Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) kenguru99 válasza RetepNyaraB (#150) üzenetére


kenguru99
aktív tag

"Sose volt automatám"
5 perc alatt megszokod és soha többet nem akarsz mást vezetni, főleg városban.

(#152) RetepNyaraB válasza kenguru99 (#151) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

Elégedett vagyok vele igazából. Kicsit furcsa, hogy a legdrágább verzió (premium), de így is igazi fapad japán, mondjuk egy "rendes" némethez képest. Viszont mindenképp biztató az anyagminőség körbe-körbe. Renault bőrbelső (saccperkábé tizedmilliméter vastag :W ) hat év után pl. erősen viseltes volt, pedig nem szállítok kecskéket. Ezen meg se látszik basszus a 11 év, 220k km. Mondjuk az ósdi tapikijelző és a kapcsolódó rendszer meg egy rossz vicc, na oda erősen gondolkodom valami komplett android ápdéten, ha lesz felesleges kb. 150-200 rugóm rá.

[ Szerkesztve ]

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#153) Ereshkigal válasza RetepNyaraB (#152) üzenetére


Ereshkigal
őstag

Toyóka, mi? :D

(#154) RetepNyaraB válasza Ereshkigal (#153) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

mindent sajnálok :))

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#155) Ereshkigal válasza RetepNyaraB (#154) üzenetére


Ereshkigal
őstag

Ugyan...
Egyébként vagány ez a szín. Biztos meg fogják nézni. (Katalizátorral együtt viszik az üléseket is. :DDD)
Én azt a ~150-et gumi, motorolaj+szűrő, gyertya, pollenszűrő, levegőszűrő cserére költöttem. :)

[ Szerkesztve ]

(#156) RetepNyaraB válasza Ereshkigal (#155) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

ne is mondd, nyilván kérek időpontot a pszichiáterhez szervízbe, új vásárlásnál kötelező kör. Nem lesz egyhamar fejcsere, meg azt a témát előbb körbe kell szagolnom rendesen. Addig marad a waze, ami köröket ver ezekre a beépített hulladékokra. Zene meg szerencsére átmegy erre is, némi erőlködés után rájöttem a beteg kékfog csatlakoztatásra.

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#157) Vismajor01 válasza RetepNyaraB (#150) üzenetére


Vismajor01
addikt

Azt a borbelsost lattam facebookon; b*szó nagyon :D

Nekem vaj szinu van bordo kulsovel, szinten eleg kulonleges szivesen fizettem ra premiumot (p2 2005, 291e es 1.8millio)

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#158) RetepNyaraB válasza Vismajor01 (#157) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

A bordó színű nagyon szép, majdnem egy olyan lett, de ez premium, az meg talán sol volt felszereltségre, plusz téli/nyári felni+gumi, lopásgátló beépítve. Használtban mindent nem lehet egyszerre...

Jelenleg próbálom begyűjteni a valós problémaforrásokat, amelyek nem a centauri gyíkemberek 5G sugárzásának káros hatásaira épülő köldöknézés kategória és az ehhez tartozó szervízlehetőségeket. Nyilván egy 200k+ km-t futott tragacsra már muszáj jobban vigyázni, mint egy újra :(((

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#159) Ereshkigal válasza RetepNyaraB (#158) üzenetére


Ereshkigal
őstag

Milyen lopásgátló?
Ja, ez P3. Akkor gondolom kit-in. Én P2-be keresek most valamit.

[ Szerkesztve ]

(#160) RetepNyaraB válasza Ereshkigal (#159) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

jaja kit-in. Valamivel biztos jobb, mint ha nincs benne semmi :)

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#161) Ereshkigal válasza RetepNyaraB (#160) üzenetére


Ereshkigal
őstag

P3-ba az teljesen jó.
P2 sajnos "könnyen" lopható OBD2 porton is. :(

(#162) RetepNyaraB válasza Ereshkigal (#161) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

gyanítom ez a táccsfrí indításos autók alap hibája. Egy laptop, meg egy infraérzékelős szoftver - csak ki kell várni a gazdit, meg is van a kód. Legalább is a Mégane III-mat így vitték anno. Utolsó autóm, ami cascos volt, de többet adtak, mint a piaci értéke :))

