Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) bakgab válasza qwertly (#178) üzenetére


bakgab
csendes tag

A napi óraszámot valóban le kell adni, és az nem kevés. Viszont, ha meggondoljuk, a másik oldalról a gyereknek is megvan a napi óraszáma, ami szintén megterhelő lehet.
A konfliktuskezelés sokféle módon működik, legkevésbé pofonokkal, veréssel. Illetve van rosszabb is, ha nem foglalkozunk a problémákkal.
Vannak problémás osztályok és egyre több a problémás gyerek is. Sok iskolában pedig akad segítség is, iskolapszichológus, pedagógiai asszisztens és nem szégyen más tanárhoz fordulni sem.
A tanár a személyiségével is nevel. Mire nevel vajon, aki időnként lenyom egy taslit? Hogy az erősebb eb szaporodik? Vagy, hogy megnőhetsz még gyermek és visszaadhatod? Tekintélye lesz a kokiosztónak vagy csak félnek tőle?
Nem mindenki való pedagógusnak, az biztos, de nyilván nem kötelező ezt a hivatást választani.

(#202) bkercso válasza t72killer (#200) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ezzel teljesen egyetértek!
A valóban indokolható esetek ritkák, és ritka dolgot kutatni is nehezebb: nagyobb felkészültséget és több munkát igényel.
Amellett meg biz. határokon belül a szülőre kell bízni ennek megítélését. Ezek a határok nem ölelhetnek körbe 0 területet szerintm.

Én ebben látom a vita megoldásának kulcsát.
"Vajon miért érzik konzervatív értékrendű emberek borzasztó leegyszerűsítőnek ezeket a morális ítéleteket? És vajon miért tartják liberális baloldaliak erkölcstelennek a konzervatívokat, amikor ők nem hajlandóak ebben az egyszerű koordinátarendszerben látni a világot?

Haidt tézise

Ezeket a kérdéseket kutatta Jonathan Haidt amerikai szociálpszichológus, és rendkívül izgalmas eredményekre jutott. Haidt New York-i liberális értelmiségiként azt érezte, a moralitás általa ismert (és vallott) baloldali koordinátái elégtelenek az emberi erkölcs gyökereinek megértéséhez. Van a moralitásnak olyan dimenziója (talán több is), ami számára és liberális, baloldali kollégái és barátai számára idegen, de az emberek jelentős hányada számára nem az, sőt, meghatározó jelentőséggel bír a jó és a rossz közötti különbségtételben."

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#203) Narxis válasza voyager4.4 (#101) üzenetére


Narxis
nagyúr

Uhh, basszus. :( Remélem egyszer sikerül feldolgoznod.

Thanos was right.

(#204) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mindig van durvább:

"Peking - Óvodások szülei azt állítják, hogy beinjekciózták gyermekeiket ismeretlen oltóanyaggal egy óvodában."

Na az ilyen elkövetőjével (és annak főnökével!) szemben tényleg nem sajnálnám a fizikai fenyítést, úgy közel-keleti módra:U Valószínű elég hamar eszébe jutna az oltóanyag neve is.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#205) szaszyka válasza t72killer (#204) üzenetére


szaszyka
senior tag

Inkább le kellene velük ülni megbeszélni a dolgokat, hogy többet ilyet ne tegyenek. Nem?

Lenovo Thinkpad X220 :D

(#207) t72killer válasza szaszyka (#205) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Van némi különbség a 18 éven felüli, elszámoltatható felnőtt között, aki anyagi megfontolásból a legaljasabb dolgokat műveli és a kevéséves, fejlődésben lévő gyerkőc között:U.

Amúgy igen, ha erőforrásokat akarnánk arra költeni, hogy bűnözőket visszahozzunk a társadalomba, akkor a beszéd, partnernek tekintés a megoldás - ettől függetlenül a személyes véleményem az, hogy aki egy bizonyos határt átlép (maradandó testi/lelki károsodást okoz többszörösen, előre megfontolt szándékból), az nem érdemel újabb esélyt a társadalomtól.

