Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz pilóta #85 üzenetére

    Előszöris természetesen nagy gratuláció a SpaceX mérnökeinek(főleg SW oldalon), az egyik jelentős PoC-ot sikerült kivitelezni.

    -----------------------------------------------------------------

    "A fél centi tényleg nehezen hihető, majdnem olyan nehezen"
    Annyira nehezen, hogy fizikailag lehetetlen mérni ilyet nyílt vizen, főleg egy ekkora méretű tárgynál. Egy RTK-val támogatott GPS rendszer, ami a lehető legpontosabb az 1cm-et tud, de ahhoz az RTK antenna 20km-es körzetében kell lenni, a leszállóhely pedig bőven kívül volt.

    Egyszerűen nem értem, hogy mi a jó fenének kell a BS "mindenki azt monda, hogy leheltelen" gumicsontot újra és újra bedobni? :F Csak a tudatlanságot támasztja alá valaki vele, és hogy fogalma sincs miről beszél.

    Egyszerűen te az ég világon semminek nem nézel utána és fogalmad sincs, hogy ez egész hogy működik, csak a lehető legfelületesebb információkkal rendelkezel.

    Az elkapásnak a veszély faktorával van a baj nem arról, hogy lehetséges-e vagy sem. Mivel ha megpróbálod, akkor sikerülni-e kell, mivel a másik lehetőség, hogy az egész kilövő egységedet elpusztítod, vagy ne adj isten rosszabb. Egyszerűen én a raptorok megbízhatóságát nézve, túl rizikósnak gondoltam, hogy ennyire hamar megpróbálják. Sose írtam semmi mást.

    Direkt linkeltem videókat, amikben megjósolták, hogy kb. 99,5 eséllyel tud a karok közé érkezni, F9 landolások pontossága alapján. És pontosan ebbe est bele, kb. 1.5-2m-rel tért el a középponttól, de ez bővenelég, hogy a két kar közé essen.

    "lehet üzemanyagot utántölteni az űrben"
    Még egy csont, és totál hülyeség. (még egyszer teljes tudatlanság ignoranciával társulva)
    Mind az ISS, mind több műhold már után lett töltve nem az utántöltés a probléma(a Blue Ring-nek ez az egyik üzleti modellje), hanem a hosszútávú tárolása kriogén üzemanyagnak. Nem mondott semmilyen tervet arra SpaceX, hogy hogyan akadályozzák meg a párolgást, aka hogyan fogják hűteni az űrben, a oxigént és a metánt.
    Volt több NASA és ULA kísérlet és tanulmány ezzel kapcsolatban, de mind valamilyen formában aktív hűtéssel rendelkezett, illetve lényegesen kisebbek voltak.

    A sikeres elkapás demonstrálásával egy jelentős mérföldkövet elértek, de ez még összességében nagyon kis lépés. De rengeteg az enném jelentősebb megoldandó technikai probléma. A Starship továbbra is nagyon problémás, leginkább a nem működő hőpajzs miatt. Jelenleg még a Shuttle szintjét se éri el, ami azért 40éves, és elég gyenge volt összeségében. De ezen kívül is rengeteg probléma van vele.

    Ráadásként még rengeteg optimalizálás van vissza(nem kicsik). A 35 Raptoros talán "végleges"(V3???) verzió, a B16 lesz talán. De Super Heavy-ről még olyan 30-40 tonnát kell lefogyasszanak(ha nem többet), hogy a beígért képességek közelébe kerüljön.

    Minden megoldható, csak az a kérdés, hogy mennyi idő alatt és mennyi pénzből. 600milla maradt már csak a 2,8 milliárdos HLS szerződésből. Jövő évtől full saját zsebből kell SpaceX fizesse a fejlesztést

  • Interceptor

    addikt

    válasz pilóta #85 üzenetére

    Mindent megfognak oldani, a kérdés inkább az, hogy mikor, bár szerintem elég jól haladnak. Remélhetőleg jövőre már felszaporodnak az indítások.
    Arra vagyok kíváncsi, oda mikor jutnak majd el, hogy a visszatérő boosterre rápakolják a köv shipet és újratankolás után indítják megint.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés