Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) Essejó


Essejó
veterán

Nos okosabb lettem, voltam a Szállító u. 7-ben. Sajna méretben csak a Prius+ amiben komfortosan elférek.
Bár itt nem volt Rav4 és CH-R, valahol azokat is ki kéne próbálni beülésileg.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#252) Essejó


Essejó
veterán

Még hétfőn elmentem megnéztem egy másik P+t
Szemre laikusként csak két dolgot vettem észre, jobb első lámpa búra repedt és a tetején pár hupli, mint ha jeget kapott volna. Aztán tegnap szerelövel mentem átnézni, és derültek ki dolgok. Valószínűleg taxi volt, leszedett fóliázás nyomai voltak. Körben az összes elem fújva volt, a motorház tetőt felnyitva a nyúlványokon gyűrődés nyomai, és ronda hegesztés nyoma, tehát az eleje törve volt. Némi rozsda is volt már a nyulványokon, mert ott a javítás utáni festés elmaradt. Ha tényleg taxi volt, akkor feltűnöen kevés km volt az óra szerint.:U Ott is maradt.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#253) kenguru99 válasza Essejó (#252) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Ha prius+ a kiszemelted, legyél nagyon körültekintő és legyen hozzáértő segítőd. Nagyon sok köztük az extaxi az ársáv alján meg pláne.

(#254) Essejó válasza kenguru99 (#253) üzenetére


Essejó
veterán

Ez egyértelmű, az autovizsgálat.hu től szoktam kérni helyszíni átvizsgálást, ez Pesten 25.000 Ft per autó. Vidéken kicsit több.
De még mindig jobb mint belefutni egy pénztemető megvásárlásába.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#255) kenguru99 válasza Essejó (#254) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Pesten szerintem a Juhász Jenő olcsóbb és jobban is ért a priusokhoz mint a Varga Tibor (egyébként korrekt fickónak tűnik ő is)

(#256) Essejó válasza kenguru99 (#255) üzenetére


Essejó
veterán

Egy random Pesti emberrel elmenni a Jenőhöz megnézetni a kocsit még ok, de egy Pesttől 40 perc kocsival kereskedésből elvinni hozzá egy olyan kocsit aminek nincs magyar forgalmija még, az azért már necces.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#257) Upo válasza kenguru99 (#241) üzenetére


Upo
addikt

Nekem volt wartburg is, most P3 plugin, nem tudom hogy kinek hogy jutott eszébe a hasonlat. Amúgy a Wartburg zengése nekem kimondottan bejön :DDD .

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#258) Upo válasza kenguru99 (#246) üzenetére


Upo
addikt

Sajnos nem így van. P3 technikáig bezárólag, P+, Auris, a régi platformon futnak, amik alatt egy primitív, nagyon buta hátsó futómű van. Hullámos, nyomvályús, egyenetlen utat nem nagyon szereti a kanyarban, 150-160 felett már nem az igazi, ott még az 1-es yarissal is minimum 20-al többel átmentem a priushoz képest.
A P4 már a TNGA platformos, egész jó hátsó futóművel, nagyon ég és föld az úttartása a régiekhez képest. Tetézi a dolgot, hogy a motor, bár ugyanarra az alapra épül, elég nagy mértékben átdolgozásra került. Szívó oldal, hűtés, hengerfej jelentősen fejlődött. És a hibrid rendszer is teljesen új, a P410 helyett a P610 hajtómű került alá. Nekem teljesen megfelel a hibrid hajtás, értem és értékelem ami folyik benne, de hagyományos autóból átülőknek furcsa lehet ("motorbőgés", stb.), függetlenül attól, hogy magasan jobb bármelyik fokozatokkal rendelkező váltónál. A P610 platform ebben a tekintetben is jobb, sokat optimalizáltak rajta, magasabb sebességig tud a villany is besegíteni (~130 a ~87-el szemben).
Ha P4-et akar, akkor mindenképp TNGA hibridet kell kipróbálni, annyival jobb minden szempontból. Lehet hogy P3 vagy Auris hibrid kipróbálása után elengedné az egészet, ha meg P4 vagy Corolla hibridet próbálna, az meg instant get lenne.