Konkrét példa az enyhébb esetre: egy fiatal futballhuligánt hogy "kezelnél", aki annyit csinált, h bezúzott pár ablakot? Lecsukás nehézfiúk között, napi veréssel, vagy ráeresztesz pár pszichológust, hogy neveljék ki és legyen belőle dolgozó-adózó ember?

A durvább eset meg mondjuk Breivik, akit tényleg nem kéne az adófizetők pénzén etetni...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#208) Vakegérke válasza #20749568 (#206) üzenetére


Vakegérke
veterán

Az milyen bizonyítvány jellemzője, ha valaki nem ismeri fel az iróniát? :)

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#209) szaszyka válasza #20749568 (#206) üzenetére


szaszyka
senior tag

Értem, csak az sosem fér a fejembe, hogy amikor az emberek alapból elítélik az erőszakot, az agressziót, sokszor képesek lennének embertársaikat megkínozni, elpusztítani az örök kárhozatra sújtani (Sokszor állatvédőknél tapasztalható ez, hogy az állatkínzót élve megnyúznák. Értem én, hogy bűnt követett el, de akkor egy önmagát liberálisnak, haladó gondolkodásúnak tartó ember ne menjen már le primitív állatba, és akarja a legfőbb bűnt elkövetni, amit ember elkövethet!). Na ez az igazi szegénységi bizonyítvány!!!

Lenovo Thinkpad X220 :D

(#211) Vakegérke válasza #20749568 (#210) üzenetére


Vakegérke
veterán

Belőlem meg elemi erővel tört ki a röhögés, mikor olvastam. :K

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#212) bambano válasza t72killer (#207) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A durvább eset meg mondjuk Breivik, akit tényleg nem kéne az adófizetők pénzén etetni...": de, kell.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#213) t72killer válasza bambano (#212) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Texasban nem etetik sokáig ezt a fajtát...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#215) szaszyka válasza t72killer (#207) üzenetére


szaszyka
senior tag

Breivik témában nem nyilatkozok, de az ablakot betörő futballhuligánt nem pszihológushoz küldeném, hanem a saját pénzéből kötelezném a kárának helyreállításában, természetesen aktívan közreműködve a munkálatokban, pluszban még a nyakába is varrnék pl egy bölcsődének, vagy egyéb szociális intézménynek a felújítására. Elég, ha csak 2-3 ablakot vesz, ha már azt tört be. Utána lehet elgondolkodna a cselekedetein, ha saját zsebén érzi az okozott kárt. Ha valami gazdag csemete, akkor pedig kőkeményen dolgozza le a kárt!

Lenovo Thinkpad X220 :D

(#216) t72killer válasza #20749568 (#214) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

miért mennék le az ő szintjére? Nem 80 ártatlant mészárolok le ok nélkül, csak egy db tömeggyilkost iktatok ki a rendszerből. Vagy akkor a bűncselekményekért ne járjon büntetés?

Ki mondta azt, hogy az anyós bemondására akasszuk fel a tyúktolvajokat? Két-három körös ellenőrzéssel, szigorúbb bizonyítási kényszer mellett igenis megengedhetőnek tartom az ilyen csúcs-vadállatok eltakarítását. Nem a halálbüntetés léte miatt magas a bűnözés egyes amerikai államokban...

#215: "a saját pénzéből kötelezném a kárának helyreállításában" - Természetesen, ez (+némi közmunka pl a helyi ablakosnál!) lenne a "büntetés" rész! Ezenkívül, hogy 2év múlva ne hozzák be megint törés-zúzás miatt, hanem inkább vmi GDP-termelő tevékenységet folytasson, kelleni fog az a pszichológus. Itt nem egy Lipótmezőre gondolok, hanem valami civilizált rehabilitációs intézményre, ami megpróbálja rávezetni a tagot, hogy érdemes normális emberként élni.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#218) t72killer válasza #20749568 (#217) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"az életfogytig tartó magány rosszabb." - egy Brazil vagy Magyar börtönben biztosan, egy norvégban csuda tudja. Akkor meg mi értelme kínozni őket? A halálbüntetéssel nem azt mondtam, hogy középkori módszerekkel húzzák karóba a delikvenst (még ha bizonyos vadbarmok meg is érdemelnék), hanem a modern, fájdalommentes módszerekkel intézzék a dolgot.

