Jobb oldalon. Amúgy pedig mindig rohanok, így sokszor szlalomozás a vége.
Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!
Jobb oldalon. Amúgy pedig mindig rohanok, így sokszor szlalomozás a vége.
Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!
Általában a menetirány szerinti jobb oldalon.
Gyalog céltudatosan és gyorsan közlekedek Pesten, ha egyedül vagyok. Érdekes módon kábé az egyetlen város Magyarországon, ahol nagyjából semmibe veszem a közlekedési szabályokat, bocsi érte mindenkitől!
[ Szerkesztve ]
Szerintem mindenki semmibe veszi, legalabbis a gyalogosok nagy resze, szoval ezert kar bocsanatot kerni. Itt a piros csak egy veszelyes zold; egy indikator, hogy elmeletben johetne auto, de ha eppen nem jon, akkor gyakorlatilag zold van.
En longboarddal megyek szinte mindenhova es ez a problema nagyobb sebessegnel meg jobban elojon. Autok kozott nagyobb biztonsagban erzem magam, mint a retardalt gyalogosokat kerulgetve, aki egyik iranyba nez, de masikba megy, random "savot" valt, ketten osszezarnak elotted, stb. A legjobb, amikor latja, hogy jovok es lehuzodik arra az oldalra, ahol megprobalnam kikerulni.
[ Szerkesztve ]
léníegtelen ha lenne is szabályzás, 20m-enként nem fog állni rendőr h betartassa
szabályzás nélkül is lehet mondani az emberkének h ésszel koma mert bajok lesznek ( : kb ez a legtöbb amit lehet tenni
rengeteg külföldi is van, pesti falun csak valami célból tartózkodó, ez már nem lesz jobb
amennyi gyalogos átmegy a piroson, annyi autós is, sebesség határ túllépéséről ne is beszéljünk, ekkora helyekre kell a káosz, különben nem működne semmi...vicces de tényleg így van
én a járdát megoldom, ha épp megunom a sok lámát akkor felveszek egy útirányt és nem térek le róla, ki szoktak kerülni ( :
bkv közlekedés sztem neccesebb, egymást taposó kvázi birkák, annyit nem képes megvárni h a leszállók leszálljanak, már csörtetni kell befele...egyszer futottam metróhoz, üres volt előttem minden, már láttam h biztonságosan nem tudom elérni - megállástól számítva 10 másodpercig áll az m3 az biztos de már a végén volt -, megálltam előtte a biztonsági sávon kívül, mögöttem egy leányka nem állt meg, úgy pattant le rólam mint a gumi maci ( :
szerk:
természetesen attól, h sok autós hülye, még gyalogosnak nem kell átmenni piroson, meg sok sávoson
ezeknél az "tetszik", mikor az idős hölgy/úr neki indul a 6 sávosnak, de kb úgy mintha sétáló utcán lenne...aranyosak ( :
[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
(#6) marositech
Jobb oldalt megyek.
De külön öröm, hogy 20 év alatt sikerült a mozgólépőn betartani az állj jobbra szabályt.
Tudom felesleges, de aki siet annak nagyon jól jön.
[ Szerkesztve ]
Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
ha épp jókedvemben nyakon nem vágom ( : arra is volt már majdnem példa, valahogy nem díjazom ha letaposnak
most még csak szólok, aztán eljön a pillanat amikor az egyiket lecsapom és aztán én leszek a köcsög ( :
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Miért, zavar ha elmennek meletted a mozgólépcsőn? Két személy széles.
Én szerintem a jobb oldalon megyek amúgy, de nem szoktam figyelni
Plusz nagyobbrészt bringával megyek.
[ Szerkesztve ]
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
ha elmennek nem zavar, ha taposnak jobban, én meg jó 1,5 személy széles vagyok egyébként ( : én is szoktam sietni ha úgy alakul, de azzal nem zavarok másokat
szerk: Sanyi.mTs
nekem az tetszik amikor kacsáznak, de úgy h nincs előttük senki, az is aranyos ( :
[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
ha sietek, akkor az előttem lévő emberek mindig középen mennek, nehogy ki tudja őket kerülni
Két személy széles.
Akkor nem, ha te magad két személy széles vagy.
A belvárosban azon az oldalon kell közlekedni, ahol előreláthatólag legjobban elkerülhető a lepotyogó galamb-, kutya-, hajléktalan- és egyéb ürülék. Máskülönben a természetes ösztön jobb oldalra húzza az embert (a metró mozgólépcsőn is ismeri az utasok 95%-a a jobbra tartst, még ha a maradék 5% feltűnően ki is lóg), de ha ez az úgy adódik, hogy nekünk kell az úttesthez közelebb gyalogolni, akkor kényelmesebb ezt az ösztönt felülírni és bentebb húzodni a járdán. Nem feltétlen azért, mert egy sugárúton tudatosan attól rettegne a mezítlábas közlekedő, hogy őt bármelyik pillanatban elüthetik a mellette gyorsan elhúzó autók, hanem pusztán azért, mert kellemetlen érzés, mikor egy 280-as Ikarus teljes füstölgő, csattogó, 12 tonnás mivoltában tőlünk 1,5 méterre húz el.
