Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#103) SityiSXT válasza RyanGiggs (#87) üzenetére


SityiSXT
őstag

Érdekelne, hogy akkor szerinted mi volna a reális ár egy új, AAA-kategóriás játéknál... Kössük játékidőhöz? A Baldur's Gate 1-2 vagy a Might & Magic sorozat akkor mennyi lenne?
Csak a tisztánlátás végett nézzük, kb. miből áll kifejleszteni és eladni egy játékot:
- fejlesztői eszközök megvásárlása: konzoloknál ez ugye a devkit, PC-nél meg teszem azt a Visual Studio, de ide sorolhatjuk a Photoshopot (textúrák), a 3D Studiót (modellek), plusz ha rövidíteni kéne a fejlesztési időt, egy 3D motor sem ártana (mint amilyen az Unreal Engine), esetleg kibővített support vásárlása ezen szoftvereszközök beszállítóitól baj esetére
- kéne pár gép is, amin dolgozni lehet, nagyvas és átlagos konfig vegyesen, emberenként akár 2-3 is, ez a fejlesztők létszámától is függ (plusz ha van multi, esetleg pár dediszeró, de MMO-knál pl. elég szép szerverfarmok kellhetnek)
- licenszdíjak, mert mondjuk az átezetőkhöz jó a Bink, az audió MP3-ban kerül rögzítésre, illetve például autós progiknál a játékban lévő járgányok szerepeltetése után is fizetni kell az autógyáraknak, vagy sportjátékoknál a megfelelő szövetségeknek
- fizetni kpéne a programozókat, művészeket, tesztelőket és egyéb alkalmazottakat a fejlesztés ideje alatt (még a takarítót is, hiszen senki sem szeret bokáig gázolva a mocsokban dolgozni), illetve a megjelenés után supportosok kellenek a felhasználók segítésére, ha bajuk van, plusz a programozók munkája folytatódik a patcheléssel
- felmerülhetnek stúdióköltségek is: zenék, hangok, effektek, plusz a szövegeket is fel kell mondania valaki(k)nek
- irodát is kéne venni/bérelni, ahová ezek a jómunkásemberek bejárnak dolgozni
- a kiadónak ezenfelül ott vannak a sokszorosítási-terjesztési költségek (édesmindegy, hogy digitális vagy hagyományos csatornán történik mindez), valamint a marketing is, hogy tudjanak róla az emberek, hogy jön a játék (hirdetések, kiállításokon való bemutatás, merchandising (póló, bögre, sapi, ilyesmik))
Elég felszínes a felsorolás, biztos hagytam ki belőle dolgokat, de kb. azért látszik, miből is áll egy játék fejlesztése és publikálása.
A kérdés tehát adott, ahogy a komment elején már írtam: ezek fényében érdekelne, hogy akkor szerinted mi volna a reális ár egy új, AAA-kategóriás játéknál...

Szerk.: "Multi nem érdekel" - Akkor rossz helyen keresgélsz. A Black Ops (meg az előző pár rész nagyjából a Modern Warfare óta) kvázi multiplayer játék, a single csak körítésként van jelen (tulajdonképpen bemelegítés a multihoz). Szerintem ez olyasmi, mintha kakaós csigát kérnél, de utálod a kakaót, és azt nem kérsz bele. Akkor nem kakaós csigát kell kérni - van pl. diós kifli is... ;)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.