Az állam azt is elvárja a polgáraitól, hogy ne vegyék el a másik tulajdonát, mégis elveszi az állampolgárok tulajdonát alkalmasint, nem?

Apropó, a "lealacsonyodunk a bűnöző szintjére" -témához tartozik pl az önvédelem, akkoris lealacsonyodsz a bűnöző szintjére, ha a feleségedre+gyerekeidre késsel támadót lelövöd, nem? Sőt! rosszabb vagy nála, mert ő így effektíve ő el se követte a bűntényt, te pedig megölted...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#219) Vakegérke válasza #20749568 (#217) üzenetére


Vakegérke
veterán

Én inkább kényszermunka táborra szavaznék.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#221) Vladi


Vladi
nagyúr

Kár, hogy ide nem szabad leírni a valóságot.

Amit ajánlok: Ballagjatok el Nyíradonyba és álljatok meg pár percre a helyi egyik iskola mellett. Tanulságos...

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#222) qwertly válasza Vladi (#221) üzenetére


qwertly
addikt

Sajnos nagyon igazat írsz,és egyre inkább ez lesz a norma ;]

(#223) qwertly válasza bakgab (#201) üzenetére


qwertly
addikt

Az a szomorú,hogy már csak idő kérdése és nem lesz tanár mert ki az a hülye aki bohócot csinál magából.Akkor meg azért meg majd a jajgatás,hogy nincsen aki tanítson.Nagyon propaganda ízűnek tartom,hogy a tanár a személyiségével nevel.Meg változott a világ erre már a tanárnak nincsen ideje a hallgatók részéről meg egyre kisebb rá az igény.

(#224) bkercso válasza t72killer (#213) üzenetére


bkercso
nagyúr

Elég az neki, hogy nem kap távirányítót. Én nem is adnék neki, hadd szenvedjen!

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#225) bakgab válasza qwertly (#223) üzenetére


bakgab
csendes tag

Valóban, a poroszos felállásra nincs fogadókészség, de ez miért lenne gond? Hallgató - ez sokat elmond az értő füleknek. Kipróbálható a mentor tanár szerep, nem mindenkinek működik, de nyilván azzal főz az ember, amije van. Akinek az eszköztára az erőszak, az viszont alkalmatlan.
Persze, kevés a tanár és nem látszik, hogy vonzóvá válna a pálya... igaz... de ettől még ne jöjjenek a kokizó urak és az alázó, lelki terrorista hölgyek, nem hiszem, hogy ez az oktatás, nevelés útja. Orvosból is egyre kevesebb van, ettől még nem akarhattok sarlatánokat és kuruzslókat a rendelőkbe.
A tanárnak nincs ideje... mire is? Hogy neveljen? Mivel töltse az idejét, az anyag leadásával? Megint propagandaízű lesz gondolom, de nem véletlenül lett KNT a KOT-ből.

(#226) UnA válasza Vladi (#221) üzenetére


UnA
Korrektor

Miért ne szabadna leírni a valóságot?

A valóság az, hogy az iskola az nem csak oktatási intézmény, hanem gyermekmegőrző, emiatt a tanár szerepe nem egyértelmű. Pont emiatt van ez a helyzet, mert kötelező mindenkit benntartani a rendszerben. Ha rajtam múlna, én az első alkalommal kiraknám azokat, akik nem akarnak tanulni.

(#227) dabadab válasza UnA (#226) üzenetére


dabadab
titán

"Ha rajtam múlna, én az első alkalommal kiraknám azokat, akik nem akarnak tanulni."

Ez akkor megoldás, ha ott helyben agyon is lövöd őket, különben nem túl jó ötlet (n.b.: a helyben agyonlövés sem).

DRM is theft

(#228) Ringman válasza dabadab (#227) üzenetére


Ringman
nagyúr

mennyi mindent megoldott a tankötelesség 16 éves korra való csökkentése...