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#259) Essejó válasza Upo (#258) üzenetére


Essejó
veterán

A sima Prius családilag kicsi, kell a P+, vagy van ennek megfelelő belső méretű hibrid?

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#260) venom8888


venom8888
őstag

Ha a priusban mehy a klima,de áll az auto pl a parkoloban,akkor honnan fogyaszt a klima?

(#261) Dluinet válasza venom8888 (#260) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Nagy akkut fogyasztja
elektromos klíma van benne

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#262) Incubus válasza Dluinet (#261) üzenetére


Incubus
tag

Ezért is szeretik a taxisok....

[ Szerkesztve ]

(#263) venom8888 válasza Dluinet (#261) üzenetére


venom8888
őstag

És ha egy dugóban álok vele,es klimazok,akkor lemeritem az aksit vele?

(#264) venom8888


venom8888
őstag

Tehat 2 aksi van az autoban + a nagy aksi ami az autot mozgatja. Mel,ik fogyasztja a klimat allo helyzetben? A nagy aksi ami 30km es sebessegig hajtja az autot?

(#265) Essejó válasza venom8888 (#264) üzenetére


Essejó
veterán

Kettő van benne, a Nagy és a 12 Voltos. Akkor szerinted?

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#266) Dluinet válasza venom8888 (#264) üzenetére


Dluinet
nagyúr

A 12v-os aksinak, csak kikapcsolt állapotban van szerepe.
Klímához: Mielőtt lemerülne a nagy aksi, előtte beindul a motor és feltölt azt a biztonságos minimum szintre.

A nagy aksi nem 30km/h-ig hajtja az autót.
Mivel nincs benne váltó ezért a nyomatékot a két villanymotor és a belsőégésű motor közös fordulatszámvektora határozza meg. Ezt a vektort a nyomaték elosztó határolja be, ennek a korlátai miatt kb 65-70km/h felett a belső égésű motornak is forognia kell. Ez történhet nyitott szelepekkel, befecskendezés nélkül, de ettől még a rendszer fordulatszámot mér a belsőégésű motoron, holott a motor nem is hajt.

Tehát, mivel nincs tengelykapcsoló ami leválasztaná a kerekeket a motorokról, ezért hajtás közben, sőt gurulás közben, gyakorlatilag minden villanymotornak folyamatosan forognia kell. Mivel állandó mágnessel rendelkező motorok vannak benne, ezért ekkor vagy áram gerjesztődik bennük, vagy áramot használnak fel. Ráadásul a tengelykapcsoló hiánya miatt, és hogy a belsőégésű motor nem tud visszafelé forogni, ezért hátramenetben a benzinmotor közvetlenül nem tud részt venni.

Mindenesetre ez a hagyományos gondolkodást, hogy ez hajt, az hajt dolgot felejtsd el.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#267) venom8888 válasza Dluinet (#266) üzenetére


venom8888
őstag

Koszonom az infokat

(#268) Dluinet válasza venom8888 (#267) üzenetére


Dluinet
nagyúr

itt egy nomográfon tekintheted meg, hogy a sebesség változásával hogyan változik a fordulatszám a motorok között.
Az 54-dik másodpercben a belsőégésű motor áll.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#269) venom8888


venom8888
őstag

En csak arra voltam kivancsi,hogy ha dugoban allok 2 órát a p4 el,és megy a klima,akkor ott maradok e a végén,akksi lemerules végett vagy ilyen nem fordulhat elo?!

(#270) kenguru99 válasza venom8888 (#269) üzenetére


kenguru99
aktív tag

A nagy akkumulátorról megy a klíma. Ha annak töltöttsége eléri a kritikus szintet akkor beindul a benzinmotor és feltölti. Nem fordulhat elő, hogy a klíma lemeríti a hibrid akkut.

(#271) venom8888 válasza kenguru99 (#270) üzenetére


venom8888
őstag

Az szuper,koszonom.