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#163) Dluinet válasza Ereshkigal (#161) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Mivel túl vannak a TAXI koron (Taxi maximum 10 éves autó lehet), ezért már nem kell senkinek okosban alkatrész, hogy ellopják.
P2 utolsó kiadás 2009-ben volt, így taxiként az utolsó is 2019-ben üzemelt.
P2 ezért nem lopják.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#164) RetepNyaraB válasza Dluinet (#163) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

Nincs jelentős piaci értéke autóként, ez nem taxifüggő. A katalizátorának annál inkább :(((

szerk: az alkatrész senkit sem érdekel, ezek nem romlanak el. Tiszta ráfizetés bármit is lelopni róla :))

[ Szerkesztve ]

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#165) Acapulco válasza RetepNyaraB (#164) üzenetére


Acapulco
csendes tag

Igen,a katalizátor népszerű még mindig p2-nél.
Lopás ellen egy titkos kapcsoló is sokat érhet.

[ Szerkesztve ]

(#166) Acapulco válasza RetepNyaraB (#150) üzenetére


Acapulco
csendes tag

Hello!
Megkérdezhetem,hogy elit autónál lehetett alkudni,illetve engedtek az árból?
Ha igen,hány %-ot?

(#167) Dluinet válasza Acapulco (#166) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Attól függ, hogy épp mennyi eladó autójuk van.
De nagyon nem lehet alkudni, inkább a végén te érzed úgy, ha nem fizeted ki nekik 30 percen belül, akkor azt az autót el is felejtheted, mert más elviszi, aki ott áll mögötted.
Extrákat könnyebb bele alkudni. Tolató kamerát, navigációhoz térkép frissítést vagy indításgátlót. Illetve ezeket mind egyszerre.

Most a vírus helyzet miatt, lehet hogy van esély alkudni is az árból, ha nem tolonganak a vevők.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#168) RetepNyaraB válasza Acapulco (#166) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

Nem alkudoztam, de én rühellek alkudni szívből amúgy is, tehát nem vagyok mérvadó.
Úgy gondolom nagyjából piaci árat fizettem, többet nem igazán, amennyiben számításba veszed, hogy megbízható eladótól (már magában megéri, nem dzsunka "extrahibridszakértők" és hasonló, kétes cégek, vagy ellenőrizhetetlen "magánszemélyek"), premium felszereltség, plusz téli-nyári szett, külön felnivel, rablásgátlóval, Toyota márkaszervízes előélettel.

[ Szerkesztve ]

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#169) Ereshkigal


Ereshkigal
őstag

Hogy tudom járó motorral bezárni a kocsit kívülről?

Elvileg így kéne működnie: belülről zárom a lakat gombbal, kiszállok (csak a vezetőt engedi ilyenkor), majd kívülről hagyományos kulccsal zárom. Ez viszont nem működik, csak ha az autó le van állítva.

[ Szerkesztve ]

(#170) Ereshkigal válasza Ereshkigal (#169) üzenetére


Ereshkigal
őstag

Na, közben rájöttem. Az ajtó konzolán lévő lock gombbal kell zárni, aztán kiszállni, majd kintről kulccsal zárni. Ezután csak kulccsal lehet nyitni kívülről, nem működik se a smart, se a nyomógomb.

(Elvileg úgy is zárható, hogy kiszállunk leeresztett ablakkal, majd benyúlva lockolunk, benyomjuk az ablakemelőt, a kezünket meg kirántjuk.)

[ Szerkesztve ]

(#171) RetepNyaraB válasza Ereshkigal (#170) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

De miért kell járó motorral bezárni?

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#172) Ereshkigal válasza RetepNyaraB (#171) üzenetére


Ereshkigal
őstag

Nem mondom, hogy gyakran fogom használni, de el tudom képzelni, hogy télen reggel járatom kicsit a kocsit, hogy melegedjen, miközben fel kell ugranom valamiért, amit a lakásban hagytam. :D

(#173) RetepNyaraB válasza Ereshkigal (#172) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

Áhferstanden!

