Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4) Mr.Silkó


Mr.Silkó
veterán

GYIK

Üzemidő, akkumulátor, SoT

Ez a kérdéskör a leggyakrabban előforduló téma a fórumban. Amit fontos elsőként megemlíteni, hogy a jelen topik összevont jellege miatt, illetve az S8 és S8+ készülékek eltérő akkumulátor kapacitása okán (3000/3500 mAh) külön kell válasszuk a fórumozók által elért üzem- és képernyőidőket. A sima S8 átlagban 5-6 órás SoT-ot (aktív kijelzőidőt) tud produkálni, míg az S8+ akár 7-8 órás kijelzőidőket is hoz, a felhasználói visszajelzések alapján. Ezek az értékek ugyanakkor csak tájékoztató jellegűek, az üzemidő és a SoT nagy mértékben függ a felhasználói beállításoktól, a WiFi illetve mobilhálózatok lefedettségétől (utóbbin jóval gyorsabban tűnnek el a százalékok, mint WiFi használata mellett, ez fokozottan igaz gyenge/ingadozó térerőnél), az engedélyezett programok háttértevékenységétől és energiafelhasználásától, a használt alkalmazások speciális jellegétől (pl.: navigációs appok), a kijelző fényerejétől.

A hosszabb üzemidő eléréséhez és a nagyobb SoT-hoz érdemes finomhangolni a beállításokat - akár a futó folyamatokra is rápillantani a fejlesztői beállításokban, tiltani a nem használt appokat, automata vagy alacsonyabb fényerőt használni, tiltani minden diagnosztikai jelentést, sötétebb színvilágú témát használni, erőforrás-zabáló alkalmazásokat kerülni (Facebook és társai), kikapcsolni a felesleges fícsöröket - ezek folyamatosan aktív szenzorokat alkalmaznak (például: tekintetfigyelés).

Ezeken felül a további extra üzemidő eléréséhez hasznosak lehetnek az alapszinten nem tiltható alkalmazások és felesleges rendszerszintű háttérfolyamatok tiltására szakosodott appok, vagyis disablerek. Ilyen például a BK Disabler vagy a Package Disabler Pro. Ezek az alkalmazások a gyári appok és bloatware-ek tiltásán túl képesek akár rendszerszintű folyamatok korlátozására is, úgyhogy fokozott elővigyázatossággal és odafigyeléssel, meg némi hozzáértéssel javasolt csak a használatuk. Olyan folyamatot, amiről nem tudjuk, hogy mire való, semmiképpen sem szabad tiltani!! A rendszerbe való komolyabb belenyúlás hozzáértés nélkül ezekkel az appokkal a telefon meghibásodását okozhatja!

Szervizelés

Amennyiben szervizelésre kerül a sor, érdemes meggondolnunk, hogy lehetőségeinkhez mérten hova fordulunk. A legnépszerűbb itt a fórumon - a szervizek rövid listáján - a budapesti, Váci úti Samsung szervíz, ahol jópár fajta meghibásodást a helyszínen javítanak, rövid határidőn belül. Budapesten ide érdemes a leginkább vinni a telefont. Amennyiben viszont itt nem tudják megjavítani a készüléket, a Váci úti szervíz is a TMX-hez fordul. Ez utóbbi cégtől több fórumtárs elmondása alapján is karcosan, hibásan kerülnek vissza a telefonok a felhasználókhoz. Éppen ezen utóbbi kellemetlenségek elkerülésére érdekében erősen javasolt a szervízbe küldendő készülék alapos körbefotózása a leadás előtt, bizonyíték gyanánt.

Milyen fólia javasolt?

Az eddigi felhasználói tapasztalatok megoszlanak, általában vagy a gyári Samsung fóliát javasolt használni, vagy a Nillkin 3D CP+ edzett üvegfóliát. A GG5-ös előlapi és hátlapi üveg egyébiránt nagyon strapabíró karcok szempontjából.

Milyen tok javasolt?

Ez igazából ízlés és felhasználó függő. Elég népszerű a Nillkin Nature TPU átlátszó szilikontok, a gyári Clear View fliptok, a Spigen és az UAG ütésálló tokjai és a Nillkin Super Frosted hátlap tok. A gyári Clear Cover tok és a szintén gyári szilikon tok nem igazán javasolt, mivel ezekkel több fórumtársnak is volt gondja: előbbi megkarcolhatja a telefon fém keretét, utóbbi por– és szöszmágnes, és nagyon tapadós a felülete.

Bixby?

A Samsung új intelligens hangasszisztense egyelőre nem beszél magyarul, ezen kívül a szolgáltatásai is régiónként korlátozottak. A Bixby-hez gomb is társul, ami nem mindenkinek szimpatikus. A Bixby a legutóbbi frissítés után már egyszerűen kikapcsolható, magából az appból.

Hol érdemes megvásárolni az S8-at/S8+-t?

Az árak és a kínálat folyamatosan változnak, a legolcsóbban általában a különböző GSM boltokban lehet beszerezni az S8 párost, viszont ezeknél érdemes rendkívül körültekintőnek lenni, az esetenként bizonytalan garanciális ügyintézés miatt. A hazai szolgáltatók közül a Telenor és a Vodafone SIM lockkal árulja a készülékduót, a Telekom viszont kártyafüggetlenül, de szolgáltatós ROM-mal. A legdrágábbak általában a hivatalos, nagy forgalmazóktól (SES, Media Markt, Speedshop, stb.) megvásárolható független készülékek, viszont garancia szempontjából ezek, és a szolgáltatós telefonok a leginkább megbízhatóak, 2 év jótállással.

Frissítések?

Az S8 páros havi rendszerességgel kap biztonsági frissítést, ezen felül várható a 7.0-s Androiddal elrajtoló telefonpárosra legalább 2 Android főverzió frissítés is, a következő hónapokban, években. Mind a havi biztonsági javításokat, mind a főverzió frissítéseket általában a független készülékek kapják meg első körben, utánuk következnek a szolgáltatós S8/S8+-ok.

Biztosítás?

Egy ilyen értékű készüléknél alapvetően kijelenthető, hogy amennyiben van lehetőségünk, akkor ésszerű döntés biztosítást kötni a telefonunkra, ami általában kisebb önrész fejében megvéd bennünket egy esetleges beázás, törés, lopás, vagy rablás esetén.

A Telekom és a Voda (az ott vásárolt készülékek esetében) nyújt közvetített biztosítási szolgáltatást. A legtöbb biztosítónál vélhetően szintén szerepel ilyen (kiegészítő) szolgáltatás. Ugyancsak van lehetőség a nagyobb elektronikai üzletekben készülékbiztosítás megkötésére (amely mögött a Generali áll). Amennyiben valaki nem szolgáltatónál vásárolta a telefonját, és van általános lakásbiztosítása, akkor érdemes felhívni az adott biztosítót és rákérdezni, hogy náluk van-e ilyen kiegészítő opció (mert ez lehet a legolcsóbb megoldás).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.