hengerfej alatti részen megegyező, ugyanilyen gyári komponensekkel a Lotus Elise-ben turbós 250 lovas konfigurációban megy az 1NZ motor, bő 8000-es fordulatokon, pöttyet nagyobb terheléssel.

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#216) venom8888 válasza Upo (#215) üzenetére


venom8888
őstag

azert 2500 fele nem igazan hajtottam semilyen autot, az mar hangos

(#217) Dluinet válasza venom8888 (#214) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Fékpedál padlóig benyomva, majd a gázpedált is padlóig nyomod.
Amikor maxon pörög a motor, akkor gyorsan leveszed a lábad a fékről, ekkor teljes erőből megindul. A kipörgésgátló meg végig beleszól és tönkreteszi a játékod, főleg emelkedőnek felfelé indulva.

De ez annyira hülyegyerek indulás, hogy senkisem csinálja.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#218) Upo válasza venom8888 (#216) üzenetére


Upo
addikt

Itt nem te döntöd el. Gazdaságosságra van optimalizálva, 3-4000 körül dolgozik ez a motor a legjobb hatásfokkal, ha gyorsítasz akkor törekszik a rendszer hogy itt használja. Ha egyenletesen mész akkor 1500-2200 közötti fordulaton szépen elvan országúti tempónál is.
Hagyományos autóval 2500 alatt járni? Az szinte lehetetlen, meg felesleges alacsony fordulaton nyösztetni, nem használ a forgattyús részek csapágyazásának. De milyen autó az, ami 2500 fölött hangos? Ez nekem fura.

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#219) venom8888 válasza Upo (#218) üzenetére


venom8888
őstag

Jelenleg swiftem van 1.2 es 1800-2200 as fordulaton jarok vele, jovore tervezek venni P4 et, remelem nem nyulok melle vele.

(#220) kenguru99 válasza venom8888 (#219) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Hibrid vagy sima a swifted?

(#221) venom8888 válasza kenguru99 (#220) üzenetére


venom8888
őstag

Sima benzines. 2012 es 1.2
Ha ettol furgebb lesz, akkor mar megfelel nekunk.

[ Szerkesztve ]

(#222) hhenry válasza venom8888 (#221) üzenetére


hhenry
őstag

Annál biztosan fürgébb lesz

(#223) kenguru99 válasza venom8888 (#221) üzenetére


kenguru99
aktív tag

A négyes prius átlagfogyasztása két literrel kevesebb mint az 1.2-es swift-é. Miközben sokkal nagyobb, gyorsabb, kényelmesebb, biztonságosabb autó.

(#224) venom8888 válasza kenguru99 (#223) üzenetére


venom8888
őstag

Azt tudni hogy mennyit, hany km-t megy el vegyes felhasznalassal, vagy tobbnyire varosi hasznalattal?

(#225) Dluinet válasza venom8888 (#224) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Nem, mert minden város más.
Alacsony fogyasztásnál már szinte minden jelentősen befolyásolja a végeredményt.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#226) kenguru99 válasza venom8888 (#224) üzenetére


kenguru99
aktív tag

A spritmonitor.de-n több száz prius 4 tulaj átlaga 4.5 liter/100km. Ezt a fogyasztást tudja városban is ha nem kell fűteni és ha nem nagyon rövid utakra használod.

(#227) venom8888 válasza kenguru99 (#226) üzenetére


venom8888
őstag

Jovore szeretnek venni egy P4 et, nagyon tetszik, mondjuk a feher hugy tal kozeppen annyira nem, azt lehet at foliaztatom feketere. 6M ert mar lehet venni ilyan 150k km el. full extrasat. 2016-2017

(#228) venom8888


venom8888
őstag

Sziasztok. A hybrid prius 4 az az autopalyan nem hasznalja ugye az elektromos modot, mert azt csak 30-40km/ oraig uzemel nem? Tehat a palyan, vagy akar a varosok kozotti egyenesekben ahol mesz 90 el, ott semmi hybrid cucc nem mukodik benne, csak is az 1.8 as motor megy a sajat fogyasztasaval?

(#229) Dluinet válasza venom8888 (#228) üzenetére


Dluinet
nagyúr

De működik a hybrid cucc benne akkor is, de a motor az áttétel korlátai miatt nyitott szelepekkel, lekapcsolt gyújtással üresen forog közben.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#230) venom8888 válasza Dluinet (#229) üzenetére


venom8888
őstag

De nem arrol van szo a tesztekben, hogy elindulasnal,es araszolasnal mukodik csak? Azert is eszik tobbet varoson kivul. Pl varosban eszik 4 litert,mert sokszor megalsz, elindulsz. A gyorsabb utakon ,palyan meg 5-5.5 litert

(#231) Dluinet válasza venom8888 (#230) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Nem.
Melyik benzines (15 éves, 1,5 tonnás) eszik pályán 5.5 litert, légkondival?