Amit vettem abban volt egy elektromos motor melegítő funkció, de az előző tulaj átszereltette az újba. Én úgyse vettem volna hasznát, mert nincs garázsom, oda meg kellett a 220V, volt egy spéci kivezetése a hűtőn. Az autó ugyan nem lett melegebb, de üzemi hőfokon volt, mikor beültél.

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#174) adrian14


adrian14
tag

Sziasztok!

Ha 2-3 000 km-rel később cserélek olajat az ajánlottnál, mennyire gázos a Prius 1.8HSD motornál? Szombaton hozom el Jenőtől a kocsit és utána egyből mennék is vele hétvégén 700km-t. Jövő hét szerdára van időpontom a Toyota szervizbe. Autópályán tenném meg ezeket a km-eket. Kíméljem a motort ilyenkor jobban (pl pályán 120-130 helyett csak 100-al menjek)?

(#175) kenguru99 válasza adrian14 (#174) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Mikor volt utoljára cserélve? (idő és km)

[ Szerkesztve ]

(#176) adrian14 válasza kenguru99 (#175) üzenetére


adrian14
tag

Ha jól emlékszem 17 000 km-rel korábban és most erre még jönne 700km. Hollandiából hozták, bízom benne, hogy az előző tulaj foglalkozott vele legalább ilyen szinten. Csak sajnos nem tudom megoldani sehogy sem a megvétel utáni olajcserét egyből. Viszont csökkenteni szeretném az elhasználódást és szívesen fogadok bármilyen ötletet erre.

(#177) Dluinet válasza adrian14 (#174) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Jenőtől kérj egy olajcserét, mielőtt elhozod. Így átvételkor már ki lesz cserélve.
Ajánlott 7-10 ezer kilométereként cserélni az olajat.
A 15 ezres csereperiódustól olajzabáló lesz.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#178) kenguru99 válasza adrian14 (#176) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Az a +700km már nem sokat számít. A szint legyen rendben, mindenképp ellenőrizd az utazás előtt.

Dluinet:
Nem lesz semmi baja a 15 ezeres olajcsrétől átlagos felhasználás mellett ,ha az időkorlát is be van tartva. Ha csak és kizárólag városban, rövid utakra van használva, akkor érdemes rövidebb csereciklust választani.

[ Szerkesztve ]

(#179) adrian14 válasza kenguru99 (#178) üzenetére


adrian14
tag

Köszi szépen. Jenőtől megkérdeztem és azt mondta, hogy sima. Sajnos tényleg nem emlékszem, hogy mikor volt utoljára cserélve és a pontos km-re, de a legrosszabb forgatókönyvet írtam le. Csak kíváncsi voltam a véleményetekre. :R
Csináltatok rajta kövi héten egy nagyszervizt. Ezeket írtam fel: EGR tisztítás, olajcsere, szűrők cseréje, fékfolyadék csere, inverter és hűtőfolyadék cseréje, gyertyák kicserélése, futómű és fékek átnézése, akku és vízpumpa ellenőrzése. Esetleg van valami amit kihagytam, érdemes másra is ránézni?

[ Szerkesztve ]

(#180) Dluinet válasza adrian14 (#179) üzenetére


Dluinet
nagyúr

hűtőköz tisztítás kimaradt
toycar-tól még ma kérj időpontot, hogy a nyáron még meglegyen

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#181) adrian14


adrian14
tag

Szuper, köszi :)

(#182) kenguru99 válasza adrian14 (#181) üzenetére


kenguru99
aktív tag

"hűtőköz tisztítás kimaradt"
Az egyik, ha nem a legfontosabb!
Főleg nyáron. Most takarítottam ki egy 2010-es 243 ezret futott autónál. Rengeteg kosz, szösz volt a hűtők között.

[ Szerkesztve ]

(#183) adrian14 válasza kenguru99 (#182) üzenetére


adrian14
tag

Szerencsére úgy kaptam meg tegnap a kocsit, hogy már a napokban kitakarították a hűtőközt.
Annyi kérdésem lenne még, hogy olajból 5w30 vagy 0w20-asat használtok?
Nektek mióta van Priusotok, milyen véleménnyel vagytok róla?
Nekem eddig nagyon tetszik. Nem nagy, nem kicsi, nem túl gyenge, nem túl erős. Pont megfelelő arra amire kell. Remélem a megfelelő karbantartás mellett kiszolgál jó pár évig csalódásmentesen.