(#272) kenguru99 válasza Upo (#258) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Én úgy gondolom, hogy rosszul közelíted meg kérdést amit eredetileg feltettek. A kérdező egy suzuki swiftből ülne át. Szerinted tényleg elviselhetetlennek találná a harmadik generációs hibrideket csak azért mert csatolt lengőkar van rajtuk hátul, vagy mert az elektromos rásegítés csak kisebb sebességnél működik? Nem hiszem. Arra, hogy megtapasztalja hogy hogyan viselkedik egy toyota hibrid autó úgy általában, teljesen jók. Ja, hogy a négyes prius ezektől még jobb? Ezt nem vitatta senki.

[ Szerkesztve ]

(#273) Essejó válasza kenguru99 (#272) üzenetére


Essejó
veterán

Nem Swift, hanem WagonR+, a többi stimmel.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#274) kenguru99 válasza Essejó (#273) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Venom8888 kollégának van swiftje, eredetileg neki válaszoltam.

(#275) Essejó válasza kenguru99 (#274) üzenetére


Essejó
veterán

Ja bocs, én is Suzukiból ülnék át.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#276) venom8888 válasza kenguru99 (#274) üzenetére


venom8888
őstag

Prius 4 hybrid amire palyazok,az nem 3 gen,ha jol tudom. Szinte minden ostobasagot kiküszöböltek azon amit az elozo geneseken elkovettek.

[ Szerkesztve ]

(#277) Dluinet válasza venom8888 (#276) üzenetére


Dluinet
nagyúr

A magyar autósok több mint a harmada még egy Prius 2-nek is örülne.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#278) venom8888 válasza Dluinet (#277) üzenetére


venom8888
őstag

Az nem draga, csak 1.5 milla

(#279) Dluinet válasza venom8888 (#278) üzenetére


Dluinet
nagyúr

volt, már 2,2 milla a legolcsóbb 2006-os modell

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#280) venom8888 válasza Dluinet (#279) üzenetére


venom8888
őstag

Fasza. En is 6M ot szánok a p4 re, remelem kapok majd jövö tavasszal annyiért

(#281) kenguru99 válasza venom8888 (#276) üzenetére


kenguru99
aktív tag

"Prius 4 hybrid amire palyazok,az nem 3 gen,ha jol tudom"
Jól tudod, csak amikor írtad, hogy szeretnél kipróbálni egy négyest én arra válaszoltam, hogy erre nem sok esély van mert nagyon ritka. (európában kb 150.000 hármat és kb 50 ezer négyest priust adtak el összesen) A hármas sokkal gyakoribb. És arra, hogy megtapasztald egy hibrid toyota viselkedését úgy általában az is teljesen jó.

[ Szerkesztve ]

(#282) venom8888 válasza kenguru99 (#281) üzenetére


venom8888
őstag

Vegul jelentkezett egy facebook csoport társ felajanlotta hogy vezethetem az ő p4 esét

(#283) Upo válasza kenguru99 (#281) üzenetére


Upo
addikt

És én erre írtam, hogy nem biztos hogy érdemes hármast próbálni ha négyest akar. Szerintem nem én közelítem meg rosszul. Nagyjából ismerem a hagyományos autós emberek reakcióit a toyota hibridekkel kapcsolatban, furcsállják a viselkedését, hagyományos manuális vagy automata után nagyon nem természetes a dolog. A "csúszik a kuplung"-tól a "nem akar gyorsulni csak bőg"-ig van minden. Sokan nem tudják feldolgozni, hogy a benzinmotor fordulatszámának nincs feltétlenül köze az autó haladási sebességéhez/gyorsulásához, és hogy a gázpedál inkább egy szándék közlésére alkalmas beviteli eszköz. A hármas és négyes ebből a szempontból is elég szignifikánsan különböző. Ha nem is beszélünk az úttartásáról, menetkomfortjáról, menet közbeni zajszintről, de a hibrid rendszer viselkedése is közelebb áll ahhoz, amit egy hagyományos autóból átülő ember elsőre be tud fogadni. Nem véletlenül küzdenek a mérnökök azon, hogy közelebb hozzák a "hagyományos" viselkedéshez a hibrid rendszert. Van, ahova már mű "fokozatokat" is beraktak (ez szerintem totális zsákutca, és csak remélem hogy ez minden ilyenben kikapcsolható és az is marad a jövőben).
Ezért tartom azt, hogy talán nem én közelítem meg rosszul, ha azt mondom, hogy nem a hármast kellene próbálgatni, ha a mindenben jelentős ugrást jelentő négyest akar venni, akármiből is ülne át.