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#232) venom8888 válasza Dluinet (#231) üzenetére


venom8888
őstag

Jah, egy sem. Nem tudtam hogy olyan nehez az auto.

(#233) Dluinet válasza venom8888 (#232) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Ha érdekel a téma, akkor itt egy friss videó, egy hybrid tasztertől, a végén hybridek fogyasztását összehasonlító táblázattal.
Nem néztem meg az egész videót, de a végén autópályára 4,6l/100km fogyasztást mért a Prius-nál.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#234) venom8888 válasza Dluinet (#233) üzenetére


venom8888
őstag

en ugy latom 3.6 liter, es csak varost mert vele.

(#235) Dluinet válasza venom8888 (#234) üzenetére


Dluinet
nagyúr

kiemeltem az autópályát:


A városi fogyasztás 2,7 liter/100km

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#236) venom8888 válasza Dluinet (#235) üzenetére


venom8888
őstag

Akkor mi az a zöld oszlop?

(#237) Dluinet válasza venom8888 (#236) üzenetére


Dluinet
nagyúr

a különböző utak összesített (overall) átlaga

Uphill: hegynek felfelé
Hills: hegyen-völgyön
Descent : Hegynek lefelé
Open: országút
City: város
Motorway: autópálya

Overall: átlag

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#238) venom8888 válasza Dluinet (#237) üzenetére


venom8888
őstag

Jah ertem. A prius a hybrid autok királya jelenleg.

(#239) Dluinet válasza venom8888 (#238) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Hát, mindent a hatékonyság alá vettetek, ezt nagyrészt súlycsökkentéssel érték el.
A tömege a biztonság miatt nagy, különben nehéz lenne drágán eladni egy nem biztonságos papír autót (pl.: Suzki Swift-ért nem lehetne dupla árat kérni).

Például a hangszigetelés nagyon minimális. Prius 2-nél olyan volt a hangszigetelés, mint a Wartburg-nál. Elég kiábrándító becsukni egy ajtót.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#240) venom8888 válasza Dluinet (#239) üzenetére


venom8888
őstag

De a P4 azert mindenben jobb

(#241) kenguru99 válasza Dluinet (#239) üzenetére


kenguru99
aktív tag

"Például a hangszigetelés nagyon minimális. Prius 2-nél olyan volt a hangszigetelés, mint a Wartburg-nál. Elég kiábrándító becsukni egy ajtót."
Én kettes priust használok és van még kettes és hármas is a környezetemben. Azokkal is szoktam utazni. Egyszerűen érthetetlen nekem, hogy honnan jön ez a wartburgos hasonlat. (azon kívül, hogy csikós leírta itt)
A legelső prius amit megnéztem (akkor nulla tapasztalatom volt a tipussal), egy megletősen leharcolt rozsdás svéd származásu autó volt. Ami azonnal megfogott benne, hogy milyen szépen csukódott az ajtója. Mindezt úgy mondom, hogy egy prémiumnak tartott bmw-vel mentem oda.
Egyébként pedig a felhasználói tapaszatalok szerint inkább a hármasnál spóroltak a hangszigeteléssek a ketteshez képest.

[ Szerkesztve ]

(#242) venom8888


venom8888
őstag

Tudjatok hogy volna lehetosegem kiprobalni P4 et borsod-szabolcs-hajdu biharban? vore venni szeretnek tavasszal, vagy iden telen, nem tudom meg. Csak nem akarok hiaba vagyakozni, ha nem fog tetszeni a vezetese,ki szeretnem probalni.

(#243) Dluinet válasza kenguru99 (#241) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Pedig csapódik az ajtaja rendesen, de utólagos hangszigeteléssel olyan lesz, mint a Mazda.
Szigetelés után ilyen a hangja.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#244) kenguru99 válasza Dluinet (#243) üzenetére


kenguru99
aktív tag

A wartburg meg ilyen.
Semelyik prius volt sem járt ennek a közelében sem, soha.

[ Szerkesztve ]

(#245) Dluinet válasza kenguru99 (#244) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Valóban nem egy wartburg, de nekem így is elég égő becsukni a hangja miatt.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#246) kenguru99 válasza venom8888 (#242) üzenetére


kenguru99
aktív tag

A négyes prius igen ritka, szerintem erre nem sok esély van. Szerintem bármelyik 1.8-as motorral szerelt hibrid toyotát kipróbálhatod. A jellemző viselkedésüket meg tudod tapasztalni. Javaslom, hogy a facebook csoportokban érdeklődj.

(#247) venom8888


venom8888
őstag

Már kérdeztem, a kozelemben nimcs p4 sajnos, az orszagban is keves van

(#248) Essejó


Essejó
veterán

Sziasztok.
Mennyire tágas belül a Prius? Közel 2 méter magasan 140kg al érdekelne.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#249) kenguru99 válasza Essejó (#248) üzenetére


kenguru99
aktív tag

(#250) Essejó válasza kenguru99 (#249) üzenetére


Essejó
veterán

Sajna rém gyenge az angolom.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.