Persze lehetne még külön értekezni az olyan különleges helyzetekről, amikor hiába széles a járda - de egyik oldalra fasort telepítettek (ami egyébként nagyon szép és helyes dolog), a másik oldal meg ki van adva egy kisvendéglő számára kültéri terasznak, így végülis ~50%-os útszűkület alakul ki, de szerintem ezek már annyira lényegtelen szőrszálhasogatások és a valódi problémától messze esnek, hogy nem ezekről kell beszélni. A piros és zöld megkülönböztetését kéne előbb megtanítani az embereknek, mert abból lesz haláleset - a járda menetiránya legfeljebb kellemetlenség.
en angliaba "utkoztem" mindig emberekkel mert otthon az atlag jobbra ter ki, itt meg balra...2+ ev kellett amig megszoktam...addig volt boven kinos egymas fele lepes/ritkan utkozeskozei helyzet.
It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
"A belvárosban azon az oldalon kell közlekedni, ahol előreláthatólag legjobban elkerülhető a lepotyogó galamb-, kutya-, hajléktalan- és egyéb ürülék. Máskülönben a természetes ösztön jobb oldalra húzza az embert..."
Én ezt épp fordítva tapasztalom, hogy aki velem szemben jön a (neki menetirány szerinti) bal oldalon, és azon az oldalon van a fal, mindenféle általad említett ürülékkel, akkor is csak odahúzódnak az emberek. Azt még hozzá kell tenni, hogy az ő jobb oldalukon sem veszélyes útszakasz, sem büdös buszok nincsenek, csak egy egyirányú utca, mindkét oldalán parkoló autókkal, plusz a járda szélén vasoszlopok elég sűrűn.
De mondhatnám azt a részt is, amikor a nyugati pályaudvar bejáratától indulok el az épület mellett a westend felé, és rögtön az első jobbra kanyarnál szembeütközök valakivel, mert ő nem akar a járda jobb oldalán menni. Na ilyenkor meg szoktam állni, nézek értelmesen az emberre, aki általában elszégyelli magát és eltakarodik az útból. (De volt már, hogy elkezdett káromkodni, hogy nem tudok közlekedni. ) Ha én jövök onnan, akkor MINDIG jobbra, nagy ívben jövök a kanyarban, épp azért, nehogy beleütközzek az általam természetesnek és szabályosnak vélt (szemből) jobb oldali közlekedőkbe.
Mindig a jobb oldalon, kivéve ha ott szopófantom-áldozatok fekszenek.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
Szlalom. Nekem általában lassú a tempó, ha megyek valahová nem sétálok, így gyakran kell előznöm...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
És ha egyedül mész egy járdán és látod a távolban, hogy jön egy másik ember szembe, akkor melyik oldalra húzódsz?
szerk: jó, ez Budapesten nem életszerű, csak játsszunk el a gondolattal.
[ Szerkesztve ]
Figyelem, hogy melyik oldalon jön és a másikra. Persze figyelek közben, találkozáskor végül is az arcából és a mozgásából kiderül, merre is akar menni.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
"találkozáskor végül is az arcából és a mozgásából kiderül, merre is akar menni"
Ez sem mindig megoldható, találkoztam már többször olyan emberekkel, akik a földet/telefonjukat bámulták, a mozgásuk pedig egy csípőficamos, részeg, sárban totyogó kacsáéhoz hasonlított leginkább. Mondjuk ellenük legtöbbször az válik be, hogy megpróbálom a mozgásukból kitalálni, merre fognak lépni, ha odaérek. Nem mindig jön be, de általában én vagyok a nagyobb, szóval ők pattannak vissza.
Ha nem figyel, ellépek mellette. Itt sem érdemes izmozni, csakúgy mint kocsival. Nem igazán hatékony.
Összeütközni inkább az udvarias emberekkel szoktam néha, ő is ellép előlem, én is előle, aztán kész a baj...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Persze, én is úgy értem, hogy kiszámolom, hová fog lépni, aztán én meg lépek a másik irányba. De néha rosszul számolok, vagy valamitől megijed, és pont egymásnak ütközünk. Olyankor van, hogy nekik áll feljebb, akik egész végig másfelé bambultak.
Automatikusan elnézést kérek és megyek tovább. Amúgy a partner is legtöbbször ezt teszi.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Tanulhatnék tőled türelmet.
h.
Mindíg azon az oldalon haladok, ahol a miniruhás csinibaba.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
de életszerű, nem minden hely forgalmas és napszaktól is függ - vagy éppen attól közelben megállt-e vmelyik bkv járat ( : -
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Alapvetően A, de ez a kretének miatt átválthat D-be, és súlyos esetben E-be.
Amúgy legtöbbször lassabbak az emberek mint én, szóval D.
Egyébként meg, 10 méternél többet én nem megyek, csak autóval.