(#229) t72killer válasza Ringman (#228) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Szakiskoláknak-szakmunkásképzőknek, egyes általánosok felső tagozatainak egy megváltás lehetett...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#230) #56573440 válasza dabadab (#227) üzenetére


#56573440
törölt tag

Jah mert küzdeni kelljen hogy a szardarabot, aki visszahuzza az egész osztályt azt elrugdosd érettségire, vagy szar tanár vagy. Szerintem meg a speciális igényű diákokat speciális csoportokban kéne kezelni... Ha lehet emelt matek csoport...

Persze kívülről mutogathatsz hogy oldja meg a rendszer, hogy a generációk óta nem dolgozó, melyszegeny család legifjabb mr beleszarok tagja az otthonról hozott mintákkal teszi egyedül pokollá 30 másik gyerek életét, de igazából minek?

Persze jatszahtjuk tovább a szociálisan hipererzekenyeket, csak lehet egy kérésem? Finanszirozd inkább te. Csinálj még pár felzárkóztatási programot, hátha az volt a gond, hogy kevés pénzt kaptak....

(#231) t72killer válasza #56573440 (#230) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"Szerintem meg a speciális igényű diákokat speciális csoportokban kéne kezelni... " - egyelőre ott tartunk, hogy a konkrét értelmi fogyatékosokat is a normál osztályokba akarja bezsúfolni a kormányzat:(

Fején találtad a szöget, a minőségi oktatás pénzbe kerül. Hol itt a baj, én úgy hallottam, Magyarország jobban teljesít :DDD ?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#232) bambano válasza t72killer (#231) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem is tudom, ki írta, hogy nem a fejétől bűzlik a hal.

talán te, a #89-ben?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#233) t72killer válasza bambano (#232) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Igen, én írtam. A fejének nem a plebs szavazza meg sorozatban a 2/3-ot?

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#234) bambano válasza t72killer (#233) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a plebs nincs tisztában azzal, hogy mit fog csinálni a 2/3, meg azzal sem, hogy a választási program soha nem azonos a kormányprogrammal.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#235) t72killer válasza bambano (#234) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ja, de valahogy még a választási programokba se nagyon kerül be az oktatás színvonalasítása, a nyugdíjemelés mindíg sokkal fontosabb:(

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#236) bkercso válasza #56573440 (#230) üzenetére


bkercso
nagyúr

Nálunk már 17 éve is volt emelt matek felsőben. Nyolcadikban azt se tudták, mi az a függvény. És ez egy jó, Bp. külvárosi környék, nem a Tiszántúl.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#237) #56573440 válasza bkercso (#236) üzenetére


#56573440
törölt tag

Aham. Múlt évben cimbora fia gimis lett az osztálytársak egy része olvasni nem tud stabilan...

De nem lehet megbuktatni, nem csinalhatsz semmit. Ő pl kiiratta a gyereket.

(#238) mickemoto válasza #56573440 (#237) üzenetére


mickemoto
őstag

Ma már a gimnáziumi érettségi annyit se ér mint régen a nyolc általános.Fokozatosan züllesztik a béka segge alá az oktatást és csak egyre rosszabb lesz.Ennek csak egy része az hogy a tanároktól elvesznek minden eszközt.

(#239) Corleone33 válasza #56573440 (#230) üzenetére


Corleone33
aktív tag

nem tudom, én autizmussal küzdök de normál osztályban sikerült elvégeznem gimnáziumot és kitűnőre végeztem el érettségit. Nem ment a matek illetve fizika, de még se húztam vissza az egész osztályt :U

Ha azt hiszed hogy azzal megoldasz egy problémát, hogy effektíve külön gyépés/szellemi fogyatékos osztályokat teremtesz, akkor ki kell ábrándítsalak: nem hatékony módszer SEMMIRE, max annyiban hogy teremtesz effektíve egy olyan csoportot, ahol a diákoknak nincs meg a szocializálási képességük és még inkább le fognak csúszni. azt pedig már no komment amikor pl egyes diákok pl csak a bőrszínűk miatt kerülnek kisegítő osztályba és nem a képességeik miatt.

"Jah mert küzdeni kelljen hogy a szardarabot, aki visszahuzza az egész osztályt azt elrugdosd érettségire, vagy szar tanár vagy"

Amúgy te alapvetően ki is vagy hogy effektíve gyerekeket leszardarabozol? mert picit bicskanyitogató ez a fajta stílus.

