Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#14701) bringasisti válasza Atyus77 (#14698) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ha a műszerfal hátulján a nyák nem ad áramot az égőnek azért gond mert mint írtam a generátor öngerjesztése kevés a diódák nyitófeszültségéhez ezért hogy elinduljon a töltés a lámpán keresztül kap löketet. Ha jól értettem az egyik feszültség szabályzó az új VIKA. Azzal próbáld delejezni az egyik generátort. Ez egy három fázisú rendszer ha egy tekercs vagy dióda meghalt azt észre se lehet venni csak városi forgalomban teljes terhelésnél .

BENEFON DELTA--------N8

(#14702) Atyus77 válasza Kovolaj (#14700) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Én is ,de nem egyszerű mert bemegy a kötegbe. :O
Az a fura hogy még a visszajelző égője sem volt kiégve. :U

SKODA FORMAN

(#14703) bringasisti válasza Atyus77 (#14702) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Van multimétered ha rajta a gyújtás akkor nincs áram a nyákon ahova az égő érintkezik?

BENEFON DELTA--------N8

(#14704) Kovolaj válasza Atyus77 (#14702) üzenetére


Kovolaj
újonc

Csinálj egy kábelt egy égővel /1.2 w/.
Aksi és generátor közé.
Úgy nézd meg mennyi a töltés.
Ha úgy jó, akkor majdnem biztos, hogy a bizti tábla vacakol. Ez ugyan egy proba de Nálad már vegig kell mindent játszani.

(#14705) bringasisti válasza Kovolaj (#14704) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Evvel a megoldással akár járni is lehet ha a generátor jó, csak le kell húzni a D+ rol a kábelt ha áll az autó bár az az 1. 2 W nem baszik egy öltést sem fogyasztásban csak hosszú távon

BENEFON DELTA--------N8

(#14706) Atyus77 válasza Kovolaj (#14704) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Bekötöttem az égőt úgy ahogy mondtad , természetesen volt töltés ,de gyenge. Igaz kicsit több mint eddig ,de szerintem csak azért mert közben átraktam az új fesz-szabályzót erre a generátorra.13,55 volt világítás nélkül.

SKODA FORMAN

(#14707) Atyus77 válasza bringasisti (#14694) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Letesteltem az említett zsinórt ,de a lámpa így sem égett. :(

SKODA FORMAN

(#14708) Atyus77 válasza bringasisti (#14701) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Delejezés előtt és után is az új fezs-szabbal 13,55 V.

SKODA FORMAN

(#14709) bringasisti válasza Atyus77 (#14708) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Küldtem privátot

BENEFON DELTA--------N8

(#14710) Kovolaj válasza Atyus77 (#14707) üzenetére


Kovolaj
újonc

Az egot aksi pozitiv es a generator koze kell tenni, nem kell testelni. Nem kell teljes fénnyel vilagitania. Arra figyelj, hogy milyen generator van benne/amper/. Tobbfele generatorral szereltek a kocsikat.
Viszont ha tudja a13.55 voltot terhelesen is/vilagitas, futomotor /az mar jo.

(#14711) bringasisti válasza Atyus77 (#14708) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Gépkönyv szerint a 13.8 volt a terheletlen alsó értékhatár.

BENEFON DELTA--------N8

(#14712) Kovolaj válasza bringasisti (#14711) üzenetére


Kovolaj
újonc

Igen egy uj kocsinal.
Csakhogy ezek mar nem ujak.
Az atmeneti ellenallasok miatt már bármi lehet.
Ezek a generatorok a tapasztalatom szerint csak a hozzavalo szabalyzoval hajlandoak normalisan mukodni.

(#14713) bringasisti válasza Kovolaj (#14712) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Nem teljesen értek egyet, ugyanis a szóban forgó égővel szerelt kábel csak az iditáskor dolgozik tételesen aksi pozitív pólus - égő - generátor D+ kivezetés - feszültség szabályzó - és a forgórészen keresztül testel, és ég a lámpa. Amikor dolgozik a generátor akkor van benne két marék dióda ( teljesítmény valamint külön a szabályzó részére) ezért a gépkocsiban meglévő problémák nem befolyásolnak semmit. Terhelés alatt az más kérdés ugyanis mint jeleztem ha szar a csapágy, ha a csúszó gyűrű üt, ha rövid a szénkefe akkor ugrál a kefe, ívet húz és terhelésnél nem tud eleget gerjeszteni.