[ Szerkesztve ]
érdekesen nézhetsz ki vásárlás közben ( :
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Valószínűleg azért húzódnak a falhoz, mert megtanulták, hogy ha nem szeretnék, hogy egy zsebes kirabolja őket, akkor ott vannak a legbiztonságosabb helyen.
Nem. Köztudomású, hogy a rendőr is azért jár fal mellett, mert dörzsölt akar lenni...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
"Két személy széles."
Tehát feleződik a mozgólépcső szállítási kapacitása. Ez csúcsforgalomban probléma.
Ha mózgólépcső előtt kell sorban állni, akkor a sietősek is gyorsabban haladnának, ha mind a két hely fel lenne töltve a lépcsőn.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
ha minden ember olyan széles akkor igen, egyébként nem....
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Jobboldalt. A mozgólépcsőn mászkálókat én is utálom.
Hieronymus, jó észrevétel. Bírom, hogy a lépcső baloldala üres, de a sor az marha hosszú. Ehhez is sok ész kell. Nem tudom, ki találta ki ezt a baromságot, hogy a bal oldalt üresen kell hagyni. Tudom a japánokra hivatkoztak és nem tudom, hogy ott valóban ez-e a szokás, de ez egy Hoax volt amúgy, ami az FB-n terjedt. Úgy se gyalogol a 90%, minek ez a hülyeség?
[ Szerkesztve ]
2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
Ebben is van logika végül is, de én nem szoktam sietni
Az a hitvallásom, hogy bármilyen épülethez, helyhez megyek, úgyse fog elszaladni előlem, minek rohanjak
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
Ezt én sem értem. Azért van a két mozgólépcső között gyorsforgalmi sáv, hogy aki siet, az le tudjon csúszni rajta.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Meg fel....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Az már neccesebb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Én is többször gondolkoztam a lecsúszáson, de azok a fránya leállító gombok elég sok kényelmetlenséget tudnának okozni
h.:
Én úgy megyek előre mint valami formula egyes, számomra az összes budapesti gyalogos akadály mert mindenki tötymörög csoszog, senki se halad aztán kerülgetek mindenkit jobbról balról, füvön, aszfalton, tárgyakat átugorva, ahonnan csak tudok előzök, hogy tudjak előre haladni. Igen én is átmegyek a piros lámpán de nem úgy mint más, én másodpercre számolom magamban a számlálót és tudom a forgalmi rendet hogy mikor kiket fog engedni a lámba és zöldre váltás előtt 2-3 másodperccel én már megyek át mert mindenki mást már megfogott a piros. Persze ezt csak ott ahol tudom fejből ezeket a dolgokat amúgy kivárom még akkor is ha más átszaladgál.
[ Szerkesztve ]
"én másodpercre számolom magamban a számlálót és tudom a forgalmi rendet hogy mikor kiket fog engedni a lámba és zöldre váltás előtt 2-3 másodperccel én már megyek át mert mindenki mást már megfogott a piros"
Erre csak annyit, hogy Székesfehérváron is laktam jó ideig, én is tudtam pl. a pláza előtti lámpa működését a zebránál, ahogy rajtam kívül sokan mások is. Viszont egyszer valamiért kimaradt a zebrán a zöld jelzés, helyette az utána következő jött egyből (autóknak zöld a főúton), ha nem nyúlok párom után és rántom vissza, elütötték volna.
Szóval csak óvatosan, becsúszhatnak hibák...
üdv a csapatban ( :
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Ez sajnos azért nem jó túlélési stratégia, mert a forgalomtechnikai központban egy kattintás átállítani a lámparendet úgy, hogy számodra veszélyes legyen az áthaladás. Ugyan eddig ez csak ritkán bevett gyakorlat volt itthon, de a tömegközlekedési járműveknek számos kereszteződésben már most is alanyi jogon jár a zöld hullám, tehát ott hiába számolja az ember a másodperceket, mert változó a zöld periódus hossza. S a jövőben egyre több ilyen lesz.
Igen ezt is kifigyeltem már, de azért meg szoktam várni hogy a velem párhuzamos irányban haladó autók elinduljanak, mert ők automatikusan elállják az útját annak hogy elüssenek.
én nézem a lámpát, ha pirosról narancsra vált és minden jármű megáll akkor biztos zöldre fog váltani - de ha nem is, az esélye konvergál a nullához, h álló helyzetű járművek elindulva elüssenek -, megszokásból sem gyalogosan, sem járművel nem szabad közlekedni az biztos
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Ma csöngetett le egy bicajos. A járdán.
Mit reagáltál erre?
Gázt adott és letarolta a bringást.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
És az a durva, hogy ez Pesten nem is lenne példa nélküli.
Aki ki tudja várni a sort a lépcső alján, az nem siet és tökmindegy neki hogy egyesével vagy párosával állnak a lépcsőn. Aki nem, az meg felsiet és örül hogy fel tud menni. Ez a jó eljárásmód.
4 8 15 16 23 42
bejegyzés Gyalogos közlekedés Budapesten