[ Szerkesztve ]

(#184) Dluinet válasza adrian14 (#183) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Összeszedtem gyorsan egy ajánlott 0w-20-as (Prius 3-tól) motorolaj listát:
A termékek megnevezésében minden betűre figyelni kell!
Ezek csak 0W-20-as viszkozitásban jók.
Ebay-ről vagy Amazon-ról Magyarországra senki ne rendeljen ilyen olajokat, mert nagy valószínűséggel hamisítottot.
Eneos Sustina 0W-20 API SN/RC ILSAC GF-5
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2)
Total Quartz 9000 Future GF-5 0W-20
Toyota Motor Oil 0W-20 API SN Plus
Fuchs Titan Syn SN 0W-20
Lexus 0W-20 Advanced Fuel Economy Lexus Hybrid Drive
Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
Mazda Original Oil Supra-X 0W-20
Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 API SN
MOL Dynamic Gold DX 0W-20
Motul 8100 Eco-lite 0W-20 API SN
Motul Hybrid 0W-20
Wolf Ecotech 0W-20 FE
Shell Helix Ultra 0W-20 API SN Plus
Amsoil Signature Series 100% Synthetic 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE High Mileage 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE Professional OE (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE US (Magyarországon nem elérhető)
Castrol Magnatec DX (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE Supercar A 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Fuchs Titan Supersyn D1 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 0W-20 API SN; ILSAC GF-5; Dexos1 Gen2 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 Annual Protection (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Mobil 1 Extended Performance (Magyarországon nem elérhető)
Total D1 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Synpower 0W-20 API SN (Magyarországon nem elérhető)
Shell Helix HX8 Professional AG (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Advanced Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Extended Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Meg egy csomó fajta Valvoline Magyarországon nem elérhető

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#185) kenguru99 válasza adrian14 (#183) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Ahogy Dluinet kolléga is írta, szigorúan 0W-20. Megbízható helyról vásárolva.
"Nektek mióta van Priusotok, milyen véleménnyel vagytok róla?"
2017 óta. Nekem instant szerelem. Közlekedni, A-ból B-be szerintem a legjobb autó.

(#186) adrian14


adrian14
tag

Köszi a részletes választ. :R

(#187) adrian14


adrian14
tag

Sziasztok!
Még az a kérdés merült fel bennem ( a kézikönyv olvasgatása közben). Sebváltó "folyadékot" kell e cserélni és ha igen, milyen időközönként?
Múlt héten voltam a szegedi Toyota szervizben és elvileg mindent kicseréltek amit fent írtam (175k volt. Csak azért írom le, hogy az utókornak megmaradjon). Még gumikat kell rá vennem és az ablaktörlő mechanika egy része törött, de megragasztották az aluminiumot. Abból majd bontottat veszek, ha menthetetlen. Új ára 100ezer ft körül mozog úgy tudom. Plusz a híbrid checknél kapott az akksi egy P3000-es hibát, de azt mondták, hogy nem kell vele foglalkoznom. Ez mondjuk fura.

(#188) Dluinet válasza adrian14 (#187) üzenetére


Dluinet
nagyúr

90000km vagy 5 év a bolygómű (nyomatékelosztó) folyadék csere periodus.

Bontott alkatrész: Kubisch Bence 70 88378782 

P3000 hiba esetén felkeresni: CHECK HYBRID SYSTEM Budapest 1037 Vadóc utca 92. 06209558510
kb 2 hónap a sorra kerülés idő, ezért ezzel igyekezni kell

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#189) adrian14 válasza Dluinet (#188) üzenetére


adrian14
tag

Köszi. Jó kérdés, hogy mikor volt benne utoljára cserélve a bolygómű folyadék. Ha még nem volt és 240 000-nél cseréltetek benne, akkor nem vághatja tönkre a rendszert? Pl ha egy automataváltóban nem volt cserélve az olaj soha és az "új" tulaj cserél benne 200k felett, akkor ott már elképzelhető, hogy elromlik a váltó. Itt a Toyota hybrid rendszerénél az elméletet annyira nem ismerem.