BENEFON DELTA--------N8

(#14714) Kovolaj válasza bringasisti (#14713) üzenetére


Kovolaj
újonc

Ebben tokre igazad van, de ha a kabelek csatkakozasa a generatoron az aksin szarok vagy a kabel valahol serult torott tehetsz a 14-14.2 feszultsegre amit tudni kell neki ezt csak a generatoron tudod produkalni, sehol mashol.

(#14715) bringasisti válasza Kovolaj (#14714) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Hát most úgy néz ki hogy még a generátoron is kevesebb.

BENEFON DELTA--------N8

(#14716) Mágus2 válasza Atyus77 (#14708) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az akksid teljesen fel van töltve? Sok áramot képes felvenni, ezért a mérés csak teljesen feltöltött akjsival releváns. ;)

[ Szerkesztve ]

(#14717) Atyus77 válasza Mágus2 (#14716) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Üdv.
Az aksi nem töltöttem fel mostanában ,..mert megszoktam hogy jól indul (kitapasztaltam hogyha a világításon kívül más fogyasztót nem rakok rá akkor nincs gond a következő indítással sem).
Most is teker az indítómotor rendesen.
A nagyobb gond most az hogy az a rohadék töltésjelző nem világít :N ..,ha a generátorra menő vezetéket letestelem akkor se.
Pedig valahogy meg kell oldanom hogy kapjon gerjesztést a generátor ,addig nem tudok tovább lépni.

SKODA FORMAN

(#14718) Atyus77 válasza Kovolaj (#14710) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Így el tudom érni a gerjesztést .Próbára jó megoldás ,de jólenne egy üzemszerű is. :K
Mind a két generátor 55 Ah-s .
Világítás nélkül van most 13,55 volt. De ez is csak külső gerjesztéssel jön elő. :K :O

SKODA FORMAN

(#14719) Mágus2 válasza Atyus77 (#14718) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A kábel a generátor és az akksi között jó?

(#14720) Atyus77 válasza Mágus2 (#14719) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Igen jó. Tiszták és oxid mentesek a saruk is .

SKODA FORMAN

(#14721) Ysthvaan válasza Atyus77 (#14720) üzenetére


Ysthvaan
csendes tag

Ha van favis könyved ott írja, hogy melyik generátort, hogy kell kötni. Ezzel szívtam én is. A könyv két félét említ. Nekem a váltó testkábele is jól nézett ki, de szétszedés után kiderült, hogy ott bizony nem ment áram rendesen. Szedd le a testeket és fújd át féktisztítóval. Egy próbát megér. Van kontakt sprém, de a féktisztító vált be. (Nekem már világítással sem indult el 100 km országút megtétele után.)

[ Szerkesztve ]

(#14722) Kisbatyu75


Kisbatyu75
tag

Mostanában kezdte a kocsink, hogy a kb. 60km/h-tól elkezd rázkódni az egész kocsi. 70-nél már jóval erősebb, gyorsabban nem is jó menni vele. Mi okozhatja?
A másik probléma, hogy a vízhőfok visszajelző nem jelez. A víz melegszik, a fűtés is működik. Ennek az érzékelője megy a termosztátházba? ki lehet mérni, hogy jó-e az érzékelő?

[ Szerkesztve ]

mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700

(#14723) bringasisti válasza Ysthvaan (#14721) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Remélem mikor méri a feszültséget a hibák elkerülése véget a generátor háza és a kivezetés B+ ( hatos csavar) a támpont.

[ Szerkesztve ]

BENEFON DELTA--------N8

(#14724) bringasisti válasza Atyus77 (#14718) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Lehet hogy Mágusnak lesz igaza mert vettél a boltba egy vadi új FIKA akarom mondani egy VIKA feszültség szabályzót.

BENEFON DELTA--------N8

(#14725) bringasisti válasza Kisbatyu75 (#14722) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Rázkódásra nehéz mit mondani, a kerekeken a centirozo olmocskák megvannak? Termosztátnál lehúzod a kábelt testhez érinted egy pillanatra a műszer ütközésig kileng. A hőgomba egy fém ellenállás ritkán megy tönkre.