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#284) Nerazim


Nerazim
őstag

Üdv!
Prius II tervezek venni, van valami amire oda kell figyelni vásárlásnál? Megnéztem egy pár YT videót és az egyikben azt mondta a srác, hogy ne a legolcsóbbak közül válasszunk hanem a 2 misi környékiekből ez igaz?

Be my computer.. Baby I'm a user!!

(#285) Cyborg válasza Nerazim (#284) üzenetére


Cyborg
őstag

Nem, már 2,5M az a 2M inkább.

Elite autó Budapest, bemész, választasz egy színt, és jól jársz, kapsz egy ellenőrzött, őszinte állapotú autót, garantált futással. Csomó idegességet, utánajárást megspórolhatsz magadnak. Esetleg Prius klub adok-veszek a fb-on.

2006-tól volt rajtuk egy facelift, érdemes onnantól keresni.

[ Szerkesztve ]

(#286) Dluinet válasza Nerazim (#284) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Elite autó Budapest a minimumot adja (nem az esztétikailag kifogástalan P2-ket forgalmazzák), de őszinténk, nem sumákolnak semmit.

Ha jobb állapotú autót keresnél, akkor az Elite autó Budapest-hez vidd átnézetni. Ők látják a külföldi Toyota szervizeket is. Ráadásul náluk kérhetsz bele tolatókamerát (nem minden P2-be jó.
P2 Facelift drágább. Elite autó Budapesthez menj el kérdezd meg őket a különbségekről, és próbálj ki néhányat náluk.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#287) kenguru99 válasza Nerazim (#284) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Három dolog az ami sokba kerülhet:
1. Rozsda. Első sárvédők alja. Küszöbvég, hátul. Hátsó sárvádőív. Küszöb a műanyagborítás alatt. Hátsó kerékdob a burkolat alatt. Hátsó nyúlványok. És általánosan korrodáltak szoktak lenni a futóműelemek.
Témába vágó cikk.
2. Olajfogyasztás. Jellemző a gyűrűk letapadása (elmaradt olajcserék
miatt). Ezt gyakorlatilag lehetetlen kiszűrni vásárláskor.
3. Hibrid akkumulátor hiba. A komplett csere 4-500 ezer, nem márkaszervizben. Ezt valamennyire lehet diagnosztizálni de nem 100%-ig biztosan.
Ahogy Cyborg kolléga írta, inkább 2.5 körül lesznek szép autók.

(#288) Nerazim


Nerazim
őstag

Köszönöm mind hármótoknak a hasznos infókat. Pár kérdés még ami a válaszok utána felmerült bennem. A P2 facelfit az annyival jobb, megbízhatóbb, kevésbé rozsdásodik, kevesebb műszaki probléma van vele mint a sima P2 -vel, hogy megérje azt a felárat? Mert nagyjából pont úgy állok pénzzel, hogy az már nem fér bele.
Néztem az Elite Autó Budapest ajánlatait, ha ennyire megbízható kereskedés akkor nyugodtan megvehetem a legolcsóbbat is nem? Mi baj lehet :DDD
Vagy az általatok felsorolt hibákra azért még ennél az autókereskedésnél is oda kell figyelni vagy felhívják rá a figyelmemet nem summantanak?

Be my computer.. Baby I'm a user!!

(#289) Dluinet válasza Nerazim (#288) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Fl előttit nyugodtan vehetsz, de készülj 1 éven belül egy akkupack cserére, és asszem 80000Ft-os kilométeróra nullazas plusz papírozása.