[ Szerkesztve ]

Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!

(#240) dabadab válasza #56573440 (#230) üzenetére


dabadab
titán

"Szerintem meg a speciális igényű diákokat speciális csoportokban kéne kezelni..."

Lehet, szerintem én sem mondtam ezzel ellenkezőt (nyilván van vita az elkülönítés meg az integrálás hasznáról meg az elvi szinten túl nagyon sok függ a konkrét helyzettől is, de ez tisztán szakmai kérdés, amibe nem akarnék beleszólni a partvonalról).

"Persze kívülről mutogathatsz hogy oldja meg a rendszer, hogy a generációk óta nem dolgozó, melyszegeny család legifjabb mr beleszarok tagja az otthonról hozott mintákkal teszi egyedül pokollá 30 másik gyerek életét, de igazából minek?"

Mondjuk azért, hogy ez az egész problémahalmaz ne termelődjön újra?...

"Persze jatszahtjuk tovább a szociálisan hipererzekenyeket, csak lehet egy kérésem? Finanszirozd inkább te. "

Miért, te inkább annak a költségeit szeretnéd fizetni, amikor ezek a gyerekek aztán a társadalom szélére vagy azon kívül kerülve teljesen nyilvánvaló pálya mentén bűnözővé válnak?

"Csinálj még pár felzárkóztatási programot, hátha az volt a gond, hogy kevés pénzt kaptak...."

Mondjuk nulla fillérből elég nehéz felzárkóztató programot csinálni, nem?

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#241) Corleone33 válasza UnA (#226) üzenetére


Corleone33
aktív tag

és aztán ott tartanánk mint most, amikor az igen okos parlamenti megmondóembereknek köszönhetően míg a továbbtanulni nem vágyóknak LEGALÁBB az érettségi megvolt, ehelyett most rengeteg diákot kirugdosnak a nagybetűs életbe, nulla képzettséggel, akiket aztán majd az adóforintjainkból eltarthatunk mert mérget vehetsz rá, hogy a munkapiac nem fogja tudni őket felszívni, max mennek ki közmunkásnak éhenhalni.

Ez aztán rohadtul jó megoldás mindenkinek, ugye? azért remélem te is érzed, hogy miért szükséges rossz ezeket a diákokat legalább a gimi befejezéséig benntartani az iskolarendszerben, bár hadd tegyem hozzá, hogy az érettségi se ér sokat piacképesség terén.

néha ezeket a kommenteket elolvasva már csak azon lepődöm meg hogy Taigetoszról esetlegesen még nem akarjátok ezeket lelökni pluszban

[ Szerkesztve ]

Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!

(#242) Ringman


Ringman
nagyúr

topikhoz kapcsolódó elemzés:
a magyar diákok az OECD-átlaghoz képest gyenge problémamegoldó képességei mellett van még lesújtó tanulsága a felmérésnek: a vizsgált országok közül Magyarországon befolyásolja leginkább az iskolai teljesítményt a tanulók társadalmi-gazdasági státusza.

[link]

(#243) Corleone33 válasza Ringman (#242) üzenetére


Corleone33
aktív tag

sajnos ez már egy jó ideje így van, szegénysorban felnövő diákok, szorgalmuktól és tudásoktól teljesen független az esetek jórészében sajnos sose képesek kitörni a társadalmi helyzetükből és feljebb jutni, és a jelenlegi politikai rendszernek szemmel láthatóan nem is áll érdekében hogy ezen egyenlőségeket megszüntessék.

[ Szerkesztve ]

Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!