BENEFON DELTA--------N8

(#14726) Kovolaj válasza Kisbatyu75 (#14722) üzenetére


Kovolaj
újonc

Ha leveszed a gázról a lábad tovább csinálja vagy kisimul?

(#14727) bringasisti válasza Kovolaj (#14726) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Nemrég volt itt egy topiklakó akinek azt ajánlottam hogy oldal azonosan cserélje a gumit előröl hátra és a gond megoldódott. Centírozás szövetszakadás is lehet

BENEFON DELTA--------N8

(#14728) Atyus77 válasza bringasisti (#14723) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Üdv. urak.

A töltés kontroll lámpa áramköre nem tudom hol szakadt meg ,de időszűke miatt húztam egy új zsinórt a lámpától a generátorig . Tehát ez a funkció jó lett ,azonnal kialszik indításkor.
Megint "delejeztem" ahogy mondtad.
Most 13,6 az aksin mérve,
és 13,7 a generátornál mérve.
A két generátoromon teljesen egyforma a számozás ,gondolom a bekötés is.
Most az "új" generátor van rajta az új Vika szabályzóval.
Remélem ha egy kicsit összekopik a szénkefe a kommutátorral akkor valamicskét emelkedik a töltés is. :U
Köszönöm a segítséget.

SKODA FORMAN

(#14729) bringasisti válasza Atyus77 (#14728) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Én ajánlom hogy ha van lehetőség a másik generátor forgó részét szabályoztasd fel, ha szükséges csapágy csere 3 ezer forint.

BENEFON DELTA--------N8

(#14730) Kovolaj válasza Atyus77 (#14728) üzenetére


Kovolaj
újonc

Nyomtatott aramkor.
Biztositek tabla.
Vagy a muszerfal.
Aprolekos melo de maskepp nem lehet.
Masik szabalyzoval?
Nem tudom milyen tipusu generator, ha jol emlekszem a Bosch csinal hozza.

[ Szerkesztve ]

(#14731) bringasisti válasza Kovolaj (#14730) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Amikor a gyújtást ráadja és megy a motor és a műszerek mennek, és más égők égnek ahogy mondta akkor a stekkerig biztos felmegy az áram ott a nyák valamiért nem vezeti, amit át kell hidalni és minden fasza lesz. MIKOR OTT MATAT AZ EMBER TUDNI KELL HOGY A BENZIN SZINTMÉRŐ ÁRAMOT VEZET A BENZINTANKBA A MŰSZEREN KERESZTŰL EZÉRT HA VALAMIT NEM JÓL KÖT ÉS DIREKTBE MEGY AZ ÁRAM A MŰSZERT MEGKERÜLVE A BEZINTANKBA AKKOR A KOCSI KICSIT FELROBBAN

BENEFON DELTA--------N8

(#14732) mcfly72


mcfly72
tag

Ahoj skodrisok!
Help! Jobb belső féltengely gumiharangot kell cserélnem. Plussz jobb talpas csere, valaki csinált már ezek közül valamit?
Szívesen venném az instrukciókat! Oké, hogy adja magát a dolog, de hátha van valami trückje, főleg a gumih. mindent szét kell szedni miatta? :W
Köszi előre is!

[ Szerkesztve ]

a csoda csak a skoda

(#14733) bringasisti válasza mcfly72 (#14732) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Belső csukló gumit értem de mi az a talpas?

BENEFON DELTA--------N8

(#14734) mcfly72 válasza bringasisti (#14733) üzenetére


mcfly72
tag

Talpas gömbfej

[ Szerkesztve ]

a csoda csak a skoda

(#14735) mcfly72 válasza mcfly72 (#14734) üzenetére


mcfly72
tag


Ő

[ Szerkesztve ]

a csoda csak a skoda

(#14736) Kovolaj válasza mcfly72 (#14734) üzenetére


Kovolaj
újonc

Ez a lengokaron van.
Ha egy oldalon van a ketto, szerencsed van mert egy bontas eleg. A feltengelyt ugyis, ki kell venni, ehhez a goyalabat szet kell bontani.
Igy a gombfejet egy fust alatt ki tudod cserelni. Csak akkor allj neki ha vannak hozza szerszamok.