(#190) Dluinet válasza adrian14 (#189) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Érdemes cserélni, ha nem tudod, hogy mikor volt cserélve.
Nem fog elromlani a cserétől, mert nincs benne folyadékos kuplung.
A cseréje annyira egyszerű, mint egy manuális váltónál.
A hagyományos automata váltoknál bonyolult és nehézkes az olajcsere.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#191) adrian14


adrian14
tag

Lenne még egy kérdésem. 235 304km-nél cseréltettem bele gyári 0W20-as olajat a Toyotában. Most 236 600km van benne és a nívópálca 1/4-éig van most az olajszint. A 22 éves BMW-nél nem tapasztaltam ilyet. Szerintem ez sem normális. Autópályán tettem meg ezt az 1300 kilométert és 110-el mentem végig, előzéskor 135-140 (de az ritka volt).
Ha szerintetek sem normális ez, felhívom Jenőt hétfőn. Szavatosságot ilyenkor lehet érvényesíteni szerintetek, vagy besz..tam? :F

(#192) kenguru99 válasza adrian14 (#191) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Előfordulhat, hogy eszi az olajat de azért ez nagyon sok lenne. Biztos maxon volt a szint az olajcsere után? Ellenőrízted?

[ Szerkesztve ]

(#193) adrian14 válasza kenguru99 (#192) üzenetére


adrian14
tag

Nem ellenőriztem sajnos :( Gondoltam, hogy nem annyira hülyék a márkaszervizben, hogy ne tudnák megcsinálni normálisan. Jenőnél néztük 2-3 hete, akkor tele volt és kiderült, hogy a következő szerviznek 237 000-nél kellene lennie (vagy 2021 májusában). Szóval a km intervallumban tuti bent voltam (annyi, hogy augban lett csere a május helyett). Utána rá egy hét múlva cseréltettem a szegedi Toyotában. Ez most kicsit nehéz kérdés. Csak, ha a Toyota cseszte el, akkor bennem van, hogy mire fizettem 175ezer ft-ot, ha trehányul végezték a munkájukat.

(#194) kenguru99 válasza adrian14 (#193) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Első körben töltsd maxra azzal az olajjal amit a toyota belerakott. Jegyezd fel a kilométeróraállást és akkor ki fog derülni a valóság.

(#195) adrian14


adrian14
tag

Pont ezen agyaltam, hogy jövő héten bemegyek és töltsenek rá. Lefényképezem/videózom a pálcát és a kilométert.
Az még gyanús volt nekem, hogy az ablaktörlő mechanikára azt mondták, hogy törött (és hogy azt megragasztották), de Pestről hazafelé jövet tökéletesen működött minden az első úton.
Előző kocsimmal is így jártam. Minél többször vittem szerelőhöz, annál rosszabb lett. :(

(#196) Dluinet válasza adrian14 (#193) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Leragadt olajlehúzógyűrű.

Megoldás

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#197) kenguru99 válasza Dluinet (#196) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Lehet. De lehet az olajcserét végző szerviz hanyagsága is.

[ Szerkesztve ]

(#198) Dluinet válasza kenguru99 (#197) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Inkább a 15 ezres olajcsere.
250 üzemóránlént kell cserélni az olajat.
Az városi használatban 5000 km.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#199) adrian14 válasza Dluinet (#198) üzenetére


adrian14
tag

Sajnos a történetét nem tudom az autónak. Átvételkor volt egy papír benne, amin rajta volt hollandul, hogy 237nél kell a következő szervizt elvégezni. Olajat hamarabb cseréltettem és Jenőék úgy adták át, hogy tele volt a kocsi olajjal. Ezek a tények. A következő lépés a tesztelgetés.
Köszi a tippeket ismét :R . Ha minden rendben lesz, akkor átállok a max 10ezres cserére.

(#200) adrian14


adrian14
tag

Úgy néz ki, hogy a motor nem eszi az olajat. Eddig minden rendben vele. (Kop-kop)
Lenne még egy hülye kérdésem. Ha az autó nagyon meredek emelkedőre menne fel álló helyzetből és (nem nyomok gázt egyből de D-ben van) a kocsi pár centit visszagurul majd rányomok a gázra szépen egyenletesen... Azaz automata váltónak rossz lehet, vagy elektronikusan ilyenre is fel van készítve?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.