(#244) Ringman válasza Corleone33 (#243) üzenetére


Ringman
nagyúr

forráskivonás esetén elég nehéz lenne az eredményeken javítani

(#245) bkercso válasza Ringman (#242) üzenetére


bkercso
nagyúr

Magyarországon befolyásolja leginkább az iskolai teljesítményt a tanulók társadalmi-gazdasági státusza.
A területi megoszlásra is kíváncsi lennék ezzel összefüggésben.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#246) voyager4.4 válasza bkercso (#245) üzenetére


voyager4.4
senior tag

Egyszerű: van a vízfej, háromszor ekkora országra tervezett főváros, ahol egy fokkal jobb a helyzet, meg van a többi.

no fate but what we make

(#247) Corleone33 válasza Ringman (#244) üzenetére


Corleone33
aktív tag

Ez így van, és hozzáteszem ez csak egy kis tényező a nagyobb dologban

Ha beleszámolunk olyan költségeket mint pl tankönyvek ára (főleg egyetem esetén), BKV/utazás, kaja, stb, vagy ha pl a csemete csak önköltségesre jut be, nem nehéz látni hogy a nehezebb anyagi helyzetben levők miért csúsznak le. Ha pedig fel kell venni diákhitelt, azzal pluszbónuszként még több évre el is adósodnak

A központi forráselvonás ugyanúgy probléma, de nem az egyedüli és önmagában csak tűzoltás lenne.

[ Szerkesztve ]

Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!

(#248) #56573440 válasza Corleone33 (#239) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Nem ment a matek illetve fizika, de még se húztam vissza az egész osztályt :U"

Akkor ez hogy jön ide? Nem azt mondtam, hogy bárki aki bármilyen minimális orvosilag is igazolható problémával küzd az húzzon a kisegítőbe, hanem az, aki visszahúzza az osztályt, aki miatt nem lehet rendesen oktatni, akinek jól láthatóan helye nincs ott, annak biztosítsunk már egy megfelelőbb platformot, ahol kiteljesedhet. Nem kell orvosnak lenni, vagy egyetemre járni, normális szakmát is lehet szerzeni, ami fizet is. Ebbne pedig nincs szégyen.Leírod hogy te nem az említett kategória vagy de magadra vetted. De miért?

"ahol a diákoknak nincs meg a szocializálási képességük és még inkább le fognak csúszni."

És az iskolában kell a szocializálást elkezdeni.... Sőt egyetemen lehetne külön szak erre. Persze alanyi jogon.

"azt pedig már no komment amikor pl egyes diákok pl csak a bőrszínűk miatt kerülnek kisegítő osztályba és nem a képességeik miatt."

Az pedig, hogy ilyet nem is írtam, nos no komment.

"Amúgy te alapvetően ki is vagy hogy effektíve gyerekeket leszardarabozol? mert picit bicskanyitogató ez a fajta stílus."

Ha visszanézel láthatod, hogy nem ezt a stílust képviselem. Csak felvettem a megfelelő hangnemet a megfelelő topikhoz. Itt nem lehet úgy mondani semmit, hogy ne minősíts valakit. Akkor?

dabadab

"Mondjuk azért, hogy ez az egész problémahalmaz ne termelődjön újra?..."

Mint látod, sokat nem tehetsz. Mert ha az óra közepén letolja a gatyáját a lurkó, random időközönként percekig kukorékol, vagy kidobja 5 percenként valakinek a munkafüzetét az ablakon, azzal nem teheted meg, hogy egy megfelelő osztályban megfelelő keretek között oktasd. Mert valaki fel fog hördülni, hogy hol itt az egyenlőség. Termelődni fog újra és újra. Sajnos. De nagyon érdekelne, hogy hogy lehetne felzárkóztatni ilyeneket.

"Miért, te inkább annak a költségeit szeretnéd fizetni, amikor ezek a gyerekek aztán a társadalom szélére vagy azon kívül kerülve teljesen nyilvánvaló pálya mentén bűnözővé válnak?"

Nem. Csak rengeteg olyan munka van, amit el lehetne szakképzéssel is végezni. Nem azt mondom hogy zárjuk őket az alföldön karanténba, hanem azt, hogy esetleg lehetne olyan szakképzést indítani, ami testhezállóbb, a jövőben használhatóbb, bevételt is biztosító lenne. Egy ilyen problémás gyereknél az érettségi megszerzése nem az.