[ Szerkesztve ]

(#14737) Atyus77 válasza bringasisti (#14731) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Amikor azt írtam hogy az égőtől vittem egy új zsinórt a generátorhoz,... válójában a nyáklap csatlakozó megfelelő csúszósarujához forrasztottam a zsinóromat (megnéztem hogy az égőtől melyik csatlakozóhoz megy az áram).
Remélem érthető.
Egyébként minden égő ,és minden funkció működik.

SKODA FORMAN

(#14738) Kovolaj válasza Atyus77 (#14737) üzenetére


Kovolaj
újonc

A muszerfalon vagy a biztositek tablan?

[ Szerkesztve ]

(#14739) Atyus77 válasza Kovolaj (#14738) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Műszerfalon.

SKODA FORMAN

(#14740) Kovolaj válasza Atyus77 (#14739) üzenetére


Kovolaj
újonc

Akkor viszont a biztositek tablanal keresd a bajt. Valoszinu hogy valamelyik forrasztas elengedte magat. Szemmel nem biztos hogy meglatod. Muszer vagy lampa kell hozza.
De gondolom van minden ha igy neki mertel allni. Szin szerint ki tudod bogaraszni melyik az a vezetek. Nagyon vigyazz mit mivel zarsz ossze.mert baj lehet.

(#14741) bringasisti válasza Atyus77 (#14737) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Szerintem itt már csak egy fontos lépés van hátra tételesen egy gyöngyöző jéghideg a hűtőből.

BENEFON DELTA--------N8

(#14742) Kovolaj válasza bringasisti (#14741) üzenetére


Kovolaj
újonc

Jagermeister?

(#14743) Atyus77 válasza Kovolaj (#14740) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Ehhez a hibafeltáráshoz nincs most idegzetem se időm . Az új zsinórt szépen elvezettem és rögzítettem kábelkötözővel végig , tehát tartós megoldásnak szánom. :K
Elektromos téren gyenge vagyok ,csak az alapok vannak meg ,..meg egy kis paraszti logika . :K
Szégyelném magam ha bármi miatt is szerelőhöz kellene vinnem a Skodát.

SKODA FORMAN

(#14744) Atyus77 válasza bringasisti (#14741) üzenetére


Atyus77
csendes tag

:) Nem szeretem a nagyon hideg sört. :N
A kissé gyenge töltés némi aggodalommal tölt el ,..de remélem hogy valami csoda folytán emelkedni fog. :K
(Mért érzem úgy hogy lesz itt még néhány csörte ? :F :D )

SKODA FORMAN

(#14745) mcfly72 válasza Kovolaj (#14736) üzenetére


mcfly72
tag

Nos én tudom hol van, pláne! Az a kérdésem, a gumit csak a félt.kiszedésével lehet cserélni? Van középen egy imbuszkulcsal oldható gumó a tengelyen, azt nem lehet szétszedni e célbol, vagy az mi a pihe?

a csoda csak a skoda

(#14746) mcfly72 válasza Atyus77 (#14744) üzenetére


mcfly72
tag

A generátorokon egyforma az ékszíjtárcsa?

a csoda csak a skoda

(#14747) Kovolaj válasza mcfly72 (#14745) üzenetére


Kovolaj
újonc

A belso gumi harangot csak ugy tudod cserelni ha kiveszed a feltengelyt.

(#14748) mcfly72 válasza Kovolaj (#14747) üzenetére


mcfly72
tag

Ok! Úgyis szedem szét a talpas miatt, ahogy írtad legalább egy füst alatt megvan!
Ja szerszám az van!
Köszi!

a csoda csak a skoda

(#14749) Atyus77 válasza mcfly72 (#14746) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Persze.

SKODA FORMAN

(#14750) mcfly72 válasza Atyus77 (#14749) üzenetére


mcfly72
tag

Nekem meg olyat csinál a formanom, h indítok, beindul rendesen de a tölt.lámp.nem alszik el addíg amíg nem nyomok jobbal egy kövérebbet. Cserértem egyszer benne egy vikás fesz.szab.- ot, utána kb 1500km után csak akkor aludt el indítás után a tölt.lám. ha mentem vagy 50- nel, aztán kicseréltem egy gyári fesz.szab.- ra, (3600ft) (vika 1100ft) azóta jó, ill ahogy az elején írtam, de műxik!

a csoda csak a skoda

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.