Különben mindegyikbe kell egy 30000Ft-os androidos fejegység és 5000 Ft-os tolatókamera hozzá.

16-18 éves autóban szinte biztos.kell akkut cserélni, ha még nem volt.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#290) Cyborg válasza Nerazim (#288) üzenetére


Cyborg
őstag

FL után javítottak a beltér minőségén is, az anyagok jobbak lettek, de, hogy mennyivel, azt nem tudom :)

Dluinet milyen fejegységet javasolsz? Én most akarok venni, de androidból 2GB Ram alá nem mennék, azt viszont 70 alatt nem találsz szerintem.
Nem kötekedés , csak kíváncsiság.

[ Szerkesztve ]

(#291) kenguru99 válasza Nerazim (#288) üzenetére


kenguru99
aktív tag

A facelift alapvetően műszakilag nem sok változást hozott. Kevésbé annyival fog rozsdásodni amennyivel fiatalabb. Vegyél nyugodtan facelift előttit, nincs drámai különbség. Jenő autói általában nem a legszebbek esztétikailag, főleg nem a legolcsóbbak. De kiindulásnak teljesen jó. Menj el, nézd meg őket.
@Cyborg
"FL után javítottak a beltér minőségén is, az anyagok jobbak lettek, de, hogy mennyivel, azt nem tudom :)"
A beltér burkolatai facelift előtt sima felületű festettek(könnyen karcolódnak), utána rücsis felületű lett és jobb minőségű.
@Dluinet
"asszem 80000Ft-os kilométeróra nullazas plusz papírozása."
Ez az infó honnan van? A 299.999km-es problémát ismerem. De miért kellene 80 ezret fizetni és kinek?

(#292) Dluinet válasza kenguru99 (#291) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Hivatalos nullazas és a papírozása ennyiből jön ki.
Lehet hogy rosszul emlékszem az összegre, de biztos nem volt már tavaly sem 50000Ft alatt.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#293) Dluinet válasza Cyborg (#290) üzenetére


Dluinet
nagyúr

30000Ft ért raknak be jót (vagyis 1 évvel ezelőtt ennyibe került), ha szükséged van rá, akkor adok elérhetőséget. Időpontra várni kell, viszont hamar megvan, és nem neked kell kitalálni, hogy mi jó bele.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#294) kenguru99 válasza Dluinet (#292) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Hol és mit kell ezen papirozni? Mert a műszaki vizsgán az elvárás a működő km számláló.

[ Szerkesztve ]

(#295) Dluinet válasza kenguru99 (#294) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Egyik műszakin 299999km az óra állás, a következőn 5000km.
Ez óra visszatekerésnek minősül, ha nem tudod megindokolni. Amit Magyarországon büntetnek.
Ha meg nem csinálod meg, akkor egyik műszakin 299999km az óra állás, a következőn szintén 299999km. Hát ezt sem fogják elfogadni.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#296) Essejó válasza Dluinet (#293) üzenetére


Essejó
veterán

Akár itt is közzé tehetnéd, hátha másnak is jól jönne.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#297) Dluinet válasza Essejó (#296) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Facebook profilt tudok.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#298) kenguru99 válasza Dluinet (#295) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Ok, de mi kerül ezen 50/80 ezerbe? Dolgozik vizsgasoron az egyik ismerősöm, meg fogom kérdezni őt.
Csak azért mert számtalan példa van arra, hogy gond nélkül beírják az alacsonyabb km állást a műszaki vizsga során.

[ Szerkesztve ]

(#299) Essejó


Essejó
veterán

Júli 26 még jó messze van. Akkor megy NKH vizsgára a héten Hollandiából érkezett Prius+ Azért majd néha meglátogatóm addig is. Most épp nagy szervízt kap, folyadék és szűrő cserék, hűtőköz takarítás, új gyertyák meg ilyesmik.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#300) Dluinet válasza kenguru99 (#298) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Az óracsoport kiszerelése, forrasztogatása és visszaszerelése.
A szerviz ennyit fog elkérni.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.