Figyelj. Több olyan emberrel is összehozott az élet, akik nem a kitűnő érettségire, meg a diplomára mentek, mert gyerekként -is- problémásak voltak, nem szerettek és nem is akartak tanulni. Pl a klímaszerelőm speciel pont jó családból a telibeszarom kategóriát súrolva élt annak ellenére, hogy megfelelő nevelést és hátteret kapott.... Elküldték szakközépbe, klímás lett, télen keres annyit mint én, nyáron nagyságrenddel többet. Ezzel szerintem semmi baj nincs. Ahogy víz-gáz-hűtő-mosógép etc szerelő is mindig kell, és már most többet keresnek emberek egy rendes szakmával, mint bármelyik bölcsész.

[ Szerkesztve ]

(#249) bkercso válasza #56573440 (#248) üzenetére


bkercso
nagyúr

(OFF)Csak felvettem a megfelelő hangnemet a megfelelő topikhoz. Itt nem lehet úgy mondani semmit, hogy ne minősíts valakit.(/OFF)
Ma is tanultam egy új kommunikációs fogást! :R

De nagyon érdekelne, hogy hogy lehetne felzárkóztatni ilyeneket.
Csoda által. Egyéb megoldás engem is érdekelne! Sokaknál nincs is otthon íróasztal, és a tanulásnak semmilyen kultúrája nincs a széles családban... :(((

már most többet keresnek emberek egy rendes szakmával, mint bármelyik bölcsész.
Ez mikor nem volt így?
De abban maximálisan egyetértek, hogy meg lehetne és kellene tanítani őket dolgozni.
Volt kollégám "szabadalma", hogy a segélyt ahhoz kötné, hogy reggel 8-ra jelenjen meg a segélyezett felnőtt valahol, ahol akár még dolgozni sem kellene, de du. 4-ig ott tartanák, hogy a gyerek lássa, hogy a szülő reggel elmegy és du. ér haza. Munkahely igazolásával ez alól lehetne mentesülni.

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#250) #56573440 válasza bkercso (#249) üzenetére


#56573440
törölt tag

Nincs ebben csoda. Sokszor csak akkor jut el az üzenet megfelelő helyre, ha a befogadó oldal ingerküszöbét is sikerül átlépni. Ha ez kell tőlem nem függ.

"Sokaknál nincs is otthon íróasztal, és a tanulásnak semmilyen kultúrája nincs a széles családban."

Nem a gyereknél kéne kezdeni a motiválást, hanem a szülőnek kéne megértenie, hogy ez az ő érdeke is. Mármint hogy a gyerek tanuljon, és jó jegyeket szerezzen. Csak ugye a hosszú ideje mély szegénységben élő réteg eleve terhelt jellemzően olyan problémákkal, mint az alkohol, a drog, a családon belüli -valós- erőszak, nem az a himihumi atyai pofon ami itt előjött, és ezen a "telepen" lévő kortársak se segítenek. Ugye nem egyszer foglalkoztak a herbál és egyéb gyorsan ölő szerek terjedésével az ilyen helyeken... Nem kicsit űberpara...

Én simán mondanám azt, hogy egy felvételi, és kiemelni a családból ha ezt választják ők, kvázi bentlakásos iskola címen. Ahol kicsit több hangsúlyt lehetne fektetni a viselkedésproblémákra pl, szakemberekkel akár. Mert a tanár lehet penge matek fizika szakos, nem pszichológus. Nem kötelezően, nem alanyi jogon, és nem következmények nélkül. Ha nem tud beilleszkedni, azt tolja mint amit otthon látott, nincs igény másra, nos akkor eltanácsolás aztán go. Ha meg penge, akkor szépen kiemelni.

Tudom, ez így gecin hangzik. Azt is értem, hogy a célcsoport egy jelentős része egy rasszhoz tartozik, és ennek megfelelően akár rasszista is lehetek, csak épp nem vagyok. Van egy valós probléma, amire nem az a megoldás, hogy ugyan úgy kezeljük őket mint mindenki mást, mert ott valaki szívni fog miatta, és az igazságtalanságot szül.

Szerintem biztosítani kéne annak aki akar, hogy tudjon, és ne a család, ne az osztálytársak, és ne a környezete úgy alapvetően legyen a szűk keresztmetszet.

Szerintem.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.